YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesiadka z Virago 750 na XVS1300 lub XV1700
Autor Wiadomość
piotrekk78 


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 48
Skąd: łódzkie (ESI)
Wysłany: 2021-09-13, 17:31   Przesiadka z Virago 750 na XVS1300 lub XV1700

Czołem!

To mój 2 post na tym forum (pierwszy był w "powitalni")

A więc po kolei:
Od dwóch lat użytkuje Virago 750. Zrobiłem do tej pory ponad 12 tyś km ( nie wiem czy to dużo)
i jak mówi przysłowie: "apetyt rośnie w miarę jedzenia"

Nadchodzi czas i zaczynają się przemyślenia na jaki motocykl się przesiąść?🤔

waham się pomiędzy XVS 1300 Midnight Star oraz XV 1700 Road Star (ale po 2008 roku - musi być na wtrysku)
Nie znam tych motocykli. Nie ukrywam, że liczę na Waszą pomoc, bo wiem, że jest tu spora rzesza doświadczonych motocyklistów.
Moje wymiary to: wzrost 185cm i waga 100kg (pracuje nad tym, żeby waga była 90 kg ;) )
Chciałbym się dopytać który z w/w będzie lepszy w prowadzeniu, zakręty, manewrowanie jest ważne. Ale nie tylko o to chodzi. Który z tych motocykli jest bardziej podatny na awarie? Czy któryś ma jakieś typowe usterki, bolączki?

Wiem, że XVS1300 jest chłodzony cieczą, a Xv1700 powietrzem. Nie znam pozostałych różnic.
Czy te 50kg różnicy jest naprawdę bardzo odczuwalne? na tą chwilę masa XV1700 mnie odrobinę przeraża, ale być może niepotrzebnie.
Który z nich ma lepsze osiągi, hamulce i jest bardziej elastyczny?
Prowadzenie, środek ciężkości, eksploatacja, wszystko mnie interesuje.

Innymi słowy - będę wielce zobowiązane za wszelkie informacje i sugestie.

ps. jestem z łódzkiego, więc jak ktoś posiada w regionie jeden z w/w motocykli to możemy się spotkać.
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 74
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2021-09-13, 17:58   

Mam XVS1300 i niestety w porównaniu z BT1100, który miał silnik z draga 1100 to elastyczność wypada blado. Ale ma też wiele zalet. Jest mega wygodny, silnik generuje niewielkie drgania, mało pali również przy ostrej jeździe. Mam 186cm wzrostu i 73kg i śmiało daję radę. Co do masy to absolutnie nie chciał bym by moto ważyło wiecej. Hamulce ok, ale do tych z BT to im daleko...
Najlepiej jak sam się przymierzysz do 1300 i 1700, bo oba są fajne. Niestety nie miałem okazji testować tego większego.
 
 
piotrekk78 


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 48
Skąd: łódzkie (ESI)
Wysłany: 2021-09-15, 16:59   

mayu, a jak prowadzenie, manewrowanie - parkingowe piruety itd?
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1937
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2021-09-15, 18:32   

piotrekk78, jak chcesz mieć supermoto, to bierz Radka, a jak chcesz moto, to bierz MSa.
1300 jest motocyklem nowszym konstrukcyjnie, a 1700 jest po prostu ładniejszy no i chłodzony luftem ;D
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
mayu 


Model: MS1300
Rocznik: 2012
Dołączył: 05 Paź 2019
Posty: 74
Skąd: Grodzisko Górne
Wysłany: 2021-09-15, 19:41   

Prowadzi się naprawdę super. Można ostro wymiatać.
Duży minus za przełożenia skrzyni biegów. 1 i 2 bardzo szybkie.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji radzę się przejechać.
Na 5 żeby silnik nie szarpał to pasuje jechać z 90km/h.
To chłodzenie cieczą dali po to, żeby silnik mógł przeżyć jazdę na ubogiej dawce paliwa. Mało pali ale wolałbym żeby palił nieco więcej i był bardziej elastyczny.
Można się do tego przyzwyczaić ale od 1300 oczekiwałem czegoś więcej w kwestii elastyczności. Np. Drag 1100 pod tym względem jest o wiele wiele lepszy.
 
