ogledziny swiec zaplonowych |
Autor |
Wiadomość |
hpyuser
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 22 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 2022-07-01, 13:45 ogledziny swiec zaplonowych
|
|
|
Witajcie
Dziś wymieniłem swiece na irydowe według znalezionych na forum zaleceń.wiem ze można ocenić stan pracy silnika po starych świecach,mogłabym prosić o wypowiedzenie się?
Czy może u was także takie niejednorodne oznaki zużycia?
Pozdrawiam ekipe
Link do fotek:
https://drive.google.com/drive/folders/18bzkfEBSxgsgl0Ytz6nxpQe889GWrwtr |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1856 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-07-01, 17:31
|
|
|
Pierwsza może być, druga bogato. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
hpyuser
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 22 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 2022-07-01, 19:27
|
|
|
Ale to foto jednej swiecy, o to właśnie pytam ze tak niejednakowo z każdej strony wygląda.
Obie swiece wyglądają podobnie 😊 |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1856 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-07-02, 10:28
|
|
|
hpyuser napisał/a: | Ale to foto jednej swiecy ... |
A to ciekawe. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2022-07-02, 10:48
|
|
|
Normalne, dlatego stosuje się twin spark w motocyklach, czyli 2 świece zapłonowe - aby spalanie było równomierne.
Tak na marginesie - jaki to motocykl? |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
hpyuser
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 22 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 2022-07-02, 12:10
|
|
|
Xvs650 z 2004
Co to może znaczyć?
Nie miał żadnych oznak niepokojących przed zmianą więc nie wiem czy coś myśleć o regulacji ? |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1856 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-07-02, 13:09
|
|
|
Obejrzę dzisiaj świece w moim XVS 650. Może wrzucę zdjęcia dla porównania. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
hpyuser
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Cze 2022 Posty: 22 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 2022-07-03, 17:55
|
|
|
Czekam na info..ale faktycznie może to być normalne przy jednej świecy |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2022-07-05, 14:09
|
|
|
W prostych silnikach masz 1 zawór ssący, 1 wydechowy a pomiędzy nimi świecę.
Zawartość wpadająca do komory silnika przez zawór ssący chłodzi świecę od strony zaworu ssącego, a produkt spalania który wydostaje się przez zawór wydechowy świecę od tej strony podgrzewa i "osmala"
To prymitywny układ.
Inaczej jest przy 4 zaworach, a jeszcze inaczej przy 4 zaworach i 2 świecach.
W tym układzie 2 zawory i świeca - nic mądrzejszego nie wymyślisz. Po prostu na własne oczy zobaczyłeś dlaczego motoryzacja ewoluuje. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2022-07-06, 00:34
|
|
|
soft napisał/a: | twin spark | a kto to wymyślił i pierwszy zastosował ? Alfa Romeo |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|