YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejne doświadczenie
Autor Wiadomość
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-12-04, 16:51   

A mi zablokowane koło poleciało w lewo. Inny jakiś jestem czy co..? shock
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
DPU 


Rocznik: 2004
Wiek: 45
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 96
Skąd: FREE STAR
Wysłany: 2009-12-04, 18:53   

Jesteś prawo czy lewo nożny?
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2009-12-04, 19:58   

Shipp, musiałes do tyłu jechac !
:hahaha:
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2009-12-04, 21:58   

Wszystko zależy ( w lewo czy w prawo ) od tego który półdupek bardziej wisi na zewnątrz Draga.

A już bardziej serio, to grożniejszy jest uślizg przedniego koła. Dla fizyków to tutaj, a nie w tylnym kole, powstaje ów efekt żyroskopowy i wszystkie inne których ja nie znam i nie potrafię nazwać, a które powodują że motor w ogóle utrzymuje równowagę

W każdym razie z tyłem można sobie jakoś poradzić, ale jak zblokujecie przednie na jakimś piaseczku na drodze to już trzeba się mocno nagimnsatykować roll
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-12-05, 01:10   

to zapytaj fizykow jak to mozliwe ze na tylnim kole smigaja przez pol miasta :hahaha:
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2009-12-05, 09:07   

Pewnie gdzieś przed tym, na parkingu jakoś wymontowywują ten żyroskop z przedniego koła i jakoś przekładają do tylnego :nie_wiem: :hahaha:

Pewnie to dość skomplikowane i muszą już potem pojechać przynajmniej przez pół miasta, żeby co chwilę tego nie przekładać ;D
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-12-05, 10:53   

Jak juz jestesmy przy nowych doswadczeniach to ostatnio mialem problem z kierunkowskazami efekt byl taki ze zrobil sie z nich stroboskop i migaly tak szybko ze w efekcie swiecily ciagle o ile z tylu to maly pikus tak z przodu nie bylo zadnej zmiany (wersja US) no to mysle sobie ze trzeba przejzec wszystkie kostki popsikac tu i tam . Ale najpierw mysle sobie ze umyje potwora bo upier.... byl jak nieboskie stworzenie , wiadomo jaka jest pogoda a jezdzi sie codziennie. No to umylem wlaczam kierunki i .... naprawilo sie . Czy to wdziecznosc sprzeta za umycie czy cud? Czasem mysle ze on do mnie mowi . Inna sprawa ze ja do niego mowie .
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-12-05, 12:56   

Siły żyroskopowe wytwarzają się w każdym wirującym kole wokół własnej osi. Nie ma różnicy czy to przód czy tył. Moto czy rower czy tudzież taczka. Im szybszy obrót koła tym siła żyroskopowa większa.

Proponuje poczytać lektury obowiązkowe i nie chodzi mi o podręcznik akademicki do fizyki wystarczy poczytać "Motocyklistę doskonałego" tam są dosyć przystępnie opisane wszystkie prawa fizyki zachodzące w czasie jazdy motocyklem a co ważniejsze co z nich dla nas wynika.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2009-12-05, 15:04   

Lokis, tak żyroskopuje wszystko co się obraca wokół własnej osi, ale ma znaczenie które to koło... "Motocyklistę" czytałem i gorąco polecam wszystkim. To już ikona i wiele wyjaśnia, rozjaśnia.
Co do równowagi motocykla, to chodzi mi dokładnie o to, że kiedy jedzie na dwóch kołach to przyczyną równowagi jest to, że przednie nieustannie skręca w lewo lub prawo i jego moment żyroskopowy odpowiada za to, że motocyklem wogóle da się jechać. W momencie kiedy podniesie się motocykl na tylne koło, ta funkcja poszukiwania równowagi przenosi się na tył - motocykl nieustanie poszukuje równowagi i pomaga mu w tym wtedy zjawisko żyroskopowania koła tylnego.

Przykłady.

Jak za ostro ( pod zbyt ostrym kątem ) zbliżysz się przodem do jakieś krawędzi ( szyny tramwajowej, krawężnika ) i tym samy pozbawisz przednie koło możliwości lekkiego skęcania w jedną lub w drugą stronę to całą równowagę motocykla diabli biorą. Dlatego przez wzdłużne przeszkody zaleca się przejeżdżać pod kątem zbliżonym do prostego.

Co do uślizgu koła przedniego, to zatrzymanie koła również pozbawia koła żyroskopowania - czyli gleba jak nie puścisz hamulca.

