YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: 1janbo
2010-07-30, 19:34
Zmiana biegów
Autor Wiadomość
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2011-12-05, 13:10   

Dobra panowie to jaki w końcu mam wlać ten olej ?
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-12-05, 13:18   

Dobry jest rycynowy, bo zapewnia sporo czasu do namysłu niemogącym żyć bez zadym ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
andrzejnow666 



Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 756
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2011-12-30, 11:22   

Demolka napisał/a:
Może być uszkodzona przesuwka lub koło zębate, ale może też "z nonszlancją" wrzucasz ten bieg na postoju. Trzask posłyszysz, ale bieg nie wejdzie. Spróbuj wciskać dźwignię spokojnie do końca i ułamek sekundy wciśniętą przytrzymać w tym położeniu.


niestety polatałem trochę w święta i historia z wyskakującą jedynką się powtarza. poczytałem trochę na forum o skrzyni biegów i może by podregulować trochę sprzęgło tym bardziej że klamka ma luz około 2-4 mm. co o tym sądzicie ?
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2011-12-30, 12:52   

Klamka musi mieć luz, u Ciebie jest OK.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-12-30, 13:04   

Sprzęgło nie ma związku z trzymaniem zapiętego biegu.
Koło zapiętego biegu utrzymywane jest w tym położeniu przez mechanizm zatrzaskowy, który możesz mieć zużyty lub uszkodzony. Może być też bardzo zużyte koło zębate tego biegu i siła, która je spycha z drugiego koła jest większa niż opór zatrzasków.
Może być też, o czym pisałem wcześniej, że koło nie jest przesuwane na wymaganą odległość.
Myślę, że sprawa do mechanika bo teraz degradacja będzie postępowała coraz szybciej.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
andrzejnow666 



Model: MS1900
Rocznik: 2009
Wiek: 51
Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 756
Skąd: Łabiszyn
Wysłany: 2011-12-31, 11:11   

dzięki panowie za pomoc zajmę sie tym zaraz przed nowym sezonem
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1858
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-21, 06:54   

[quote="andrzejnow666"]
Demolka napisał/a:
.... tym bardziej że klamka ma luz około 2-4 mm. co o tym sądzicie ?


Sądzę, że klamka ma zbyt mały luz.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-02-21, 12:48   

[quote="remol71"]
andrzejnow666 napisał/a:
Demolka napisał/a:
.... tym bardziej że klamka ma luz około 2-4 mm. co o tym sądzicie ?

Cytujesz "opinię Demolki" ? , wyrywając zdanie z kontekstu i wprowadzasz w błąd userów, bo nie wiadomo o co chodzi.
Co do luzu to pewnie mierzysz skok na końcu klamki, a ja zawsze mam na myśli szczelinę tworzącą się między klamką, a jej uchwytem.
Tak też zrozumiałem wpis andrzejnow666, którego cytujesz wkładając w dodatku "jego słowa w moje usta".
Uczyć trzeba się wszystkiego, od regulacji sprzęgła po wklejanie cytatów na forum :|
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-21, 12:56   

Demolka napisał/a:
Uczyć trzeba się wszystkiego, od regulacji sprzęgła po wklejanie cytatów na forum :|
i tu się muszę wtrącić (sorry za OT) mnie się tak przydarzyło wielokrotnie, z tym, że 90% wyłapałem. Zgłaszałem ten temat Kozakowi. Tak się czasami dzieje. Zaznaczam fragment do zacytowania selektywnego, klikam cytowanie selektywne i piszę swój tekst, a w cytacie z postu Demolki jest franek napisał/a:

Żeby zrobić tak jak napisałeś -włożyć czyjeś słowa w czyjeś (inne) usta, trzeba to zrobić samemu, ręcznie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Zoltan 



Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 186
Skąd: JANKES-PILCHOWICE
Wysłany: 2012-02-21, 13:04   

witek1965 napisał/a:
Żeby zrobić tak jak napisałeś -włożyć czyjeś słowa w czyjeś (inne) usta

Demolka napisał/a:
Cytujesz "opinię Demolki"


andrzejnow666 napisał/a:
dzięki panowie za pomoc zajmę sie tym zaraz


witek1965, jak widzisz powyżej cytowanie selektywne działa poprawnie. Trzeba się tylko przyjrzeć, na który "cudzysłów" klikasz. Trzeba kliknąć na ten powyżej postu, z którego coś cytujesz ;D
Bo jeżeli klikniesz na ten poniżej, to wyjdzie tak:

witek1965 napisał/a:
Cytujesz "opinię Demolki"
;D :>
_________________
Może i mały dziadek ale za to
Ostatnio zmieniony przez Zoltan 2012-02-21, 13:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-02-21, 13:05   

