YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
dekiel/obudowa filtra oleju - czy da się naprawić
Autor Wiadomość
rafald 



Rocznik: 1997
Wiek: 46
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 43
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-06, 12:10   dekiel/obudowa filtra oleju - czy da się naprawić

witam szanowne grono

w niedziele zamiast siedzieć przy stole wielkanocnym postanowiłem wymienić olej w mojej gwieździe. ku mojemu zdziwieniu okazało się że mam urwany jeden zaczep od śruby (nie wiem jak to fachowo nazwać) od dekla który dociska filtr oleju. ten dekiel przykręcany jest na 5 śrub z czego newralgiczne są dwie - te po prawej stronie bo one przytrzymują filtr i dociskają o-ring i u mnie niestety prawe dolne "oczko" oderwało się od dekla a co za tym idzie olej mi wycieka jak silnik sie rozgrzewa.

da się to jakoś naprawić?

póki co próbuje znaleźć gdzieś używany dekiel i kupić go ale na razie mi sie nie udało - nikt nie ma na sprzedaż tego elementu.
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2010-04-06, 12:16   

Zanim kupisz używke spróbuj kleić (jak masz wszystkie części)

http://www.allegro.pl/ite...lynna_stal.html
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
wiarus12 


Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Sty 2010
Posty: 95
Skąd: Proszowice k.krk
Wysłany: 2010-04-06, 15:22   

mam dekle ale do 1100
_________________
Nie pozwólcie, aby ktokolwiek wmówił wam, że trzeba być zadowolonym z tego, co się ma. Zawsze jest więcej do zdobycia i nie ma powodu, abyście nie mogli tego mieć!!!
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-04-06, 15:28   

Wrzuć zdjęcie.
Może zamiast doklejać oczko to zastosować dłuższą śrubę z podkładką która przyciśnie dekielek, albo do podkładki dorobić uszko trzymające dekiel (łatwiej).
Wydaje mi się iż na wierzch idzie dekiel chromowany który ten patent by zakrył ....
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-06, 21:26   

rafald, zrób jakieś zdjęcie może sie cos poradzi
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-04-07, 02:35   

http://images38.fotosik.p...0ef36b39med.jpg

chyba wiem o co chodzi. Od zewnątrz wygląda to jak dołek w którym chowa się śruba, od środka jak cycek. I ten cycek mu się ułamał i ma wieeeelką dziurę. Można dać dłuższą śrubę z podkładką i płaskim łbem maksymalnie jqak radzi Soft, ale nie wiem, czy ten ozdobny dekielek to przykryje. Dobrze odtłuść i spróbuj przykleić, ale starannie i odczekaj zanim założysz tyle co piszą do całkowitego utwardzenia (pewnie doba).
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
rafald 



Rocznik: 1997
Wiek: 46
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 43
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-07, 11:51   

postaram sie wrzucić fotke wieczorem teraz nie moge :(

na tej fotce którą wrzucił Witek akurat to oczko jest zasłonięte czymś czarnym
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-04-07, 13:44   

w takim razie chodzi o sruby zasłonięte przez pedał hamulca nożnego, po prawej stronie. Ozdobny dekiel ich nie zasłania, ale generalnie za docisk uszczelniającego oringu odpowiadają te trzy na fotce. Filtr jest dokładnie za nimi, co nie znaczy, ze tamte nie mają znaczenia. Jeżeli tobie odpadło całe to ucho, to jest to faktycznie problem., a jak tylko środek ucha, to dłuższa śruba i podkładka. To jest tak zakryte, ze nie będzie widać, jak się nikt specjalnie nie przyglądnie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
rafald 



Rocznik: 1997
Wiek: 46
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 43
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-07, 13:52   

odpadło całe ucho, po prostu oderwało się od dekla :(

cyt "za docisk uszczelniającego oringu odpowiadają te trzy na fotce"

nie, o-ring znajdue się dokładnie w prawej części tego dekla. właśnie tu jest problem. jak włożyłem o-ring w dekiel i przykręciłem bez tego urwanego ucha, to nawet kawałek tego oringu było widać od zewnątrz. tak naprawde to nie wiem po co są te 3 śruby które widać na zdjęciu. bo one nic nie dociskają ani nie uszczelniają.

dzieki za rady w każdym razie.

a czy ktoś się może orientuje czy jak teraz na zalanym silniku zdejme ten dekiel, to wyleci mi cały olej czy może tylko ta część która znajdue się wokół filtra oleju?
BTW czy Wy jak spuszczacie olej to też jest taki czarny/spalony czy to u mnie coś nie tak?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-04-07, 14:07   

spuść olej, to pięć minut roboty.. Nie wszystko się oczywiście wyleje, ale troszkę na pewno. Jak lejesz olej z dodatkami myjącymi, a teraz to chyba każdy porządny olej ma, to czarny będzie zawsze. Masz rację filtr jest bardziej w prawo.



