YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: witek1965
2011-02-02, 21:14
LIGHTBARY w pigułce
Autor Wiadomość
Lucash79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44
Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 1262
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2013-04-17, 17:51   

No dobra znalazłem chwilkę żeby to rozebrać.
Radio napisał/a:
jeżeli ktoś poszedł na łatwiznę i podłączył pod żarówkę w lampie to lipa okrutna....

niestety ktoś poszedł na łatwiznę
przecięty kabel świateł mijania i wpięty kabel do lightbarów (dlatego świeci z krótkimi) z bezpiecznikiem 10A po drodze
dlaczego takie podłączenie to lipa okrutna? wytłumaczcie jak sześcioletniemu dziecku, proszę.
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-17, 18:29   

Lucash79, lightbary to światła dodatkowe ( nie koniecznie zgodne z prawem ) jednak jeśli już są, to powinny mieć swój własny nie zależny włącznik i nie powinny świecić ze światłem mijania podłączone na tym samym włączniku.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-17, 18:48   

Pirania_LM napisał/a:
nie powinny świecić ze światłem mijania podłączone na tym samym włączniku
no chyba, że sa to lampy z żarówkami H4 i maja osobny włącznik i przełączają się równo ze światłami w lampie głównej. Mijania z mijania, drogowe z drogowymi,.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-17, 19:25   

Lucash79, proszę gotowiec
http://motocyklizm.blogsp...bar-swiata.html
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Lucash79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 44
Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 1262
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2013-04-17, 19:34   

Pirania_LM napisał/a:
nie powinny świecić ze światłem mijania podłączone na tym samym włączniku

to że jest źle podłączone to już wiem, bo świecą razem ze światłami mijania i gasną jak się zapala długie, żeby zapalały się z długimi to kwestia przełączenia jednego kabelka, włącznik oddzielny jest na obudowie lightbara
chciałem aby mi ktoś wytłumaczył dlaczego tak kiepskie jest podpięcie się pod żarówkę w lampie
Pirania_LM, dzięki za link, przestudiuję ;D

[ Dodano: 2013-04-17, 20:40 ]
witek1965, żarówki są H3 35W
 
 
Dariow 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 55
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 883
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-04-17, 20:07   

a tak się zapytam może głupio ale dlaczego według Was nie mogą się lightbary swiecić razem ze światłami mijania
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-17, 20:43   

a byłeś na przeglądzie ? widziałeś maszynę do badania ustawienia świateł ? no właśnie, widziałeś tam miejsce do badania światła mijania i lightbarów.... 8) pokaz tez policjantowi na kontroli działanie światła mijania.... ;D
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Dariow 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 55
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 883
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-04-17, 21:28   

Według prawa nie powinno ich byc w ogóle, co do badań technicznych to motor zawsze stoi na zewnątrz i tyle, po za tym mam wersję USA co i tak jest nie zgodne, pomijam czynnik prawny............... ponawiam pytanie dlaczego nie mogą się świecić z mijania
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-20, 22:21   przekaźnik

Panowie, prośba o poradę, bez off topic plisss.
Mam podłączone 2x35W jako dodatkowe lampy na gmolu. Podłączyłem masę do śruby lampy, na zewnątrz kloszy wyprowadziłem po przewodzie, które łączą się w bezpieczniku w lampie. Z bezpiecznika wyszedłem na postojowe dopinając się do wsówki w kostce (czyli bez cięcia, krojenia, itp).
Wszystko gra, ale świecą się non stop, i nie dziwne, wiedziałem że tak będzie, więc teraz chcę włączyć w lampie przekaźnik bistabilny warunkowy 4DRP ( http://ase.hoste.pl/sklep...-warunkowy-4drp ) i podłączyć pod "cyngiel" do migania drogowymi. Pytanie, czy następujące podłączenie do styków w/w przekaźnika będzie ok:

VP - z bezpiecznika wejście na przekaźnik
P - wyjście na kostkę do postojowych, żeby z nich brać zasilanie
S - połączyć z przewodem drogowych w lampie, bo zakładam, że przed nim jest przecież ów "cyngiel".
M - złapać masę w lampie.

Wiem, że były schematy, ale powyższe to wynik ich zrozumienia, wiec prośba o potwierdzenie poprawności, bądź korektę.

[ Dodano: 2013-09-13, 11:21 ]
Wczoraj podłączyłem przekaźnik. Nieco inaczej. Szerszy i dokładny opis w wolnej chwili. Na pewno w customie 650 upychanie przekaźnika nie jest dobrym pomysłem ponieważ:
- jest na tyle ciasno, że regulacja klosza a w konsekwencji świateł jest praktycznie niemożliwa,
- przy wysokich temperaturach w lecie wszystko grzeje się jak diabli.
Przeniosę to w skrzynkę akumulatora i zrobię na wspólnym bezpieczniku z ładowarką usb (w drugim schowku). Do lampy polecą wyłącznie przewody.
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 696
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-01-31, 09:32   

Czy ten zestaw włączników od HD ma ktoś u siebie zamontowany??


