Deflektor na szybę |
Autor |
Wiadomość |
Nobody


Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-05-04, 20:33 Deflektor na szybę
|
|
|
Witam,
Jeżeli macie problem z turbulencjami powietrza w czasie jazdy, a bierze się to ze zbyt niskiej szyby, jej zbyt "aerodynamicznego" ustawienia lub po prostu z faktu że jest się za wysokim, polecam założenie deflektora. Deflektor to takie ustrojstwo montowane do górnej krawędzi szyby i dodatkowo regulowane, co pozwala na odchylenie strugi powietrza i wyprowadzenie jej ponad kask. Szczerze mogę polecić tego producenta, jego deflektory są sprawdzone w praktyce i w najbardziej hard-corowych warunkach:
http://www.htr.com.pl/
A jeżeli komuś mało bądź nie odpowiada mu estetyka deflektora, to można sobie zrobić na zamówienie wyższą i odpowiednio wyprofilowaną szybę tu:
http://www.mgg.com.pl/
pozdrawiam!
N. |
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-05-06, 16:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krotom


Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2010-05-04, 20:55
|
|
|
przykuwa uwagę bardziej niż mój włącznik do lajtbarów roll |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
 |
migdał

Model: SYMPATYK
Wiek: 62 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 573 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2010-05-04, 21:30
|
|
|
porażka |
_________________ hakuna matata |
|
|
|
 |
MARCIN V-STAR

Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 107 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-05-04, 22:19
|
|
|
Nobody osobiście testowałeś to ustrojstwo ? |
_________________ XVS 1300 |
|
|
|
 |
EDDIE


Model: SYMPATYK
Wiek: 61 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2010-05-04, 22:24
|
|
|
Sorry, ale to się może nadawać chyba tylko do szlifierek... |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 |
|
|
|
 |
Nobody


Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-05-04, 22:29
|
|
|
Witam,
Nie zamierzam tu prowadzić polemiki, z pewnością wszyscy macie rację. Fakt, na Drag Starze wszystko musi "wyglądać", ja zaś Drag Stara nie mam i stawiam na praktyczność akcesoriów.
PS a na szlifierkę to się akurat totalnie nie nadaje |
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
|
|
|
 |
rybak

Rocznik: 2004
Wiek: 52 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2010-05-04, 22:42
|
|
|
na szlifierkę to się pewnie nie nadaje,bardziej na turystyka!!! ale na draga to to w ogóle nie pasuje!!!zupełnie poważnie to i ja potrzebuję jakiejś porady ponieważ kask tak mi wpada w rezonans,że głową wali jak po bruku! od 90 w górę,pewnie dostanę podpowiedzi "zdejmij szybę" ale jak na razie nie zamierzam,coraz bardziej podoba mi się z szybą,pozdro |
|
|
|
 |
Focus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 49 Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 62 Skąd: Bugaj/Biskupice
|
Wysłany: 2010-05-05, 08:00
|
|
|
rybak napisał/a: | na szlifierkę to się pewnie nie nadaje,bardziej na turystyka!!! ale na draga to to w ogóle nie pasuje!!!zupełnie poważnie to i ja potrzebuję jakiejś porady ponieważ kask tak mi wpada w rezonans,że głową wali jak po bruku! od 90 w górę,pewnie dostanę podpowiedzi "zdejmij szybę" ale jak na razie nie zamierzam,coraz bardziej podoba mi się z szybą,pozdro |
Mam dokładnie ten sam problem |
_________________ It`s nice to be important, but it`s more important to be nice |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2010-05-05, 08:19
|
|
|
Ja myślę ,że jak macie szybę zamontowaną to można byłoby pomyśleć nad zmianą samej szyby. Stelaże wykorzystać te same i z kimś załatwić wycięcie z pleksy nowej wyższej szyby.
Ja u siebie będę tak robił. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
yapkovitz


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 52 Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2159 Skąd: Ząbki/Mielec (FP)
|
Wysłany: 2010-05-05, 16:54
|
|
|
Nalezy sprobowac ustawic szybe pod roznymi katami, metoda prob i bledow w trakcie jazdy nalezy przetestowac ustawienia szyby. |
|
|
|
 |
rybak

Rocznik: 2004
Wiek: 52 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2010-05-05, 22:33
|
|
|
też tak myślę,tylko wydaje mi się,że jest tylko możliwośc regulacji góra-dół,nie ma opcji zmiany kąta pochylenia szyby,a jak ją podniosę to po pierwsze-będę drogę obserwował przez szybę,po drugie-szczelina między lampą a szybą już będzie wielką szparą,może ktoś próbował z kontem pochylenia (będę wdzięczny za wskazówki)dodam jeszcze,że mam silverado z oryginalną szybą,pozdro |
|
|
|
 |
gardel

