Przesunięty przez: vaaks 2010-10-22, 10:27 |
Wymiana płynu hamulcowego. |
Autor |
Wiadomość |
peter358
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Wiek: 40 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 24 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2010-11-21, 13:11
|
|
|
Zakładając, że przed zmianą pokrywki nic nie kapało (bo rozumiem, że nie), to chyba na pewno powinieneś teraz zmienić także uszczelkę. Dopóki jej nie ruszyłeś, wszystko mogło działać ok, bez żadnych przecieków. |
|
|
|
|
Rumun1983
Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 51 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
|
Wysłany: 2010-12-08, 18:47 brak
|
|
|
Panowie oświećcie mnie.Zdemontowałem zbiorniczek płynu hamulcowego żeby go pomalować. Złożyłem wszystko do kupy wlałem nowy płyn do zbiorniczka, no i oczywiście zaczynam procedure odpowietrzania.Naciskam kilka razy na hamulec (pompuje), przytrzymuje i tak kilka razy a płynu nic nie ubywa. Co robie źle?Dekielek musi być zakręcony?W środku zbiorniczka jest blaszka z otworem jak ona ma być ułożona? |
|
|
|
|
bartek_p
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 693 Skąd: Dębogóra
|
Wysłany: 2010-12-08, 18:49
|
|
|
A odpowietrznik przy zacisku odkręciłeś?? |
_________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku. |
|
|
|
|
Rumun1983
Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 51 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
|
Wysłany: 2010-12-08, 18:55
|
|
|
Tak odkręcony.Kurde nie wiem, miałem kiedyś żuka:) i bez problemu takie rzeczy się robiło a przy motorze nie dam rade? |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2010-12-08, 19:03
|
|
|
Ja swój z półgodziny albo lepiej odpowietrzałem bardzo opornie to szło kilkadziesiąt razy pompowałem i odkręcałem odpowietrznik. Sam Niewinem, czemu to tak długo trwało widocznie mój tak miał. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Rumun1983
Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 51 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
|
Wysłany: 2010-12-08, 19:08
|
|
|
Jaro a ta blacha w środku zbiorniczka co jest z takim małym otworkiem na środku to ona ma byc włożona ugięta (w kształcie banana)? A do odpowietrzania dekiel zbiorniczka z uszczelką ma być rozumie zakręcony? |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2010-12-08, 19:12
|
|
|
Rumun1983 napisał/a: | dekiel zbiorniczka z uszczelką ma być rozumie zakręcony? |
Rumun1983, Blaszka tak jak piszesz, pokrywka zbiorniczka nie musi być zakręcona nawet lepiej jak będzie odkręcona, bo wtedy możesz dolać płynu jak zajdzie taka potrzeba. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Rafcon
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 49 Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 131 Skąd: Siemianowice Śl
|
Wysłany: 2010-12-08, 21:00
|
|
|
postukaj czymś w zbiorniczek od spodu delikatnie, jak zlałeś cały płyn i potem zalałeś to w pompie zrobił się bombel z powietrza i blokuje |
_________________ DS 650>MS 1300 https://youtu.be/e7wtzCsaubQ |
|
|
|
|
MIKI
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 862 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2010-12-08, 21:06
|
|
|
Pokrywka nawet powinna być odkręcona!, W momencie gdy dużo płynu wypompujesz przy odpowietrzaniu w zbiorniczku wytwarza się duże podciśnienie zasysając gumę uszczelniającą do środka i niepotrzebnie ją rozciągając |
|
|
|
|
Rumun1983
Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 51 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
|
Wysłany: 2010-12-08, 21:49
|
|
|
Dzięki Koledzy, jutro spróbuje ponownie się za to zabrać , mam nadzieje że mi się uda odpowietrzyć układ |
|
|
|
|
oldnita
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 25 Kwi 2009 Posty: 1810 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2010-12-08, 21:58
|
|
|
bRumun1983, nie możesz pompować na odkręconym odpowietrzniku
- naciskasz parę razy klamkę
-trzymasz wciśniętą jednocześnie odkręcasz odpowietrznik robi pssyt zakręcasz i dopiero pusczasz klamkę
-znowu pompujesz
i tak do skutku, aż przestaną bańki powietrza lecieć z odpowietrznika |
_________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A) |
|
|
|
|
pandzioch2003
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-12-09, 14:49
|
|
|
A ja zaproponuje sposob odwrotny, tzn. kiedys zakupilem duza strzykawke, zalozylem do niej 10-15cm wezyka. Naciagam pelna strzykawke plynu, zakladam wezyk na odpowietrznik w zacisku, odkrecam odpowietrznik i powoli wtlaczam plyn. Jak plyn w strzykawce sie konczy zakrecam odpowietrznik, zdejmuje strzykawke, dopelniam plynu, pozbywam sie powietrza ze strzykawki, zakladam na odpowietrznik, odkrecam i wtlaczam.Zwykle dwie strzykawki wystarczaja, zeby plym pojawil sie w zbiorniczku. W ten sposob problem z "wyganianiem" powietrza z ukladu jest rozwiazany, a bala oeparcja trwa duzo krocej. Po calej wymianie trzeba umyc strzykawke, zeby posluzyla jeszcze kilka razy:) |
_________________ Współtowarzysze
ISRA 31256
|
|
|
|
|
Rumun1983
Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 51 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
|
Wysłany: 2010-12-09, 21:32
|
|
|
No i udało mi się dość szybko odpowietrzyć układ w następujący sposób: zalałem zbiorniczek, odkręciłem wężyk gumowy od zacisku ham., napełniłem sobie strzykawkę płynem hamulcowym i dociskałęm do otworka co jest w zbiorniczku (ten co w nim widać jak porusza się pompka hamulca) i wstrzykiwałem tak płyn, po dosłownie 3 razach takiej próby z wężyka przy zacisku popłyną płyn, zakręciłem wężyk do zacisku, i już postępowałem jak wspomnieli koledzy powyżej czyli pompowanie i wypuszaczanie powietrza przez odpowietrznik. 10 min i po bólu:)Dzieki wszystkim za porady. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-12-09, 21:50
|
|
|
pandzioch2003, twój pomysł jest ekstra, zastosuję go niebawem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
rufio
Rocznik: 2000
Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Września
|
Wysłany: 2011-02-04, 09:05 Witam szukam uszczelniaczy zacisków przednich
|
|
|
Próbowałem ze strzykawką i nie bardzo to szło natmiast tradycyjny sposób pompowania pedałem czy klamką, poszedł jak z płatka.
