|
Polerowanie i nie tylko |
Autor |
Wiadomość |
Wredniak
Model: SYMPATYK
Wiek: 66 Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 14 Skąd: Cholewy
|
Wysłany: 2010-08-09, 08:00 Polerowanie i nie tylko
|
|
|
Przed
po 10-min
po ok. 20-min
Wszystko do wykonania samemu.
Jak ktoś byłby zainteresowany mogę temat rozwinąć . |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2575 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2010-08-09, 08:08
|
|
|
Ciekawe... na 1. fot. nie ma chromu, bo został zdarty, a na ostatniej ...jest.
Rozwiń temat, może czegoś nowego sie nauczę. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Wredniak
Model: SYMPATYK
Wiek: 66 Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 14 Skąd: Cholewy
|
Wysłany: 2010-08-09, 15:26
|
|
|
vaaks napisał/a: | Ciekawe... na 1. fot. nie ma chromu, bo został zdarty, a na ostatniej ...jest.
Rozwiń temat, może czegoś nowego sie nauczę. |
No nie, aż tak dobrze to nie ma, tj. na trzeciej fotce niestety nie ma chromu , złudzenie optyczne . Może tu będzie lepiej widać.
[ Dodano: 2010-08-09, 19:21 ]
Czego użyłem:
1. szlifierka kątowa z płynną regulacją obrotów - do tego krążek do mocowania na rzepy papieru ściernego i filcu do polerowania.
2. pasta stała do polerowania w kolorze zielonym - uniwersalna.
3. krążek papieru ściernego o gradacji 180 i krążki filcowe do polerowania.
4. pasta do polerowania chromu i aluminium.
Na początku było tak
Po wstępnym oszlifowani papierem ściernym - skasowaniu wszystkich rys i nierówności, ale tak aby nie przeszlifować wydechu użyłem tego samego krążka papieru ściernego do wstępnego wypolerowania to znaczy - na ten częściowo zużyty krążek nałożyłem trochę pasty zielonej
i szlifując-polerując uzyskałem coś takiego
Nie ma potrzeby używania papieru ściernego o wyższych gradacjach, bo uzyskany efekt jest dobry.
Następnie przechodzimy do polerowania pastą stałą - zieloną. Tu sprawa jest prosta - filc, pasta, obroty. Tylko jedna dygresja - ostrożnie bo łatwo zeszlifować chrom z wydechu - lepiej jest użyć krążka filcowego niezbyt grubego 4-6 mm przynajmniej ja takiego użyłem, albo lżej dociskać podczas polerowania, gdyż drobne przetarcia chromu na brzegach polerowanego miejsca są i tak nieuniknione.
Pasta
Następnie użyłem pasty półpłynnej i następnego krążka filcowego
I po ok. 20 min wyszło coś takiego
Ot i cała filozofia. |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2575 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2010-08-09, 21:14
|
|
|
No to jestem albo ślepy, albo spolerowałeś do stali i ona wygląda jak chrom, no bo chromu nie może już tam być. Wyprostuj mój tok myślenia, jeżeli nie jest tak. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Wredniak
Model: SYMPATYK
Wiek: 66 Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 14 Skąd: Cholewy
|
Wysłany: 2010-08-09, 23:21
|
|
|
vaaks napisał/a: | No to jestem albo ślepy, albo spolerowałeś do stali i ona wygląda jak chrom, no bo chromu nie może już tam być. Wyprostuj mój tok myślenia, jeżeli nie jest tak. |
Masz rację, jeszcze raz chromu nima, ale się błyszczy . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|