Rocznik: 2003
Wiek: 36 Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 24 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2010-05-06, 01:01
|
|
|
mam ten sam problem co wy, odnosze wrazenie, ze szyba nie jest dostatecznie wysoka. Ma to swoj urok, ale i jest malo praktyczne bo przy moim wzroscie 174 wiatr uderza prosto w czolo i glowa wpada w rezonansik maly evil |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2010-05-06, 03:41
|
|
|
Ja mam przednią szybę dwuczęściową i można podnieść w górę,szczelina między lampą a szybą też mogę regulować oraz ustawić pod różnymi kątami. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
kostass


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 2111 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2010-05-06, 14:40
|
|
|
mam to samo , powyzej 100 juz nie wiem co czuje czy wibracje od Pepe czy od pedu powietrza. W ubiegłym sezonie tez kombinowałme nad podniesieniem szyby ale oprocz tego ze była gorsza widocznosci i wieksza dziura nad reflektorem to znaczacej roznicy nie było. Lepeij będzie poszukac własciwego konta nachylenia . Poprzednio miałem Viragę i zwykłą mała szybke mocowana do kierownicy na dwóch "drucikach" i własnie metoda prób i błedów ustawiłem ja tak ze praktycznie nic mi na kask nie wiało. Do ustawinia najlepszy byłby tunelareodynamiczny |
_________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka |
|
|
|
 |
solnik

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 69 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 22 Skąd: kurpie
|
Wysłany: 2013-01-06, 20:04
|
|
|
Sprawę turbulencji skutecznie eliminują deflektory kolan,tak,tak,zauważcie,że powietrze wpada pod szybą,uderza o kolana kierowcy i wali w łepetynę od dołu,niektórzy skarża się,że mają wrażenie jakby zciągało im kask,ja też tak miałem,po założeniu deflektorów-jak rękią odjął,cisza,po prostu cisza,nawet przy max prędkościach |
|
|
|
 |
Bakteria77


Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 26 Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-01-06, 20:07
|
|
|
A ja nie mam szyby i nie mam takiego problemu |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2013-01-07, 10:57
|
|
|
Ja mam szybe MGG i mozna regulowac jej nachylenie a jesli chodzi o deflektor na szybie to zamiast tego ustrojstwa polecam za pomoca opalarki nagrzac gorna czesc szyby i delikatnie ja wyprofilowac do gory |
|
|
|
 |
mcmlxix

Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 23 Wrz 2021 Posty: 50 Skąd: SBI
|
Wysłany: 2021-11-02, 11:41
|
|
|
Witam. Zakres regulacji pochylenia szyby mam niewielki (obecnie max. pochylenie). Wibracje kasku, jak opisywane w tym temacie przez poprzedników, zaczynają się od ok. 120km/h. Wysokość szyby zgodna z teorią (patrzę nad szybą). Wydaje mi się, że to nie od kolan jak pisał solnik, bo jak się schowam za szybą (przygarbię się) to jest spokój. No ale na dłuższą metę nie można tak jeździć. Nowa szyba? Szkoda chyba bo nie wiadomo czy rozwiąże to problem. A mocowanie szyby mam na zatrzaski więc szkoda rezygnować z tego. Dziwne bo na poprzednim moto mam szybę na takiej samej wysokości i jest ok. No ale w MS szyba jest inna i węższa.
Rozważam właśnie deflektor. Jednak chciałbym taki aby można go było łatwo zdjąc/pochylić np. w razie deszczu czy jazdy po ciemku.
Macie jakieś sugestie? |
_________________ Maniek |
|
|
|
 |
chudy


Model: RS1600
Rocznik: 2001
Wiek: 55 Dołączył: 21 Gru 2015 Posty: 435 Skąd: kociewie
|
Wysłany: 2021-11-03, 10:41
|
|
|
Ja takowy posiadam. Montuje się to na dwie śruby "torx" do szyby. Regulacja góra-dół ok.8cm. Jest też regulacja kąta nachylenia. Patent daje radę. Te miałem problem z wibracjami kasku ale u mnie okazało się, że na kasku miałem takie niby skrzydełka i to ustrojstwo powodowało wibracje. Jak to wywaliłem to mam spokój. |
_________________ „Kiedyś” to choroba, która każe nam zabrać wszystkie nasze marzenia do grobu."
– Tim Ferriss
Był:
XVS 650
Jest
XV1600
NT1100 |
|
|
|
 |
mcmlxix

Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 23 Wrz 2021 Posty: 50 Skąd: SBI
|
Wysłany: 2021-11-03, 11:24
|
|
|
Dzięki chudy,
Rozumiem, że jesteś zadowolony z niego.
Mógłbyś napisać coś więcej o tym deflektorze jeśli możesz? Wymiary, może producent? Kupa tego na rynku. Z kaskiem mam chyba w porządku bo nie ma żadnych udziwnień a i w drugim motocyklu nie zachowuje się tak. |
_________________ Maniek |
|
|
|
 |
|