|
WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY . |
Autor |
Wiadomość |
marek42
Rocznik: 1997
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2009-01-24, 18:32 WYMIANA OLEJU W AMORTYZATORACH ORAZ WYMIANA USZCZELNIACZY .
|
|
|
PANOWIE jak wykonac wymiane oleju w amortyzatorach jaki olej najlepiej wlac i jak przeprowadzic wymiane uszczelniaczy czy mozna to zrobic samemu czy lepiej zlecic to fachowcom.POZDRO. |
|
|
|
|
Madźka
Rocznik: 2000
Wiek: 38 Dołączyła: 08 Wrz 2008 Posty: 326 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2009-02-16, 17:54
|
|
|
marek42 napisał/a: | PANOWIE | i panie
tutaj masz całkiem sensowny opis wymiany simmeringów i oleju w lagach http://www.motogen.pl/art...eniu,art16.html
sporo tego jest w necie, sprawa raczej nie wymaga wizyty u mechanika |
|
|
|
|
Cebula
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 217 Skąd: kątownia
|
Wysłany: 2009-04-21, 20:37
|
|
|
No to ja się zapytuje, koleżanki i koledzy, ile oleju muszę wlać do każdej lagi? mam draga z 1998 roku pojemność 650. Nowe uszczelniacze już mam zamówione, pozostaje kwestia oleju- właśnie, ile i jaki ? czy jak dam gęstszy to zawieszenie będzie bardziej twarde? Zaczęło cieknąć więc coś trza z tym zrobić a dutków nie mam żeby w serwisie zrobili więc proszę o poradę pozdrawiam |
_________________ Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
|
|
|
|
|
PUNIO
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 57 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 235 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-04-22, 00:30
|
|
|
kwestia gęstszego oleju - powinno być twardsze zawieszenie (opinia mechanika z serwisu Yamahy) - ja tam za wymianę zapłaciłem chyba ponad 300 zeta |
|
|
|
|
mmmmat
Rocznik: 2006
Wiek: 43 Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 86 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2009-04-22, 07:09
|
|
|
Zalanie gestszego oleju zmienia siłe tlumienia przy szybkim ugieciu amortyzatora olej stawi wiekszy opor w tlumiku stad niby ta twardosc ale najelpiej wymienic sprezyny lub dorobic tulejki ale wiadomo troszke inne koszta bo amorki w dragu to kisiel niesamowity |
|
|
|
|
Cebula
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 217 Skąd: kątownia
|
Wysłany: 2009-04-22, 09:23
|
|
|
No fajnie wszystko powiedzmy że o gęstości oleju już wiemy ale jeszcze jedno pytanie ... ile tego oleju wlać do każdego amortyzatora wie ktoś ????? wymieniał ktoś sam ? szukałem po necie i nie za bardzo coś znalazłem na temat ilości oleju do modelu Drag Star 650. |
_________________ Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
|
|
|
|
|
Nobody
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-08-20, 10:28
|
|
|
Witam,
Do DS (miękki przód niestety) polecam zalać olej 15W, gęstszy niż oryginał 10W. Przez to zawieszenie się utwardza, mniej dobija, ma lepszy feedback. Jest może nieco mniej komfortowo, ale zdecydowanie bezpieczniej, szczególnie przy dużym obciążeniu i awaryjnym hamowaniu.
Można wlać kilkanaście cm3 więcej, wtedy będzie jeszcze twardziej (zmniejsza się poduszka powietrzna).
Ja leję Motula ForkOil 15W.
Wymiana oleju jest prosta:
- odkręcić koło i błotnik,
- poluzować górną śrubę/korek,
- wykręcić lagę z półek,
- odwórcić zlewając stary olej, popompować trochę żeby wypluć resztki,
- zalać nowym
Dla DS650 zalać 507cm3, poziom od krawędzi rury 95mm (amortyzator ściśnięty, bez sprężyny). Można zalać nieco więcej, efekty będą jak wspomniałem wyżej.
pozdrawiam!
N. |
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
|
|
|
|
monkton
Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2009-08-20, 14:29
|
|
|
Wlasnie lania wiecej nie polecam i plukania tez. Nie polecam za "moim" mechanikiem. CLYMER tez zaleca rozkrecenie lag i pisza zeby zalac SAE 10W 464cc, poziom oleju mierzony od gory przy maxymalnie scisnietym amorku z wyjeta sprezyna 108mm (4.25 cala)i od razu dajesz nowe uszczelki z tego co zaslyszalem to groszowa sprawa.
