 |
Zestaw filtrów powietrza do XVS1100 (POD KIT) |
Autor |
Wiadomość |
Brat Pit

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-06-19, 11:35 Zestaw filtrów powietrza do XVS1100 (POD KIT)
|
|
|
Piszę, żeby jak ktoś wpadł na genialny pomysł, że sam złoży POD kit (tak jak ja), to niech sobie odpuści.
Zamówiłem najpierw na ebay-u, zestaw dysz, do mojego XVS1100 Custom, piszę się gościom co już jest zrobione, a oni dobierają zestaw do przeróbki gaźników.
Po małej regulacji i przeróbce obudowy filtra powietrza, moto na hamowni wypluło 57KM i 94Nm
Prawie stawała dęba, ale chciałem więcej, więc znalazłem w necie, jakie filtry idą do POD i wywaliłem cały dolot, filtr, aiboxa, itd.
Okazało się, że moto kręci się do 3500rpm a dalej, za dużo powietrza.
Po milionie wymian dysz, i kilku razach na hamowni, wyszło około 60KM ale tylko 81Nm. No i teraz max moment obrotowy jest dostępny dużo niżej, ale prosta ciągnie się do ponad 6500fpm i praktycznie szafę zamyka - taka ciekawostka.
Moto przy jeździe spokojnej pali teraz 6,1L, jak ktoś będzie ciekaw, to sprawdzę i napiszę jak jest przy 130-150, i ok 100km/h.
Dalej lepiej niż seria, ale tyle wkładu pracy, tyle kasy, że lepiej zebrać kasę, zamówić zestaw POD z dyszami, i całą reszta i się nie pier...ć.
Chętnym zdradzę szczegóły poszczególnych modyfikacji, oraz który set (według mnie, daleje najlepsze wyniki na hamowni) |
_________________ Fuck Factory - Kustoms |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5386 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2020-06-19, 18:21
|
|
|
Przecież xvs 1100 ma w serii 62KM i 85Nm, po co to zepsułeś, trza było 650 kupić. |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
SATURIAN


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 25 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1616 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2020-06-19, 19:25
|
|
|
|
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
 |
|
|
|
 |
Brat Pit

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-06-19, 20:32
|
|
|
nooo, w teorii tak, a mierzyłeś kiedyś skock-owe moto na hamowni ?
Na forach w USA podają wydruki z hamowni, że po dyszach DYNOJETa wychodzi 56-57KM i ok 80Nm
Weź pod uwagę, że fabryka mierzy moc samego silnika bez moto, więc w warunkach laboratoryjnych wychodzi im znacznie więcej, niż jest w rzeczywistości na rolkach
[ Dodano: 2020-06-19, 20:38 ]
poza tym moje moto, dobrze dłubnięte, było 3-4 razy na hamowni w różnych konfiguracjach, a najlepsze wyniki wychodziły przy dyszach 117,5 przód, 115 tył, airbox, lekko zmowyfikowana obudowa filtra a w niej K&N, no i półwolne wydechy.
Tak więc jakoś mi się nie che wierzyć, że przy stokowych dyszach bodajże 115 i 112,5, standardowych kominach i papierowym filtrze, z dolotem dolotem powietrza, rzędu może 8cm2 wyszłoby im 62KM itd |
_________________ Fuck Factory - Kustoms |
|
|
|
 |
Gandalf


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2020-06-19, 21:54 Re: Zestaw filtrów powietrza do XVS1100 (POD KIT)
|
|
|
Brat Pit napisał/a: |
Moto przy jeździe spokojnej pali teraz 6,1L, jak ktoś będzie ciekaw, to sprawdzę i napiszę jak jest przy 130-150, i ok 100km/h.
Dalej lepiej niż seria, ... |
Od lat tankuje na licznik dzienny, żeruje go po pełnym zalaniu baku pod korek i wychodzą mi następujące przebiegi:
> Miasto , tankuje co ok. 180 km - wlewam 9-10 litrów
> Trasa , tankuje co ok. 220 km - wlewam 9-10 litrów
.... wychodzi - max. 5,5 litra miasto / 4,5 litra trasa ... czyli te 6,1 litra to jednak nie jest "lepiej"niż seria |
|
|
|
 |
Brat Pit

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-06-20, 06:20
|
|
|
Aa no lepiej |
_________________ Fuck Factory - Kustoms |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-06-20, 21:01
|
|
|
Widzę, że kręcą Cię przeróbki... Ja modyfikowałem 650...Kluczem do lepszego zapierdalania jest tu elektronika wspomagana podobnymi zmianami za które się wziąłeś... Ale samym PODem nie ma się co tak podniecać - zresztą lepiej było, moim zdaniem założyć hypercharger. U mnie była taka kolejność - wydechy Road Burner 2,5'', hypercharger (i zmiana dysz), moduł ze zmienną mapą Dyna 3000, kevlarowe sprzęgło Barnett, cewki Dynatek i przewody Thundervolt. I gdzieś po drodze - dla równowagi - zacisk czterotłoczkowy od F6 z pływającą tarczą Brembo.
Ps. Wolny wydech to błąd. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
Reno

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 20 Cze 2020 Posty: 6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-06-22, 08:35
|
|
|
Ja także zakładałem Hypercharger do 650. Zmieniłem dysze, zamontowałem rozwiercone wydechy, w zestawie był też filtr powietrza K&N. Nie sprawdzałem go na żadnej hamowni ale wzrosła trochę dynamika motocykla (takie subiektywne odczucie). Oczywiście wzrosło tez spalanie.
W 1100 zamontowałem jedynie filtr na K&N. |
|
|
|
 |
Brat Pit

Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Mar 2020 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-08-10, 09:38
|
|
|
Macie rację Hypercharger działa znacznie lepiej niż POD, ponieważ przy niskich obrotach domyka dopływ powietrza a otwiera się w pełni, dopiero przy wyższych. Tym samym i dół wykresu i góra, wygląda dobrze.
Wiem, że wolny wydech to nie do końca dobry pomysł, ze względu na ciśnienie zwrotne, ale ....
F.I.P. Berek, jest jakaś różnica, po zmianie cewek?
[ Dodano: 2020-08-10, 09:43 ]
Jako ciekawostka, zrobiłem w ostatnie (przedłużony nieco) weekend 1800km, po górach, autostradach itd. Moto latając po górskich winklach bierze ok 5,5L, na autostradzie jadąc 140-160, wziął 6L, ale po modyfikacjach, które opisałem wyżej, przy 160km\h odkręcam manetkę a moto dalej ciągnie . Jechałem z Harleyami z silnikami 96" (1,6L) i wcale nie odstawałęm |
_________________ Fuck Factory - Kustoms |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|