| 
		Dyna 3000 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 F.I.P. Berek  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 2001 
                  Wiek: 59  Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-06-15, 17:59   Dyna 3000
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czyli, moduł zapłonowy z możliwością zmiany mapy zapłonu i przesunięciem w górę granicznego poziomu odcięcia zapłonu.
 
Wczoraj doszedł ze stanów - dzisiaj założyłem... no i przeleciałem sie nieco. Od czasu założenia hyperchargera nie narzekałem na żwawość draga przy prędkościach powyżej 110 - 120 km/h; teraz jest tylko lepiej. Ponieważ moduł ma kilka opcji - od wersji dla silnika w wersji fabrycznej, przez konfiguracje z zastosowaniem dyno jeta lub hypka i aftermarketowych wydechów, aż po zestawy z ostrym rozrządem, czy NOSem - na początek wybrałem jedno z ustawień teoretycznie pasujące - potem zobaczymy. 
 
 
[ Dodano: 2013-06-16, 13:24 ]
 
Dzisiaj zmieniłem ustawienia - teraz to zupełnie inny motocykl : silnik pracuje płynniej, zwiększa się dynamika przyspieszania w CAŁYM zakresie obrotów . Słyszę i czuję pod manetką, że to całkiem inna bajka - nawiasem mówiąc: preferując jazdę w orzeszku mam możliwość wsłuchiwania się w pracę silnika i bardzo to sobie cenię ( w zimie zkładam kask nieco głębszy, który trochę wytłumia i wtedy czuję się nieswojo ). 
 
 
[ Dodano: 2013-06-30, 17:56 ]
 
Po paru zmianach krzywej wyprzedzenia zapłonu, znalazłem chyba wersje optymalną. W zakresie obrotów do 2000 krzywa jest zbliżona do oryginalnej; powyżej pnie się w górę dając możliwość bardziej dynamicznej jazdy ( lepsza reakcja na ruch manetki ) aż do całkiem przyzwoitych wrażeń (połączone siły z hyperchargerem) przy prędkościach 130-150 km/h ( dobre przyspieszenia, generowanie przez silnik znacznie mniejszych wibracji - chyba fabryczne wyprzedzenie zapłonu dla tego przedziału obrotów było niezbyt szczęśliwie dobrane). 
 
 
[ Dodano: 2013-08-31, 17:42 ]
 
Kolejne uwagi - zauwazalnie spadlo zuzycie paliwa; przy zdecydowanie bardziej dynamicznej jezdzie sprzeglo ma znacznie krotszy zywot - oryginalne sprzeglo pracuje na granicy poslizgu , a aktualne przyspieszenia powoduja poslizg sprzegla, mozna by rzec, permanentny - przejsciowo wymienilem tarcze [ zalozylem Lucasa bo najszybciej byl dostepny], ale sprobuje jak bedzie sie krecic z kompletnym sprzeglem Barnetta [ wlasnie z hameryki dotarlo ]. 
 
 
[ Dodano: 2013-10-02, 13:52 ]
 
Jak dotąd sprzęgło Barnett'a radzi sobie dobrze- parę słów na jego temat napisałem w temacie 'sprzęgło Barnett' - sądzę, że przy zastosowaniu Dyny 3000 do bardziej dynamicznej jazdy uzupełnieniem powinno być wzmocnione sprzęgło. | 
             
						
				_________________ jeżeli nam zabraknie sił
 
zostaną jeszcze
 
morze i wiatr | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-09-29, 08:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               F.I.P. Berek, 
 
 
Kupiłem Dyna 3000    no i zaczynam odkładać na sprzęgło    Sprzęgło to konieczność. Nasze mocno dostało w tyłek na Bałkanach. | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 F.I.P. Berek  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 2001 
                  Wiek: 59  Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-09-29, 14:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A jednak... To z allegro ?  Już jakieś próby/wrażenia ? 
 