Piwo bo robocie wyjdzie chyba drozej . |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-05-13, 21:41
|
|
|
No i wkońcu ile tego oleju na kazda lage, bo niedługo też mi przyjdzie wymieniać olej. I jeszcze jedno pytanie, jakie sa zastosowane fabrycznie uszczelnienia : http://www.larsson.pl/?c=...NQ==&bid=111735 zwykłe firmy Athea, czy z kapturkami http://www.larsson.pl/?c=...OA==&bid=111735 japan i jeszcze pytanie. Na fotce Athea sa dwa simeringi, a na drugiej dwa simeringi i dwa kapturki osobno ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
pandzioch2003
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-05-13, 22:57
|
|
|
Fabrycznie w Naszych lagach jest olej 10W. W kazdym wypadku tzn. w 650 i 1100 nie podaje sie ilosci oleju w dm3 czy ml, tylko odleglosc lustra oleju od gornej krawedzi lagi( w ustawieniu wsunietej lagi w golen i bez sprezyn. I tak dla 1100 dla obu modeli jest taka sama wielkosc , a dla 650 jest roznica miedzy customem i classic'iem. Jutro sprawdze w katalogu autodaty i napisze z 100% pewnoscia.
Co do oferty Larssona, to jezeli masz cale i niepopekane uszczelniacze przeciwkurzowe(kapturki) to mozesz zamowic tylko uszczelniacze ( ja tak zrobilem ) i jest ok. |
_________________ Współtowarzysze
ISRA 31256
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-05-13, 23:18
|
|
|
hydrargyrum, pandzioch2003, wielkie podziękowania. 507 cm sześciennych. I skąd wziąć te 14 cm, skoro sprzedają w literkach, wypić się nie da, wylać szkoda. Nie lubię marnować niczego bezsensownie. Zawsze pod górkę
Tylko żeby sprawdzić stan uszczelniaczy trzeba zdjąć lagi. Hm, wymiana powinna byc po 20 kkm o ile pamiętam, mam 18 kkm, jak nie będę szalał, to nie zrobię więcej jak 4 kkm, więc chyba nic się nie stanie jak przeholuję troszkę i wymienię na jesieni ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
pandzioch2003
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 198 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-05-14, 19:17
|
|
|
Kurde wpisywale juz dzisiaj dane ilosci oleju i nie widze tego postu - krasnoludki wyniosly.
A xvs 650 custom 114mm odleglosc lustra oleju od krawedzi
xvs650 classic 95mm.
W xvs 1100 custom i classic maja taka sama wielkosc 108mm.
Powodzenia.Olej 10W |
_________________ Współtowarzysze
ISRA 31256
|
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-02-10, 17:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-05-14, 19:27
|
|
|
Masz rację, ale skoro producent określił, że po 20kkm olej jest już wystarczająco zużyty, ze należy go wymienić to zapewne na jakiejś podstawie. Nie chcę nawet zastanawiać się nad wpływem naszych dróg, bo japoniec pewnie nie miał o tym pojęcia inaczej kazałby wymieniać chyba po 10 tyś albo szybciej.
I jeszcze jedno pytanko. Nobody proponuje wlać olej 15W co powinno troche usztywnić przód. Znalazłem Motula do Lag 20W, czy wlać taki, czy będzie za gęsty i zawieszenia okaże się za twarde. Fabryka leje 10W
edit vaaks |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-11-21, 15:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
|
|
|
|
nowyyamaha650
Rocznik: 1997
Wiek: 53 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 2010-06-07, 15:27 Witam 114 mm na zlożonym i bez sprężyny
|
|
|
Witam dzwoniłem do serwisu w Łomiankach (W-wa) 87rok-650 drag custom to 114mm na złożonym bez sprężyny od krawędzi. właśnie wymieniam .pozdrawiam nowy |
_________________ nowyyamaha650 |
|
|
|
|
Andrzej11
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-06-20, 23:28
|
|
|
XVS 650 Classic.Zalałem lagi olejem 15W ( motulem), jest rewelacyjnie moim zdaniem.Przestało praktycznie dobijać i znikneło nurkowanie,spokojnie można się złozyć w zakręcie (na nierównym asfalcie).Po zalaniu olejem 15W to ja kieruje wreście xvs-em a nie on mną.
[ Dodano: 2010-06-20, 23:36 ]
Kolega zalał lagi w xvs 650 customie olejem 20W.Przód zrobił się bardzo twardy, na postoju lagi uginają się z 5 cm, moim zdaniem są za "twarde". |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2010-07-10, 10:52
|
|
|
Andrzej11 napisał/a: | XVS 650 Classic.Zalałem lagi olejem 15W ( motulem), jest rewelacyjnie moim zdaniem.Przestało praktycznie dobijać i znikneło nurkowanie,spokojnie można się złozyć w zakręcie (na nierównym asfalcie).Po zalaniu olejem 15W to ja kieruje wreście xvs-em a nie on mną.
