YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Drag czy VTX?
Autor Wiadomość
vonDayan 


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-01, 15:25   Drag czy VTX?

Nie znalazłem powitalni więc się witam tutaj! :)

Jeżdżę Virago 1100 (od roku - wcześniej była dłuuuga przerwa) ale powoli sie przymierzam do zmiany na coś jeszcze wiekszego. Pojemności jakie wchodzą w grę, to wszystkie, byle ponad litr ;D a kolor też każdy, byle to był czarny (sorry, ale inny mi do tych motocykli nie pasuje).

Zastanawiam się nad DS1100 lub czyms jeszcze większym czyli VTX 1800. Nie chodzi mi specjalnie o prędkość (Virką jechałem przez chwilę 195km/h i nie ma to najmniejszego sensu) ale o piękny gang, przyspieszenie i te fajne wrażenie dosiadania dużego motocykla.

Niestety, mieszkam w 100licy i w sumie ważna jest też manewrowość a tej 1800ka za cholerę nie ma.

Przejdźmy zatem do moich pytań:

1. czy ktos ma porównanie DS1100 i VTX1800 - jak wypada to porównanie?
2. czy DS1100 ma podobne przyspieszenie jak Virago 1100?
3. Jeżeli DS to czy są jakieś szczególne roczniki, którymi warto się interesować? Czy po prostu panuje zasada - im młodszy tym lepszy? Budżet to ok. 23.000zł
4. Awaryjność... Wiem, że bendix, wiem, że reg. napięcia - coś jeszcze jest słabym punktem? Skorzystałem z funkcji "szukaj" - podajecie w zasadzie te dwie bolączki, ale może coś przeoczyłem. np. przegrzewanie w upale?
5. Jak sie Dragiem lata w korkach? A - no i jeszcze to upierdliwe cykanie, którego nie wiem czy zniosę, bo z natury nerwowy jestem.
6. a może czymś innym się zainteresować? Intruder jakoś do mnie nie przemawia. Może jakieś inne pomysły?
7. Zasięg DS1100 w mieście i w trasie.
8. Czy różnice w DS (classic i custom - są jeszcze inne?) to tylko wygląd?

Z gory dzieki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez vonDayan 2009-12-01, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
1janbo 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 4809
Skąd: Poznań, no wiadomo
Wysłany: 2009-12-01, 15:37   

vonDayan, na większość Twoich pytań już z marszu odnajdziesz odpowiedź na Forum. Zgodzę się, że nie dostaniesz tego w tzw. "pigułce". Ale nikt nie powiedział, że będzie lekko, zatem - opcja "szukaj" ;)

Pkt 4, 5,7 już znajdziesz evil , 6 - rzecz gustu, 8 - lepiej nie zaczynaj tematu bo się znowu zacznie ;)
_________________
Moderator na emeryturze. Emeryt nie musi, emeryt może!

:dziadek: :czoper: :pokooj:

Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".

___________________
WOLNOŚĆ!!!
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-01, 15:45   Re: Drag czy VTX?

vonDayan napisał/a:
1. czy ktos ma porównanie DS1100 i VTX1800 - jak wypada to porównanie?

tylko do 1300 (i to przez bardzo niedługi czas - łącznie może ze 200km z czego połowa w mieście). 1100 bardziej manewrowy w mieście, 1300 to jednak klocek. Przyspieszenie? Odniosłem wrażenie, ze 1100 lepiej zbiera się od dołu ale brakuje mu mocy (w porónaniu z VTX 1300) na środku. WIęcej zapewne powie Drad, bo obecnie śmiga 1300.
Cytat:
2. czy DS1100 ma podobne przyspieszenie jak Virago 1100?

