dekiel/obudowa filtra oleju - czy da się naprawić |
Autor |
Wiadomość |
rafald


Rocznik: 1997
Wiek: 46 Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 43 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-06, 12:10 dekiel/obudowa filtra oleju - czy da się naprawić
|
|
|
witam szanowne grono
w niedziele zamiast siedzieć przy stole wielkanocnym postanowiłem wymienić olej w mojej gwieździe. ku mojemu zdziwieniu okazało się że mam urwany jeden zaczep od śruby (nie wiem jak to fachowo nazwać) od dekla który dociska filtr oleju. ten dekiel przykręcany jest na 5 śrub z czego newralgiczne są dwie - te po prawej stronie bo one przytrzymują filtr i dociskają o-ring i u mnie niestety prawe dolne "oczko" oderwało się od dekla a co za tym idzie olej mi wycieka jak silnik sie rozgrzewa.
da się to jakoś naprawić?
póki co próbuje znaleźć gdzieś używany dekiel i kupić go ale na razie mi sie nie udało - nikt nie ma na sprzedaż tego elementu. |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2010-04-06, 12:16
|
|
|
Zanim kupisz używke spróbuj kleić (jak masz wszystkie części)
http://www.allegro.pl/ite...lynna_stal.html |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
wiarus12

Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Sty 2010 Posty: 95 Skąd: Proszowice k.krk
|
Wysłany: 2010-04-06, 15:22
|
|
|
mam dekle ale do 1100 |
_________________ Nie pozwólcie, aby ktokolwiek wmówił wam, że trzeba być zadowolonym z tego, co się ma. Zawsze jest więcej do zdobycia i nie ma powodu, abyście nie mogli tego mieć!!!
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-04-06, 15:28
|
|
|
Wrzuć zdjęcie.
Może zamiast doklejać oczko to zastosować dłuższą śrubę z podkładką która przyciśnie dekielek, albo do podkładki dorobić uszko trzymające dekiel (łatwiej).
Wydaje mi się iż na wierzch idzie dekiel chromowany który ten patent by zakrył .... |
|
|
|
 |
grzechu


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-06, 21:26
|
|
|
rafald, zrób jakieś zdjęcie może sie cos poradzi |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-04-07, 02:35
|
|
|
http://images38.fotosik.p...0ef36b39med.jpg
chyba wiem o co chodzi. Od zewnątrz wygląda to jak dołek w którym chowa się śruba, od środka jak cycek. I ten cycek mu się ułamał i ma wieeeelką dziurę. Można dać dłuższą śrubę z podkładką i płaskim łbem maksymalnie jqak radzi Soft, ale nie wiem, czy ten ozdobny dekielek to przykryje. Dobrze odtłuść i spróbuj przykleić, ale starannie i odczekaj zanim założysz tyle co piszą do całkowitego utwardzenia (pewnie doba). |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
rafald


Rocznik: 1997
Wiek: 46 Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 43 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-07, 11:51
|
|
|
postaram sie wrzucić fotke wieczorem teraz nie moge
na tej fotce którą wrzucił Witek akurat to oczko jest zasłonięte czymś czarnym |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-04-07, 13:44
|
|
|
w takim razie chodzi o sruby zasłonięte przez pedał hamulca nożnego, po prawej stronie. Ozdobny dekiel ich nie zasłania, ale generalnie za docisk uszczelniającego oringu odpowiadają te trzy na fotce. Filtr jest dokładnie za nimi, co nie znaczy, ze tamte nie mają znaczenia. Jeżeli tobie odpadło całe to ucho, to jest to faktycznie problem., a jak tylko środek ucha, to dłuższa śruba i podkładka. To jest tak zakryte, ze nie będzie widać, jak się nikt specjalnie nie przyglądnie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
rafald


Rocznik: 1997
Wiek: 46 Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 43 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-07, 13:52
|
|
|
odpadło całe ucho, po prostu oderwało się od dekla
cyt "za docisk uszczelniającego oringu odpowiadają te trzy na fotce"
nie, o-ring znajdue się dokładnie w prawej części tego dekla. właśnie tu jest problem. jak włożyłem o-ring w dekiel i przykręciłem bez tego urwanego ucha, to nawet kawałek tego oringu było widać od zewnątrz. tak naprawde to nie wiem po co są te 3 śruby które widać na zdjęciu. bo one nic nie dociskają ani nie uszczelniają.
dzieki za rady w każdym razie.
a czy ktoś się może orientuje czy jak teraz na zalanym silniku zdejme ten dekiel, to wyleci mi cały olej czy może tylko ta część która znajdue się wokół filtra oleju?
BTW czy Wy jak spuszczacie olej to też jest taki czarny/spalony czy to u mnie coś nie tak? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-04-07, 14:07
|
|
|
spuść olej, to pięć minut roboty.. Nie wszystko się oczywiście wyleje, ale troszkę na pewno. Jak lejesz olej z dodatkami myjącymi, a teraz to chyba każdy porządny olej ma, to czarny będzie zawsze. Masz rację filtr jest bardziej w prawo.
to nie jest takie cienkie. Dobry spawacz. , a zimą możesz odnowić powłokę chromową, ponieważ lekko zostanie uszkodzona wokół spawu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
rafald