Witek, to mniej ważne.
Sam cytat wyrwany gdzieś tam skądeś nic nie wnosi jeśli nie odszukasz o co chodziło, a czasem szukać trzeba by długo
Obaj mamy po OT lecz myślę - w dobrej sprawie :?
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-02-22, 02:03   

Zoltan napisał/a:
dzięki panowie za pomoc zajmę sie tym zaraz
Zoltan napisał/a:
witek1965, jak widzisz powyżej cytowanie selektywne działa poprawnie.
wierz mi, że nie zawsze.
Zoltan napisał/a:
Cytujesz "opinię Demolki"


jak widzisz wszystkie z postu powyżej sa przypisane Tobie. I nic nie kombinowałem.
Żeby udowodnić, że zdarza się czasami kicha musiałbym kamerę ustawić przed kompem i nakręcić film.

Nie piszę o cytowaniu z czyjegoś cytatu w poście innego forumowicza, tylko o cytowanie z postu forumowicza X, w którym nie ma żadnych cytatów forumowicza Y. Już to kiedyś poruszałem i pokazywałem Vaaksowi.

[ Dodano: 2012-02-22, 13:46 ]
jako przykład, że dzieją się jaja z cytowaniem, niech będzie cytat w temacie o wypadku. J.Wałęsy, gdzie cytuję fragment wypowiedzi usera i cytat jest, ale bez nazwy usera, a ja na 100% go nie wycinałem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez Gosiaczko 2012-02-22, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2012-03-07, 16:27   

a próbował ktoś zapinać biegi w górę bez sprzęgła?

jeśli chodzi o między gaz przy np dojeżdzaniu do skrzyżowania to robię takie delikatne pierdnięcia na chwilę przed puszczeniem sprzęgła gdy juz mam zapięty niższy bieg. podobno jest to niewłaściwe, chociaż wówczas nie ma jakichkolwiek szarpnięć. koledzy od ścigów radzą robić międzygaz przed wbiciem niższego biegu, a potem juz tylko klame sprzęgła puścić...
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 20:24   

Wrzucanie na wyższy wg mnie jest łatwiejsze, niż zrzucanie. Do opanowania w ciągu 30 minut, potem tylko trenować by weszło w krew. Ja wrzucam bez klamki jak szybko przyspieszam, przy jeździe rekraacyjnej robię ze sprzęgłem, a przy skrzyżowaniach również z klamką. Łatwizna jak sam przeciwskręt, ale do tego trzeba siąść na motor a nie na fotel przed kompem i JUST DO IT. Poradzisz sobie, tylko poćwicz.
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5355
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2012-03-07, 20:37   

a przy sprzedaży moto, powiesz kupującemu że jeździłeś bez sprzęgła?
_________________
Bo droga jest celem
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-07, 20:55   

pyra, :brawo:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 21:55   

Jedno muszę podkreślić: bez sprzęgła czasami, a nie zawsze!!!! To robi różnicę, a jeżeli zapyta, to nawet go tak przewiozę. Tylko proszę nie piszcie, że kuku robię maszynie, bo na forum kwestii nie obgadamy. Trzeba to zobaczyć, zrobić, poczuć jak wchodzi i w związku z tym kiedy można a kiedy absolutnie nie należy tego robić. Trochę mnie bawią i męczą takie dyskusje, bo jak czytam, że ktoś ma przejechane parę tysięcy i nagle pyta o przeciwskręt czy taką zmianę biegów, to jakoś mi to nie mam zaufania. Oczywiście, że jestem sam lamerem, ale akurat te dwie rzecz robię od urodzenia (na moto:).

Mam trochę odmienne podejście do moto wg części forumowiczów: dopieszczam siebie jako kierowcę a nie maszynę. Ja mam być customowy, niezależnie na co siądę ;)
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-03-07, 22:21   

pyra napisał/a:
a przy sprzedaży moto, powiesz kupującemu że jeździłeś bez sprzęgła?


Na pewno, gdybym wiedział o takich praktykach, nie kupiłbym takiego motocykla, no, chyba, że cena byłaby bardzo atrakcyjna.
Może napisać do Yamahy, po kiego ... montują sprzęgło, jeżeli empiryczne doświadczenia motonitów jednoznacznie wykazują jego zbędność. :hahaha:
Byłoby taniej i mniej potencjalnych awarii.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
burza 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 50
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 6692
Skąd: GŁ Koluszki
Wysłany: 2012-03-08, 07:09   

skoro to coś zostało wymyślone, testowane i jest montowane to chyba jest potrzebne ;p

:nie_wiem:
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
 
artek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 54
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 4437
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2012-03-08, 08:20   

sprzęgła należy używać zawsze zgodnie z przeznaczeniem i ch ... bo inaczej ... :rip:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group