:nie_wiem:
Cytat:
3. Jeżeli DS to czy są jakieś szczególne roczniki, którymi warto się interesować? Czy po prostu panuje zasada - im młodszy tym lepszy? Budżet to ok. 23.000zł

zwróc uwagę na przebieg. im mniejszy, tym lepiej - nie będzie cykanai koszyczka a i części eksplatacyjne (np. przekładnia kątowa) będą mnie zjechane. naprawa, to jednak spory koszt.
Cytat:
4. Awaryjność... Wiem, że bendix, wiem, że reg. napięcia - coś jeszcze jest słabym punktem? Skorzystałem z funkcji "szukaj" - podajecie w zasadzie te dwie bolączki, ale może coś przeoczyłem. np. przegrzewanie w upale?

przekładnia kątowa.
Cytat:
5. Jak sie Dragiem lata w korkach? A - no i jeszcze to upierdliwe cykanie, którego nie wiem czy zniosę, bo z natury nerwowy jestem.

bezproblemowo. testowałem w sezonie po Wawie.
Cytat:
6. a może czymś innym się zainteresować? Intruder jakoś do mnie nie przemawia. Może jakieś inne pomysły?

Wiaderko, Trampek, Afryczka, Bandzior, CBF 1000, GSX 1400, CB 1300, XJR 1300 ;)
Cytat:
7. Zasięg DS1100 w mieście i w trasie.

zależy od ręki, w cyklu mieszanym ok. 140mil.
Cytat:
8. Czy różnice w DS (classic i custom - są jeszcze inne?) to tylko wygląd?

nie, ale temat dość szeroko jest na forum opisny. szukać możesz również w temacie o różnicach v-star a drag-star.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
vonDayan 


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-01, 15:59   

Wiaderko, Trampek, Afryczka, Bandzior, CBF 1000, GSX 1400, CB 1300, XJR 1300

;D Ale ja kocham Choppery i Cruisery a te powyżej niekoniecznie do tej bandy należą. Afryczka mi sie marzy jako drugie moto.

nie, ale temat dość szeroko jest na forum opisny. szukać możesz również w temacie o różnicach v-star a drag-star.
Ok, wystarczy że nie ;D
8 - lepiej nie zaczynaj tematu bo się znowu zacznie
No to niech się nie zaczyna ;D

Czyli jeszcze przekładnia kątowa... Ech... zaraz poszukam ki czort ta przekładnia.


A porównania z VTX1800 na forum ni ma :nie_wiem: dlatego dzieki Panie Wiewiorka za porównanie przynajmniej z 1300.
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-01, 16:15   

vonDayan napisał/a:
Ok, wystarczy że nie

Nie tylko wygląd (tak należy to rozumieć). Są pewne różnice począwszy od sposobu prowadzenia poprzez możliwości modyfikacji a kończąc na elementach budowy "wewnętrznej". Sporo jest tego dlatego czytaj. A odnośnie 8, sprawa gustu i niech już się nie zaczyna ;)

vonDayan napisał/a:
Ale ja kocham Choppery i Cruisery a te powyżej niekoniecznie do tej bandy należą.

Ja również, co nie zmienia faktu, że kilka dni temu sprzedałem ;)

vonDayan napisał/a:
Czyli jeszcze przekładnia kątowa... Ech... zaraz poszukam ki czort ta przekładnia.

Szukaj blisko dyfra albo anjlepiej blisko skrzyni. Dżemik opisał dość szczegółowo swój przypadek a ja swój. Dla ulatwienia powiem abyś poszperał w Warsztatach 'niepolecanch' zwłaszcza o ASO na Połczyńskiej :hahaha:

vonDayan napisał/a:
dzieki Panie Wiewiorka za porównanie przynajmniej z 1300.

Nie porównanie a wyłącznie moje subiektywne odczucie. Tym bardziej subiektywne, że ważę niecałe 80kg a nakręciłem tym potfoorem zaledwie 200km (a może mil, już nie pamietam jak był skalowany licznik) ;)
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
RafV 



Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 286
Skąd: Ujście/Piła
Wysłany: 2009-12-01, 17:44   

vonDayan napisał/a:
1. czy ktos ma porównanie DS1100 i VTX1800 - jak wypada to porównanie?