Rocznik: 1997
Wiek: 46 Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 43 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-07, 14:17
|
|
|
oooo to jest dokładnie ten element który zaznaczyłeś na fotce
dzięki, chyba faktycznie spróbuje to pospawać jeżeli nie uda mi się dokupić tej części
bo klej to raczej nie utrzyma tego, za duży nacisk i za wysoka temperatura |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2010-04-07, 15:21
|
|
|
Jeżeli nie chcesz aby olej wyciekł do pracy nad dekielkiem przechyl draga na lewą stronę i podeprzyj czymś - olej spłynie na lewą stronę. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-04-08, 02:30
|
|
|
rafald, Tylko oddaj to w dobre ręce, spawaczowi z doświadczeniem i dobrym sprzętem. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Gajowy

Rocznik: 2003
Wiek: 48 Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 5 Skąd: Witnica
|
Wysłany: 2010-04-26, 18:30
|
|
|
Mam ten sam problem tylko od dziś. Jeżeli próbowałeś spawać lub kleić ten dekiel to daj znać jak poszło i czy dało to jakiś rezultat. U mnie powstało delikatne pęknięcie przy górnej śrubie i przy dokręceniu sączy się tamtędy olej. Już w poprzednim sezonie szła mi tamtędy oliwa ale nie miałem pojęcia co się dzieje do czasu wymiany filtra. Jeżeli ktoś ma używany taki dekiel lub wie kto ma taki do odsprzedania to jestem zainteresowany telefon do mnie 606447348 nawet w nocy. Trafia mnie bo ładna pogoda się robi a ja mogę jedynie jak na razie postać koło cycka . Proszę o jakieś info.
Zapraszam do Regulaminu forum szczegolnie pkt.1. vaaks
ostatnia szansa evil
[ Dodano: 2010-04-28, 21:56 ]
W temacie cisza ale ja wiem ciutkę więcej. Ten dziadowski dekiel na allegro kosztuje w używce około 300zł tylko nie mogę nigdzie go dostać. We wszystkich ogłoszeniach jakie znalazłem ( trzy ) usłyszałem - sprzedane. Nowe w serwisie, szkoda gadać. Może ktoś ma odsprzedać, jestem bardzo zainteresowany.
Teraz trochę o spawaniu tego czegoś. Z tego co usłyszałem nie jest to czyste aluminium tylko jakiś stop. Przy spawaniu robią się bardzo dziwne spieki, wygląda tragicznie ale co tam chciałem choć tak. A tu znowu figa bo przez jedną dziureczkę, która powstała po spieku sączyło się nadal. Dzisiaj zawiozłem to do poważnej firmy zajmującej się, m.in. spawaniem metali kolorowych i zrobili tam wielkie oczy. Podjęli jednak rękawicę i mają testować to do jutra. Mam nadzieję, że dadzą radę. Jak ktoś będzie miał plan spawania tego dekla to polecam porządne firmy a jutro napiszę jak to się sprawuje.
Jeszcze jedno. Przy pierwszym podejściu zacząłem polerować miejsce spawu. Najpierw jechałem papierem ściernym ( 180 ) a potem twardym filcem i to ma nawet niezły efekt. |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-04-26, 18:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rafald


Rocznik: 1997
Wiek: 46 Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 43 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-29, 15:11
|
|
|
ja też pospawałem u gościa poleconego przez Uhma-Bika
zapłąciłem 100, dekiel przykręciłem ale tym razem dość lekko. pojeździłem chwile i niestety coś dalej wyciekało. dokręciłem więc mocniej ale nie miałem jeszcze czasu żeby przetestować.
ps drag stojąc podparty o nóżke (czyli normalne przechylenie w pozycji parkingowej) cały olej ma na lewej stronie silnika więc dekiel można śmiało zdjąć i nie uroni się ani kropla oleju |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
|
|
|
 |
Gajowy

Rocznik: 2003
Wiek: 48 Dołączył: 26 Kwi 2010 Posty: 5 Skąd: Witnica
|
Wysłany: 2010-04-30, 09:11
|
|
|
To niestety nie ten dekiel ale dzięki.
Wczoraj dowiedziałem się, że jeden spawacz się poddał bo nie chciał zniszczyć elementu ale zawiózł dekielek do innego, który ma więcej doświadczenia i mają wspólnie coś wymyśleć na dzisiaj na popołudnie. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie.
Co do cieknącego oleju to ja swojego kładę całkiem na boku i w zależności od dnia raz komora filtra jest prawie pusta a raz pełniutka tak, że zaraz po odkręceniu i tak coś się usączy. Z położeniem nie mam problemu bo mam założone sztywne kufry i fajnie się go kładzie na kufer i przedni gmol. |
|
|
|
 |
|