|
Ledy do lightbarów |
Autor |
Wiadomość |
puma5562
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 24 Skąd: Kaniów
|
Wysłany: 2021-01-31, 22:06 Ledy do lightbarów
|
|
|
Witam.Jakie polecacie żarówki led H3 do lightbarów? Takie dobre na noc a nie dzienne. |
_________________ rafał |
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2021-02-02, 09:30
|
|
|
Hej,
Osobiście nie jestem zwolennikiem stosowania żarówek LED typu H , ze względu na niezgodność z homologacją. Jakiś czas temu szukałem rozwiązania na wymianę lampy głównej i zdecydowałem się na zakup firmowej - możesz prześledzić wątek: http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=23562
Znajdziesz tam kilku użytkowników, którzy stosują żarówki LED’owe - np. F.I.P.Barek / Miron … Zagadaj do mnich na Priv, na pewno coś polecą … ja odradzam, na rzecz dedykowanych wkładów, ale to moje prywatne zdanie
LWG |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2021-02-02, 11:55
|
|
|
OldDiver napisał/a: | Same lightbary nie są "zgodne z przepisami" ... |
Też prawda, dlatego w ogóle nie stosuje lighbarów , wystarcza mi dobra centralna lampa LED oświetlająca drogę i zwiększająca moją widoczność |
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3070 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2021-02-02, 14:05
|
|
|
OldDriver:
Spoko - generalnie lightbary mi się podobają, zrezygnowałem z nich ze względów osobistych ... Najwyżej pomylą mnie w nocy z jadącym samochodem z jedną lampą
Ale wracając do tematu żarówek LED. Mimo, że nie jestem ich zwolennikiem, to mają jedną niezaprzeczalną zaletę. W razie ich awarii, wymieniasz na nową, co przy pełnych wkładach LED'owych jest niewykonalne. Wożę co prawda z kufrach na wszelki wypadek klasyczną żarówkę H4, ale awaryjnie może mi ona co najwyżej służyć za "świeczkę" pozycyjną przypięta na trytytkę, a nie pełnoprawne oświetlenie ... Więc coś, kosztem czegoś.
PUMA:
Zanim przeszedłem na oświetlenie LED'owe w lampie przedniej, stosowałem żarówkę H4 Nigh Braker. Dawało to całkiem niezłe efekty. Widziałem też takie H3, może to być alternatywa względem LED'ów ... Nie odradzam, podsuwam tylko pomysł
BTW: Nie wiem, jak wygląda lustro wewnętrzne w Twoich ligthbar'ach, ale od niego również zależy jakoś wiązki światła, sama żarówka to połowa sukcesu. Dobrze by było, aby dioda była w ogniskowej tego lustra. W ten sposób będzie odpijać jak najwięcej światła - żarnik klasyczny świeci 360 stopni, LED kierunkowo, dlatego żarówki LED są z reguły konstruowane z kilku diod. Do tego często są wyposażone w radiator, aby odprowadzić generowane ciepło, więc dobrze by było, aby zmieściły się w lampie ... Jeżeli o tym wszystkim wiesz, to sorry za przydługi wywód, po prostu sam podchodziłem do wymiany oświetlenia na LED w całym motocyklu i z różnych względów dałem sobie spokój pozostając tylko przy wkładzie lampy przedniej. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2021-02-02, 16:12
|
|
|
Gandalf napisał/a: | wystarcza mi dobra centralna lampa LED oświetlająca drogę i zwiększająca moją widoczność | też bez homologacji zapewne. OldDiver napisał/a: | Same lightbary nie są "zgodne z przepisami" | i po raz kolejny sie kolega myli, ale co tam.
Najpierw może uzgodnijmy czym sa lightbary.
Jeżeli przyjąc, że jest to dodatkowe oświetlenie motocykla, to jak najbardziej można je zastosować, tylko muszą spełniać konkretne warunki. Warunki te sa wyraźnie określone w przepisach, więc nie można uogólniać, tylko podać konkrtetnie w jakie dodatkowe oświetlenie można w motocyklu zamontować, a jakie nie.
Jeżeli dodatkowe lampy są :
-lampami przeciwmgłowymi B
-lampami do jazdy dziennej RL
to jak najbardziej mozna je stosować. Oczywiście każdy rodzaj zastosowanych lamp musi miec homologację i odpowiedznie oznaczenie.
Jeżeli natomiast dodatkowym oświetleniem sa lampyz oznaczeniem C/R, CR,HC, HR,HCR,HC/R, DC, DR czy X stosowane być nie mogą.
Dodam jeszcze, że można stosowac dodatkowe światła typu S1 i S2 w liczbie 1 lub 2
[ Dodano: 2021-02-02, 16:17 ]
P.S. Sam mam zamontowane lightbary z lampami typu HCR (homologowane) i mam świadomośc tego iż są niezgodne z przepisami. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Gandalf
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2002
Wiek: 48 Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 106 Skąd: OL-WA
|
Wysłany: 2021-02-02, 16:31
|
|
|
[quote="witek1965"] Gandalf napisał/a: | wystarcza mi dobra centralna lampa LED oświetlająca drogę i zwiększająca moją widoczność | też bez homologacji zapewne.
Z homologacją na Europę i nie jest to enigmatyczne "CE" jak w większości chińskich produkcji, tylko numer homologacji ... Szczegóły znajdziesz w przytoczonym na początku wątku: http://yamaha-dragstar.pl...er=asc&start=20 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2021-02-02, 18:59
|
|
|
Gandalf, przepraszam, źle przeczytałem. Zwracam honor i pokornie proszę o wybaczenie Stary juz jestem, troche ślepy, umykaja mi wyrazy i...potem wychodzi babol. Jeszcze raz prosze o wybaczenie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|