|
BRAK ZASILANIA PO MYCIU |
Autor |
Wiadomość |
Esiek
Rocznik: 2000
Wiek: 52 Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2010-05-30, 18:18 BRAK ZASILANIA PO MYCIU
|
|
|
Witajcie
wczoraj umyłem swoje moto na myjni ręcznej. Po myciu elegancko odpaliłem i dojechałem do domu i to był koniec jazdy. Teraz po przełączeniu kluczyka nic się nie zapala, żadna dioda nie daje znaku życia. jestem słaby z mechaniki ale sądzę, że może to jakiś bezpiecznik poszedł. Doradźcie mi proszę co sprawdzić i jak się do tego zabrać.
wielkie dzięki za wszystkie rady (te kąśliwe również ) |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 16:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bartek_p
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 43 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 693 Skąd: Dębogóra
|
Wysłany: 2010-05-30, 18:37
|
|
|
jak wspomniałeś trzeba sprawdzić bezpieczniki. jak zdejmiesz prawą osłonę to będziesz miał wszystko jak na dłoni.
Ja bym raczej obstawiał poluzowany kabel od baterii.
Może jak całkowicie wyschnie to mu samo przejdzie |
_________________ Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku. |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2010-05-30, 18:52
|
|
|
Posprawdzaj też trywialne rzeczy, jak choćby czerwony przełącznik. Brzmi śmiesznie ale... |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
koszerny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1747 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2010-05-30, 19:18
|
|
|
Merlin napisał/a: | Posprawdzaj też trywialne rzeczy, jak choćby czerwony przełącznik. Brzmi śmiesznie ale... |
tak ale wtedy kontrolki działają
ja stawiam na bezpiecznik ale na początek sprawdź akumulator i jego połączenie |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-05-30, 20:19
|
|
|
ja kiedys probowalem zapalic i echo, kontrolki sie nie swiecily i rozrusznik nie krecil, wiec nerwy na drodze z powodu awarii i niemozliwosci normalnego powrotu z wycieczki i nagle mnie olsnilo, motocykl byl na biegu i mial rozlozona stopke boczna. Wystarczylo dac na luz lub zlozyc stopke i jechac do domu |
|
|
|
|
Długi63
Rocznik: 2002
Wiek: 61 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2010-05-30, 20:24
|
|
|
Myjnia tak, ale ciśnieniem z daleka od świec , kierownicy i baku
I jeszcze po umyciu przepędzam moto przez dłuższy czas żeby dobrze wyschło |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-05-30, 21:23
|
|
|
bezpiecznik główny sprawdź, kabel plusowy i minusowy równiez, konkretnie jakość dokręcenia do klem i minusowy do ramy również. Stopka i wyłącznik awaryjny raczej wypada z gry-kontrolki się nie palą. Czy oprócz tego, ze nie zapala i nie pala kontrolki próbowałeś załączyć światła, kierunkowskazy, sygnał dźwiękowy. Jeżeli nic nie działa to coś z aku, kablami lub bezpiecznikiem głównym. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Esiek
Rocznik: 2000
Wiek: 52 Dołączył: 11 Mar 2010 Posty: 7 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2010-05-31, 19:26
|
|
|
Dziękuję wszystkim za rady. Sprawdziłem klemy i wydaje się, że jest ok. Dostałem się do bezpieczników i tu pojawia się problem - nie wiem jak określić czy dany bezpiecznik jest ok, czy może szlag go trafił. Wyjmuję, patrzę i nie wiem jak to stwierdzić. Powiedzcie mi proszę, który to jest bezpiecznik główny? Czy myślicie, iż to możliwe, żeby akumulator dostał takiego zwarcia, że teraz nie ma żadnego prądu? Bo prądu nie ma. Nie działa klakson ani światła.
dzięki |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2010-05-31, 19:29
|
|
|
Bezpiecznik główny masz pod siedzeniem jest to bezpiecznik 30A. Żeby sprawdzić bezpieczniki musisz wyjąć po kolei każdy i zobaczyć czy drucik pomiędzy stopkami jest przerwany ewentualnie przepalony. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|