|
Przegrzany silnik-brak sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
Arturooo
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 48 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 31 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2016-04-17, 20:31 Przegrzany silnik-brak sprzęgła
|
|
|
Witam, opiszę sytuację. Motor Road Star 1600 2003r. Byłem dzisiaj na rozpoczęciu w Częstochowie. Przejechałem 140 km do Częstochowy. Miasto zakorkowane na maksa, ciągłe podciąganie na jedynce i w końcu podjazd pod górkę w ogromnej kolejce. Silnik bardzo gorący. W pewnym momencie sprzęgło przestało reagować...tzn. jak wciskałek klamkę sprzęgła była luźna a motor ciągnął do przodu. Musząc hamować gasnął mi kilka razy aż w końcu już go nie odpaliłem. Udało mi się przepchać go na wolne miejsce. Po postoju trzy godzinnym, silnik nie był już gorący, odpalił normalnie i normalnie dojechałem z powrotem 140 km do domu. Teraz pytanie co mam robić dalej?? Wymiana sprzęgła?, oleju? co mogło sie stać??
Dodam że RS mam dopiero od miesiąca a to była pierwsza trasa. |
_________________ Morit
|
|
|
|
|
powalla
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 49 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 89 Skąd: Mikolow
|
Wysłany: 2016-04-17, 21:50
|
|
|
Wymień olej na zalecany i obserwuj co się dzieje ze sprzęgłem. Parady służą do przechodzenia akcji ze sprzęgłami, termostatami i chłodnicami (tu masz luzik) |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-04-17, 22:15
|
|
|
Przegrzałeś olej, więc czym prędzej wymień na nowy. Potem okaże się, czy nie przypaliłeś przy okazji okładzin na sprzęgle. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1858 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-18, 06:45
|
|
|
Klasyka. Jak już gdzieś pisałem wcześniej, miałem podobnie z XVS 650. Na oleju Motul 10W40 wyraźnie czułem zmianę pracy sprzęgła po dłuższej jeździe w korkach, w upalne dni. Zmieniłem olej na syntetyk Valvoline 10W50 Synpower i problem ustąpił. Sprzęgło pracowało bez zarzutu w upale, w kompletnym korku w Tiranie. Co by było, gdybym zalał silnik polecanym przez producenta 10W30 |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
lenio
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2016-04-18, 21:02
|
|
|
Miałem to samo w swoim Radku kiedyś na otwarciu sezonu w Bochni , gdy wystygł wszystko wróciło do normy , zmieniłem olej na nowy tylko dla tego że była na to pora. Polecam syntetyk
Motul 20W50 |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
|
|
|
|
Arturooo
Model: RS1600
Rocznik: 2003
Wiek: 48 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 31 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2016-04-19, 11:52
|
|
|
dzięki za rady. W przyszłym tygodniu wymiana oleju i myślę że na tym się zakończy ale jest już nauczka na przyszłość. Pozdrawiam |
_________________ Morit
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|