Jechałem kiedyś z kumplem ja na DS1100 on na vtx1800. Jeśłi chodzi o przyspieszenie i prędkość max. do DS zostaje dużo w tyle. Ale przy "normalnej" jeździe jest OK!.
Jedno tylko powiem. Trochę się wygłupialiśmy i gdy ja miałem na liczniku 170 km/h i już dochodziłem do kresu możliwości DS, kumpel na VTX zrównał się ze mną i za chwilę odkręcił manetkę na maxa i wystartował do przodu jak z torpedy. W tym momencie szczena mi trochę opadła shock .
 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-01, 17:50   

Jeżeli do tej pory jeździłeś virago1100 to na DS1100 nie odczujesz większej różnicy.
Jeżeli jeździsz dużo po mieście, w korkach to weź DS1100
Jeżeli więcej jeździsz w trasy i z plecaczkiem to weź VTX1800
Każdy motocykl ma jakieś bolączki, niedoskonałości - trzeba się z nimi oswoić :)
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-12-01, 18:38   

Mam dwoch kolesi z VTX-ami 1800 jeden jest fanem tego motocykla co chwile cos w nim dlubie i kombinuje nie ze sie psuje tylko takie tam pierdy sobie robi jak np. start na pilota. Jego moto jest chyba z 2002 roku . Drugi ma z 2005 pojezdzil troche i .... skasowal. Zawsze chcial miec takiego potworka i kupil, no zanim rozwalil to troche pojezdzil . Dal sie rowniez mi karnac kilka razy . Z tego co wiem to ten starszy ma niezbyt fajna skrzynie biegow widocznie pozniej cos poprawili bo w tym z 2005 juz jest lepiej. Motocykl fajny pomimo 1800ccm pali mniej niz XVS , oczywiscie szybszy, moze niezbyt odczuwalne na starcie ale potem ma wiekszy zapas. Latwiej mi sie na nim wyczulo gaz zero szarpania co w mojej XVS czasem mnie irytuje. Jezeli chodzi o turystyke XVS vs. VTX to tylko tyle ze ma wiekszy power bo i tak ladownosc bardzo podobna. Jazda z predkoscia 160km/h to zwykla przejazdzka gdzie w XVS to juz zblizanie sie do granic.
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-12-01, 21:20   

jak kupowalem draga to czytalem gdzies ze bendix to jego bolaczka teraz wiewior pisze o przekladni katowej ale nalezy sobie zadac pytanie ile z obecnych na forum (kilkaset maszyn) mialo problem z tym elementem motocykla zeby pisac ze to przypadlosc tego modelu?
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-12-02, 08:54   

Takie porównywanie to jakieś nieporozumienie. Jeśli XVS 1100 do można porównywać z VTX 1300 albo VN 900, a VTX 1800 w najlepszym wypadku do XV 1600 lub VN 1500 albo nawet XV 1900. Jeśli porównywać to właśnie porównywalne sprzęty, bo można i tak: XVS 650 do XV 1900 ale czy o to chodzi? To są przecież maszyny z różnych półek i nie da się ich porównywać.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Marecki-mk 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 57
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 158
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-12-02, 09:44   Re: Drag czy VTX?

shipp napisał/a:
Takie porównywanie to jakieś nieporozumienie. Jeśli XVS 1100 do można porównywać z VTX 1300 albo VN 900, a VTX 1800 w najlepszym wypadku do XV 1600 lub VN 1500 albo nawet XV 1900. Jeśli porównywać to właśnie porównywalne sprzęty, bo można i tak: XVS 650 do XV 1900 ale czy o to chodzi? To są przecież maszyny z różnych półek i nie da się ich porównywać.


Myślę że nie chodzi o porównanie, a raczej o pokazanie różnic między tymi maszynami .
vonDayan zastanawia się między DS1100 i VTX1800
to równie dobrze może wziąć pod uwagę XVS1300, XV1600 czy XV1900 itd...
z resztą sam pytał o inne sprzęty :)


EDDIE napisał/a:
IMO manewrowanie w stolicy taką "kupą złomu" jaką jest VTX 1800 przy jej masie jest pomyłką. To maszyna przede wszystkim na pokazanie się i ewentualnie na trasę.