Jest on do kupienie gdzieś u nas czy tylko w HD?
Link do jego kupna jest nie aktualny :(
_________________
 
 
teper 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 787
Skąd: Pacew
Wysłany: 2014-01-31, 16:26   

może to nie HD ale bardzo dobrej jakości i fajnej cenie robi mój znajomy zresztą też motocyklista :

http://www.smwproject.com/index.php?id=akcesoria
_________________
If you want to be happy
for a day, drink
If you want to be happy
for a year, marry
If you want to be happy
for a lifetime, ride a motorcycle
 
 
Boober 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 1229
Skąd: Żory
Wysłany: 2014-02-24, 13:38   

mam prośbę - nie chodzą linki na Imageshack'u - można prosić o jakiś update'cik?

[ Dodano: 2014-02-24, 13:40 ]
chodzi oczywiście o schemaciki...
ja znalałem też jakieś odnośnie świateł dziennych, i chciałbym porównać, bo wg mnie można tak potraktować lightbary jak mniemam...
_________________
Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- )
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2566
Skąd: PWL
Wysłany: 2014-02-24, 13:53   

Wszystko ładnie się otwiera - masz jakiś problem z przeglądarką. Może usuń ciasteczka.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Boober 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 1229
Skąd: Żory
Wysłany: 2014-02-24, 14:09   

vaaks napisał/a:
Wszystko ładnie się otwiera - masz jakiś problem z przeglądarką. Może usuń ciasteczka.

już wiem - moge downloadnąć :)
Ale dopiero wtedy widzę :)
_________________
Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- )
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 50
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 696
Skąd: W-wa
Wysłany: 2015-08-11, 07:44   

O firmie Motonautilus-pl było już u nas wspominane parę razy.
Ja zakupiłem u nich stelaż do lighhtbarów do Vstara 650

Po dwóch latach użytkowania stelaż wygląda tak:


Urwane cieniutkie mocowanie.
_________________
 
 
ciecio 


Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 424
Skąd: Sam już nie wiem
Wysłany: 2015-09-23, 21:09   

Jako Lightbar-y LED posłużyły mi te lampy:
http://www.allegromat.pl/aukcja169477

Mały włącznik dźwigniowy MTS203 ON-OFF-ON 6 pinów:
https://sklep.avt.pl/przelacznik-mts-203-3-poz-podwojny-on-off-on-dpdt-6p.html
Do włącznika gumowa osłonka
Włącznik zamontowany na lewym boczku

Lampy w swej konstrukcji ciekawe, ponieważ przełączanie mocy pomiędzy 30% a 100% odbywa się przez przełączanie minusa.
Przełącznik 6 pinów, ponieważ przy użyciu 3 pinów lampy dziwnie się zachowywały, a mianowicie przy 30% mocy świeciła jedna lampa.
Kable puszczone pod bakiem.
Plus podłączony do stacyjki, dzięki temu nie muszę pamiętać o wyłączaniu lamp.
Pomiary amperomierzem wykazały że przekaźnik jest niepotrzebny.
Przy dwóch lampach na 100% prąd nie przekraczał 0,5A
Według producenta lampy są 2x4W , moje pomiary mówią, że będzie to raczej 2x2,5W

Standardowe obejmy do gmoli
Lampy zamocowane troszkę inaczej niż przewiduje producent.
Miejsce pierwotnie przeznaczone na kabek delikatnie rozwiercone i posłużyło do przymocowania do obejmy.
W miejscu przeznaczonym pierwotnie do przykręcenia zainstalowana gumowa uszczelka i puszczony kabel.
Dzięki takiemu zabiegowi lampy są zamocowane bliżej gmola i nie odstają tak bardzo jak by to było przy oryginalnym patencie.

Na zdjęciach widać efekt świecenia 30% mocy i 100% mocy oraz sposób mocowania.



















 
 
tqmeh 



Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 1259
Skąd: Liberec
Wysłany: 2015-09-24, 05:15   

Witam, b. interesująca aplikacja wyszła, żeby jeszcze były one dostępne w ciepłym kolorze.

U tego samego sprzedawcy z pierwszego tematu lampy są dostępne po 65PLN/ za kpl
_________________
Pozdrawiam Tomek





http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo
 
 
ciecio 


Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 424
Skąd: Sam już nie wiem
Wysłany: 2015-09-24, 09:18   

tqmeh napisał/a:
żeby jeszcze były one dostępne w ciepłym kolorze


Świadomie wybrałem zimny kolor LED.
Lampy mają służyć jako "dzienne" , chciałem być bardziej widoczny.

tqmeh napisał/a:
U tego samego sprzedawcy z pierwszego tematu lampy są dostępne po 65PLN/ za kpl


Ale inne lampy.
Te które ja użyłem są nadal w tej samej cenie 199,99 zł za komplet
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2015-09-24, 12:50   

ciecio, a jak świeca na 100%, to jak to wygląda w nocy ? mógłbyś zrobić fotę z nimi zapalonymi i bez. Oczywiście chodzi mi o przestrzeń przed nimi.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
ciecio 


Model: PLECACZEK
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 424
Skąd: Sam już nie wiem
Wysłany: 2015-09-24, 18:11   

witek1965 napisał/a:
mógłbyś zrobić fotę z nimi zapalonymi i bez


Postaram się coś zrobić, ale może mi to zająć kilka dni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group