|
Otwarty przez: witek1965 2013-02-19, 14:32 |
OLEJ SILNIKOWY |
Autor |
Wiadomość |
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2020-11-04, 15:21
|
|
|
mam swoje zdanie na ten temat - lać taki jaki zalecił producent i tyle w temacie. Chyba ktoś kto skonstruował bardzo dobry silnik wie czym go zalać. |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6499 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2020-11-04, 15:43
|
|
|
larry7 napisał/a: | mam swoje zdanie na ten temat - lać taki jaki zalecił producent i tyle w temacie. Chyba ktoś kto skonstruował bardzo dobry silnik wie czym go zalać. |
Zgadza się ale taki jaki zalecił w kraju w którym sprzedaje dany model.
Zdarzyło się na na fb, że jeden jegomość mając instrukcję obsługi podejrzewam, że z Kanady upierał się, że należy lać olej 15W30 bo tak ma w książce. Także doza zdrowego rozsądku też jest wskazana |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2020-11-04, 16:43
|
|
|
larry7 napisał/a: | lać taki jaki zalecił producent i tyle w temacie. | a jaki zalecił producent ? Bo o ile się nie myle, to jedynie ogranicza sie do podania specyfikacji API, JASO, a taką będzie miał olej 10W40 jak i 20W50, oraz wskazuje schemat jak dobrać lepkość ( SAE) do odpowiedniego zakresu temperatur. Przynajmniej tak to wygląda w instrukcji obsługi XVS 1100 i XVS 650, .
Oczywiście cpraz częściej są stosowane oleje sygnowane logo producenta pojazdu,ale równiez występuja w róznej konfiguracji. I wtedy to producent stara się taki olej narzucic, bo jest najlepszy. A jaki ma byc, skoro na nim zarabiają.
W przypadku motocykli chłodzonych cieczą, górny zakres lepkości nie jest aż tak istotny jak w przypadku silników chłodzonych powietrzem. Tam za stałą temperaturę, nieprzekraczającą pewnych wartości odpowiada uckład chłodzenia. W silnikach chłodzonych powietrzem nalezy się liczyć z różnymi sytuacjami, które mogą miec wpływ na temperaturę, a ona ma zasadniczy wpływ na lepkość kinematyczną oleju.
XV1900 rekomendowanym olejem jest 20W40, czy błędem będzie zastosowanie oleju 20W50 ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1598 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2020-11-04, 17:35
|
|
|
larry7 napisał/a: | lać taki jaki zalecił producent i tyle w temacie |
Nie do końca jest to prawdą . Ja opierałbym się jednak w dużej mierze na doświadczeniu dobrych mechaników , którzy z wieloletnim doświadczeniem widzieli , jak wyglądają silniki po zastosowaniu różnych olejów .
witek1965 napisał/a: | Oczywiście cpraz częściej są stosowane oleje sygnowane logo producenta pojazdu,ale równiez występuja w róznej konfiguracji. I wtedy to producent stara się taki olej narzucic, bo jest najlepszy. A jaki ma byc, skoro na nim zarabiają. |
Mądrego , to i miło posłuchać |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2020-11-06, 12:19
|
|
|
SATURIAN napisał/a: | jak wyglądają silniki po zastosowaniu różnych olejów . | a to mozna poogladać na zdjęciach w Auto Świat chociażby, jak wyglądają silniki w których olej zmieniano po 35 tysiącach km, bo tak zalecił producent.
No i jeszcze trzeba wiedziec co sie kryje pod tymi cuferkami, bo jak na razie to najczęściej spotykanym określeniem jest : za gęsty, albo za rzadki. Komu by się chciało wnkac w oznaczenia, a już kompletnie nikt nie patrzy na liczbę zasadową . Co to w ogóle jest, i po co na nia patrzeć.
Wbrew pozorom, olej olejowi nie równy, mimo iż oba spełniaja te same normy. Tylko, ze norma określa minimalne wymagania w jakich musi sie zmieścić producent, żeby ów olej takowa norme spełniał.
Niestety oleje wielosezonowe, a przeciez tylko na takich bazujemy to jest zawsze kompromis.
larry7 napisał/a: | Chyba ktoś kto skonstruował bardzo dobry silnik wie czym go zalać. | z naciskiem na chyba. Pogladaj sobie te zdjęcia i poczytaj o skutkach.