Eddie jeździłeś kiedyś taką lub podobną gabarytami maszyną ?
i nie mam tu na myśli kilkukilometrowej przejażdżki na pożyczonym sprzęcie .
_________________
Pozdrawiam
Marek
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-12-02, 10:31   

Marecki-mk, pokazanie różnic to nic innego jak porównanie jednego do drugiego. A różnice... Sam litraż i moc znacznie się różnią. XVS 1100 chłodzony powietrzem, zasilanie gaźnikowe, VTX 1800 chłodzony cieczą, zasilany wtryskiem. To są 2 różne motocykle i pomimo że optycznie wyglądają podobnie, różnią się niemal wszystkim, ot chociażby lagi, jeden ma tradycyjne a drugi up side down, jeden ma wał a drugi /zdaje się/ pas napędowy, itp itd. Jedno co ich łączy /w kontekście tego tematu/ to oba nie nadają się do codziennej jazdy w miejskich korkach.
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-12-02, 10:34   

shipp napisał/a:
oba nie nadają się do codziennej jazdy w miejskich korkach.

Drag się nadaje. No może to nie zwinny Bandzior ale w porównaniu z VTXem 1800, to i tak zwiewny jest niczym baletnica :)
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
jkurnik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 193
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-12-02, 10:58   

No cóż VTX1800 to generalnie duży kloc - dla tych co mają dużo siły w rękach i nogach i lubią duże ciężkie motocykle. Osobiście bardzo mi sie podoba i kiedyś mam nadzieję bede taki miał. W porównaniu do Draga1100 - wiadomo silnik większy o przeszło 700ccm co skutkuje większym przyspieszeniem ale nie od zera bo tu drag specjalnie nie odstaje ale w dalszej granicy w której drag zaczyna zbliżać się do maksimum mozliwosci - o ile pamietam vtx1800 ma coś koło 100koni podczas gdy drag okolo 60, no oczywiście predkość - dla vtxa 160 to normalność podczas gdy drag ma już blokowanie elektroniczne.
_________________
YAMAHA XVS 1100A Classic
YAMAHA XVS 1100A Custom
HONDA Shadow VT 125
Minsk 125 typ 400
 
 
Marecki-mk 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 57
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 158
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-12-02, 11:18   

shipp napisał/a:
pokazanie różnic to nic innego jak porównanie jednego do drugiego.


Jasne że tak, ale w tym wypadku lepiej brzmi :)


shipp napisał/a:

Jedno co ich łączy /w kontekście tego tematu/ to oba nie nadają się do codziennej jazdy w miejskich korkach.


Co Wy wszyscy z tymi korkami ?!
Jak ktoś chce sprawnie poruszać się w korkach to kupi sobie mały skuter .
Kupując Drag Stara czy inną większą bestię musimy liczyć się z tym że czasem utkniemy i nie da się wjechać na pole position,
co nie znaczy że nie da się tym przeciskać między puszkami .
Jak przejdą klamki to można mykać, ale zależy to też troszkę od umiejętności i doświadczenia .
Jest tylko pytanie czy trzeba przeciskać się na siłę ?
Jak wszyscy ruszą to i tak przeskoczy się do przodu :)
_________________
Pozdrawiam
Marek
 
 
orcio 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 26
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-02, 11:48   

"po pierwsze trzeba sobie odpowiedzieć na zajebiście wazne pytanie - co sie chce w życiu robić ..." (cytat chyba z Chłlopaki nie płacza :P )
Więc na poczatek zdecyduj czy chcesz motór klasyczny czy nowoczesny ...
Chłodzony powietrzem(Harley, Yamaha) czy chłodnica...
Gaźnik czy wtrysk...(w Europie ze wzgl na normy Euro3 gaźnikowców chyba już sie nie sprzedaje - wtrysk mniej pali i jest czystszy)
Pomiedzy 1100 a 1800 jest tego cała masa ... :koksik:
Ja na przykład pomykam RoadStarem 1700 - gaźnik i chł. powietrzem - ma mniej więcej tyle samo mocy co Drag 1100 ale wiekszy moment obrotowy od dolnego zakresu więc przyspiesza lepiej, za to Drag jest podobno bardziej elastyczny i lepszy do jeżdżenia po mieście.
Nie mam problemu z jeżdżeniem po mieście w korkach (choć nie wszędzie się mieści ze wzgl na szerokość kierownicy), jeżdzi sie b. lekko za to duzo siły trzeba włozyć na parkingu albo kiedy trzeba cofnąć... :koksik:
Nie ma zadnego elektronicznego odciecia w motorach z gaźnikiem - po prostu gaźnik przestaje wyrabiać i sie dławi... (w RS przy 4400)
Dźwięk zależy głównie od tego jaki się wsadzi wydech ...

