Dyna 3000 |
Autor |
Wiadomość |
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-06-15, 18:59 Dyna 3000
|
|
|
czyli, moduł zapłonowy z możliwością zmiany mapy zapłonu i przesunięciem w górę granicznego poziomu odcięcia zapłonu.
Wczoraj doszedł ze stanów - dzisiaj założyłem... no i przeleciałem sie nieco. Od czasu założenia hyperchargera nie narzekałem na żwawość draga przy prędkościach powyżej 110 - 120 km/h; teraz jest tylko lepiej. Ponieważ moduł ma kilka opcji - od wersji dla silnika w wersji fabrycznej, przez konfiguracje z zastosowaniem dyno jeta lub hypka i aftermarketowych wydechów, aż po zestawy z ostrym rozrządem, czy NOSem - na początek wybrałem jedno z ustawień teoretycznie pasujące - potem zobaczymy.
[ Dodano: 2013-06-16, 13:24 ]
Dzisiaj zmieniłem ustawienia - teraz to zupełnie inny motocykl : silnik pracuje płynniej, zwiększa się dynamika przyspieszania w CAŁYM zakresie obrotów . Słyszę i czuję pod manetką, że to całkiem inna bajka - nawiasem mówiąc: preferując jazdę w orzeszku mam możliwość wsłuchiwania się w pracę silnika i bardzo to sobie cenię ( w zimie zkładam kask nieco głębszy, który trochę wytłumia i wtedy czuję się nieswojo ).
[ Dodano: 2013-06-30, 17:56 ]
Po paru zmianach krzywej wyprzedzenia zapłonu, znalazłem chyba wersje optymalną. W zakresie obrotów do 2000 krzywa jest zbliżona do oryginalnej; powyżej pnie się w górę dając możliwość bardziej dynamicznej jazdy ( lepsza reakcja na ruch manetki ) aż do całkiem przyzwoitych wrażeń (połączone siły z hyperchargerem) przy prędkościach 130-150 km/h ( dobre przyspieszenia, generowanie przez silnik znacznie mniejszych wibracji - chyba fabryczne wyprzedzenie zapłonu dla tego przedziału obrotów było niezbyt szczęśliwie dobrane).
[ Dodano: 2013-08-31, 17:42 ]
Kolejne uwagi - zauwazalnie spadlo zuzycie paliwa; przy zdecydowanie bardziej dynamicznej jezdzie sprzeglo ma znacznie krotszy zywot - oryginalne sprzeglo pracuje na granicy poslizgu , a aktualne przyspieszenia powoduja poslizg sprzegla, mozna by rzec, permanentny - przejsciowo wymienilem tarcze [ zalozylem Lucasa bo najszybciej byl dostepny], ale sprobuje jak bedzie sie krecic z kompletnym sprzeglem Barnetta [ wlasnie z hameryki dotarlo ].
[ Dodano: 2013-10-02, 13:52 ]
Jak dotąd sprzęgło Barnett'a radzi sobie dobrze- parę słów na jego temat napisałem w temacie 'sprzęgło Barnett' - sądzę, że przy zastosowaniu Dyny 3000 do bardziej dynamicznej jazdy uzupełnieniem powinno być wzmocnione sprzęgło. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-29, 09:46
|
|
|
F.I.P. Berek,
Kupiłem Dyna 3000 no i zaczynam odkładać na sprzęgło Sprzęgło to konieczność. Nasze mocno dostało w tyłek na Bałkanach. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-09-29, 15:51
|
|
|
A jednak... To z allegro ? Już jakieś próby/wrażenia ?