No to teraz  Barnett koniecznie     | 
             
						
				_________________ jeżeli nam zabraknie sił
 
zostaną jeszcze
 
morze i wiatr | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-09-29, 16:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               F.I.P. Berek, 
 
 
Tak, ta z Allegro. Dzisiaj kupiłem, paczka już jedzie. W weekend próba    | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 F.I.P. Berek  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 2001 
                  Wiek: 59  Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-09-29, 18:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Myśle, ze to dobra decyzja była...Byłem zdziwiony, że tak długo nikt tego nie łyknął za tak śmieszną kasę - chyba mała świadomość w narodzie... | 
             
						
				_________________ jeżeli nam zabraknie sił
 
zostaną jeszcze
 
morze i wiatr | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-09-29, 18:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               F.I.P. Berek, 
 
 
Są też trochę inne powody. Mamy upierdliwą usterkę w maszynie. W czasie jazdy gaśnie silnik. Aby go odpalić muszę wrzucić na luz i tak co kilkaset metrów. Przeanalizowałem dokładnie schemat, sprawdziłem kilka rzeczy i nie jest dobrze. Trudno uchwycić uszkodzenie, bo występuję tylko chwilowo. Dyna 3k kupiłem trochę na wiwat, a trochę w celu serwisowym z powodu rozsądnej ceny. Sprawdzić nie zaszkodzi, na wartości nie straci, warto mieć moduł zapłonowy na zapas. | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 F.I.P. Berek  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 2001 
                  Wiek: 59  Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-09-29, 19:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Rozumiem. Nie wiem jaki efekt będzie przy zastosowaniu Dyny w układzie z fabrycznym wydechem i bez hypka, ale są różne opcje więc coś mi mówi, że możesz być mile zaskoczony... | 
             
						
				_________________ jeżeli nam zabraknie sił
 
zostaną jeszcze
 
morze i wiatr | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-09-29, 19:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | F.I.P. Berek napisał/a: | 	 		  | Rozumiem. Nie wiem jaki efekt będzie przy zastosowaniu Dyny w układzie z fabrycznym wydechem i bez hypka, ale są różne opcje więc coś mi mówi, że możesz być mile zaskoczony... | 	  
 
 
Dla silnika bez przeróbek można wybrać krzywą zapłonu nr 1, która jest fabryczna lub nieco ostrzejszą nr 2. Jak usunę usterkę, to zbadam krzywą nr 2 na 98 oktanach. | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 F.I.P. Berek  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 2001 
                  Wiek: 59  Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-09-29, 20:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No, tak piszą - możesz pewnie przetestować coś wyżej. Ja tylko ósemki nie próbowałem... Na czwórce ( jak dobrze pamiętam ) w trasce się ładnie sprawował - paczkę pięćdziesiąt dało się trzymać przez parę setek km i silnik bardzo ładnie pracował, bez nadmiernych wibracji ( które były przy oryginalnym module ). Normalnie ( na miasto i okolicę ) używam siódemki - jak już pisałem parę razy - to jak inny silnik, a na roadburnerach - muzyka. | 
             
						
				_________________ jeżeli nam zabraknie sił
 
zostaną jeszcze
 
morze i wiatr | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-09-29, 20:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               F.I.P. Berek, 
 
 
O co chodzi dokładnie z diodą sygnalizacyjną ? Coś tam niby pokazuje, ale jaki z tego pożytek, skoro jest na obudowie, a moduł za akumulatorem ? Można coś tam wyciągnąć na zewnątrz ? | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 F.I.P. Berek  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 2001 
                  Wiek: 59  Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-09-29, 20:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Raczej zbędny dodatek - masz info, że czyta Ci sygnał z TPS -u i takie tam. Faktycznie dioda przy takim umiejscowieniu modułu to zagadka. Początkowo myslałem żeby wrzucić Dynę w jakieś łatwo dostępne miejsce, ale potem uznałem, że nie będę bardzo często pstrykał... Natomiast nie znam przeznaczenia gniazda jakie jest w module ( w Dynie)... | 
             
						
				_________________ jeżeli nam zabraknie sił
 
zostaną jeszcze
 
morze i wiatr | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-10-01, 20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Towar już w domu. Niestety siedzę na zwolnieniu, bo mam pogięte korzonki i nie mogę nic zrobić przy motocyklu   
 
 
F.I.P. Berek, 
 
O którym gnieździe piszesz ? | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 F.I.P. Berek  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 2001 
                  Wiek: 59  Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-10-01, 21:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Obok wtyków do podłączenia modułu. Jak się orientuję, nie wszystkie Dyny mają to gniazdo - niektóre mają tylko wtyki jak w oryginalnym module. 
 
