YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
FILTR STOŻKOWY
Autor Wiadomość
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1857
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-26, 16:44   

witek1965 napisał/a:
remol71, zapodałeś typowe wkłady K&N zastępujące oryginalne filtry papierowe. Teraz może rozszerz trochę
remol71 napisał/a:
Nie wywalajcie rezonatorów ...
no i co z tą regulacją składu czy dyszami ?


Niczego nie regulować. W naszych maszynach są gaźniki stałego podciśnienia. Maksymalną ilość powietrza jaką może zassać silnik określa średnica gardzieli gaźnika i coś tam jeszcze dopchnie rezonator. Te numery z wywalaniem całego toru dolotowego, zakładanie stożków prosto na gaźniki i wymiana iglic w dyszach to naciąganie ludu. Jeśli naprawdę tak bardzo brakuje Wam mocy w DS-ach, to wstawcie gaźniki o większych gardzielach. Są w necie przykłady przeróbek Virago 535 z gaźnikami chyba od crosów. To jest jedyna realna droga, a nie jakiś tam kit za 250$. Nabijanie ludzi w butelkę, a do tego spalanie idzie w kosmos. Na tej zasadzie to można ssanie odkręcić na moment.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-26, 20:19   

remol71 napisał/a:
Jeśli naprawdę tak bardzo brakuje Wam mocy


Mi nie chodzi o wzrost mocy, bo w cuda nie wierzę, tylko o zastosowanie filtra K&N jako filtra powietrza. Raz i z głowy. Czyszczenie raz na 80 tysi, to chyba nie doczekam tego ( a tak podaje producent) Wzrost mocy uzyskuje się kompletnym tuningiem, a nie wymianą filtra, czy świec jak co niektórzy twierdzą.
Drugie pytanie, czy jest sens inwestowania w prawie trzy setki ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
woytas 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 99
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-02-26, 20:30   

raz na 80 tys - niestety to zależy czy jeździsz po pustyni czy w sterylnych warunkach, do każdego filtru kn jest zestaw do nawilżania jego......w zależności od stanu zabrudzenia zewnętrznego musisz do przedmuchać powietrzem pod ciśnieniem (np dust off) oraz nawilżyć go olejem do KN. W naszych poznańskich warunkach na mój styl jazdy starczało to na jakieś 2-3tys km. Niestety pod jeździe w deszczu częściej. (tylko, ze ja miałem hypka z KN).
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-26, 20:33   

woytas, Hypek to wiadomo, że jest pożeraczem wszystkiego. Wiem, że jest zestaw do mycia filtra i nasączania. W USA chyba nie panują sterylne warunki. A to oni skonstruowali filtr i opracowali zasady użytkowania. Bo jeżeli jest jak piszesz, raz na 2-3 kkm, to chyba traci sens.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1857
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-26, 20:37   

Mam K&N w samochodzie, taki właśnie wkład pasujący do fabrycznej puszki. Osobiście polecam. Bardzo solidna konstrukcja. Zrobiłem na nim grubo ponad 100kkm a myłem go do tej pory raz. Mam zestaw do czyszczenia i chyba na wiosnę kupię wkładkę K&N do XVS650. Nadmienię jeszcze, że filtr standardowy papierowy kiedyś mi się w aucie rozpadł. Z K&N to niemożliwe.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
kujawax 


Rocznik: 2008
Wiek: 31
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 62
Skąd: Śrem
Wysłany: 2012-02-26, 20:45   

A tak nawiasem mówiąc mam w swoim 1100 hypka nie było jeszcze czasu po kupnie na przetestowanie spalania , jak myślicie lubi sobie więcej wypić?
 
 
woytas 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 99
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-02-26, 21:12   

wierz mi :) spalanie zależy od stylu jazdy :) cyframi po przecinku nie przejmowałbym się :)

[ Dodano: 2012-02-26, 21:18 ]
Witek, aby dobrze się rozumieć, podałem to w przypadku hypka, ale jeżeli masz otwarty dopływ powietrza to tak samo wypada, natomiast jeżeli zamieniasz papier na KN a obudowę masz "zamkniętą" to same plusy bo tak często nie trzeba go czyścić i prawie wogóle nawilżać :) ale w tych przypadkach np 650-tka filtr papierowy to niecałe 30 pln i znowu wraca problem gdzie jeździsz: pustynia czy sterylnie....bo jedno czyścisz a drugie wymieniasz (ewentualnie dwa , trzy czyszczenia w zależności od rodzaju brudu)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-26, 21:19   

woytas napisał/a:
wierz mi :) spalanie zależy od stylu jazdy
zakładam, że styl jazdy się nie zmieni. Pytam o ewentualny wzrost spalania ze względu na filtr. To chyba jest wiadome, że ten sam kierowca nie zmienia stylu jazdy po założeniu filtra tylko jeździ tak jak jeździł. Czyli jak w poprzednim sezonie średnio wyszło mi 5,5 to czy po założeniu K&N nie wyjdzie 7,5
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
woytas 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 99
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-02-26, 21:35   

Witek, nie zmieni się aż tak drastycznie, najwyżej o kilka po przecinku....cudów nie ma. Co do stylu jazdy to zależy z kim jeździsz (Dragini czy Luk) oraz czy trasa na Kołobrzeg czy na Karpacz.......jak przez cały rok jeździłbyś po górach to chciałbym mieć spalanie 5,5l i chętnie bym kupił od Ciebie tą maszynę :) Mnie wyszło na trasie Karpacz - Szklarka - Harrachow - Rudnik - kowary - karpacz = 11,5l/100km dla 650-tki ale niezapomniane wrażenia i spalanie :) oczywiście 5,5 też kiedyś spaliłem :)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-26, 21:45   

woytas napisał/a:
jak przez cały rok jeździłbyś po górach
a skąd
nie wiem, czy raz bylem poza Nowym Sączem, a to wzgórza. Praktycznie cały czas niziny.
woytas napisał/a:
Mnie wyszło na trasie Karpacz - Szklarka - Harrachow - Rudnik - kowary - karpacz = 11,5l/100km

No nie żartuj. Byliśmy na podbnej trasie dwa lata temu zAlicją, Vaaksem, Adunem, Shippem, Demolką, Piotreqiem, Jaraczem (plus plecaczki), jak kogos pominąłem to przepraszam.. Fakt - ja nie szarżuję. Spalanie miałem nie większe jak 6-6,5 l. Teraz po nizinach w 1100 tak jak piszę. Powiem więcej, maszyna Vaaksa spaliła na tej samej trasie 5,2l. Razem tankowaliśmy.
Czyli wracając do tematu, ewentualna inwestycja nie będzie okupiona zwiększonym apetytem na paliwo ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
woytas 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Sie 2010
Posty: 99
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-02-26, 21:54   

no ja szarżowałem i goniłem za większmi maszynami, ale wracając do ilości paliwa, jeżeli zmienisz standarowy filtr na stożkowy to zwiększy się zużycie paliwa (po przecinku).
Jeżeli zmianisz filtr papierowy na KN zachowując obudowę to nie powinno się nic zmienić w spalaniu.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-26, 21:56   

woytas napisał/a:
Jeżeli zmianisz filtr papierowy na KN zachowując obudowę nic zmienić w
dokładnie tak. Wkład za wkład. http://www.knfilters.com/...px?prod=ya-1199
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group