WYCISZACZE KOMINÓW |
Autor |
Wiadomość |
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-11, 16:55
|
|
|
To zrozumiałe, ze jak owiniesz wyciszacze to zablokujesz swobodny wyplyw spalin, a tym samym zadusisz silnik. Jeżeli chcesz skutecznie wyciszyć bez utraty mocy - sprawdzone - to kup, albo zrób takie jak na foto, efekt zapewniony.
wyc1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 988 raz(y) 21.84 KB |
|
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-04-11, 20:23
|
|
|
Właśnie mam tego typu , ale mimo ze to wyciszacze to i tak dają po uszach. |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-11, 20:47
|
|
|
kostass, kupiłeś czy sam konstruowałeś? Pytam, bo jeżeli robiłeś sam czy uwzględniłeś w środku przegrodę. Bo jeżeli nie i wkładki są przelotowe dla spalin, to nie uzyskasz wyciszenia.
schemat.jpg
|
|
Plik ściągnięto 44644 raz(y) 9.18 KB |
|
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-04-12, 09:29
|
|
|
Kupiłem je w firmie ktora sprzedaje Cobry . Maja dokładnie taka konstrukcje jak pokazałeś na rysunku . Uwazasz ze jakos mozna je jeszcze wyciszyć ? Z tymi wyciszaczami sa jeszcze troche za głosne . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2011-04-12, 09:31
|
|
|
kostass, Na pewno mają w środku te przegrody które pokazał vaaks ? Z takim przegrodami nie powinno już być tego pierd..nięcia na wysokich obrotach.
Właśnie ta przegroda niweluje bezpośrednie uderzenie decybeli na zewnątrz. A suma przekrojów otworków pozwala na swobodny przepływ całości spalin. |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-04-12, 09:50
|
|
|
mają , maja . Dokąłdnie je oblukałem . Chyba będę eksperymentował z tasmą i mapą zapłonów . Ale na początek w wolnej chwili sprawdze ile decybeli jest. Piedniecie jest i na niskich i na wysokich obrotach .
[ Dodano: 2011-04-12, 09:51 ]
Jak przyjedziesz do Gniezna to posłuchasz .... na wiedźmowisku miałem głosne wydechy . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-12, 09:58
|
|
|
kostass, taśmę bym sobie darował. Ważne jest to, aby wyciszacze były dopasowane do kominów i aby był taki jak na rysunku przepływ spalin. Ich funkcja polega na zmniejszeniu ciśnienia i prędkości gazów spalinowych. Jezeli jeszcze jest za głośno, to być może jest za swobodny ich wypływ - za dużo otworów, przepływ obok wyciszaczy. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-04-12, 10:04
|
|
|
no nie wiem .... moze zasłonić część otworów ? |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-12, 10:12
|
|
|
Spróbuj zobaczysz jaki będzie efekt. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-04-12, 10:46
|
|
|
bede kombinował , dzieki za pomoc . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2011-04-12, 11:13
|
|
|
Analizując przepływ spalin w tłumikach oryginalnych, doszedłem do wniosku że nie da się wyciszyć tłumików o cienkich końcówkach bez utraty mocy (np w Cobry) bo zwyczajnie nie ma tam miejsca na swobodny przepływ spalin.
Porównajcie sobie oryginalne wydechy jak dużo mają miejsca na przepływ spalin (dlatego są tak grube).
Jeśli zmniejszamy ilość otworów to jednocześnie zwiększamy opór spalinom a to ewidentna utrata mocy. Oczywiście można szukać akceptowalnego balansu moc/głośność.
Jedynym rozwiązaniem były by bardzo długie wkłady a takich zwyczajnie nie ma. |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
majkelpl
Model: RS1600
Rocznik: 2001
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 466 Skąd: United Kingdom
|
Wysłany: 2011-04-12, 12:39
|
|
|
Ziółek napisał/a: |
Jedynym rozwiązaniem były by bardzo długie wkłady a takich zwyczajnie nie ma. |
Mozna kupic dwie pary wyciszaczy i wlozyc je jeden za drugim do wydechow, ale .... ja pytam poco ?
