Przesunięty przez: krotom 2011-11-17, 07:13 |
ALARM MOTOCYKLOWY |
Autor |
Wiadomość |
pandzioch2003
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-02-04, 11:16
|
|
|
Ja zalozylem swoj alarm po to, zeby odstraszal nieproszonych pasazerow pod marketem lub przed jakimis jadlodajniami. Wszyscy wiemy, ze czy bedzie alarm czy nie to i tak dla chcacego nic trudnego.
Moj juz kilka razy odstraszym amatorow fotografowania i siadania.
A co do funkcji, to powiedzcie mi po co Nam ( posiadaczom xvs 650 i 1100) odpalanie na pilota, skoro ssanie jest mechaniczne? Dodatkowo pamietajcie, ze zwykle odpalanie z ppilota traktue sie jako bajer, zeby komus pokazac i silnik (zimny)pracuje krotko po czym jest gaszony - swiece zaplonowe tego nie lubia.
Ja mam taka fynkcje, ale niepodlaczona. Zastanawiam sie czy niewykorzystac jej do np. wlaczania swiatel - mam nieoswietlony garaz, lub wlaczania innego ukladu w moto zdalnie. |
|
|
|
|
koszerny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1747 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2010-02-04, 12:00
|
|
|
pandzioch2003 napisał/a: | Zastanawiam sie czy niewykorzystac jej do np. wlaczania swiatel - mam nieoswietlony garaz, lub wlaczania innego ukladu w moto zdalnie. |
a może do lightbarów |
|
|
|
|
koszerny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1747 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2010-02-20, 13:52
|
|
|
właśnie chciałem zamontować alarm ale mam pytanko gdzie montowaliście centrale alarmową i syrenę |
|
|
|
|
pandzioch2003
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-02-20, 14:41
|
|
|
Syrenke mozna wlozyc pod zbiornik paliwa, a centralke w olokicy schowka na narzedzia, albo pod siedzeniem.Jak by co to moge pomoc, a najpierw omowic na spotkanku. |
_________________ Współtowarzysze
ISRA 31256
|
|
|
|
|
pandzioch2003
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-02-20, 16:13
|
|
|
Ja mam ten
http://www.stig.pl/produk...uktu=326&id=308
najprostrzy, najtanszy i jak cos sie bedzie dzialo to mam blisko do serwisu.
Podlaczalem sam i to juz w kilku motocyklach ( xvs650-1100, M1800, vtx, shadow750).
Pewnie ze niektorzy napisza ze made in PRC ( Popular Republic China) ale ja nie potrzebowalem np. Patrola, ktory i tak po dwoch-trzech latach sie chromoli - tez przerabialem:)
A jak beda mieli ukrasc to i tak ukradna - chyba ze przyspawasz do slupa
P.S. Do np. czolgu nie polecam sie dospawywac bo to tez w Polsce kradna |
_________________ Współtowarzysze
ISRA 31256
|
|
|
|
|
koszerny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1747 Skąd: ZGIERZ
|
|
|
|
|
PifPaw
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-02-21, 00:07 co jest po co
|
|
|
Czytałem co pisaliście wcześniej koledzy i odnoszę wrażenie nie bardzo wiecie co jest po co. Po co alarm, po co blokada, po co homologacja.
Zauważyłem za to że mocno się tu reklamuje pewna chińska marka której nie wymienię.
Nieco się znam na temacie, to trochę wam rozjaśnię i może ktoś skorzysta z moich rad.
Oczywiście niech każdy zakłada do swojego motoru co uważa za stosowne nie mniej jednak:
ALARM - jak sama nazwa wskazuje musi alarmować, czyli informować otoczenie o próbie kradzieży. Fajnie jest jak prócz otoczenia informuje również bezpośrednio właściciela i tu przyda się wszelkiego rodzaju powiadomienie. No chyba że zawsze jesteśmy blisko swojej maszyny. Alarm bez dobrych czujników jest mało przydatny więc zwróćcie panowie uwagę jakie czujniki ma w zestawie i czy można podłączyć dodatkowe. Do motoru idealne wydają się czujniki położenia i wstrząsu, ale nie przesadzajcie z nadmierną czułością bo puszczenie bąka koło motoru może wyzwalać taki alarm. Wiem że najtańsze alarmy (skuterowe) często nie umożliwiają podłączenia czujników dodatkowych, nie mówiąc już o wyłączniku krańcowym. Kufer czy otwierane siedzisko również należy zabezpieczyć.