to nie jest takie cienkie. Dobry spawacz. , a zimą możesz odnowić powłokę chromową, ponieważ lekko zostanie uszkodzona wokół spawu.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
rafald 



Rocznik: 1997
Wiek: 46
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 43
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-07, 14:17   

oooo to jest dokładnie ten element który zaznaczyłeś na fotce

dzięki, chyba faktycznie spróbuje to pospawać jeżeli nie uda mi się dokupić tej części
bo klej to raczej nie utrzyma tego, za duży nacisk i za wysoka temperatura
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2010-04-07, 15:21   

Jeżeli nie chcesz aby olej wyciekł do pracy nad dekielkiem przechyl draga na lewą stronę i podeprzyj czymś - olej spłynie na lewą stronę.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-04-08, 02:30   

rafald, Tylko oddaj to w dobre ręce, spawaczowi z doświadczeniem i dobrym sprzętem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Gajowy 


Rocznik: 2003
Wiek: 48
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Witnica
Wysłany: 2010-04-26, 18:30   

Mam ten sam problem tylko od dziś. Jeżeli próbowałeś spawać lub kleić ten dekiel to daj znać jak poszło i czy dało to jakiś rezultat. U mnie powstało delikatne pęknięcie przy górnej śrubie i przy dokręceniu sączy się tamtędy olej. Już w poprzednim sezonie szła mi tamtędy oliwa ale nie miałem pojęcia co się dzieje do czasu wymiany filtra. Jeżeli ktoś ma używany taki dekiel lub wie kto ma taki do odsprzedania to jestem zainteresowany telefon do mnie 606447348 nawet w nocy. Trafia mnie bo ładna pogoda się robi a ja mogę jedynie jak na razie postać koło cycka :ryczy: . Proszę o jakieś info.

Zapraszam do Regulaminu forum szczegolnie pkt.1. vaaks
ostatnia szansa evil

[ Dodano: 2010-04-28, 21:56 ]
W temacie cisza :( ale ja wiem ciutkę więcej. Ten dziadowski dekiel na allegro kosztuje w używce około 300zł tylko nie mogę nigdzie go dostać. We wszystkich ogłoszeniach jakie znalazłem ( trzy ) usłyszałem - sprzedane. Nowe w serwisie, szkoda gadać. Może ktoś ma odsprzedać, jestem bardzo zainteresowany.
Teraz trochę o spawaniu tego czegoś. Z tego co usłyszałem nie jest to czyste aluminium tylko jakiś stop. Przy spawaniu robią się bardzo dziwne spieki, wygląda tragicznie ale co tam chciałem choć tak. A tu znowu figa bo przez jedną dziureczkę, która powstała po spieku sączyło się nadal. Dzisiaj zawiozłem to do poważnej firmy zajmującej się, m.in. spawaniem metali kolorowych i zrobili tam wielkie oczy. Podjęli jednak rękawicę i mają testować to do jutra. Mam nadzieję, że dadzą radę. Jak ktoś będzie miał plan spawania tego dekla to polecam porządne firmy a jutro napiszę jak to się sprawuje.
Jeszcze jedno. Przy pierwszym podejściu zacząłem polerować miejsce spawu. Najpierw jechałem papierem ściernym ( 180 ) a potem twardym filcem i to ma nawet niezły efekt.
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-04-26, 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rafald 



Rocznik: 1997
Wiek: 46
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 43
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-29, 15:11   

ja też pospawałem u gościa poleconego przez Uhma-Bika
zapłąciłem 100, dekiel przykręciłem ale tym razem dość lekko. pojeździłem chwile i niestety coś dalej wyciekało. dokręciłem więc mocniej ale nie miałem jeszcze czasu żeby przetestować.

ps drag stojąc podparty o nóżke (czyli normalne przechylenie w pozycji parkingowej) cały olej ma na lewej stronie silnika więc dekiel można śmiało zdjąć i nie uroni się ani kropla oleju :)
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-04-29, 15:35   

Znalazłem coś takiego. Może się przyda.
http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories



http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories
_________________
Dawid Z.
 
 
Gajowy 


Rocznik: 2003
Wiek: 48
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Witnica
Wysłany: 2010-04-30, 09:11   

To niestety nie ten dekiel ale dzięki.
Wczoraj dowiedziałem się, że jeden spawacz się poddał bo nie chciał zniszczyć elementu ale zawiózł dekielek do innego, który ma więcej doświadczenia i mają wspólnie coś wymyśleć na dzisiaj na popołudnie. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie.
Co do cieknącego oleju to ja swojego kładę całkiem na boku i w zależności od dnia raz komora filtra jest prawie pusta a raz pełniutka tak, że zaraz po odkręceniu i tak coś się usączy. Z położeniem nie mam problemu bo mam założone sztywne kufry i fajnie się go kładzie na kufer i przedni gmol.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group