 
piotrekk78 


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 48
Skąd: łódzkie (ESI)
Wysłany: 2021-09-15, 20:00   

Miron napisał/a:
piotrekk78, jak chcesz mieć supermoto, to bierz Radka, a jak chcesz moto, to bierz MSa.
1300 jest motocyklem nowszym konstrukcyjnie, a 1700 jest po prostu ładniejszy no i chłodzony luftem ;D


Aktualnie mam Virago 750i nie wiem czy przesiadka na RS1700 nie będzie zbyt dużym wyzwaniem jeśli chodzi o prowadzenie i okiełznanie tego potwora...
Może to śmiesznie zabrzmi, ale trochę się obawiam XV1700 ze względu na wagę.
Różnica wagi pomiędzy RS1700 a MS1300 to 50 kg, ale miedzy moim obecnym Virago a Radkiem to już 100kg.
 
 
pyra 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 5354
Skąd: pyrlandia
Wysłany: 2021-09-15, 21:12   

Na 1300, przesiadłem się z TW125 ;D
_________________
Bo droga jest celem
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1937
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2021-09-16, 09:18   

piotrekk78, ale Road Star prowadzi się świetnie i jak tylko ruszysz ciężar znika
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
chudy 



Model: RS1600
Rocznik: 2001
Wiek: 54
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 425
Skąd: kociewie
Wysłany: 2021-09-16, 11:48   

piotrekk78, ja przesiadłem się z Draga 650 na Road Stara i od razu jazda w korkach po Bydgoszczy. Jestem średniej budowy ciała ze wskazaniem na chudy ;d i spokojnie daje radę. Nie ma się czego bać tylko wsiadać i śmigać
_________________
„Kiedyś” to choroba, która każe nam zabrać wszystkie nasze marzenia do grobu."
– Tim Ferriss
Był:
XVS 650

 
 
piotrekk78 


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 48
Skąd: łódzkie (ESI)
Wysłany: 2021-09-16, 12:12   

Gdzieś czytałem, że w XV1700 RS były jakieś problemy ze skrzynią biegów...
Niestety nie zapisałem linku, ale na pewno dotyczyło to Radka. Ponoć to znana przypadłość. niby były jakieś akcje serwisowe itp...
Czy może kto napisać o co chodziło z tymi skrzyniami?
Czy tak się działo w każdym roczniku tego modelu?
 
 
piotrekk78 


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 48
Skąd: łódzkie (ESI)
Wysłany: 2021-09-16, 12:41   

Miron,
Jakie były odmiany - wersje RS1700? Silverado i co jeszcze? Czym się różniły?
Nie umiem się połapać w tych wersjach. Jak wpisuje w Google i chce poczytać artykuły o XV1700 RS to tylko o modelu Warrior coś tam sile pokazuje...
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2021-09-16, 15:17   

piotrekk78 napisał/a:
Gdzieś czytałem, że w XV1700 RS były jakieś problemy ze skrzynią biegów...
Niestety nie zapisałem linku, ale na pewno dotyczyło to Radka


Problemy miała skrzynia XV 1900 . Radek , to najładniejsze i najlepsze moto bez żadnych problemów .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
Miron 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 58
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 1937
Skąd: Skątowni
Wysłany: 2021-09-16, 18:32   

piotrekk78, jest Wilde Star 1600 i Road Star 1700 na Amerykę, reszta dodatkow w nazwie, to tylko pikuś. A Warior 1700 to chopperopodobny, który ma silnik 1,7 i jest nowocześniejszy.
_________________
DS 650, DS 1100 & RS 1700 Midnight
sex, drugs & rock n roll
Super Tenere 1200 ZE- nosorożec
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-09-17, 06:21   

XV 1700 był produkowany w czterech wersjach. Do tego do 2007r gaźnik od 2008r wtrysk
XV 1700 Road star
XV 1700 Road star Silverado
XV 1700 Road star Midnight star
XV 1700 Warrior to taki power cruiser

