YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: vaaks
2010-10-22, 10:10
Wibracja kierownicy po jej puszczeniu
Autor Wiadomość
marekko 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-22, 13:49   Wibracja kierownicy po jej puszczeniu

cześć

Mam taki dylemat z moim sprzętem i nie znam przyczyny:

Jadąć i trzymając kierownicę nie ma żadnych odczuwalnych wibracji w kierownicy czy też w przednim kole.

Natomiast jadąć i puszczjąc kierownicę oburącz kierownica wpada w taki rezonans że aż shock strach

na początku mniej , natomiast im dłużej nie jest ,,Trzymana " to wpada w coraz większy rezonans

Sprawdzałem ciśnienie w przednim kole jest oki nie jest wyczuwalny luz na ośce koła .

Jeżeli ktoś z was może się z tym spotkał i znalazł przyczynę to z góry dzki za podzielenie się uwagamii rozwiazaniem problemu
 
 
majkelpl 


Model: RS1600
Rocznik: 2001
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 466
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 2010-07-22, 14:11   

Normalka.
Generalnie nie jezdzimy bez trzymanki, ale przyczyna moze byc niedowazenie przedniego kola, lekkie uszkodzenie felgi, luzy w glowce ramy.
Ja mam to samo jak puszcze kiere, im wolniej sie tocze tym drgania wieksze ;D
_________________
WRS OG 11
ISRA 27062
SREU 614
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-07-22, 14:13   

- zjechane opony
- płyn w lagach
- krzywe lagi
- uwalone gumowe pochłaniacze drgań między lagami a półką
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2010-07-22, 14:16   

Miałem taki objaw - po wymianie oponki przedniej (zużytej) minęło jak ręka odjął.
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-07-22, 14:27   

Wystarczy wyważyć koło i po problemie, miałem tak samo.
_________________
Dawid Z.
 
 
EciQ 



Rocznik: 2002
Wiek: 42
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 142
Skąd: Łuków
Wysłany: 2010-07-22, 15:08   

U mnie wyważenie koła nie pomogło. Nowa opona i jest to samo z tym, że ten problem mam przy 60-50 km/h jak jadę szybciej to jest już mniej wyczuwalne. Przyczyny jeszcze nie znalazłem.
_________________
"Kiedy ruszasz sprzed domu, najpierw rozkręć do wysokich obrotów swój mózg, a dopiero potem silnik" - David L. Hough
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-07-22, 15:21   

Miałem to samo, chciałem wyważyć koło, lecz wulkanizator u którego leżała już moja nowa opona (założyłem przed WWS) odradził mi twierdząc, że to zużycie opony jest przyczyną. Dojeździłem do WWS, wymieniłem oponę i jak ręką odjął - spokojnie mogę kierę puścić przy każdej szybkości. Wniosek, stare mocno wyeksploatowane opony mają różne niewidoczne okiem uszkodzenia o nietrzymającym kierunku bieżniku nie wspominając.
Stawiam więc na "starą oponę" choć nie można wykluczyć krzywej felgi na przykład 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-07-22, 16:45   

tez uwazam ze to opona, nie dawno zrobilem prawie 4 tys z kolega jadacym honda cb1300 , nierowno ladowal motocykl i opona bedziej zuzyla sie z jednej strony i tez jak puscil kiere to mial wibracje.
 
 
marekko 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-22, 18:39   

Dzięki za wszelkie wskazówki zweryfikuję każdą po kolei jak znajdę jaka to przyczyna i jak ustanie to napewno się podzielę informacją
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-07-22, 21:15   

Niepuszczanie kierownicy to też zły pomysł. Kierą utrzymasz co prawda "na wodzy" koło, ale kosztem łożysk koła, lag i łożysk główki ramy, o drętwieniu rąk nie wspominając 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
marekko 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-22, 22:22   

mam pytanie do ZEN-a a gdzie i jak się sprawdza płyn w lagach
 
 
majkelpl 


Model: RS1600
Rocznik: 2001
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 466
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 2010-07-22, 22:30   

