BRAK/SŁABE ŁADOWANIE |
Autor |
Wiadomość |
fasol52

Rocznik: 1997
Wiek: 48 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 10 Skąd: gdansk-londyn
|
Wysłany: 2008-11-05, 00:51 BRAK/SŁABE ŁADOWANIE
|
|
|
Panowie mam problem z ładowaniem akumulatora. Naładowany starcza na tydzień, jak uruchomię moto i odłączę aku. to moto chodzi na wolnych , ale się nie wkręca. Myślę, że prądnica raczej tak łatwo nie pada więc inne ustrojstwo, może przetwornik. Jak to sprawdzić. No i gdzie ukryli te prądnice. Mieszkam w Londynie, jeżdżę cały sezon, a to mój jedyny środek transportu. Czekam na pomysły |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-20, 11:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2008-11-05, 08:34
|
|
|
najpierw sprawdz miernikiem na klemach akumulatora czy jest ladowanie, po odpaleniu napiecie wyraznie wzrasta (tylko odlacz miernik w czasie odpalania) jesli alternator laduje zainteresuj sie regulatorem napiecia(znajduje sie pod pokrywa boczna)
Czesto przyczyna jest bardziej banalna czyli padajacy akumulator lub za duzy pobor pradu po zalozeniu dodatkowych odbiornikow lub zarowek. |
|
|
|
 |
Nobody


Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2008-11-05, 09:55
|
|
|
Witam,
fasol52 napisał/a: | Naładowany starcza na tydzień, jak uruchomię moto i odłączę aku. to moto chodzi na wolnych , ale się nie wkręca. |
Nigdy tak nie rób, możesz uszkodzić regulator napięcia, o ile już go nie uszkodziłeś lub nie padł sam wcześniej. Regulator napięcia znajduje się nie pod boczną pokrywą tylko przed silnikiem, na poprzeczce ramy - takie pudełeczko ok. 10x10 cm z radiatorem, do którego dochodzą przewody z lewej strony.
Jak podpowiada Fazzi, sprawdź napięcie woltomierzem na klemach podłączonego do instalacji i naładowanego akumulatora. Przy 5000 RPM napięcie powinno wynosić około 14V.
Bardzo ważny jest bilans prądowy, altek w DS jest dość słaby - na wolnych obrotach daje 170W, przy ok. 5000RPM 220W, w maksie zaś ok 280W.
Pamiętajcie, że do sumy prądu zużywanego przez światła (ok. 75W) dochodzi moduł i cewki zapłonowe (90W), podgrzewacze gaźników jak jest chłodniej niż 12 stopni (60W), czasem kierunki (45W), stop (21W). Po dodaniu widać ile jest zużywane, cała reszta idzie na ładowanie aku. Jeśli np. macie podłączone lightbary i non stop na nich jeździcie, w ruchu miejskim akumulator na bank jest niedoładowywany i pada.
Pozdrawiam!
N. |
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
|
|
|
 |
fasol52

Rocznik: 1997
Wiek: 48 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 10 Skąd: gdansk-londyn
|
Wysłany: 2008-11-11, 17:46
|
|
|
Więc tak: zrobiłem pomiary miernikiem i okazało się, że przy wyłączonym silniku na zaciskach aku 12V, po zapaleniu i lekkim dodaniu gazu jest 13.95V-14V czyli ładowanie chyba jest. Akumulator nowy jak i stary tymczasem wystarczają na tydzień jazdy. Nie mam ponad programowych odbiorników prądu. Czyżby jakieś zwarcie? Masa nie trzyma? pojecia nie mam.
[ Dodano: 2008-11-11, 19:32 ]
No i czy może występować takie zjawisko,że jak jest zimy regulator napięcia to ładuje dobrze, a jak jest przegrzany to ładuje znikomo albo wcale? Bo zauważyłem, że jak robię pomiar na zagrzanym motocyklu to z 14V zrobiło się 12.80V |
|
|
|
 |
fasol52

Rocznik: 1997
Wiek: 48 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 10 Skąd: gdansk-londyn
|
Wysłany: 2008-11-13, 21:07
|
|
|
Dla zainteresowanych moim problemem z ładowaniem otóż: chcąc zmierzyć napięcie na alternatorze które wynosi na wszystkich cewkach od 25V do około 50V zauważyłem wypalenie w kostce regulatora napięcia, kabel a raczej jedna ze wtyczek była zupełnie spalona i stopiony był plastik w tej części kostki. Na szczęście alternator jest sprawny i daje prawidłowe napięcia na wszystkich cewkach, muszę sprawdzić jeszcze regulator, mam nadzieje, tez nie dostał. pozdro |
|
|
|
 |
Masa


Rocznik: 2007
Wiek: 34 Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 104 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: 2009-01-30, 12:04
|
|
|
Panowie od ilu obrotów dokładnie motor zaczyna ładowac akumulator??
Mam DG1100. |
_________________ Masa |
|
|
|
 |
Długi63


Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2009-01-30, 15:23
|
|
|
Od początku |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
 |
Masa


Rocznik: 2007
Wiek: 34 Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 104 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: 2009-01-30, 18:32
|
|
|
ja słyszalem ze od 1400 obrotów i niewiem czy to prawda?? |
_________________ Masa |
|
|
|
 |
Długi63


Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2009-01-30, 19:14
|
|
|
Przy prądnicy może i prawda, ale alternator daje już od wolnych |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
 |
Kamyk


Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 505 Skąd: polska
|
Wysłany: 2009-01-31, 10:03
|
|
|
Weź miernik elektryczny. Przyłóż do klem na nieuruchomionym silniku. Powinien wskazywać wartość około 12V. Później uruchom silnik, wartość powinna podnieść się do około 14V. Jeśli na uruchomionym silniku się nie podniesie to jest oznaką, że aku nie jest ładowane. Przyczyna - uzwojenie alternatora, lub regulator napięcia. To 1 mało prawdopodobne, raczej to drugie. Wtedy należy rozłączyć złączkę od regulatora. Zmierzyć napięcie międzyfazowe między 3 kablami. Wszystkie kombinacje, na każdy powinno być około 45V (chyba, nie wiem ile w dragu). Jeśli są wszystkie 3 fazy wiemy, że alternator jest ok. I przyczyną pozostaje regulator, ale proponowałbym wtedy również sprawdzić przewody. Mogą gdzieś być, albo upalone, albo zaśniedziałe. Taki problem miałem w poprzednim motocyklu. Rozłożyłem wszystko, przyczyną była kostka połączeniowa. |
|
|
|
 |
Kozak_Barabasz


Model: BĘDZIE
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2009-09-17, 18:43 Brak/słabe ładowanie
|
|
|
Tak jak w temacie ....
Jakoś miesiąc temu obrotomierz zaczął bardzo dziwnie się wychylać ...
Pomyślałem, że coś jest nie tak z kablem biegnącym do cewki ale wszystko jest ok.
Sprawdziłem/zmierzyłem następujące parametry...
- napięcie akumulatora przy wyłączonym zapłonie 12,2v (powinno być co najmniej 12,8v),
- napięcie na zaciskach akumulatora przy włączonym silniku 12,9v (powinno być 14,4v).
Obstawiam albo walnięty regulator napięcia albo diody w alternatorze.
Może mieliście podobne objawy i rozwiązaliście problem ?
Dobrze, że w ogóle jakieś ładowanie mam bo objawy mam takie:
- przy niskich obrotach (postój) przygasa światła a przy przegazowaniu wzmacnia się,
- obrotomierz na skutek niskiego napięcia zasilania wariuje (wskazówka bardzo szybko wychyla się w różne pozycje),
- przygasanie świateł przy włączonych kierunkach,
- przygasanie kontrolek na liczniku.
- słabe kręcenie ale jednak kręcenie rozrusznikiem (bez większych problemów da się odpalić motocykl w każdych warunkach).
Czyli wszystko spowodowane niedoładowaniem akumulatora. |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
 |
zen


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-09-17, 20:25
|
|
|
Wpiąc sie w regler i sprawdzić napięcie? |
|
|
|
 |
Lokis


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2009-09-17, 20:55
|
|
|
Takie objawy mogą wskazywać na zabrudzone styki przy kostce. Bądź razie u mnie tak jest. Spróbuj potraktować kostkę przy leglerze kontaktem. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 |
|
|
|
 |
moondek


Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4024 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2009-09-17, 21:02
|
|
|
Klemy w aku i na kablach też przeczyść. |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
 |
shipp


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-09-18, 00:57
|
|
|
Ja stawiam na regulator napięcia. Coś z nim nie ten teges musi byc. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
 |
Kozak_Barabasz


Model: BĘDZIE
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2009-09-18, 12:24
|
|
|
Żeby dostać się do złącza regulatora napięcia należny zdjąć bak ?
Kurczę niby tak te kable biegną ...
Gdzie mam się dostać i co przeczyścić ? |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
 |
Lokis


Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2009-09-18, 12:29
|
|
|
Nie wiem jak jest u ciebie w twoim roczniku ale Pająk ma 650 clasica i ma tak jak ja. regler jest z przodu na dole ramy zaraz za kołem. Takie czarne z radatorami. Kostka z tyłu. W customie cały syf z koła wali na legler tak ze po jakimś czasie syf w kostce jest nie opisania. Wszystkie awarie związane ze słabym ładowaniem u mnie wiązały się z zabrudzeniem styków tej kostki. Andik ma to samo. Ale my mamy roczniki 97 , więc nie wiem czy w modelu z 2006 jest tak samo. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 |
|
|
|
 |
Jawos


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 87 Skąd: Konin prawie ;)
|
Wysłany: 2009-09-18, 13:07
|
|
|
W 2007 jest tak samo, to i w 2006 też tak będzie.
Regulator jest na wierzchu, nie trzeba zbiornika demontować |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Kozak_Barabasz


Model: BĘDZIE
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2009-09-18, 13:17
|
|
|
Zgadza się, regulator jest zaraz przy przednim kole ale kable biegną ku górze pod bak ...
Ale już problem rozwiązałem
Przeczyściłem wszystkie styki w puszcze z akumulatorem i działa 14,2v więc jak najbardziej ok
Były zabrudzone klemy od akumulatora. |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
 |
zen


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-09-18, 13:26
|
|
|
A jak już odkryjesz gdzie jest, to możesz się w tę wtyczkę wpiąć i sprawdzić napięcia. |
|
|
|
 |
|