YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapieczona sruba spustowa w misce olejowej
Autor Wiadomość
Macccias 



Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 43
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 29
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-03-13, 20:27   Zapieczona sruba spustowa w misce olejowej

Jako że powoli czas mysleć o sezonie, wczoraj postanowilem wymienic olej w moim Dragu. Niestety w zeszłym roku tak musialem dokrecic srube spustowa, ze teraz nijak nie da rady jej odkrecic. Probowalem dlugi klucz z dzwignia, stukanie mlotkiem w klucz, WD40 i nic. Zapiekla sie i nie chce sie dac odkrecic.

Czy ktos z Was ma moze jakis patent, zeby ta srube odkrecic? Czas olej wymienic, wiec nie ma innej rady. Nie chcialbym oleju wypompowywac z miski przez wlew :)
_________________
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-03-13, 20:37   

Jak jest z tą Twoją śrubą? Łeb jest cały - nie obkręcony i klucz się nie ślizga?
Jakim kluczem odkręcasz ?

Spróbuj odkręcić na gorącym silniku.
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-03-13, 20:40   

Jest na to prosty sposób. Mianowicie: kup sprezone powietrze w sprayu i schlodz srube pod wplywem zimna sie skurczy i da sie odkrecic.

[ Dodano: 2011-03-13, 20:42 ]
I jeszcze jedno a moze ja dokrecasz a nie odkrecasz. Czasami sie mozna pomylic.
_________________
Dawid Z.
 
 
Grzegorz Anis 



Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 1069
Skąd: Chelm
Wysłany: 2011-03-13, 20:45   

Albo po rusku, palnik, przecinak i nie ma .......... we wsi, musi puścić :hahaha:
_________________
Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
 
 
dziekan_alzair 


Rocznik: 2004
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 423
Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
Wysłany: 2011-03-13, 20:50   

w moim przypadku też było ciężko odkręcić...na pewno nic na przesadną siłę bo jak ukręcisz to będziesz miał jeszcze więcej problemów. Ja robiłem tak, że podgrzewałem śrubę palnikiem i schładzałem wodą zabieg powtórzyłem dwa razy na grzechotkę założone miałem ramię z rury około 35 cm troszkę i to dosłownie troszkę siły i puściło od razu..... Powodzenia
_________________
Bo życie jest po to by jeździć na moto....

Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2011-03-13, 21:18   

wd 40 nie specjalnie luzuje zapieczone śruby, są lepsze środki w sprayu.
Sprawdź czy aby nie dokręcasz tej śruby, bo nie chce mi sie wierzyć że jest tak dowalona.
Sposób ze sprężonym powietrzem jest ok, są w sklepach zamrażacze w sprayu, szybciej działają i lepiej chłodzą, i chyba są tańsze
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1709
Skąd: Nomad
Wysłany: 2011-03-13, 21:21   

Jest jeszcze Coca-Cola... Tak mówią... :nie_wiem:
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2011-03-13, 21:28   

ttom napisał/a:
Jest jeszcze Coca-Cola


ten patent to chyba bardziej na przerdzewki np.mocowanie kolanek wydechów, kilka "łyków" dla śrubki i rdza puszcza - próbowałem i działa ;D
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2011-03-13, 21:31   

Jeszcze można olać tą śrubkę, w przenośni, oczywiście i jechać do kogoś kto ma odsysarkę, tylko nie wiem czy da radę wszystko wyssać
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-13, 21:34   

a jaki penetrator do śrub ma się dostać do gwintu, jak łeb śruby dociska szczelnie podkładkę miedzianą do bloku ?. Konkretny klucz i musi puścić. Ewentualnie klucz udarowy. Możesz również skorzystać z propozycji bartek_p, i zamrozić śrubę (schładzanie nic nie da) albo podgrzać palnikiem okolice obok śruby-ja osobiście tego bym nie robił.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
bartek_p 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 693
Skąd: Dębogóra
Wysłany: 2011-03-13, 21:57   

każdy średnio rozgarnięty mechanik odkręci tę śrubę bez problemu.
Fakt że o uszczelce nikt nie pomyslał, trza by było penetratorem od środka psikać :)
_________________
Nie ma złej pogody, czasem tylko ubiór zły.
Dusza z nadzieją czekała piątku, a nerki i wątroba z trwogą - poniedziałku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group