Mam natomiast inny problem z hamulcami. Okazało się ze musze wymienić uszczelniacze zacisków przednich. w serwisie komplet kosztuje 34EUR i zani kupię chciałem się zapytać czy ktoś nie zna jakiegoś tańszego źródła?
Z tymi gumkami to jest zawsze problem:-) |
_________________ Born to be wild !! |
|
|
|
|
arekw711
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-02-04, 09:31
|
|
|
Cytat: | czy ktoś nie zna jakiegoś tańszego źródła?
Z tymi gumkami to jest zawsze problem:-) |
Jeżeli masz już wyciągnięte spróbuj w motoryzacyjnym może dobiorą z jakiegoś samochodu |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-02-05, 00:39
|
|
|
pandzioch2003 napisał/a: | A ja zaproponuje sposob odwrotny, tzn. kiedys zakupilem duza strzykawke, zalozylem do niej 10-15cm wezyka. Naciagam pelna strzykawke plynu, zakladam wezyk na odpowietrznik w zacisku, odkrecam odpowietrznik i powoli wtlaczam plyn. Jak plyn w strzykawce sie konczy zakrecam odpowietrznik, zdejmuje strzykawke, dopelniam plynu, pozbywam sie powietrza ze strzykawki, zakladam na odpowietrznik, odkrecam i wtlaczam.Zwykle dwie strzykawki wystarczaja, zeby plym pojawil sie w zbiorniczku. W ten sposob problem z "wyganianiem" powietrza z ukladu jest rozwiazany, a bala oeparcja trwa duzo krocej. Po calej wymianie trzeba umyc strzykawke, zeby posluzyla jeszcze kilka razy:) |
A jak po takim zabiegu zachowuje się klamka hamulca, no i pedał hamulca???
Czy nie trzeba dodatkowo odpowietrzać.???????
Poprawiłem błąd witek |
_________________ Dawid Z. |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-08, 19:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
rufio
Rocznik: 2000
Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Września
|
Wysłany: 2011-02-08, 20:45
|
|
|
No odpowietrzasz stopniowo przy napuszczeaniu płynu.
Najlepiej nałożyć sobie z 30cm wężyka żeby się nie pochlapać płynem i przy okazji lepiej widać jak pęcherzyki powietrza uchodzą.
Wciskasz klamkę i przy wciśniętej klamce (lub pedale) odkręcasz odpowietrznik.
na odkręconym odpowietrzniku puszczasz klamkę i jak klamka wróci do pozycji wyjściowej zakręcasz odpowietrznik i tak wkółko aż wężyku ukaże siępłyn no i nie będą wydobywały się pęcherzyki powietrza. Bułka z masłem.
A co do uszczelniaczy to juz zamówiłem w salonie za jedyne 34EUR za komplet
Ale stwierdziłem że to wkońcu hamulce i nie będę stawiał na zamienniki i modlił się przy każdym hamowaniu, a w maju Włochy jupi jaj jej. |
_________________ Born to be wild !! |
|
|
|
|
gshort
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 47 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 595 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 2011-02-11, 20:33
|
|
|
rufio napisał/a: | .....tradycyjny sposób pompowania pedałem czy klamką, poszedł jak z płatka..... |
potwierdzam,
dzisiaj wymieniałem płyn, czyszczenie, smarowanie itp.
15 minut roboty. |
|
|
|
|
Zdzich
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2015
Wiek: 63 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 452 Skąd: Grodków
|
Wysłany: 2011-03-18, 12:23 Zapowietrzony hamulec przedni
|
|
|
Oczywiście zdążyłem już rozpocząć sezon.
Ale niestety po zimowaniu motocykla w ogrzewanym garażu, klamka przedniego hamulca "załapuje" strasznie głęboko. Dopiero przy docisnięciu klamki do kierownicy jest odpowiednia siła hamowania. Muszę dodać że pod koniec poprzedniego sezonu zmieniałem w zaprzyjaźnionym warsztacie klocki hamulcowe. Oczywiści pojechałem tam od razu. Powiedzieli mi że hamulce się zapowietrzyły ale w tej chwili nie ma fachowca od motorów i żeby przyjechać później.
A moje pytanie jest: dlaczego w poprzednich latach sie nie zapowietrzały a teraz się zapowietrzyły. Pewnie przy wymianie klocków, coś nie tak dokręcili, że dochodzi powietrze.
Zrezygnować z ich usług? Ale ten jeden sprytny chłopak, w tym warsztacie, jest jedyny w mojej miejscowości który orientuje się coś w motorach. |
_________________ http://picasaweb.google.pl/zdzich102/
Yamaha Super Tenere |
|
|
|
|
|