A więc dobry alarm ma za zadanie wykrycie próby kradzieży, włamania (a nie przechodnia) i poinformowanie o tym otoczenia i ew właściciela. Często odstrasza mało doświadczonego złodzieja.
IMMOBILISER - blokada elektryczna, będąca często integralną częścią alarmu. Ma za zadanie blokować, uniemożliwiać uruchomienie silnika. A że wszystko co człowiek wymyślił to inny człowiek obejdzie, ważne jest aby immobiliser wydłuuuużył czas uruchomienia. Złodziej nie może kraść dłuuugo. Musi to zrobić szybko więc też kalkuluje. Mając do wyboru motor nie zabezpieczony i zabezpieczony to wybierze ten pierwszy. Bardzo istotny jest sposób montażu, im blokada elektryczna bardziej ukryta i niedostępna tym lepiej.
HOMOLOGACJA - Wszystko jest dobrze jak jest dobrze panowie. A co jeśli ktoś rozbije się motorem robiąc sobie krzywdę i jeszcze komuś. Zacznie się szukanie przyczyny i lepiej niech ona nie padnie na nie posiadający homologacji alarm. Chyba rozumiecie sami że wtedy szuka się przyczyn i winnego. Atest zrobiony profesjonalnie czy przez wujka ale atest i ja jestem czysty. Homologacja TAK bo takie są przepisy i już po temacie. A że nie wszystkich przepisów się przestrzega to inna bajka.
Mam nadzieję że tych kilka uwag pomoże komuś dobrać sobie porządne zabezpieczenie do swojego motoru. |
|
|
|
|
Grzegorz Anis
Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 1069 Skąd: Chelm
|
Wysłany: 2010-02-21, 00:23
|
|
|
PifPaw napisał/a: | Mam nadzieję że tych kilka uwag pomoże komuś dobrać sobie porządne zabezpieczenie do swojego motoru. |
Więc doradź coś rozsądnego, wiadomym jest że gwiazdki nie kosztują mało więc i na zabezpieczeniu nie ma co oszczędzać, ale niech to zabezpieczenie ma ręce i......, nogi.
Jestem totalnym laikiem w sprawach zabezpieczeń typu "elektronika" więc jeżeli posiadasz szeroką wiedzę w tym temacie to proszę podziel się z nami. |
_________________ Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
|
|
|
|
|
MIKI
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 862 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
|
|
|
|
PifPaw
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-02-21, 20:54
|
|
|
miki gdzie mam zasuwać bo ten link niczego mi nie mówi.
Kto to są modzi ?
Czy modzi znają debeściaków?
zapoznaj się z regulaminem forum w szczególności z pkt. 1 - Lokis Moderator
[ Dodano: 2010-02-21, 22:51 ]
Ok. więc napiszę tak:
Gdybym miał skuter który rozpędza się do 60km/h warty 2tysie to pewnie postawił bym na proste chińskie zabezpieczenie.
Ale do waszych zabawek polecam raczej sprawdzone rozwiązania i producentów którzy zwyczajnie maja doświadczenie w konstrukcjach tego typu.
Ci producenci wiedzą że alarm motocyklowy musi być, mały, bryzgoszczelny i pobierać minimalny prąd (migające diody LED to raczej zbędny luksus pobierający nawet ponad 10mA podczas rozbłysku). To ostatnie jest bardzo ważne gdyż w motorach są raczej małe akumulatorki.
