| ZASIARCZONY AKUMULATOR | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 08:15   ZASIARCZONY AKUMULATOR |   
 |  
               | 
 |  
               | Przez awarię jakiegoś elementu elektryki (temat obszernie opisany TUTAJ ) siadł mi praktycznie do zera akumulator. Wczoraj w końcu postanowiłem wyciągnąć go z Yadźki i naładować, bo w weekend chciałem zrobić pomiary, co tak naprawdę padło mi w moto. Kiedy podłączyłem go do ładowarki mikroprocesorowej zapaliła mi się kontrolka "Trwa proces odsiarczania". Wszystko by było ok, gdyby nie fakt, że proces ten trwa już ponad 12 godzin i nadal nie  ładuje mi akumulatora. Nie wiem, o co kaman...   Przed podłączeniem do ładowarki zmierzyłem miernikiem Voltarz akumulatora i pokazało mi 10,8V, co jak na fakt, iż praktycznie padł do zera uznaję za i tak dobry rezultat.
 Przerabiał może ktoś coś podobnego?
 |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-11-07, 22:24, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 08:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Akumulator umarł.   |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 08:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | No ale pokazuje mi 10,8V... Qufa....   |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 08:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | moondek, to nic nie znaczy - wiecej nie dostaniesz. Jaki jego wiek, choć to też nie wiele znaczy. |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 08:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | No ale on ma pół roku, kupiłem go w kwietniu, do tej pory działał bez zarzutu, nawet w dniu, kiedy mi coś się zchrzaniłu odpalił bez zarzutu. Nic nie wskazywało na to, że coś jest nie tak... Qufa, kolejny wydatek...   |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | HELLOWEEN   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 60
 Dołączył: 20 Mar 2010
 Posty: 1557
 Skąd: Nomad
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 09:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moondziu,poczytaj tutaj:http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,zasiarczenie-akumulatora.html Jak aku ma pół roku,to chyba gwarancja i wymiana?
 |  
				| _________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
 
 Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
 
 Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vaaks   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2017
 Wiek: 76
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 2579
 Skąd: PWL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 09:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | HELLOWEEN napisał/a: |  	  | Moondziu,poczytaj tutaj:http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,zasiarczenie-akumulatora.html Jak aku ma pół roku,to chyba gwarancja i wymiana?
 | 
 no nie wiem. Jak zasiarczony, tzn. permanentnie niedoładowany, a to moze być uznane jako nieprawidłowa eksploatacja.
 |  
				| _________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
 
 Był:
 DS 650
 DS 1100
 Honda Varadero 1000
 Jest: Suzuki DL 650
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 11:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | moondek napisał/a: |  	  | Przerabiał może ktoś coś podobnego? | 
 
 Ładowarka mikroprocesorowa, a miałem dwie nie ruszy go za cholerę( a tak ładnie opisują w instrukcji, że ładuje nawet całkowicie wyładowane akumulatory-tylko co rozumiał przez całkowicie rozładowany akumulator piszący instrukcję
  ) . Musisz dać mu lekkiego kopa zwykłym prostownikiem. Jak złapie napięcie to mikroprocesorowa zacznie ładowac, ale czy akumulator nadaje się do pracy  . Ja raz w 650 -tce zostawiłem na światłach i padł. Z Vaaksem wzięliśmy go na pych, poszedł. Dojechałem i trzymał, ale krótko. Nigdy nie naładowywał się na maks. Poszedł do utylizacji i kupiłem nowy. 
 [ Dodano: 2011-09-30, 12:13 ]
 
  	  | Cytat: |  	  | Jak zasiarczony, tzn. permanentnie niedoładowany, a to moze być uznane jako nieprawidłowa eksploatacja. _________________
 | 
 
 jak podjedzie motocyklem i zmierzą prąd ładowania i będzie OK, to znaczy, że prawidłowa eksploatacja, a gówniany akumulator.
 Oczywiście zaraz się zrobią schody, a ma Pan rachunek z warsztatu motocyklowego który zakładał Panu akumulator?
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 11:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | a ma Pan rachunek z warsztatu motocyklowego który zakładał Panu akumulator? | 
 Taaaa... mam.... zaraz go wystawię
   |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kostass   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Lut 2009
 Posty: 2111
 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 13:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zgadzam sie ze ładowarka procesorowa go nie ruszy . Mnie zima alarm , rozładowal akumulator , napiecie spadło poniezej 4,5v . Trzymalem go na takiej smiesznej ładowareczcei ze dwa dni i nic sie nie naładował . W koncu zawizłem go do kolegi elektryka , popiąl go pod duzy prostownik ładował z 12 godzin i się naładował . Teraz jak moto stoi w tygodniu to po podłaczam je po ładowarke i tak sobie stoi . NIe miałem problemów z odpaleniem . Wiec moze aku jest do uratowania , tylko trzeba je dobrze naładowałc . |  
				| _________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Etek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2011
 Wiek: 49
 Dołączył: 24 Cze 2009
 Posty: 509
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 14:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | moondek - to i tak się ciesz.... ja wymieniłem 3 akumulatorki zanim dotarłem do regulatora.... |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 14:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | I tak Kostass chyba zrobię. Gadałem już z elektrykiem u mnie w firmie i powiedział, żeby go przywieźć, bo może jeszcze nic straconego   
  	  | Etek napisał/a: |  	  | moondek - to i tak się ciesz.... ja wymieniłem 3 akumulatorki zanim dotarłem do regulatora.... | 
 Dobrze, że jakiś czas temu zalogowałeś się na tym forum
   |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kostass   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Lut 2009
 Posty: 2111
 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 14:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Powinni go uratowac , w sumie  teraz nie masz juz nic do stracenia . A swoja drogą to dobrze sie zaopatrzyc w dobra inteligentna ładowarke i doładowywać aku zima . |  
				| _________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 14:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na zimę to ja w ogóle wyciągam akumulator i trzymam go w ciepłym miejscu   |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kostass   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Lut 2009
 Posty: 2111
 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 14:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja cały motor trzymam w ciepłym miejscu i przestałem wyciagac aku odkad mam ładowarke . 
 [ Dodano: 2011-09-30, 15:44 ]
 miejmy nadzieje ze uratujesz akumulator
 |  
				| _________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 15:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | moondek napisał/a: |  	  |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | a ma Pan rachunek z warsztatu motocyklowego który zakładał Panu akumulator? | 
 Taaaa... mam.... zaraz go wystawię
   | 
 
