|
Podłączenie fanfar - dodatkowy kompresor trąbka XV1900 |
Autor |
Wiadomość |
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-20, 17:45 Podłączenie fanfar - dodatkowy kompresor trąbka XV1900
|
|
|
Witam
Prosił bym o pomoc w podłączeniu elektrycznym trąbki i kompresora do instalacji xv 1900
Od razu powiem że po podłączeniu pod oryginalny klakson efekt jest mizerny - chciał bym żeby po naciśnięciu oryginalnego przycisku klaksonu włączały się dwa obwody - jeden to para oryginalnych wysoko-tonowych klaksonów i drugi obwód który mam zamiar wykonać przez prekaźnik włączający trąbkę zasilaną kompresorkiem
Zakupiłem trąbkę z kompresorkiem
przewody przekroju 2,5mm miedziane (nie miedziowane)
przekaźnik uniwersalny
bezpiecznik w obudowie 30A
przycisk dodatkowy z nierdzewki jak by się nie dało podłączyć pod orygilany włącznik klaksonu
znalazłem schemat podłączenia przez przekaźnik lecz nic z tego nie rozumiem
kolejny problem mam ze znalezieniem przewodu + po przekręceniu stacyjki tak żeby nie namieszać w instalacji - czy może poprowadzić bezpośrednio z aku i wtedy będzie działać bez kluczyka
Jeżeli ktoś mogł by mi wytłumaczyć jak rozmieścić i podłączyć instalację będę wdzięczny
Trąbka i kompresor zamontowane na przednim gmolu
20170320_164455.jpg
|
|
Plik ściągnięto 8489 raz(y) 74.81 KB |
20170320_094305.jpg
|
|
Plik ściągnięto 313 raz(y) 393.91 KB |
Prz.jpg
|
|
Plik ściągnięto 115 raz(y) 39.34 KB |
20170320_163638.jpg
|
|
Plik ściągnięto 121 raz(y) 171.07 KB |
20170320_163614.jpg
|
|
Plik ściągnięto 141 raz(y) 90.12 KB |
|
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2017-03-20, 18:07
|
|
|
Cześć, masz wszystko co potrzeba, (nie widzę jedynie izolacji i trytek ) zasilanie weź z AKU, masz obecnie klaskon bez kluczyka ? nie sądzę, więc i ten nowy także bedzie działał tak samo.
Złącza 85 i 86 zasilasz z obecnego klakosonu zgodnie ze schematem
Złącze 30 do AKU, 87 podaje plus do kompresora, po podaniu zasilania na 85 i 86 przekaźnik zewrze ze sobą 30 i 87. Minus podłączasz na stałe.
Jak piszesz nie jest to dla Ciebie " łatwe" może poszukaj może kogoś do pomocy |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
tygrys
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 67 Dołączył: 30 Lis 2014 Posty: 1621 Skąd: warmia
|
Wysłany: 2017-03-20, 18:42
|
|
|
Nie musisz podłączać "bezpośrednio do aku" poszukaj w przewodach na i obok akumulatora , a znajdziesz wolny - zaślepiony przewód z plusem , jest na nim przezroczysta igelitowa wsuwka , osłaniająca duży "żeński" konektor . To są wyprowadzenia właśnie do zasilania jakichś dodatkowych odbiorników prądu i one są już po bezpieczniku , ale dodatkowy w komplecie z trąbkami nie zaszkodzi. |
_________________ W życiu jest jak w saunie - najbardziej pocą się ci na górze. |
|
|
|
|
Leonn
Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 41 Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 161 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2017-03-20, 19:26
|
|
|
Jestem zaskoczony taką szybką reakcją. To znak że forum żyje
Wytłumaczę czego nie rozumiem
Po włączeniu zapłonu i sprawdzeniu napięcia na poszczególnych przewodach oryginalnego klaksonu czyli masa miernika do silnika i drugi przewód kolejno do przewodów oba przewody mają plus (dzisiaj jeszcze raz sprawdzę)- po wciśnięciu przycisku klaksonu na przewodach wchodzących do klaksonu pojawia się 12V czyli + i - tak jak by jeden z przewodów zmieniał biegunowość za pomocą jakiegoś przekaźnika - klakson oryginalny odkręcony od ramy w powietrzu działa prawidłowo czyli masa musi być po przewodzie
dlatego mam problem z tym podłączeniem
Czy na chłopski rozum mógł bym prosić jeszcze raz o wytłumaczenie krok po kroku jaki przewód połączyć w które miejsce - lub narysowanie odręcznego schematu
Czy przycisk załączający oryginalne klaksony to przycisk założony na masie skoro miał by obsługiwać też drugi obwód czy na plusie i wtedy założył bym drugi włącznik fanfar
[ Dodano: 2017-03-20, 20:45 ]
----
dodaje schematy - oryginalnej instalacji
49 - 1 klakson
50 - drugi klakson
51 - przekaźnik oryginalny wpięty w instalację
schemat podłączenia przekaźnika 541 po moim rozumowaniu - proszę poprawić jak coś źle narysowałem
[ Dodano: 2017-03-21, 02:59 ]
Sprawdziłem - jak i na jednym tak i na drugim klaksonie po włączeniu zapłonu są dwa plusy a po naciśnięciu przycisku klaksonu jeden zmienia sie na minus
[ Dodano: 2017-03-23, 00:27 ]
tqmeh napisał/a: |
Złącza 85 i 86 zasilasz z obecnego klaksonu zgodnie ze schematem
Złącze 30 do AKU, 87 podaje plus do kompresora, po podaniu zasilania na 85 i 86 przekaźnik zewrze ze sobą 30 i 87. Minus podłączasz na stałe.
|
Tak właśnie należy zrobić - po dokładnym przestudiowaniu instalacji elektrycznej doszedłem do wniosku że plus na obu przewodach klaksonu po załączonym zapłonie pojawiał się dlatego że klaksony połączone są równolegle i jak mierzyłem przewody od jednego klaksonu to nie odłączyłem przewodów z drugiego i prąd się cofnął - po odpięciu dwóch na jednym przewodzie był stały plus a na drugim masa dochodząca do włącznika klaksonu - podłączenie tak jak opisał tqmeh i klaksony działają tak że w promieniu 100m nie ujrzę już żadnego psa czy kota
dodam tylko że do pinu 85 i 86 można dać przewód o cienkim przekroju 1mm wystarczy do załączenia cewki a do 30 i 87 minimum 2mm tak do 1m długości a bezpieczniej 2,5 żeby strat nie było
schemat1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 481 raz(y) 56.28 KB |
klaks.jpg
|
|
Plik ściągnięto 351 raz(y) 94.18 KB |
|
_________________ Stratoliner XV 1900
Drag Star 650 Classic (na sprzedaż)
+ Junak M10 od 1999 ROKU ze mną |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|