YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: 1janbo
2010-07-30, 19:34
Zmiana biegów
Autor Wiadomość
Madźka 


Rocznik: 2000
Wiek: 38
Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 326
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-11-11, 18:41   Zmiana biegów

Przy jakiej prędkości wrzucacie piątkę?
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2008-11-12, 23:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
marian00 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 304
Skąd: Wólka Kosowska
Wysłany: 2008-11-11, 22:40   Re: skrzynia biegów

Ja wrzucam piąty bieg miedzy 70 a 80 km/h
Ostatnio zmieniony przez Kozak_Barabasz 2008-11-12, 23:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 61
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2008-11-12, 19:46   

U mnie wszystko zależy od podania gazu.
Jak gaz na maxa to powyżej 100-wy, jak na dziadka to w ogóle nie włączam 5-ki
Przy spoko jeździe tak jak marian00
Przy tak dużym momencie, jakim dysponuje 1100, 60 krzywdy nie zrobi, może nawet pokusić się o 50 km/h ;p
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2008-11-13, 16:01   

tez sie nad tym zastanawialem jakie obroty lubi ten silnik i wydawalo mi sie ze na 5 dopiero okolo 90 km/h nabiera wigoru lol wiem ze potrafi sie rozkrecic nawet od 50 ale to juz chyba katowanie silnika
 
 
Madźka 


Rocznik: 2000
Wiek: 38
Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 326
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-11-13, 17:11   

wszystko ładnie pięknie, tylko że gdy ja wbijam na 5 (nieważne czy przy 80 czy przy 110 km/h) to drag zaczyna wyraźnie głośniej pracować, a ze skrzyni dobywa się miarowe stukanie ;/
nie mam pojęcia co to może być, dlatego chciałabym zapytać czy ktoś z was miał też taki problem i jaka może być przyczyna ?


dodam, że pozostałe biegi wchodzą idealnie, bez zgrzytów.
 
 
PitaM 


Rocznik: 1998
Wiek: 62
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-25, 20:39   

Madźka napisał/a:
wszystko ładnie pięknie, tylko że gdy ja wbijam na 5 (nieważne czy przy 80 czy przy 110 km/h) to drag zaczyna wyraźnie głośniej pracować, a ze skrzyni dobywa się miarowe stukanie ;/
nie mam pojęcia co to może być, dlatego chciałabym zapytać czy ktoś z was miał też taki problem i jaka może być przyczyna ?


dodam, że pozostałe biegi wchodzą idealnie, bez zgrzytów.



Miałem "coś takiego" w zasięgu słuchu, u kolegi w skrzyni (650 clasic)....
Skończyło się wymianą kół piątego biegu i wszystkie hałasy ustapiły...
Ale wadą tego rozwiązania jest kupa kasy którą trzeba na to wydać....

[ Dodano: 2009-01-25, 20:44 ]
fazzi napisał/a:
tez sie nad tym zastanawialem jakie obroty lubi ten silnik i wydawalo mi sie ze na 5 dopiero okolo 90 km/h nabiera wigoru lol wiem ze potrafi sie rozkrecic nawet od 50 ale to juz chyba katowanie silnika



Katowanie silnika w mniejszym stopniu, ale "rozkręcanie" od 50-tki na 5 biegu powoduje katowanie skrzyni biegów... silnik ma duży moment od niskich obrotów i to się przenosi na koła wysokich biegów...
W poprzednim motrze miałem problemy z tego pwodu, teraz kręcę conajmniej do 80 i dopiero piątka i jak narazie się sprawdza........
Pozdrawiam
 
 
Priest666 



Rocznik: 2003
Wiek: 41
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-08, 22:36   

Za Owners Manual XVS1100 :

Shift up points:
1st --> 2nd: 20km.h (12.4 mi/h)
2nd--> 3rd: 30km/h (18.6 mi/h)
3rd-->4th: 40km/h (24.9 mi/h)
4th-->5th: 50km/h (31.1 mi/h)

Pojeździłem nieco tak... no i.. w sumie kurde.. jest to wolnoobrotowiec. Jest ponad liter. Może jednak chodzi o to, żeby bulgotało.. a nie "suszarkowało" ?