Za około pięć tygodni będę miał do sprzedania kilka motocykli. Wszystkie kupione w USA od właścicieli z pod domu. Wszystkie bezwypadkowe, niemalowane, żadne ulepy czy przystanki autobusowe ;d kilku kolegów z forum już ode mnie kupiło RSy. Dziś motocykle ładowane są do kontenera, w poniedziałek wypływają.
RS 1700, 2006r, przebieg 23 tyś mil
RS 1700, 2006r, przebieg 13 tyś mil
RS 1700, 2007r, przebieg 28 tyś mil
RS 1700, 2012r, przebieg 6,5 tyś mil
XVS 1300, 2014r, przebieg 22,5 tyś mil
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
piotrekk78 


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 48
Skąd: łódzkie (ESI)
Wysłany: 2021-09-17, 09:01   

jaro napisał/a:
XV 1700 był produkowany w czterech wersjach. Do tego do 2007r gaźnik od 2008r wtrysk
XV 1700 Road star
XV 1700 Road star Silverado
XV 1700 Road star Midnight star
XV 1700 Warrior to taki power cruiser



czy byłbyś tak uprzejmy i napisał czym te wersje się różnią?
Warrior można pominąć, bo nie biorę go w ogólne pod uwagę.
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-09-17, 20:51   

XV 1700 Road star. Aluminiowy widelec, tz szklanki stal nierdzewna, alu risery, klamki, zbiorniczek płynu hamulcowego. Mało chromu
XV 1700 Road star Silveradp widelec, risery, szklanki, klamki i i cała reszta w chromie plus plastikowe kufry.
XV 1700 Road star midnight star, wszystko co Silverado, tylko kufry skóra.
Oczywiście prawie każdy posiadacz motocykla pochodzącego z USA będzie się ze mną spierał. Więc dodam że tam można było sobie zmówić motocykl w dowolnej specyfikacji, zależy ile ktoś chciał wydać. W 2005r wersja silverado kosztowała około 15 tyś dolarów. Zdjęcie przedstawia motocykl który sprzedałem tydzień temu, oczywiście z szybą i rachunek za niego, tyle zapłacił gość za ten motocykl w marcu 2005r

140447826_3601053169949647_2944642195732651325_a.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 30.89 KB

241158733_190293739871775_89818755464879.jpg
Plik ściągnięto 42 raz(y) 49.33 KB

_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
piotrekk78 


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 48
Skąd: łódzkie (ESI)
Wysłany: 2021-09-18, 09:26   

jaro,
Dzięki. Dużo mi to wyjaśniło. Teraz się zastanawiam czy gaźnik czy wtrysk. Czytałem i ludzie mi tez mówili, że gaźnik lepiej brzmi. Zapewne skończy się tak, ze kupię jaki się trafi.
Do którego roku był produkowany XV 1700?

Ps. Jak tylko zakończę sezon to sprzedaje swoje Virago i na poważnie szukam nowej maszyny.
 
 
SATURIAN 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1595
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2021-09-18, 20:29   

Cytat:
XV 1700 Road star Silveradp widelec, risery, szklanki, klamki i i cała reszta w chromie plus plastikowe kufry.
XV 1700 Road star midnight star, wszystko co Silverado, tylko kufry skóra.


Jaro , pozwól , a może się mylę , plastikowe kufry były w midnight star , skórzane kufry były w silverado :zoobroofka: :browarek: Przez około 7 lat latałem midnight starem .
_________________
RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-09-20, 06:09   

I Gaźnik i wtrysk mają tyle samo przeciwników co zwolenników. Ja osobiście preferuje wtrysk, ale to tylko moja opinia. RS 1700 były produkowane do 2014r.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
piotrekk78 


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 48
Skąd: łódzkie (ESI)
Wysłany: 2021-09-20, 19:55   

ja też pierwotnie szedłem w zaparte, że tylko wtrysk.
Ale czas pokaże. Tak jak pisałem pierwotnie w grę wchodzą dwie maszyny;
XVS1300 oraz XV1700
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group