Czyli jak pisałem wyżej, z dwojga tych sytuacji moim zdaniem lepiej jak zblokujsz tył niż przód bo łatwiej opanować taką sytuację.
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-05, 16:32   

Yyyyy... A ja byłem przekonany, że za "żyroskopowanie" odpowiada układ kierowniczy, który umożliwia "wężykowanie" koła a tym samym u3manie toru jazdy. Jakoś nie wiem w jaki sposób tylne koło może wężykować skoro jest unieruchomione na wahaczu :nie_wiem:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-12-05, 16:43   

Żyroskopowanie zmierza do skierowania siły /momentu, pracy czy jak się to nazywa fachowo/ w jednym kierunku. Im większe obroty tym większa ta siła i aby dokonać skrętu, trzeba ją pokonać. Zauważ, że koło wprowadzone w ruch obrotowy, gdzie działa żyroskopowanie, im ma większe obroty tym trudniej wyprowadzić je z pionu a same siły na nie działające starają się ten pion utrzymać.
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-05, 16:51   

Wytłumacz jak czterolatku lub jak humaniście. Przód ma bicie lewo-prawo (co widać przy niskich prędkościach). A tył? :nie_wiem:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2009-12-05, 17:13   

No fakt, trochę zrobiliśmy wash and go...

Wiewiór, co innego żyroskopowanie i co innego wężykowanie przedniego koła, ale oba odpowiadają za równowagę motocykla.

Ale, najważniejsze to wiedzieć, że jak nie jedzie to nie trzyma równowagi. Wtedy trzeba postawić na nóżce. Jak się natomiast jedzie to jest bardzo fajnie :dumny:
W zasadzie mnie wystarcza taka wiedza ;D
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-05, 21:42   

Dobra, poszperałem i znalazłem.
krokodyl napisał/a:

Ale, najważniejsze to wiedzieć, że jak nie jedzie to nie trzyma równowagi.

Niekoniecznie. Postaw motocykl na hamowni (ale z miejscem na koło przód i tył) a nie ruszając się z miejsca utrzymasz równowagę. No i tutaj właśnie ma zastosowanie teoria żyroskopowania :)
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2009-12-06, 16:22   

pan_wiewiorka napisał/a:
No to rozpędź się do 90kmnaha i przy jednym wysprzęgleniu zrzuć z piątki na trójkę. No nie ma faken możliwości. Musisz wysprzęglić dwukrotnie, czyli sprzęglo + zbicie + sprzęgło + zbicie. A z tego co napisał Czyrs to było sprzęgło + zbicie + zbicie. Taki myk możesz zrobic wyłącznie przy bardzo niskiej prędkości, w Dragu chyba przy 20kmnaha ale nie przy 90. Niech mnie któś poprawi jeśli goopoty gadam :nie_wiem:

No dobra... dzisiaj sprawdziłem... prędkość między 80 i 90... piątka...
Sprzęgło i pyk pyk pyk pyk i... jedynka... ;D
Jedyny problem to jednak taki, że przy ostatnim pyk słychać było i czuć takie lubudubu,
jak przy wrzucaniu jedynki na zimnym silniku... I chyba minimalnie przy przedostatnim pyk też...
Zresztą nieważne, bo i tak to jest bez sensu, żeby to robić przy takich prędkościach... ;D
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2009-12-06, 18:47   

pan_wiewiorka napisał/a:
Niekoniecznie. Postaw motocykl na hamowni (ale z miejscem na koło przód i tył) a nie ruszając się z miejsca utrzymasz równowagę. No i tutaj właśnie ma zastosowanie teoria żyroskopowania

Jak i wężykowania i ta od bocznej nóżki. Tylko zdaje się że na hamowni mniej radochy z wiatru we włosach ;D
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-12-06, 21:58   

krokodyl napisał/a:
pan_wiewiorka napisał/a:
Niekoniecznie. Postaw motocykl na hamowni (ale z miejscem na koło przód i tył) a nie ruszając się z miejsca utrzymasz równowagę. No i tutaj właśnie ma zastosowanie teoria żyroskopowania

Jak i wężykowania i ta od bocznej nóżki. Tylko zdaje się że na hamowni mniej radochy z wiatru we włosach ;D


Niekoniecznie. Postaw hamownię z motocyklem w tunelu aerodynamicznym, a będziesz mógł nie ruszając się z miejsca sprawdzić efekt żyroskopowy z wiatrem we włosach jednocześnie ;D
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-12-06, 22:00   

EDDIE po co tunel niech ktoś ze suszarka do włosów przednim stanie to będzie się czuł jak by u Fazziego latał :hahaha:
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2009-12-07, 21:44   

Jeszcze można na ekranie wyświtlić jakiś z youtuba że niby jedzie i w zsadzie nie trzeba w ogóle wychodzić z garażu. I jeszcze można jak np. wyświtlamy film, że się jedzie nad morzem to dykretnie rozpylamy Briz Ocean, jak w lesie to Briz o zapachu sosny itd ;D
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
HORSZCZAR 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 1529
Skąd: Nowa Mała Wieś
Wysłany: 2009-12-07, 23:57   

krokodyl napisał/a:
Jeszcze można na ekranie wyświtlić jakiś z youtuba że niby jedzie i w zsadzie nie trzeba w ogóle wychodzić z garażu. I jeszcze można jak np. wyświtlamy film, że się jedzie nad morzem to dykretnie rozpylamy Briz Ocean, jak w lesie to Briz o zapachu sosny itd ;D


To jest opcja VIP z dopłatą chyba 50,00 albo 53,00 złocisze + VAT oczywiście i jak już to sosna zdecydowanie tańsza będzie :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________

Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć ...

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ...

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...



Road Star XV 1700 Midnight
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group