nowe drakońskie przepisy narzucone przez Unie |
Autor |
Wiadomość |
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2011-09-29, 09:40 nowe drakońskie przepisy narzucone przez Unie
|
|
|
Cytat: | Jazda po mieście w ślimaczym tempie i alkomat w każdym samochodzie – to nowy unijny pomysł na bezpieczeństwo.
Parlament Europejski przyjął rezolucję, która ma skłonić kraje Unii Europejskiej do ustanowienia kontrowersyjnych przepisów drogowych. Europarlamentarzystom przyświecał ambitny cel zgodnie z którym do 2020 r. w Europie o połowę ma zostać ograniczona liczba ofiar wypadków drogowych. Kluczem do sukcesu ma okazać się radykalne ograniczenie dopuszczalnej prędkości.
Przyjęta rezolucja ma zachęcić kraje do ustalenia limitu prędkości na terenie zabudowanym na poziomie 30 km/h. Ograniczenie to nie dotyczyłoby jedynie tych ulic dwupasmowych lub szerszych. Nietrudno wyobrazić sobie jak bardzo uciążliwe byłyby takie przepisy dla kierowców. Dotyczyłoby to szczególnie krajów takich jak Polska, gdzie długie odcinki dróg krajowych przebiegają terenem zabudowanym i nie oferują poruszającym się po nich kierowcom dwóch pasów. Jazda z tak niską prędkością może się jednak okazać skuteczna. W ubiegłym roku na terenie zabudowanych doszło w Polsce do prawie 28 tys. wypadków, co stanowiło prawie 72 proc. spośród wszystkich wypadków. Zginęło w nich 46 proc. spośród wszystkich zabitych w 2010 r. na polskich drogach.
Czekających nas zmian jest więcej. Europarlamentarzyści w przyjętej przez siebie rezolucji duży nacisk położyli na trzeźwość. Politycy proponują również, by każdy samochód produkowany na rynek europejski posiadał tzw. blokadę antyalkoholową. Jest to alkomat połączony z systemami elektronicznymi samochodu. W myśl rezolucji po zajęciu miejsca za kierownicą trzeba będzie skorzystać z alkomatu, by potwierdzić swoją trzeźwość. W przeciwnym wypadku urządzenie nie pozwoli na uruchomienie silnika.
To jednak nie wszystko. Niektóre, zaproponowane przez Parlament Europejski, zmiany są nie tylko kontrowersyjne, ale z punktu widzenia Polski wręcz szkodliwe.
Chodzi przede wszystkim o propozycję zrównania w całej Unii Europejskiej limitu dopuszczalnej zawartości alkoholu we krwi kierowcy. Rekomendowaną przez EU wartością byłoby 0,5 prom. To 0,3 prom. więcej niż limit, który dziś dopuszczają polskie przepisy.
Jaki byłby efekt tej zmiany? Nie do końca wiadomo. Według danych policji w 2010 r. zatrzymano w Polsce prawie 20,5 tys. kierujących, którzy mieli od 0,2 do 0,5 prom. alkoholu we krwi. Tych, u których stwierdzono ponad 0,5 prom. alkoholu było zaś ponad 79 tys. Niewykluczone więc, że zwiększony limit dopuszczalnej zawartości alkoholu we krwi skłoniłby Polaków do częstszego balansowania na granicy 0,5 prom. Zdecydowana większość naszych rodaków mogłaby prowadzić w tym stanie auto - urządzenia uniemożliwiające jazdę pijanym byłyby montowane tylko w nowych samochodach.
Inną kontrowersją związaną z propozycjami Parlamentu Europejskiego jest zakaz używania urządzeń i oprogramowania ostrzegającego przed kontrolą prędkości. Chodzi tu również o mapy do urządzeń GPS, które informują kierowcę o fotoradarach. Byłaby to zmiana podążająca pod prąd obecnych działań polskiej strony rządowej. Do lipca 2014 r. z naszych dróg mają bowiem zniknąć puste maszty bez fotoradarów, a te, które pozostaną, mają być dokładnie i w widoczny sposób oznaczone.
Zmiany zaproponowane przez Parlament Europejski są radykalne. Czy tak śmiałe kroki mogą przynieść sukces? Niewykluczone. W latach 2001-2010 w krajach starej unii udało się ograniczyć liczbę śmiertelnych wypadków na drodze o 43 proc. Wprowadzenie ograniczenia na terenie zabudowanym do 30 km/h zupełnie zmieniłoby jednak obraz komunikacji w miastach, dając pole do popisu środkom transportu publicznego.