I teraz najciekawsze... redukcja:
5th--> 4th: 25km/h (15.5mi/h)
4th--> 3rd: 25km/h (15.5mi/h)
3rd--> 2nd: 25km/h (15.5mi/h)
2nd--> 1st: 25km/h (15.5mi/h)

^^ Brzmi to tak, jak by się nie hamowało silnikiem, ino na jedynkę wbijać przy 25 na godzinę. Po przetłumaczeniu fragmentu manuala o redukcji biegów .. wychodzi tak:
Aby zwolnić (wytrącić prędkość <-- dla upierdliwych dosłowne tłumaczenie ;) ) :
Aby zwolnić użyj przedniego i tylnego hamulców. Przy prędkości 25km/h wrzuć jedynkę. Jeżeli silnik zaczyna się krztusić lub ma zamiar zgasnąć, użyj sprzęgła i zatrzymaj motocykl.

Tyle teorii książkowej... ale jak jest w praktyce?

Pozdrawiam...
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-05-08, 23:16   

Tę książkę, to pisał jakiś nawlony poeta. Prawie jak Mickiewicz przy "Dziadach" shock
2 przy ok. 20-30km/h,
4 przy ok. 40-50km/h
5 zapinasz przy ok. 80km/h.

Jak przeciągniesz, to będziesz czuł wibracje silnika. Większość zauważa to przy 100-110km/h na 5 ale jak np. na 4 polecisz do 90 będzie to samo ;)
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-05-10, 12:58   

5 to tak pi razy drzwi od 60 . Fajnie gada przy tej predkosci i sie nie krztusi, a na 4 to tak jakos za glosno. Ale jak sie ja wkreci na 4 tak do 100 to potem 170 przychodzi bardzo latwo na 5. Ale po miescie to nawet i 50km/h mozna na 5 leciec z fajnym bulgotem, gorzej wtedy z ewentualnym przyspieszeniem i trzeba zredukowac.
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-05-10, 13:48   

Należy pamiętać, ż niska prędkość na wysokim biegu jest ZABÓJCZA dla korbowodów !
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
WADERA 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączyła: 04 Mar 2009
Posty: 3449
Skąd: Jankeska/Wrocław
Wysłany: 2009-05-14, 20:23   

W moim dragu przy piątce tak jak Madzia pisze jest stukot - ale ponoć tak ma być- z tym, że ja się uczę i motor niestety musi zności moja niewiędzę na temat jego budowu, biegów, zurzycia czegos tam ...... Musi to znieść cos za cos.

[ Dodano: 2009-05-14, 20:25 ]
Z tymi biegami, to mam problem, traktuje moto jak samochód, ale i tak - z tego co Basior mówi jest źle -za szybko zmieniam biegi. Zresztą to i tak kwestia ćwiczeń
 
 
Madźka 


Rocznik: 2000
Wiek: 38
Dołączyła: 08 Wrz 2008
Posty: 326
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-05-15, 14:15   

WADERA napisał/a:
W moim dragu przy piątce tak jak Madzia pisze jest stukot - ale ponoć tak ma być- z tym


słyszłam już od paru osób że niektóre dragi "tak mają" więc pocieszam się, że byc może skrzynka biegów nie kwalifikuje się do naprawy
póki co jeżdżę normalnie, piąty bieg wrzucam powiedzmy przy 80 km/h i, z powodu szumu wiatru, słyszę niewielką różnicę w pracy skrzynki. Również wymiana oleju (wlałam Castrol Twin 20W-50) nic nie zmieniła

dodam, że wszystkie biegi mi wchodza prawidłowo i bez zgrzytów więc myślę, żeby narazie nic z tym nie robić :nie_wiem:
 
 
empiq 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 739
Skąd: Koluszki/Warszawa
Wysłany: 2009-05-15, 14:26   