No to teraz Barnett koniecznie |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-29, 17:17
|
|
|
F.I.P. Berek,
Tak, ta z Allegro. Dzisiaj kupiłem, paczka już jedzie. W weekend próba |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-09-29, 19:21
|
|
|
Myśle, ze to dobra decyzja była...Byłem zdziwiony, że tak długo nikt tego nie łyknął za tak śmieszną kasę - chyba mała świadomość w narodzie... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-29, 19:52
|
|
|
F.I.P. Berek,
Są też trochę inne powody. Mamy upierdliwą usterkę w maszynie. W czasie jazdy gaśnie silnik. Aby go odpalić muszę wrzucić na luz i tak co kilkaset metrów. Przeanalizowałem dokładnie schemat, sprawdziłem kilka rzeczy i nie jest dobrze. Trudno uchwycić uszkodzenie, bo występuję tylko chwilowo. Dyna 3k kupiłem trochę na wiwat, a trochę w celu serwisowym z powodu rozsądnej ceny. Sprawdzić nie zaszkodzi, na wartości nie straci, warto mieć moduł zapłonowy na zapas. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-09-29, 20:05
|
|
|
Rozumiem. Nie wiem jaki efekt będzie przy zastosowaniu Dyny w układzie z fabrycznym wydechem i bez hypka, ale są różne opcje więc coś mi mówi, że możesz być mile zaskoczony... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-29, 20:13
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | Rozumiem. Nie wiem jaki efekt będzie przy zastosowaniu Dyny w układzie z fabrycznym wydechem i bez hypka, ale są różne opcje więc coś mi mówi, że możesz być mile zaskoczony... |
Dla silnika bez przeróbek można wybrać krzywą zapłonu nr 1, która jest fabryczna lub nieco ostrzejszą nr 2. Jak usunę usterkę, to zbadam krzywą nr 2 na 98 oktanach. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-09-29, 21:01
|
|
|
No, tak piszą - możesz pewnie przetestować coś wyżej. Ja tylko ósemki nie próbowałem... Na czwórce ( jak dobrze pamiętam ) w trasce się ładnie sprawował - paczkę pięćdziesiąt dało się trzymać przez parę setek km i silnik bardzo ładnie pracował, bez nadmiernych wibracji ( które były przy oryginalnym module ). Normalnie ( na miasto i okolicę ) używam siódemki - jak już pisałem parę razy - to jak inny silnik, a na roadburnerach - muzyka. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-29, 21:30
|
|
|
F.I.P. Berek,
O co chodzi dokładnie z diodą sygnalizacyjną ? Coś tam niby pokazuje, ale jaki z tego pożytek, skoro jest na obudowie, a moduł za akumulatorem ? Można coś tam wyciągnąć na zewnątrz ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-09-29, 21:44
|
|
|
Raczej zbędny dodatek - masz info, że czyta Ci sygnał z TPS -u i takie tam. Faktycznie dioda przy takim umiejscowieniu modułu to zagadka. Początkowo myslałem żeby wrzucić Dynę w jakieś łatwo dostępne miejsce, ale potem uznałem, że nie będę bardzo często pstrykał... Natomiast nie znam przeznaczenia gniazda jakie jest w module ( w Dynie)... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-01, 21:35
|
|
|
Towar już w domu. Niestety siedzę na zwolnieniu, bo mam pogięte korzonki i nie mogę nic zrobić przy motocyklu
F.I.P. Berek,
O którym gnieździe piszesz ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-10-01, 22:21
|
|
|
Obok wtyków do podłączenia modułu. Jak się orientuję, nie wszystkie Dyny mają to gniazdo - niektóre mają tylko wtyki jak w oryginalnym module.
[ Dodano: 2014-10-01, 22:32 ]
http://www.bikerperforman...98-05-p126.html - na zdjęciu widoczne gniazdo ( prawa dolna częśc mod ).
http://www.westendmotorsp...01-p-1305.html- na zdjęciu - Dyna bez gniazda. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-02, 20:55
|
|
|
Drugi link nie działa. Moja Dyma 3k ma takie coś ale to nie jest gniazdo moim zdaniem. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-10-02, 21:29
|
|
|
Więc ... ? |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-02, 21:33
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | Więc ... ? |
Przypuszczalnie zaślepka w obudowie, która jest uniwersalna. Znalazłem w necie identyczną z 3 gniazdami. Za tą gumą jest zalewa.
Właśnie wyczytałem, że silnik Virago 535 kręcił się legalnie do 7.5 k rpm Może taki ustawię limiter ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-10-02, 22:14
|
|
|
Ja ustawiłem na 8000, ale nie wydaje mi się aby silnik się wkręcał dużo wyzej niż oryginał. Natomiast dużo daje znalezienie właściwej krzywej wyprzedzenia zapłonu - to się czuje, silnik pracuje jakby 'chętniej'...
Ja jednak sądzę, że to może być gniazdo - nawet mam w pamięci wtyczkę, która mogłaby do niego pasować - kiedyś natknąłem się na jakieś nowoczesne ustrojstwo do harrego z 'taką' wtyczką, ale wtedy nie interesowało mnie co to i do czego... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-09, 17:58
|
|
|
Zamontowałem moduł Dyna 3000. W tej chwili ustawienia fabryczne. Wszystkie dip switche ustawione na 000000. Przejechałem się po osiedlu i silnik nie gaśnie. W sobotę dłuższa jazda próbna. Sprawdzę spalanie i ogólne zachowanie. Jeśli wszystko będzie grało, to ustawię krzywą 2. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-10-09, 18:24
|
|
|
Zerknąłem na krzywe - spokojnie możesz przetestować również trójkę. Myślę, że na dwójce i trójce da się zauważyć niższe spalanie.
Przy okazji - pisałeś, że jeździsz na paliwie 98 - jakieś pozytywy ? |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-10-09, 18:33
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | pisałeś, że jeździsz na paliwie 98 - jakieś pozytywy |
Mam zamiar jeździć na 98 oktan po zmianie krzywej. O zmianach z pewnością napiszę
F.I.P. Berek napisał/a: | Myślę, że na dwójce i trójce da się zauważyć niższe spalanie. |
Teraz tak mało pali, że jak spalanie jeszcze spadnie, to nikt nie uwierzy |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
|