  | 
 
			 
				  
	
         		            
 
	
			| 
		XVS 1100 - Włacznik do Lightbarów - jak fabryczny | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Lormont  		  
		 
          
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2005 
                  Wiek: 62  Dołączył: 05 Maj 2019 Posty: 18 Skąd: Tarnowskie Góry 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-06-11, 13:09   XVS 1100 - Włacznik do Lightbarów - jak fabryczny
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czołem,
 
Może to i chwalipost, ale może ktoś się zainspiruje rozwiązaniem....
 
 
Popełniłem włącznik do Lightbarów w mojej Jadźce. Ale nie taki dokręcany, tylko przerobiłem prawą obudowę włączników przy kierownicy. Dodatkowym czalendżem było włączanie lightbarów kciukiem, ale bez zdejmowania ręki z manetki.
 
Mam wersję amerykańską (jak pewnie większość?), czyli w miejscu, gdzie w wersji europejskiej jest włącznk świateł to u mnie nie ma niczego.
 
 
Wygląda to jak na tym zdjęciu (sorki - zapomniałem jak sie wstawia fotki bezposrednio do posta     )
 
 
Od strony technicznej: przycisk monostabilny stalowy, wandaloodporny, hermetyczny o gwincie M16 i długości około 22 mm z końcówkami do lutowania. Podłączony do przekaźnika bistabilnego zatrzaskowego - kod HCW-M02. Przekaźnik na 10A więc zupełnie wystarczy.
 
"Chwile grozy" przy wierceniu obudowy (bo trzeba lekko pod kątem) wiertłem schodkowym.
 
Trochę czasu przy przeciąganiu kabelków i podłączaniu - trochę upierdliwe. Odrobinkę pomóżdżenia przy zamocowaniu przełącznika, bo wewnątrz obudowy jest za mało miejsca na nakręcenie oryginalnej nakrętki do przełącznika.....
 
..... et voilà.
 
 
Działa, świeci, czyli robi to, co ma robić!
 
 
Moduł przekażnika ma wyjście na zewnętrzną diodę LED, więc pokombinuję jeszcze i wyprowadzę tę diodę gdzieś w pole widzenia kierowcy.
 
 
Są wprawdzie przełączniki z zintegrowaną diodą, ale nie znalazłem takich o średnicy 16mm - większe nie wejdą w obudowę, albo będą wyglądać nieestetycznie. Z mniejszymi może być problem przy włączaniu palcem w grubej rękawicy.
 
 
Napisałem podobny post na Fb, ale chyba tutaj będzie jego właściwe miejsce   
 
 
Feel free to copy - a nuż ktoś się zainspiruje i zrobi coś lepszego...
 
  | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam,
 
Lormont | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-06-12, 11:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Lormont, piękna robota, fachowy opis. Szkoda tylko, że tak poskąpiłeś z fotodokumentacją .
 
 
    | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Lormont  		  
		 
          
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2005 
                  Wiek: 62  Dołączył: 05 Maj 2019 Posty: 18 Skąd: Tarnowskie Góry 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-06-12, 15:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Prawdę mówiąc to nawet nie myślałem o pstrykaniu zdjęć. Dopiero "najszło" mnie to jak już zamontowałem wszystko na kierownicy. 
 
Przy czym dużej filozofii to nie było. Kabelki od przycisku pociągnięte w oryginalnych osłonach. Dochodzą do komory akumulatora - jest tam trochę miejsca. I tam jest włożony ten moduł przekaźnika, który jest oczywiście podłaczony "po stacyjce", a nie bezpośrednio do akumulatora.
 
Sam przycisk jest umieszczony dokładnie w osi pionowej obudowy. Poziomo trzeba było pokombinować, żeby nie wychodził na dolną krzywiznę obudowy.
 
Samo mocowanie od tyłu wyszło estetycznie trochę słabo, bo trzeba było pokombinować jak pewnie zablokować ten przycisk. Ale udało się dzięki małym metalowym wstawkom, które oparły się o ściankę obudowy i o gwint przycisku.
 
Pewnie jak bym miał to robić po raz drugi to bym zrobił troszkę inaczej zachowując identyczny wygląd z zewnątrz.
 
Dzięki za uznanie. | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam,
 
Lormont | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-06-12, 23:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Lormont napisał/a: | 	 		  | Dzięki za uznanie. | 	   nie ma za co. Fachowo, elegancko i estetycznie. Sam jestem majsterkowiczem i doceniam zarówno pomysłowość jak i wykonanie przez innych. Nie sztuka kupić, to potrafi każdy. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 robert_p (vel Hipis)  		  
		 
          
  
  
                  Model: SYMPATYK 
                  Wiek: 56  Dołączył: 14 Cze 2013 Posty: 1874 Skąd: Rynarzewo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-06-13, 11:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dobra robota , brawo. | 
             
						
				_________________ Hipis
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Merlin  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 63  Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3296 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-06-24, 18:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pięknie    | 
             
						
				_________________ Maciek
 
MS (MaStodont) 1900
 
 
 
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
 
 
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
 
 
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
  | 
      Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
 
  | 
    
 
       |