[ Dodano: 2010-06-20, 23:36 ]
Kolega zalał lagi w xvs 650 customie olejem 20W.Przód zrobił się bardzo twardy, na postoju lagi uginają się z 5 cm, moim zdaniem są za "twarde". |
Napisz, czy jeździsz sam czy z plecaczkiem (jakie obciążenie)
To był Motul 15W medium/heavy?
Zamierzam wymienić olej w lagach i przymierzam się właśnie do Motula medium/heavy 15W. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-11-21, 15:23
|
|
|
Dla tych, którzy sami nie boja się wziąć spraw w swoje ręce kilka fotek co i jak po kolei.
Na początek demontujemy wszystko co nam będzie przeszkadzało. W moim przypadku to była szyba, koło ( nie odkręcać na chama osi, najpierw poluzować śrubę zabezpieczająca oś przed wykręceniem, linka prędkościomierza, błotnik. oraz zacisk hamulcowy.
Podnosimy motocykl do góry i stawiamy na czymś stabilnym ( np ze 4 deski kanałowe) tak czy siak ma stać stabilnie i pewnie.
Odkręcamy górna polkę, wykręcając po każdej stronie śrubę ( klucz imbusowy lub inaczej zwany jeszcze hex) oraz ta wielka chromowaną śrubę na środku. Wcześniej odkręcamy kierownicę i kładziemy delikatnie na lampie ( odłożyć jakiś kawałek koca)
w moim przypadku ta śruba trzyma jeszcze górny uchwyt szyby.
Po zdjęciu górnej półki zdejmujemy osłony widoczne na fotce
po zdjęciu której otrzymamy dostęp do śrub trzymających lagę w dolnej półce
.Odkręcamy te śruby i w zasadzie nic już nam lagi nie trzyma, można ja swobodnie wyjąć.
Mamy amortyzator na wierzchy. Trzeba go teraz rozczłonkować.
a) odkręcamy dona śrubę kluczem inbusowym
b) odkręcamy górną śrubę trzymającą sprężynę (uwaga zachować ostrożność, żeby nie wystrzeliła i nie skaleczyła)
Zlewamy cały zużyty olej, który mamy w teleskopie.
Rozkładamy teleskop na części:
Wyciągamy zabezpieczenie simeringu, które jest pod zabezpieczeniem przeciw kurzowym i lekko szarpiąc rura teleskopową w górę wszystko nam ładnie wyjdzie.
Tak wygląda amortyzator w częściach.
Po umyciu, wytarciu i przejrzeniu wszystkiego zabieramy się za składanie wszystkiego do kupy.
1.
2.
3.
4. skręcamy od dołu
5. wkładamy w kolejności pierścień, simering (nowy) i pierścień oraz zabezpieczenie simeringu.
i na końcu przeciw kurzowy
nie musi być nowy, jeżeli nie ma oznak zużycia.
Mamy lagę gotowa do zalania olejem, co też czynimy używając odpowiedniego oleju. Producent zaleca o gęstości 10 W ja natomiast zastosowałem 15W ponieważ jeżdżę z plecaczkiem, a Drag słynie z tego, ze ma zbyt miękkie zawieszenie przednie.
Do XVS 650 jest to ilość 507 centymetrów sześciennych.
Kończymy składać amortyzator, czyli :
]1. wkładamy sprężynę pierścień ( wygląda jak zwykła podkładka)
2. tą rurkę ( nie wiem jak się nazywa)
mocno ściskamy i zakręcamy śrubą . mamy całkowicie skręcony, zalany amortyzator. Teraz trzeba kilka razy ponaciskać go, żeby przepompować olej do dolnej części i wsadzić amortyzator z powrotem do motocykla. Porządnie, ale bez przesady dokręcić śruby dolnej półki, pozakładać osłony , dokręcić górną półkę, założyć kierownicę.
Założyć błotnik, koło, dokręcić linkę prędkościomierza, złożyć oś przednią i skręcić, zabezpieczyć oś śrubą przed wykręceniem.
Na koniec szmatka i pucowanko tego wszystkiego co nam się udało przy okazji zapaprać, zbieramy narzędzia i zadowolenie z siebie otwieramy
i raczymy sie zawartością.
P.S. skoro zadalismy sobie tyle trudu, zdejmując kierę i półkę górną i lagi, to aż prosi się o przesmarowanie łożysk główki ramy. To tylko jeszcze dwie śruby, ale potrzebna jest pomoc drugiej osoby. Samemu nie utrzymamy w ręce wszystkiego a po co odpinać linki itd. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2010-11-21, 15:33
|
|
|
witek1965, Pięknie
Najbardziej podoba mi się zakończenie. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Długi63
Rocznik: 2002
Wiek: 61 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2010-11-21, 16:30
|
|
|
Przed wyjęciem lagi z dolnej półki dobrze jest zaznaczyć jej położenie tak żeby wróciła w swoje miejsce |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|