To, czy przepisy zgodne z duchem rezolucji Parlamentu Europejskiego zostaną w przyszłości wprowadzone zależy od rządzących w każdym z unijnych państw. Polscy politycy pytani o te propozycje zgodnie uważają, że nie jest to dobry sposób na poprawienie bezpieczeństwa. Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, że trwa kampania wyborcza, a co za tym idzie, żaden polityk publicznie nie poprze teraz zmian w przepisach, które byłyby niepopularne wśród tak ogromnej grupy osób, jak kierowcy. |
źródło
Co do blokady alkoholowej to bezdens totalny - jak trzeźwy kierowca miałby wieźć pijanych pasażerów i już widze to zwalnianie do 30 km/h w terenie zabudowanym leżącym gdzieś na ruchliwej trasie |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
|
sq5naz
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-09-29, 13:14
|
|
|
30 km/h to jest dobre, ale dla autobusu komunikacji miejskiej i też nie zawsze. Na pewno ucieszą się najbardziej właściciele szybkich motocykli.
Wydaje mi się, że 50/60 km/h w terenie zabudowanym to odpowiednia prędkość i nie ma co kombinować przy tym. Oczywiście super byłoby, gdyby DK nie przebiegały przez środki wiosek, tylko obok i cały czas mogłaby być wyższa prędkość dozwolona.
Czego to eurokraci jeszcze nie wymyślą? Już miał być praktycznie nierozkręcalny motocykl, żeby właściciel nie zamontował przypadkiem akcesoryjnych tłumików, teraz to....
Ja mam za to pomysł, który na 100% zlikwiduje wypadki na drogach w związku z kolizją pojazdów i nadmierną szybkością!
Zlikwidujmy ruch drogowy, pozabierajmy obywatelom wszelkie pojazdy od autobusów po kosiarki i nie dość, że nie będzie wypadków, to jakie czyste powietrze! |
_________________ vaya con Dios...
|
|
|
|
|
gshort
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 47 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 595 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 2011-09-29, 13:33
|
|
|
teraz 60km/h ciężko utrzymać w mieście |
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2011-09-29, 13:58
|
|
|
sq5naz napisał/a: | [...]Czego to eurokraci jeszcze nie wymyślą? Już miał być praktycznie nierozkręcalny motocykl, żeby właściciel nie zamontował przypadkiem akcesoryjnych tłumików, teraz to....[...] | w przyrodzie też mieszają - oto przykład
Tak czy siak temat powróci pewnie po wyborach dopiero, wtedy się okaże jak nowi włodarze docenią kierujący elektorat |
_________________
AB Rh+ |
Ostatnio zmieniony przez krotom 2011-09-29, 14:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-09-29, 14:08
|
|
|
"do 2020 r. w Europie o połowę ma zostać ograniczona liczba ofiar wypadków drogowych. "
Mam lepszy pomysł, zakazać jazdy samochodami, motocyklami, motorowerami, rowerami, hulajnogami, itp. a wtedy liczba ofiar wypadków komunikacyjnych zmaleje prawie do zera. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
Clinton
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 345 Skąd: Dragoni-Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-29, 14:11
|
|
|
To jeśli w terenie zabudowanym 30 km/h to poza niech będzie 50 Co poniektórzy szybciej zajdą na piechotę, nie wspominając o jeździe rowerem. A może wprowadzić akcję wymiany: Każdy pojazd mechaniczny do końca 2015 roku będzie bezpłatnie wymieniony na ...hulajnogę To się wiara ucieszy, w garażach będzie luźniej, smog zniknie bezpowrotnie a jak zdrowie się poprawi
A tak na poważnie - te głupie ch..je w europarlamencie za taką kasę wymyślają takie brednie To się w pale nie mieści Zabrać im samochody służbowe, zakazać latać samolotami i niech sami jeżdżą 30 po mieście. Qrwa, nóż się w kieszeni otwiera |
_________________ Pozdrawiam Clinton |
|
|
|
|
dorgon
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46 Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 999 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2011-09-29, 16:44
|
|
|
za pare lat beda jeszcze gorsze drogi i bedziemy sie rozpie...ac na 30-ce i potem zmniejsza do 10km/h
[ Dodano: 2011-09-29, 16:45 ]
i wtedy tez beda gadac ze to wina kierowców, pedały jedne smierdzące |
_________________ ZAWSZE POZOSTANIESZ W MOIM SERCU
[*] |
|
|
|
|
Łuki
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 58 Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 234 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2011-09-29, 17:20