Pilotom zdalnego sterowania też nie powinien szkodzić byle deszczyk i również powinny być małych rozmiarów. (jak stacyjka jest na baku to pilot powinien być lekki i plastikowy aby go nie rysował) Alarm powinien mieć wbudowany przynajmniej czujnik przechyłu (najlepiej cyfrowy zapamiętujący pozycję i reagujący na jej zmianę) i obsługiwać dodatkowe zewnętrzne. Pomyślał bym o mikrofalowym czujniku ruchu podłączonym pod wejście prealarmowe (ostrzegania) Może nieco upierdliwe ale jak ktoś nie lubi jak mu motor obmacują to polecam. Można zrobić ukryty wyłącznik aby taki czujnik móc osobno aktywować lub nie. Ktoś wcześniej pisał że kradną na lawetę. A może warto zainwestować w lokalizator GPS. Teraz są naprawdę małe i pobierają mało prądu a utrzymanie nie przekracza 15zł miesięcznie (po prostu zwykła SIM karta przedpłatowa – bez abonamentu)
Nie bardzo chcę tu wymieniać marki i firmy – sami zdecydujecie bo wiecie już czego szukać.
Dla leniwych podam jeden link http://www.dobryalarm.pl/news-3.html |
Ostatnio zmieniony przez Lokis 2010-02-21, 22:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bartek_p
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 693 Skąd: Dębogóra
|
Wysłany: 2010-03-22, 08:40
|
|
|
Tylko programator, z ręki nic nie zrobisz.
Będę w chacie to wyślę ci instrukcje, ale mam tylko po angielsku |
_________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku. |
|
|
|
|
willykb8
Rocznik: 2000
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-04-18, 23:36
|
|
|
Też miałem identyczny problem... z tym samym alarmem, centralka uszkodzona, niby do naprawienia, ale zadecydowałem o usunięciu alarmu. Nie raz widziałem na poboczu motocykl z awarią alarmu najlepszą ochroną jest łańcuch |
|
|
|
|
Luk
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 840 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-06-03, 22:31
|
|
|
A co sądzicie o tym alarmie?
alarm
Nie wiem, czy kupić to i jakąś prostą blokadę tarczy czy może jeszcze inne rozwiązanie? |
_________________ Pozdrawiam
Luk |
|
|
|
|
DRAD
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 1538 Skąd: ODERWANI
|
|
|
|
|
Luk
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 840 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-06-09, 15:49
|
|
|
Czy ktoś z Kolegów Wielkopolan jest biegły w tematyce elektrycznej?
Potrzebowałbym pomocy przy założeniu właśnie zakupionego alarmu... bo ja to ledwo śrubokrętem się potrafię posługiwać - a to i tak słabo ( to stwierdził Gucio po zobaczeniu, jak zamontowałem tablicę rej. )
Zapewniam, że piwa będzie pod dostatkiem
A i "banknot" za pomoc się znajdzie
ps. Nie wiem, czy ten post pasuje do tego działu - jakby co proszę MOD o przesunięcie we właściwe miejsce |
_________________ Pozdrawiam
Luk |
|
|
|
|
scooby
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 98 Skąd: ZG/PGN
|
Wysłany: 2011-01-21, 14:26
|
|
|
chciał bym odświeżyć temat i zapytać czy coś nowego może w tej materii się dzieje . . .???
Bo zastanawiam się czy może nie wsadzić jakiegoś alarmu warto / nie warto . . . a jak warto to jaki i czy sam dam rade Dziękuje |
|
|
|
|
piwu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2011-01-21, 15:26
|
|
|
Tutaj masz do wyboru do koloru
http://www.nowyelektronik...ode=kategoriami
Na alledrogo też tego jest sporo. Na pewno się przydaje, choćby jako straszak, wiadomo jak ktoś będzie chciał to i tak Ci motocykl ukradnie... |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-01-21, 20:27
|
|
|
scooby, skontaktuj się z bartkiem_p. Pomoże w wyborze dobrego alarmu.
Ja założyłem blokadę tarczy z alarmem XENA ( wyjec w zasadzie) ponieważ dla partacza wystarczy, a dla fachowca nie ma przeszkód jak raczył zauważyć piwu |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
DPU
Rocznik: 2004
Wiek: 45 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 96 Skąd: FREE STAR
|
Wysłany: 2011-01-21, 20:29
|
|
|
witek1965, jaki to konkretnie model pasuje. Nie chce mi się przymierzać a coś takiego chciałbym kupić. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-01-21, 20:33
|
|
|
mam XX6 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|