YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Krzywy widelec DS650?
Autor Wiadomość
Kwas 



Rocznik: 1997
Wiek: 44
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Austria
Wysłany: 2011-06-12, 20:03   Krzywy widelec DS650?

Witam wszystkich.
Mam mojego Drag Stara od tygodnia i podczas ostatniej jazdy zauważyłem coś bardzo niepokojącego. Jak w czasie jazdy patrzę na kierownicę to podczas jazdy na wprost nie jest ona pod kątem prostym do osi motocykla tylko jest trochę przekrzywiona w prawo. Dodam, że motor po puszczeniu kierownicy jedzie idealnie prosto jedynie w okolicach 80km/h zaczyna nasilać się jakby podskakiwanie przedniego koła przez co wibracje w kierownicy są nie do wytrzymania (kierownica nie lata na boki tylko jakby w górę i w dół). Na zakrętach odczuwalne jakby uciekanie motocykla do zewnętrznej strony zakrętu ale to raczej będzie olej w lagach do wymiany, co planuję zrobić w najbliższym czasie.
Czy może się mylę i te drgania są winą tego widelca?
Bo jak patrzę na to z góry to przednie koło nie jest dokładnie pod kątem prostym do kierownicy. Czy można to jakoś ustawić czy wskazuje to na jakieś poważniejsze uszkodzenie spowodowane np. jakimś mocniejszym upadkiem lub czymś w tym rodzaju?
Na zdjęciu widać to dokładnie.
Proszę o pomoc!!

DSC05352.JPG
Plik ściągnięto 126 raz(y) 341.18 KB

 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-06-12, 20:16   

To podskakiwanie to olej w Lagach do wymiany , a kiera rzeczywiście jest przestawiona, popatrzę w książce serwisowej i dam znać czy to można wyregulować .
_________________
Dawid Z.
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2011-06-12, 20:19   

Kwas, Przekręć kierownica na maksa w prawo i pierdolnij parę razy z glana w koło z lewego boku . :) Patent sprawdzony i na minimalne skrzywienia wystarczy. Jak masz mocniej lagę skrzywiona to trzeba by rozbierać i prostować lub obracać lagi (ale tego sposobu osobiście nie znam).
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
Kwas 



Rocznik: 1997
Wiek: 44
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Austria
  Wysłany: 2011-06-12, 20:26   

Wolałbym jakąś metodę "bezinwazyjną" ale jak inaczej nie pójdzie to w ostateczności zastosuję się do instrukcji
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-06-12, 20:49   

Zrób jak pisze Ziółek to metoda bez inwazyjna stosowana nawet w serwisach, kopnij w oponę. To nie kwestia krzywych lag.

[ Dodano: 2011-06-12, 20:52 ]
Tylko pewnych luzów, które są na riserach, półkach i lagach. Jak nie chcesz kopać to niech ktoś przytrzyma Ci koło a ty wyprostuj kierownice.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Kwas 



Rocznik: 1997
Wiek: 44
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Austria
Wysłany: 2011-06-12, 20:55   

Muszę przy tym popuszczać jakieś śruby czy po prostu z buta i będzie po sprawie?
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-06-12, 20:59   

Z buta i powinno pomóc.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Kwas 



Rocznik: 1997
Wiek: 44
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Austria
Wysłany: 2011-06-12, 21:06   

Ok spróbuję jutro, a tak przy okazji to czy ktoś się orientuje czy w lagi wlać olej mineralny, syntetyk czy jest to bez różnicy?
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-06-12, 21:10   

Jest temat o tym szukaj.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-06-12, 22:42   

jaro napisał/a:
to metoda bez inwazyjna stosowana nawet w serwisach




i dlatego jak najszerszym łukiem należy omijać takie serwisy.

Chciałbym widzieć jak pozwalacie kopać w swoje Jadźki.

A wracając do tematu.
Jeżeli laga jest skrzywiona ( w zasadzie tylko rura teleskopowa może) to są wyspecjalizowane zakłady, które to prostują ( np. w Zabrzu) lub trzeba kupić nową ( 380 zł). Górna półka jest mocowana w sposób taki, że nie da się inaczej (bez mozliwości regulacji) jeżeli wyłamały się ograniczniki w trakcie np. upadku, to jest możliwe, że ktoś po prostu ją źle przykręcił. Trzeba by poluzować śrubę, którą jest przykręcona półka i sprawdzić.
W tym roku miałem okazje trzykrotnie wymieniać olej w lagach, w tym dwukrotnie zdejmowałem kierę i luzowałem górną półkę. każdorazowo półka został przykręcona prawidłowo, bo inaczej się nie da, chyba, że coś jest nie tak. jeżeli jest tak jak przypuszczam, to poluzuj i po prostu ustaw jak należy i porządnie dokręć.
Wymiana oleju w lagach to już inna para kaloszy i jest temat założony i rozpracowany. Jak zdecydujesz się na wymianę to wlej 15W. Znajomy warsztat poleca bel-ray.
W customie jest dużo łatwiej i nie ma potrzeby zdejmowania kiery i luzowania półki. Bułka z masłem
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-06-13, 00:13   

witek1965 napisał/a:
W customie jest dużo łatwiej i nie ma potrzeby zdejmowania kiery i luzowania półki. Bułka z masłem


Witek1965 to może podpowiesz jak w prosty sposób to zrobić . Proszę.
_________________
Dawid Z.
 
 
Kwas 



Rocznik: 1997
Wiek: 44
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Austria
Wysłany: 2011-06-18, 19:04   

Witam ponownie, dzisiaj wymieniłem olej w lagach i muszę powiedzieć, że to faktycznie małe piwo. Wymiana w customie jest dziecinnie prosta. Wlałem Castrol 15W mineralny i jest o niebo lepiej. Drgania całkiem nie zniknęły ale chyba już wiem, co może być przyczyną (opona wygląda tak, jakby równo nie siedziała w feldze) .
Co do starego oleju to był jak woda i wyglądał jak stary przepalony olej silnikowy, kompletnie czarny więc czas z wymianą był najwyższy.
Jeżeli chodzi o kierownicę to widzę nieznaczną poprawę, na pewno było coś nie tak na półkach, ale po zmontowaniu wszystkiego prawie wszystko wróciło na swoje miejsce a to, co nie wróciło jest powodem delikatnego skrzywienia rury (tej cieńszej, która jest montowana w półkach.
Czas wymiany oleju jako początkujący ok 1,5h - 2h.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group