YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: pan_wiewiorka
2009-09-25, 21:32
Moto zgasło
Autor Wiadomość
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6500
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2009-09-25, 20:18   Moto zgasło

Na samym początku witam serdecznie od od 23 jestem szczęśliwym posiadaczem V starki.Moja radość jest nie do opisania.Nadmienię tylko że wzdychałem do tego moto przez 6 lat.
Mam pytanko:podczas jazdy gdy zacząłem redukować biegi moje moto mi zgasło.Czy mogło to być spowodowane jakimiś zabezpieczeniami fabrycznymi?np. zbyt niski bieg przy zbyt dużej prędkości?

Pozdrawiam
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-09-25, 20:19   

Blokuję dopóki nie zastosujesz sie do Regulaminu. Fazzi, ani słowa! :P

[ Dodano: 2009-09-25, 21:35 ]
Teoretycznie jest odcięcie ale... Sytuacja taka raczej nie wystąpi ponieważ zrzucajac musiałbyś zejść co najmniej o dwa biegi za jednym razem a przy konstrukcji skrzyni biegów w motocyklach jest to raczej niemożliwe. Jeden bieg musi zatrybić zanim zejdzie/wejdzie kolejny. Jeśli sytuacja się nie powtrarza, to zapomnij o tym ;)
A może najzwyczajniej w swiecie nacisnąłeś na przysick 'palenia'. Uwierz mi, nie w takich sytuacjach się to zdarzało ;)
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
Ostatnio zmieniony przez pan_wiewiorka 2009-09-25, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6500
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2009-09-25, 21:43   

I chyba masz rację.Zszedłem o dwa biegi przy dojeździe do skrzyżowania.Pewnie zbyt szybko zacząłem redukować w stosunku do prędkości z jaką się toczyłem.
Pozdrawiam

Jak to miło dostać fachową odpowiedź!!
I jak szybko ;D
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-09-25, 21:56   

Bemol napisał/a:
I chyba masz rację.Zszedłem o dwa biegi przy dojeździe do skrzyżowania.

Nie o to biega. Chosziło mi o to, że aby obroty były za wysokie w stosunku do biegu (a tym samym mogło nastąpić odcięcie), to musiałbym za jednym razem zredukować o dwa biegi. Ale tak się nie da, to nie puszka :)
Bardziej stawiałbym na naciśnięcie startera niż jakikolwiek problem z Gwiazdą :)
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6500
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2009-09-25, 22:01   

Problem z gwiazdą????? w życiu!!!! prędzej brak mego obycia się z tym zacnym sprzętem :(
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-25, 22:13   

Opisz to dokładnie jeszcze raz przede wszystkim, co zrobiłeś jak zgasło.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6500
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2009-09-25, 22:18   

Jak zgasło to oczywiście toczyłem się dalej.Wcisnąłem starter i odpalił.Ale byłem lekko zszokowany i teraz nie powiem czy przed wciśnięciem startera wrzuciłem na luz czy nie.
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-25, 22:22   

Tego czerwonego przełącznika po prawej nie ruszałeś?.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6500
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2009-09-25, 22:28   

A w życiu!!! rączki trzymałem grzecznie na manetkach.Jakbym ten czerwony przełącznik ruszył raz to później bym chyba go musiał ruszyć jeszcze raz co by mi odpalił.Tak mi się wydaje.A ja do niego się nie dotykałem.Słowo daje lol
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3765
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-25, 22:38   

Dobra na razie się nie martw jak się zdarzy jeszcze raz to zapamiętaj dobrze, co i jak i pisz.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6500
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2009-09-25, 22:41   

oki doki
pozdrawiam
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
MarcinBig 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 2178
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2009-09-25, 22:58   

W dragu jest tak, że w górę z biegami idziesz przy odpowiednich prędkościach
(np. ok 80km/h) z IV biegu na V.
W instrukcji podają, że redukujesz się wysokich biegów np V czy IV czy III biegu dopiero przy prędkości 20km/h. Wypróbowałem i tak faktycznie jest.
_________________
There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą"
 
 
ansuz 


Rocznik: 2002
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-11-20, 13:03   

Dobra, przyznam się, mi też gasła, tfu tfu odpukać, oby już nie.