Nie sprawdza sie .
Jak Ci mocno przod dobija i wiesz ze np. od momentu kupna nie byl wymieniany, czas to zwyczajnie zrobic :)
_________________
WRS OG 11
ISRA 27062
SREU 614
 
 
marekko 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 66
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-22, 22:47   

ok to napewno nie jest to bo przód mi nie dobija na 100%musi to być inny powód
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-07-22, 23:18   

No, tak oczywiście bym nie eliminował płynu, aczkolwiek jest on najmniej podejrzany. Teoretycznie jest możliwe nierównomierne zużycie (chociaż to złe słowo)) płynu w lagach i to może być powodem bicia. Skupiłbym się na potencjalnych winowajcach podanych przez kolegów
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-07-23, 07:35   

- krzywa tarcza hamulcowa.
- niewycentrowane koło
Kolega z forum nie będę pisał, który miał taki przypadek – fecet cofał puszką i puknął mu w przednie koło a dokładnie w tarczę. Bardzo lekko nawet go nie przestawił nie mówiąc o przewróceni i okazało się, że zgiął mu tarczę nawet byście mnie pomyśleli, że od takiego czegoś można zgiąć tarczę. Oczywiście nie było to widoczne na pierwszy rzut oka dopiero po badaniach okazało się, że jest krzywa.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2010-07-23, 07:48   Re: Wibracja kierownicy po jej puszczeniu

marekko napisał/a:
cześć

Mam taki dylemat z moim sprzętem i nie znam przyczyny:

Jadąć i trzymając kierownicę nie ma żadnych odczuwalnych wibracji w kierownicy czy też w przednim kole.

Natomiast jadąć i puszczjąc kierownicę oburącz kierownica wpada w taki rezonans że aż shock strach

na początku mniej , natomiast im dłużej nie jest ,,Trzymana " to wpada w coraz większy rezonans

Sprawdzałem ciśnienie w przednim kole jest oki nie jest wyczuwalny luz na ośce koła .

Jeżeli ktoś z was może się z tym spotkał i znalazł przyczynę to z góry dzki za podzielenie się uwagamii rozwiazaniem problemu


Czy ta "wibracja" jest przy małej prędkości?
U mnie wrażenie jast takie, jakby koło było lekko jajowate a i na boki trochę trzęsie.
Jak przekroczę 40 km/h problem znika a przecież powinien sie nasilać.
Z puszczaniem kierownicy do prędkości ok 50 km /h mam podobnie.
Opona nowa, wyważona, luzów nie ma.
Myślę jeszcze o wymianie oleju w lagach., może to pomoże.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Marecki-mk 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 58
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 158
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-23, 08:04   Re: Wibracja kierownicy po jej puszczeniu

Koledzy wymienili już chyba wszystkie możliwości .
no, prawie wszystkie :)
Być może w kierownicy brakuje ciężarków lub są za lekkie i dlatego po puszczeniu kiera wpada w wibracje ?
_________________
Pozdrawiam
Marek
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2010-07-23, 09:40   Re: Wibracja kierownicy po jej puszczeniu

Marecki-mk napisał/a:
Koledzy wymienili już chyba wszystkie możliwości .
no, prawie wszystkie :)
Być może w kierownicy brakuje ciężarków lub są za lekkie i dlatego po puszczeniu kiera wpada w wibracje ?


Ja akurat mam fabryczne ciężarki, więc u mnie to nie to. :nie_wiem:
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Marecki-mk 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 58
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 158
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-23, 09:54   Re: Wibracja kierownicy po jej puszczeniu

Ogólnie podałem to jako jedną z możliwości do sprawdzenia :)

Jeżeli dołożyłeś lub zdjąłeś coś z kierownicy (lusterka, nawigacja, szyba itd...)
to może warto sprawdzić nawet te fabryczne ciężarki :)
_________________
Pozdrawiam
Marek
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2010-07-23, 10:18   

Jeżeli masz szprychy to daj przednie koło do wycentrowania a objawy ustaną.
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group