Jak się chce przyspieszać dynamicznie (na miarę Dragstara) to 5 przy 50 to kiepski pomysł. - 80-90 i jest ok.
Jak się toczę z zamiarem toczenia się dalej powoli i nabierania prędkości na odcinku Zakopane -= Szczecin. :) to 5 zapodaję przy 60 i powoooluuutku odkręcam i wtedy rzeczywiście fajnie pracuje. ale jak to zrobię szybko to już wyraźnie się męczy.
jak jadę długo z tą samą prędkością - 60 to też na 5. ale poniżej 60 mam wrażenie że się męczy.
pozdr
_________________
Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu.
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-05-15, 16:03   

Kurczę...mi się często zdarza piątkę dopiero powyżej setki zapiąc... :niewiem2:
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2552
Skąd: Luzino
Wysłany: 2009-05-16, 08:48   

shipp napisał/a:
Kurczę...mi się często zdarza piątkę dopiero powyżej setki zapiąc... :niewiem2:

A mi czwórkę :aloha:
Jak jadę do domu z gdyni to mam po drodze super prostą , bez bocznych wyjazdów .Start ze świateł ,trójke wpinam gdzieś pod 90-tką ,4 ponad 100 , piątkę to już nie patrzę na licznik a na końcu to mam pod 160km/h.
Kiedyś jednemu burakowi musiałem pokazać że Drag to nie ślimak tylko rączy koń - nie uciekł mi , no i została mu lekka wgniota w drzwiach :aloha:
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-09-28, 15:52   

Dla silnika zabójcze jest i pałowanie obrotami (toć nie szlifierka) ale też i wiara, że moment obrotowy (85 kN/m) da radę wszystkiemu. Ja "5" zapinam przy normalnym rozpędzaniu po 65 lecz bliżej 70 (w warunkach extremalnych,np.pod b.duże wzniesienie trzeba to korygować w górę, np. 80). Przy zwalnianiu schodzę do 60, a nawet 50. Do tego dużo wyczucia obciążeń, duże obciążenie-wyższe obroty, małe-niższe, - nie ma prostej reguły.
Stuki na jednym biegu nie są normalnym odgłosem Draga lecz sygnałem o uszkodzonym kole tego biegu lub jego łożyskowania. Nie bagatelizował bym tego, wysypany ząb może narobić większych szkód.
Zajedź do "doktora" niech chociaż posłucha.
8) Powodzenia
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2009-09-28, 19:16   

Ja wczoraj wrzuciłem 5 bez sprzęgła tzn wcisnąłem ale już po tak się mi jakoś przysnęło ale weszła i jest OK
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 77
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2009-09-29, 10:45   

arekw711 napisał/a:
Ja wczoraj wrzuciłem 5 bez sprzęgła tzn wcisnąłem ale już po tak się mi jakoś przysnęło ale weszła i jest OK

Przy dużej wprawie, synchronizując obroty silnika z obrotami koła biegu, który chcesz zapiąć można wszystkie biegi zapinać bez sprzęgła - tylko po co ? To nie moto wyścigowe. Zawsze jakiś błąd w synchronizacji obrotów się popełni, a to skutkuje zużywaniem elementów skrzyni biegów (synchronizatory, koła).
Sprzęgło służy nie tylko do ruszania. 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
andsce 


Rocznik: 2000
Wiek: 42
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4
Skąd: koło
Wysłany: 2010-01-31, 20:25   

Witam
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem DS650 (jest to mój pierwszy motocykl) więc napewno nie raz będę potrzebował pomocy :) . pierwszym problem to brak 5 biegu. Tz nie mogę włączyć go na postoju. wchodzą tylko 4 biegi. Z powodu niezbyt sprzyjających warunków na drodze nie mam jak teraz sprawdzić przy większej prędkości. Czy ktoś wie co to może być.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-02-01, 17:55   

a moze wbijasz tylko te wlaczane pieta i wtedy jest ich 4 poniewaz jedynka jest w przeciwnym kierunku niz pozostale :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group