 własnie w taki sposób odbijają sklepy piłeczkę od siebie.
 Dokładnie w ten sposób napisali mi odnośnie lightbarów.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Merlin   
  
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2008
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 3296
 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 16:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie aku w puszcze stracił właściwości na 70% po roku uzytkowania. Oddałem na gwarancji, stwierdzili brunatny elektrolit i ubytki w płytach, diagnoza - "za intensywnie eksploatowany".
 Może to i racja, bo odpalam auto z 10-20 razy dziennie.
 Oczywiście nie wymienili.
 |  
				| _________________ Maciek
 MS (MaStodont) 1900
 
 
 Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 "Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 16:16 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Merlin napisał/a: |  	  | "za intensywnie eksploatowany". Może to i racja, bo odpalam auto z 10-20 razy dziennie.
 Oczywiście nie wymienili.
 | 
 http://yamaha-dragstar.pl...s/icon_evil.gif
 
 
        to chyba jakieś jaja. Trzeba było poprosić o to na piśmie. Federacje konsumentów kochają takie sprawy. Czego to jeszcze nie wymyślą, żeby klienta udupić Merlin, . Wiesz ile razy dziennie jest odpalana maszyna na dole ? lub nawet samochód, bo i takowe się poruszają na dole kopalni ? A pracują na okrągło.
 
 A taksówkarze to pewnie na pych swoje auta biorą żeby oszczędzić akumulator.
 
 
   Zgroza
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 16:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | witek1965 napisał/a: |  	  | Dokładnie w ten sposób napisali mi odnośnie lightbarów. | 
 Witek, z całym szacunkiem, ale nie porównuj zamontowania lightbarów do podłaczenia akumulatora
  Chociaż z godzę się z Tobą i z Merlinem, że "daj mi awarię, a paragraf na odmowę gwarancji sam znajdę..."   |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-09-30, 16:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | moondek napisał/a: |  	  | Witek, z całym szacunkiem, ale nie porównuj zamontowania lightbarów do podłaczenia akumulatora | 
 
 Moondziu a jaka jest różnica. Dla mnie kompletnie żadna.  Cały pic polega na tym, żeby udupić nieświadomego swoich praw klienta. W akumulatorze musisz podłączyć dwa kable, w lightbarach z H3 również 2, z H4 jeden więcej.
 Rozumiałbym gdyby to serwis Yamahy (nowy motocykl na gwarancji) się oburzył, że w wyniku samodzielnej ingerencji w instalację motocykla ...... cofamy gwarancję, ale chyba nie sprzedawca lightbarów, które po prostu nie dały się ustawić. Jak na światłach mijania świeciły równo z mijania motocykla, tak na drogowych w czubki sosen. Ja reklamowałem wadliwość lamp, a nie ich podłączenia. Równie dobrze mógłbym je podpiąć na krótko podając napięcie z akumulatora kablami zakończonymi krokodylkami.
 
 [ Dodano: 2011-09-30, 17:33 ]
 
 i tu są święte słowa 	  | moondek napisał/a: |  	  | "daj mi awarię, a paragraf na odmowę gwarancji sam znajdę..." | 
 
 tyko polegli na tym, że żadnej karty gwarancyjnej nie dostarczyli, a powołali się na nią
   Więc moja riposta podparta odpowiednimi paragrafami z ustaw chroniących konsumenta ich poraziła i szybciutko chcieli żebym tylko im wysłał lampy, już bez zaświadczeń z warsztatu (tylko motocyklowego-elektryka samochodowa absolutnie nie wchodziła w rachubę) ani nawet stacji diagnostycznej.
 
 [ Dodano: 2011-09-30, 17:37 ]
 Merlin, tak mnie wku...........ło to co ci napisali, że aż sięgnąłem do instrukcji jaką dostarczono wraz z akumulatorem. Konkretnie Centra. Nie znalazłem nic na temat ile razy należy odpalać pojazd, ani o intensyfikacji użytkowania. Jest na temat odpowiedniego prądu ładowania ( za mały, za duży-twoja wina-dlatego chcą kwit z warsztatu), jest na temat przechowywania w stanie nieużytkowania akumulatora, ale nic jak intensywnie należy użytkować jak jest w pojeździe, który ma sprawna instalacje elektryczną.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |