YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Atesty na kaski
Autor Wiadomość
monteki 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 42
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 352
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-10-14, 11:13   

trotom napisał/a:
Może ktos biegły w języku (ja sie pogubiłem w 2 czy 3 punkcie ;) )
poczyta i napisze po naszemu w kilku żołnierskich słowach
DOT Standard


hmm kolego znalazłeś swietną rzecz , tu jest podane co musi spełniać kaks aby dostać norme DOT , w domu porównam to z testem kasków ze świata motocykli i może będzie wiaodmo ocb z tą normą DOT- moze nie jest taka zła:

S7. Test conditions.

S7.1 Impact attenuation test.

S7.1.1 Impact attenuation is measured by determining acceleration imparted to an instrumented test headform on which a complete helmet is mounted as specified in S6.3, when it is dropped in guided free fall upon a fixed hemispherical anvil and a fixed flat steel anvil.

S7.1.2 Each helmet is impacted at four sites with two successive identical impacts at each site. Two of these sites are impacted upon a flat steel anvil and two upon a hemispherical steel anvil as specified in S7.1.10 and S7.1.11. The impact sites are at any point on the area above the test line described in paragraph S6.2.3, and separated by a distance not less than one-sixth of the maximum circumference of the helmet in the test area.

S7.1.3 Impact testing at each of the four sites, as specified in S7.1.2, shall start at two minutes, and be completed by four minutes, after removal of the helmet from the conditioning environment.

S7.1.4 (a) The guided free fall drop height for the helmet and test headform combination onto the hemispherical anvil shall be such that the minimum impact speed is 17.1 feet/second (5.2 m/sec). The minimum drop height is 54.5 inches (138.4 cm). The drop height is adjusted upward from the minimum to the extent necessary to compensate for friction losses. (b) The guided free fall drop height for the helmet and test headform combination onto the flat anvil shall be such that the minimum impact speed is 19.7 ft./sec (6.0 m/sec). The minimum drop height is 72 inches (182.9 cm). The drop height is adjusted upward from the minimum to the extent necessary to compensate for friction losses.


cały pkt 7 to testy..

nie chce przeklejać całego.. ale wygląda że tu też są testy zderzeniowe itd..więc moze ten kask HAWK spełniający norme DOT nie jest takim totalnym badziewem?

EDIT: Wiewiór masz racje .. ( jak zwykle ;) ) .. ale ten kask wyszedł by mnie około 300zł.. poza tym strasznie mi się podoba.. a czasami to że czegoś nie znamy wcale nie oznacza że to jest kiepskie prawwda ??
_________________
power is nothing without control..

"Easy Rider- przeszło mi przez głowe , Easy Rider - głupiec jednym słowem.."

GSX 1400 parowóz ;)
Ostatnio zmieniony przez monteki 2009-10-14, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-10-14, 11:20   

monteki, tego typu informacji się też doszukałem ale chodzi o szczegóły. Normy europejskie są bardzo surowe i kaski muszą wytrzymać uderzenie konkretnej siły. Puknięcie młoteczkiem a spuszczenie na kask ciężaru równego kilku kg - do tego z odpowiedniej wysokości - to dwie rózne rzeczy. Mnie wystarczy, że widziałem ochraniacze na łokcie, które mają ten DOT czy inszy atest z Hameryki. Brak słów, nie ochroni Cię to przed niczym :wmur:
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2010-05-01, 17:22   

Znalazłem kilka informacji na temat testów i norm ECE i DOT...
I odkopałem temat...
To jest fragment większego artykułu o testowaniu kasków z "Motocykla" nr 5/2010.

Garnek.jpg
ECE vs. DOT
Plik ściągnięto 153 raz(y) 373.17 KB

_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2010-05-01, 23:59   

ttom napisał/a:
Znalazłem kilka informacji na temat testów i norm ECE i DOT...
I odkopałem temat...
To jest fragment większego artykułu o testowaniu kasków z "Motocykla" nr 5/2010.


Z tego co wiem, jest dokładnie odwrotnie ... Jak tylko znajdę w archiwum materiały, to wrzucę, bo coś mi się wydaje, że to jakaś mega ściema. Od zawsze hamerykańskie normy były mniej restrykcyjne od europejskich.
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-05-02, 14:15   

zen napisał/a:
Od zawsze hamerykańskie normy były mniej restrykcyjne od europejskich.


Zwróć uwagę, że testy ECE i DOT to zupełnie inne testy i nie bardzo można mówić, że jedne są bardziej restrykcyjne od drugich. Autor pisze, że elastyczna skorupa i twarde wypełnienie kasku bardziej odpowiada testom ECE, a twarda skorupa i miękkie wypełnienie testom DOT.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group