|
Przeróbka licznika z mil na km |
Autor |
Wiadomość |
Miron-Ww
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Paź 2014 Posty: 32 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-04-25, 20:33 Przeróbka licznika z mil na km
|
|
|
Witam .
Czy ktoś z Was ma doświadczenie z przeróbką licznika z mil na km w Midnight ? Dałem do gościa licznik który mi go przerabiał i miały być wskazania przebiegu w km i tak miało naliczać a dziś sprawdziłem dokładnie że dalej zlicza w milach. Czy oprócz programowania licznika trzeba coś jeszcze ? Czytałem o kalibratorze ale może ktoś już to z Was przerabiał.
Tarczkę zmieniłem na km z tm nie ma problemu chodzi o wskazania przebiegu. |
_________________ "Z miłością do pasji" |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2015-04-25, 20:57
|
|
|
Qzwa czy to was boli, jak ci przeszkadza to trzeba było kupić europę, a teraz oprócz tarczy musisz mieć impulsator, a za niby przeróbkę licznika gość cię skroił bo nic nie zrobił |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
Miron-Ww
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Paź 2014 Posty: 32 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-04-25, 21:51
|
|
|
Chodziło mi o poradę a nie mądrości życiowe więc wstrzymaj się od zgryźliwych uwag. |
_________________ "Z miłością do pasji" |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
|
Miron-Ww
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Paź 2014 Posty: 32 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-04-26, 12:35
|
|
|
No to do tej mądrości dodaj gdzie nabyć impulsator , tylko nie pisz mi o serwisie. |
_________________ "Z miłością do pasji" |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2015-04-26, 13:50
|
|
|
Miron-Ww napisał/a: | gdzie nabyć impulsator | I tu jest pies pogrzebany, kiedyś widziałem na Ebay, bo u nas to nie koniecznie i chyba tylko serwis |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
Beny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 542 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-04-26, 17:18
|
|
|
Miron-Ww, stary wyluzuj. Robrob, powiedział Ci co jeszcze musisz zrobić, a Ty byś chciał, aby Ci pod drzwi podrzucił bo ma takich na pęczki w garażu. Nieładnie |
_________________ GKP: XVS650 > XVS1300 CU (STRYKER) > BMW R1200GS 😳 |
|
|
|
|
Miron-Ww
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Paź 2014 Posty: 32 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-04-26, 22:20
|
|
|
Beny napisał/a: | Miron-Ww, stary wyluzuj. Robrob, powiedział Ci co jeszcze musisz zrobić, a Ty byś chciał, aby Ci pod drzwi podrzucił bo ma takich na pęczki w garażu. Nieładnie |
Ja się grzecznie zapytałem to Robrob na mnie naskoczył więc kto ma niby wyluzować ?
Tak kupiłem moto z USA i chcę mieć licznik europejski , taki mam kaprys. |
_________________ "Z miłością do pasji" |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-04-26, 22:56
|
|
|
Miron-Ww napisał/a: | Tak kupiłem moto z USA i chcę mieć licznik europejski , taki mam kaprys. |
Kaprys już masz, to teraz jeszcze nazbieraj kasę. Bo tanio to raczej nie będzie - no, ale kaprys, to kaprys.
Części możesz nabyć albo w serwisie, albo w drugim obiegu części używanych. Zważywszy na model i rocznik wprowadzenia do sprzedaży, to raczej dużo takich ofert nie znajdziesz. Tym bardziej, że silniki raczej sporadycznie ulegają destrukcji i są odzyskiwane, a kto zechce zdekompletować kompletną i sprawną jednostkę napędową?
Poza tym nie jest potrzebny impulsator, bo MS zbiera dane z wyjścia przekładni wtórnej, a impulsy i ich ilość generuje zębatka na wałku zdawczym, tak jak to Yamaha wprowadziła już w RS'ie (a może i wcześniej). Impulsator to zwykły czujnik Halla, reagujący na zbliżenie metalu (karbu).
Nie wiem, czy Yamaha dla wersji amerykańskiej i europejskiej zmieniała zębatkę. Raczej wątpię. Całą robotę dużo prościej załatwia się na drodze oprogramowania. Zatem gościu od przeróbki licznika, raczej był na poziomie zdecydowanie wcześniejszych rozwiązań liczników prędkości. Zmiany oprogramowania samego licznika nie wykona, jedynie można zastosować konwerter impulsów, który stosownie zwielokrotni ich ilość, tak by układ pokazujący w milach, faktycznie pokazywał w kilometrach.
Zdobądź serwisówkę i sprawdź skąd są pobierane impulsy i czy są różnice w zestawieniu części w tym obszarze, pomiędzy wersją amerykańską i europejską.
Najtaniej chyba będzie wymienić cały licznik na europejski. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
Miron-Ww
Model: MS1300
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Paź 2014 Posty: 32 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-04-26, 23:04
|
|
|
I to jest sensowna odpowiedz Gość faktycznie coś robił w oprogramowaniu bo byłem przy tym jak podpinał kompa ale najwyraźniej nie bardzo mu to wyszło . Zobaczę co i jak a jak się nie da to sobie odpuszczę . Części do tego modelu z używek jak na lekarstwo . |
_________________ "Z miłością do pasji" |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|