W moim passacie tez mogłem lać olej LL i wymieniać po 35 tysiacach km, zreszta taki lali w serwisie, nawet w samochodach, które sie nie kwalifikowały na LL. Ja wymieniałem olej po 10 tysiacach i po przejechaniu ponad 500 kkm, nadal mam podzespoły bazowe jak je fabryka zamontowała, turbinę, pompki, wałki itd. Bo kierowałem sie rozsądkiem i jakąś marną wiedzą. No i efekt jest widoczny. I zawsze wymieniam filt oleju, mimo iz producent zezwala na wymiane filtr co drugą wymianę oleju. Nie przedmuchuję tez filtrów powietrza, tylko wymieniam na nowe. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Leon 1966
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 02 Lis 2020 Posty: 3 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2020-11-08, 20:10
|
|
|
Dziękuję Wszystkim za udzielenie mi informacji na temat oleju silnikowego do DS 1100. Bardzo mi to pomogło w podjęciu decyzji jaki olej zastosować no ,a przede wszystkim dużo dowiedziałem się o olejach silnikowych. Jeszcze raz DZIĘKUJĘ. LWG Pozdrawiam. |
_________________ Leon |
|
|
|
|
Pietro13
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 54 Dołączył: 11 Sty 2020 Posty: 72 Skąd: Wojciechów
|
Wysłany: 2020-11-09, 22:24
|
|
|
Leon, to na jaki się zdecydowałeś? |
|
|
|
|
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2020-11-10, 09:54
|
|
|
W moim passacie tez mogłem lać olej LL i wymieniać po 35 tysiacach km, zreszta taki lali w serwisie, nawet w samochodach, które sie nie kwalifikowały na LL. Ja wymieniałem olej po 10 tysiacach i po przejechaniu ponad 500 kkm, nadal mam podzespoły bazowe jak je fabryka zamontowała, turbinę, pompki, wałki itd. Bo kierowałem sie rozsądkiem i jakąś marną wiedzą. No i efekt jest widoczny. I zawsze wymieniam filt oleju, mimo iz producent zezwala na wymiane filtr co drugą wymianę oleju. Nie przedmuchuję tez filtrów powietrza, tylko wymieniam na nowe.[/quote]
No to chyba każdy w miarę ogarnięty użytkownik zdaje sobie sprawę, że żaden olej nie utrzyma swoich właściwości przy 35 tys bez wymiany. Po co ten elaborat?
[ Dodano: 2020-11-10, 12:10 ]
witek1965 napisał/a: | larry7 napisał/a: | lać taki jaki zalecił producent i tyle w temacie. | a jaki zalecił producent ? Bo o ile się nie myle, to jedynie ogranicza sie do podania specyfikacji API, JASO, a taką będzie miał olej 10W40 jak i 20W50, oraz wskazuje schemat jak dobrać lepkość ( SAE) do odpowiedniego zakresu temperatur. Przynajmniej tak to wygląda w instrukcji obsługi XVS 1100 i XVS 650, .
Oczywiście cpraz częściej są stosowane oleje sygnowane logo producenta pojazdu,ale równiez występuja w róznej konfiguracji. I wtedy to producent stara się taki olej narzucic, bo jest najlepszy. A jaki ma byc, skoro na nim zarabiają.
W przypadku motocykli chłodzonych cieczą, górny zakres lepkości nie jest aż tak istotny jak w przypadku silników chłodzonych powietrzem. Tam za stałą temperaturę, nieprzekraczającą pewnych wartości odpowiada uckład chłodzenia. W silnikach chłodzonych powietrzem nalezy się liczyć z różnymi sytuacjami, które mogą miec wpływ na temperaturę, a ona ma zasadniczy wpływ na lepkość kinematyczną oleju.
XV1900 rekomendowanym olejem jest 20W40, czy błędem będzie zastosowanie oleju 20W50 ? |
Pisząc lać jaki zalecił producent miałem na myśli zalecenia producenta a nie Pana Mietka co na silnikach zjadł zęby.
Poniżej tabela z zaleceniami Yamahy do Royal Star 1300.
Chyba jest to jasne kto jaki olej lać powinien?
Wrzucam
olej.jpg
|
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 84.2 KB |
|
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1598 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2020-11-12, 14:57
|
|
|
larry7 napisał/a: | mam swoje zdanie na ten temat - lać taki jaki zalecił producent i tyle w temacie. Chyba ktoś kto skonstruował bardzo dobry silnik wie czym go zalać. |
larry7 napisał/a: | No to chyba każdy w miarę ogarnięty użytkownik zdaje sobie sprawę, że żaden olej nie utrzyma swoich właściwości przy 35 tys bez wymiany. Po co ten elaborat? |
Ale właśnie niektórzy producenci , np. samochodów , zalecają wymianę po 30 tys. To jak to z tym jest tak naprawdę? |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2020-11-12, 15:32
|
|
|
Ale właśnie niektórzy producenci , np. samochodów , zalecają wymianę po 30 tys. To jak to z tym jest tak naprawdę?[/quote]
Żeby pozornie ograniczyć koszty dla flot samochodowych czy indywidualnych klientów.
Flota kupuje samochód i decydującym dla nich aspektem są koszty serwisowe- jeśli mogą wybrać pomiędzy samochodem który ma wymianę oleju po 15 tys a takim co ma po 30 tys bez utraty gwarancji to co wybiorą? U nich samochód jeździ 2-3 lata i zostaje sprzedany dalej.
Kiedyś dawno temu odebrałem nowego Opla Astrę III 1,7 CDTI i tam była wymiana oleju po 50 tys!!! Mechanicy zlewali błoto zamiast oleju. Później Opel zmienił te zalecenia na co 30 tys bo było sporo awarii. Jeśli masz własny samochód to zalecam zmianę co 10-15 tys lub co roku przy niższych przebiegach. Moja żona jeździ Hondą Civic VIII 1,8 140 km i robi rocznie jakieś 7 tys a olej zmieniam co roku.
Jeszcze a propos zaleceń producenta to zawsze zalecają wymianę po np 30 tys lub po 12 miesiącach - niewielu indywidualnych klientów dojeżdżających do pracy robi rocznie 30 tys więc i tak muszą zmieniać ten olej częściej bo utracą gwarancję. |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2020-11-12, 17:28
|
|
|
larry7, aż miło się czyta |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
larry7
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 45 Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Kozy
|
Wysłany: 2020-11-13, 14:18
|
|
|
witek1965,
dziękować |
_________________ larry7
Obecnie szczęśliwy posiadacz Royal Star 1300 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|