Dawno temu stosowalem jeszcze zwykle metalowe "szczotki do szorowania" czy jak to sie tam zowie.
Wiekszosc w motocyklach takiech jak moj ma calkowicie puste kominy i ma nie oryginalne .... zazwyczaj wlasnie Cobry lub V&H i jest git.
Słysza Cie to od razu szukaja gdzie jestes |
_________________ WRS OG 11
ISRA 27062
SREU 614 |
|
|
|
|
MARCIN V-STAR
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 107 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-04-19, 23:41
|
|
|
wyciszyłem swoje cobry a oto efekt
na początku troche sie kocyk postrzępił i fruwały nitki ale po 5 minutach było ok
http://www.youtube.com/watch?v=BOVbiyUVQFQ |
_________________ XVS 1300 |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-20, 08:45
|
|
|
MARCIN V-STAR, szkoda, że nie pokazałeś na fotach sposobu wyciszenia. Im więcej propozycji rozwiązań technicznych, tym możliwości większego wyboru. Kominy ładnie gadają. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1707 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2011-04-20, 20:03
|
|
|
Marcin mam pytanie czy na twoich kominach masz logo cobry |
|
|
|
|
MARCIN V-STAR
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 107 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2011-04-20, 21:07
|
|
|
na tłumikach niema logo są tylko numery na uchwytach (uszach) do przykręcenia napis cobra jest na opaskach zaciskowych
kominy.JPG NA ZDJĘCIU BRAK KOŃCOWYCH ZAŚLEPEK PRZYKRĘCANYCH ŚRUBKĄ M6 DO TŁUMIKA ZOSTAŁY WYTOCZONE Z KRĄŻKA STALI O GRUBOŚCI 12MM |
|
Plik ściągnięto 1039 raz(y) 166.71 KB |
komin 1.jpg WYCISZENIE Z ROZDROBNIONEGO,ROZWŁÓKNIONEGO I POCIĘTEGO DO KONSYSTENCJI POJEDYŃCZYCH NITEK KOCA GAŚNICZEGO Z WŁÓKNA SZKLANEGO JEDNOCZEŚNIE IZOLUJE I ZAPOBIEGA PRZEBARWIENIU TŁUMIKA |
|
Plik ściągnięto 1165 raz(y) 102.17 KB |
|
_________________ XVS 1300 |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2011-04-20, 21:29
|
|
|
A ja kwa... stwierdziłem że skoro płacę ponad 5 żł za litr wachy to chociaż wrażenie chce zrobić na widzach. Nie zakładam już żadnych wyciszaczy. Jako że coraz starszy jestem i słuch słabnie więc coraz lepiej znoszę te tamtamy |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
Ostatnio zmieniony przez Ziółek 2011-04-20, 22:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marek-stom
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 218 Skąd: krakow
|
Wysłany: 2011-04-20, 22:30
|
|
|
Masz racje bo taki sprzęt pokazać trzeba z hałasem . |
_________________ V STAR |
|
|
|
|
kostass
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-04-21, 09:04
|
|
|
A ja nadal bede eksperymentował na dzwiękiem . Wpadłem na nowy pomysł . Tak jak wczesniej owijałem tasma wyciszacze co spowodowało zdłąwienie silnika , teraz owinę głosne wydechy . Do Spinningowa musze sie z tym uporac bo Krolik w koncu zastrajkuje i nie bedzie chciał jezdzic . Ale moze ktos wyrazi opinie dotyczaca mojego nowego pomysłu . |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-04-21, 09:13
|
|
|
Powtórzę to co napisałem w jednym z poprzednich postów:
Ich /wyciszaczy/ funkcja polega na zmniejszeniu ciśnienia i prędkości wypływu gazów spalinowych.
Kostas jeżeli to uzyskasz tym co chcesz zrobić - zrób, zobaczymy jaki będzie skutek. Ja wątpię w pozytywny.
Uważam, że wyciszacze wg wzoru Kalinskiego całkowicie eliminują uciążliwość "zagłośności". |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
|