-orcio-
_________________
 
 
wojtaliban 


Model: BĘDZIE
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2009-12-02, 22:26   

Nie jeździłem DS'em 1100, ale 650 jedynie troszeczke sie przejechałem, ale VTX 1300 to jest "heavy metal" jak dla mnie, strasznie ciężko sie nim manewruje, czasem w zakręt ciężko wejść, trzeba się porządnie pochylić nieraz na zakręcie, bo skręt ma malutki, ale drze sie wtedy podnóżkami o asfalt... nie jeździłem na vtx 1800, ale podejrzewam że lżejszy i zwrotniejszy od 1300 to raczej nie jest :D no ale dużo zależy od kierowcy, ja waże zaledwie 60kg... roll
 
 
vonDayan 


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-03, 11:46   

shipp napisał/a:
Marecki-mkjeden ma wał a drugi /zdaje się/ pas napędowy


VTX ma wał

[ Dodano: 2009-12-03, 11:58 ]
orcio napisał/a:
"po pierwsze trzeba sobie odpowiedzieć na zajebiście wazne pytanie - co sie chce w życiu robić ..." (cytat chyba z Chłlopaki nie płacza :P )
Więc na poczatek zdecyduj czy chcesz motór klasyczny czy nowoczesny ...


VTX zaliczyłbym jeszcze do klasycznych. Mimo chłodnicy.

Co się chce w życiu robić? Czerpać frajdę z jazdy na potężnych 2 kolach z fajnym gangiem Vtwina. I już. Nie chcę ani siedzieć w warsztatach, ani samemu za dużo dłubać podczas gdy świeci piękne słoneczko a moje moto znowu odmowiło posłuszeństwa. Na szczęście Virago zrobiło mi tak tylko raz (bendix). Straciłem wówczas 3 tygodnie sezonu. Dlatego szukam czegoś niekapryśnego, dużego z Vką. Nieważne czy ma chłodnicę, wtryski czy gaźnik (byle tylko nie łańcuch!). I biorę również pod uwagę taką ewentualność, że jednak pozostanę przy swoim Virago. Może baaardzo duże nie jest ale za to uniwersalne - zgrabne, sprytne, klasyczne.

[ Dodano: 2009-12-03, 12:07 ]
shipp napisał/a:
Takie porównywanie to jakieś nieporozumienie. Jeśli XVS 1100 do można porównywać z VTX 1300 albo VN 900, a VTX 1800 w najlepszym wypadku do XV 1600 lub VN 1500 albo nawet XV 1900. Jeśli porównywać to właśnie porównywalne sprzęty, bo można i tak: XVS 650 do XV 1900 ale czy o to chodzi? To są przecież maszyny z różnych półek i nie da się ich porównywać.


da się porównać, ale rozumiem Twoje przesłanie. Uważam, że porównanie VTX i DS jest jeszcze na miejscu - oba aspirują do klasyków. Nie ma za to sensu porównywanie ich do np.Intrudera 1800 czyz V-roda, bo choć to też Vki, to już zupełnie inna bajka.
 
 
timo 


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Wiek: 47
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 2010-01-04, 14:21   moj problem

wlasnie czy drag star 1100 a moze vtx 1300 mam zamiar kupic na nowy sezon to moze jest lepsze porownanie niz z vtx 1800 co mozecie mi doradzic

konspekt "jazda w miesci i ekonomicznosc "
_________________
timo
 
 
szczepan 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 49
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 249
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2010-01-04, 14:43   

timo napisał/a:
wlasnie czy drag star 1100 a moze vtx 1300


VTX 1300 ładnie brzmi ale np. nie hamuje. 1 tarcza z przodu i bęben z tyłu + duża masa prosi się o kłopoty. Jeśli już to VTX 1800.

Drag 1100, oczywiście classic to optymalny wybór ;D

No i to forum, VTX takiego nie ma
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group