Wydaje mi się, że to kwestia sprzęgła, po paru jazdach przestała, wyczucie w łapach się poprawiło (chociaż dziś rano było poniżej zera jak jechałam i z czuciem w palcach miałam małe problemy :P ) i teraz jest oki, łapie tragicznie wysoko i jest jeden punkt, przy którym nagle zaczyna działać, jak nie dodasz wtedy odrobinę gazu, jest szansa że zdechnie, przynajmniej na niskich. Każde moto inne, więc heh, przyjemnej jazdy mimo pogody, ja chyba przestanę dopiero jak będą pługi śnieżne jeździć.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2568
Skąd: PWL
Wysłany: 2009-11-20, 13:28   

ansuz napisał/a:
łapie tragicznie wysoko
Może to tylko kwestia regulacji sprzęgła - sprawdź.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
ansuz 


Rocznik: 2002
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-11-20, 13:34   

Moszzzz, gdzieś czytałam: "nie regulować", jak się nie przyzwyczaję do wiosny, to pomyślę, ale zasadniczo ostatnio zgasła raz tylko i bezstratnie, więc chyba zaczynamy ze sobą rozmawiać ;d
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1692
Skąd: Nomad
Wysłany: 2009-11-20, 13:49   

Mi się takie cuś zdarza na zimnym... A strasznie skąpy na ssanie jestem...
No i do tego dochodzi jeszcze brak doświadczenia... Raptem najeździłem 150 mil...
Ostatnio to udało mi spod domu dopiero za 3 razem ruszyć... :doh: Więcej ssania i więcej gazu...
Ale jak się już razem rozgrzejemy ;) to jest mniodzio...
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
MaxVarEmreis 



Rocznik: 2009
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: Olkusz/Kraków
Wysłany: 2010-03-08, 13:57   

Nasze Dragi odpalają tylko w pozycji neutralnej??
Tak by wynikało z tych 15 min, które spędziłem na motorku (wiosno przybywaj!!). Czytając jednak instrukcję jest tam zapis jakoby z wbitym biegiem, wciągniętym podnóżkiem i wciśniętym sprzęgłem dało się odpalić moto.
Szczerze, to odpalanie tylko na neutralu jest, dla mnie początkującego, bardziej kłopotliwe i z miłą chęcią dowiedziałbym się, że da sie także na biegu :)
 
 
MarcinBig 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 2178
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2010-03-08, 14:07   

Draga 1100 idzie odpalić z wbitym biegiem używając sprzęgła.
Tylko wypuszczona łyżka (podpora) blokuje tą możliwość
_________________
There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą"
 
 
MaxVarEmreis 



Rocznik: 2009
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 35
Skąd: Olkusz/Kraków
Wysłany: 2010-03-08, 14:29   

Dzięki za informacje.
W takim wypadku będe musiał to dokładnie sprawdzić, bo w momencie kiedy odpaliłem motocykl i przejechałem się dosłownie 15m, motocykl mi rzecz jasna zgasł, a odpalić go potem nie zdołałem. Musiałem szukać neutrala.
 
 
Latoch 



Rocznik: 2006
Wiek: 60
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 194
Skąd: Szczyrk
Wysłany: 2010-03-08, 14:59   

Siedzisz na moto, stoisz na czerwonym świetle, masz na 1 biegu, chciałeś ruszyć i Ci zgasł . Wystarczy włączyć starter ( mając nadal na 1 biegu ) i zapali ponownie, bo stpke masz złożoną. Proste.
A co do tego gaśnięcia przy redukcji, to się dziwię. Przecież chyba nikt normalny nie redukuje biegu jadąc np 80 km/h z 5 na 2 , a po za tym słychac jak pracuje silnik i jakiego biegu chce. Proste. Nigdy mi nie zgasł podczas jazdy, z żadnych powodów.
_________________

Grzegorz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group