DS 1100 szarpie i prycha podczas szybszej jazdy |
Autor |
Wiadomość |
franio123

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 06 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2015-10-14, 19:53 DS 1100 szarpie i prycha podczas szybszej jazdy
|
|
|
Witam. Świeżo zakupiony ds, mało jeżdżony w tym roku. Zapala ładnie, chodzi równo na biegu jałowym, wkręca się na obroty ładnie. Ale podczas jazdy przy mocniejszym odkręceniu zaczyna szarpać i strzelać w rurę. Na neutralu jest ok. Podjechałem do mechanika i nic nie stwierdził. Co prawda nie jechał nim bo już zamykał. Co może być przyczyną? Dać do czyszczenia i regulacji gaźniki? Jeśli tak to można to zrobić na koniec sezonu czy czekać do wiosny? Pozdrawiam.
ps. jak sprawdzić stan oleju? |
|
|
|
 |
tqmeh


Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1261 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2015-10-14, 19:59
|
|
|
Proponuję zacząć od sprawdzenia przewodów WN i wymiany świec. |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
 |
franio123

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 06 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2015-10-14, 20:13
|
|
|
nie mogę znaleść na alledrogo kabli wn do Dsa. gdzie je kupić?
Dam radę sam wymienić? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2015-10-14, 20:14
|
|
|
franio123 napisał/a: | Dać do czyszczenia i regulacji gaźniki? | tak, mozliwe, że skład mieszanki jest zły.
franio123 napisał/a: | ps. jak sprawdzić stan oleju? | w okienku rewizyjnym, po lewej stronie. Motocykl musi stać prosto w pozycji pionowej. Zreszta po co sprawdzac, czas spuścic i wlać nowy.
Kontrola układu zapłonowego jak napisał tqmeh, |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
JozefK


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 68 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 594 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2015-10-14, 22:31
|
|
|
Proponuję, najpierw sprawdzić filtr powietrza i filtr paliwa, mogą być brudne i przez to te kłopoty. |
_________________ Jeździjmy tak aby było nas coraz więcej a nie mniej.
 |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2015-10-16, 11:02
|
|
|
zanim kupisz kable sprawdz podstawowoe rzeczy, ja stawiam na swiece ale generalnie po zakupie motocykla warto mu poswiecic 2 popoludnia i zrobic regulacje zaworow, synchronizacje gaznikow, wymienic filtry i olej w silniku i kardanie i wsadzic nowe swiece i filtr paliwa .DS to bardzo latwa w obsludze maszyna i sam to zrobisz a przy okazji zobaczysz jak on dziala |
|
|
|
 |
franio123

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 06 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2015-10-17, 18:49
|
|
|
Zauważyłem że pierwszy cylinder jest zimny. Po czasue robi się ledwo ciepławy od dołu podczas gdy drugi parzy w łape. Wygląda na to że chodzi tylko na jeden gar. Iskra z fajki jest, niestety nie mam klucza teraz by wykręcić świece. Byłoby super gdyby to było przyczyną. W poniedziałek kupie klucz i świece to będę wiedział. Przy okazji jakie świece polecacie? |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
 |
waldorf

Rocznik: 2007
Wiek: 64 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 212 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-10-17, 19:51
|
|
|
świece irydowe,ZDECYDOWANIE. Parę złotych wiecej ale to jednorazowy wydatek,odda Tobie w eksploatacji. |
|
|
|
 |
franio123

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 06 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2015-10-18, 18:00
|
|
|
zakupiłem klucz do świec w markecie. wykręciłem tę przednią i ku mojemu zdziwieniu iskra na świecy jest. świeca czysta jak nowa, ale mokra od benzyny. nie mam nowej bo w niedzielę nie kupię, wiec wziąłem ją do domu wygrzałem i wyskrobałem dokładnie. ustawiłem też większą przerwę, jaką nie wiem tak na oko. wkręciłem i cylinder zaczął pracować. nie wiem jak podczas jazdy będzie bo pada cały czas. wychodzi na to że świeca albo jest felerna i gubi iskrę albo za dużo benzyny dostaje i jest zalewana przy wyższych obrotach. Jutro kupię nową, jednak dopóki pogoda się nie zmieni to nie sprawdzę jak się zachowuje moto. Jaką przerwę powinienem ustawić? jaki typ świec powinien być bo różnie piszą. chodzi mi o ciepłotę i zwykłe bo irydowe wstawię na wiosnę jak ogarnę temat.
Z góry dzięki za pomoc. Może moje problemy dla niektórych będą śmieszne, ale jestem już przewrażliwiony bo ostatnie trzy pojazdy jakie kupiłem w stanie bardzo dobrym okazały się zajechanymi trupami i kupę kasy wywaliłem na mechaników i części by doprowadzić je do szyku. Dla tego też boję się że każdy pierdół może okazać się czymś poważniejszym. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2015-10-18, 18:23
|
|
|
Odstęp m. elektrodami 0,7-0,8 mm. BPR7ES/W22EPR–U
NGK/DENSO |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
tom2sor

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 51 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 5 Skąd: Porąbka
|
Wysłany: 2015-10-18, 20:09
|
|
|
Sprawdź gaźniki - ostatnio miałem podobne objawy, które z czasem się pogłębiły i moto klękło całkiem. Okazało się że pościł oring pod zaworem iglicowym i gaźnik przelewał. |
|
|
|
 |
franio123

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 06 Paź 2015 Posty: 16 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 2015-10-21, 16:14
|
|
|
trochę się osuszyło,więc wymieniłem świece i w drogę. przejechałem około 20 km. Nic się nie dzieje niedobrego. chodzi równo, nie przerywa. zobaczymy z czasem czy nie zalewa świecy.
oby nie pozdrowionka |
|
|
|
 |
|