|
|
|
Nic dodać,nic ująć - pacany z eurokołchozu |
_________________ Każdy dzień w siodle to .....dobry dzień. |
|
|
|
|
Albertus
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 98 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2011-09-29, 17:25
|
|
|
Te ograniczenia są realne w takich miejscach jak centrum Londynu bo tam i tak każdy grzecznie (albo i nie;-)) w korku stoi nie zależnie od pory dnia czy nocy ;-P |
_________________ "No. Try not. Do... or do not. There is no try." |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-29, 19:27
|
|
|
A tak strasznie chcieliśmy do UNII dołączyć, więc trzeba teraz te idiotyzmy wprowadzać w zycie i się cieszyć. W takiej Belgi problemu nie ma, bo tam więcej jest autostrad i dróg wielopasmowych jak lokalnych, więc za bardzo nie widzą skutków wprowadzenia takiego zakazu. Scenariusz takiego ograniczenia w Polsce to jeden wielki korek i nabrzmiała od kasy z mandatów kasa Urzędów Wojewódzkich, za którą urzędnicy kupią nowe beemki serii 7 żeby bezpiecznie poruszać się w mieście . Teraz jeszcze do pełni szczęścia brakuje nam tylko euro i będzie pięknie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1699 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2011-09-29, 20:07
|
|
|
witek1965 napisał/a: | więc trzeba teraz te idiotyzmy wprowadzać w zycie |
Na szczęście nie trzeba... Bezpieczeństwo ruchu drogowego nie podlega unijnym przepisom. To tylko zalecenia... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-29, 20:08
|
|
|
ttom napisał/a: | To tylko zalecenia... |
które nasza władza jak najskrupulatniej wprowadzi w życie, żeby sie przypodobać Brukseli |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2011-09-29, 23:07
|
|
|
Powiem wam ze to nie jest wina UE tylko naszych debili ktorzy od 20 juz ponad lat nic nie robia z tym panstwem tylko chlapia co tylko moga ....
w niemczech normalne jest ze jedziesz 30 i tyle tylko ze tam glowna droga nie przebiega przez srodek wioski czy miasta. Moim zdanie fajne prawo, lecz niech glowne trakty nie przechodza przez miasta i wsie. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-29, 23:38
|
|
|
Cytat: | w niemczech normalne jest ze jedziesz 30 i tyle |
Mam do granicy ledwie stówke, bywam w Niemczech często, ale jeszcze nie widziałem ograniczenia w terenie zabudowanym 30 km/h
[ Dodano: 2011-09-29, 23:39 ]
jest normalnie 50 km/h |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Dag
Rocznik: 2002
Wiek: 39 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2011-09-30, 03:28
|
|
|
jezdziles po osiedlach w niemczech |
|
|
|
|
Apple Mike
Model: WS1600
Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 300 Skąd: Bobrowniki
|
Wysłany: 2011-09-30, 11:18
|
|
|
30km/h - realizacja tak debilnego zalecenia skutkować może paraliżem komunikacyjnym
Dla przykładu - zapierdzielamy powiedzmy 90km/h poza terenem zabudowanym -> tablica -> redukcja prędkości do 30km/h - co w tym momencie dzieje się na drodze za nami ?
KOREK !
Zawsze powodem tworzenia się korków jest wolniejszy ruch na przodzie "kolumny" |
_________________ Byle do piątku...
Były:
Gwiazda 650
Dzikus 1600
Goldas 1800
Jest:
Tygrysek |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-30, 12:02
|
|
|
Dag, a czy na drogach osiedlowych w Polsce wolno jeździć 50 km/h ? mylisz pojęcia |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
sq5naz
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-09-30, 12:20
|
|
|
Zależy co jest rozumiane pod pojęciem drogi osiedlowej
W strefie zamieszkania, to u nas wolno 20 km/h (o ile mnie moja zawodna pamięć nie myli).
Tutaj eurokołchoźnikom chodzi o cały teren zabudowany. |
_________________ vaya con Dios...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-30, 12:24
|
|
|
sq5naz, dlatego napisałem, że Dag, myli pojęcia. Dodam jeszcze, że w strefie zamieszkałej jeśli dojdzie do wypadku lub kolizji z pieszym, zawsze winny jest kierowca. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-10-01, 00:48
|
|
|
Wrzucę ten absurd tutaj, żeby nie zakładać nowego wątku
http://prawo.gazetaprawna...wet_areszt.html |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
|