 
[ Dodano: 2014-10-01, 22:32 ]
 
http://www.bikerperforman...98-05-p126.html - na zdjęciu widoczne gniazdo ( prawa dolna częśc mod ).
 
http://www.westendmotorsp...01-p-1305.html- na zdjęciu - Dyna bez gniazda. | 
             
						
				_________________ jeżeli nam zabraknie sił
 
zostaną jeszcze
 
morze i wiatr | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-10-02, 19:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Drugi link nie działa. Moja Dyma 3k ma takie coś ale to nie jest gniazdo moim zdaniem. | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 F.I.P. Berek  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 2001 
                  Wiek: 59  Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-10-02, 20:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Więc ... ? | 
             
						
				_________________ jeżeli nam zabraknie sił
 
zostaną jeszcze
 
morze i wiatr | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-10-02, 20:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | F.I.P. Berek napisał/a: | 	 		  | Więc ... ? | 	  
 
 
Przypuszczalnie zaślepka w obudowie, która jest uniwersalna. Znalazłem w necie identyczną z 3 gniazdami. Za tą gumą jest zalewa.
 
 
Właśnie wyczytałem, że silnik Virago 535 kręcił się legalnie do 7.5 k rpm    Może taki ustawię limiter ?    | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 F.I.P. Berek  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 2001 
                  Wiek: 59  Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-10-02, 21:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja ustawiłem na 8000, ale nie wydaje mi się aby silnik się wkręcał dużo wyzej niż oryginał. Natomiast dużo daje znalezienie właściwej krzywej wyprzedzenia zapłonu - to się czuje, silnik pracuje jakby 'chętniej'...
 
Ja jednak sądzę, że to może być gniazdo - nawet mam w pamięci wtyczkę, która mogłaby do niego pasować - kiedyś natknąłem się na jakieś nowoczesne ustrojstwo do harrego z 'taką' wtyczką, ale wtedy nie interesowało mnie co to i do czego... | 
             
						
				_________________ jeżeli nam zabraknie sił
 
zostaną jeszcze
 
morze i wiatr | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-10-09, 16:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zamontowałem moduł Dyna 3000. W tej chwili ustawienia fabryczne. Wszystkie dip switche ustawione na 000000. Przejechałem się po osiedlu i silnik nie gaśnie. W sobotę dłuższa jazda próbna. Sprawdzę spalanie i ogólne zachowanie. Jeśli wszystko będzie grało, to ustawię krzywą 2. | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 F.I.P. Berek  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 2001 
                  Wiek: 59  Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-10-09, 17:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zerknąłem na krzywe - spokojnie możesz przetestować również trójkę. Myślę, że na dwójce i trójce da się zauważyć niższe spalanie.
 
Przy okazji - pisałeś, że jeździsz na paliwie 98 - jakieś pozytywy ? | 
             
						
				_________________ jeżeli nam zabraknie sił
 
zostaną jeszcze
 
morze i wiatr | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 remol71  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 650 Custom 
                  Rocznik: 1999 
                  Wiek: 54  Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1888 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2014-10-09, 17:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | F.I.P. Berek napisał/a: | 	 		  |  pisałeś, że jeździsz na paliwie 98 - jakieś pozytywy   | 	  
 
 
Mam zamiar jeździć na 98 oktan po zmianie krzywej. O zmianach z pewnością napiszę   
 
 
 	  | F.I.P. Berek napisał/a: | 	 		  | Myślę, że na dwójce i trójce da się zauważyć niższe spalanie. | 	  
 
 
Teraz tak mało pali, że jak spalanie jeszcze spadnie, to nikt nie uwierzy    | 
             
						
				_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |