Olej |
Autor |
Wiadomość |
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2015-04-21, 12:05
|
|
|
hawk napisał/a: | Przy wymianie starego zaskoczyła mnie rzadkość i słaba lepkość spływającego 10W40. Przewinąłem na nim ok 12 tys km. |
Przejechałeś 12 tyś. zamiast rekomendowanych 6 tyś. i dziwisz się, że się rozrzedził?
kujawiak napisał/a: | Ja leje 10W-40. Ale troche bym sie wahal wlac full syntetyk. |
Skąd takie obawy? |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-21, 12:20
|
|
|
hawk napisał/a: | Przy wymianie starego zaskoczyła mnie rzadkość i słaba lepkość |
Czy ten zlany stary olej to był też Motul ? |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
arkady007
Model: MS1900
Rocznik: 2011
Wiek: 53 Dołączył: 23 Maj 2015 Posty: 208 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-05-24, 19:17
|
|
|
Panie i Panowie
Dla pełnej jasności :
Yamaha zaleca olej Yamalube (olej robiony przez koncern ENEOS dla Yamaha).
Dealerzy zalecają Castrola, Mobila i inne bo taką podpisali umowę!!!
Są spore różnice w jakości olejów (odczuwam to w samochodzie i motocyklu) i dlatego ja osobiście stosuję w motocyklu Motula (od wielu lat) i nie narzekam.
Silnik pracuje cicho, skrzynia też, jak się reguluje zawory silnik jest czysty w środku - to mi wystarcza.
Pomimo, że mam V-kę chłodzoną wodą, stosuję olej do V-ek chłodzonych wiatrem (odporność na temperaturę to jeden z podstawowych parametrów) a lepkości i smarności - jak w instrukcji - i tu nie trzeba fabryki poprawiać |
_________________ Arkady007
Był Stryker 1300 Raider zakupiony
Z motocyklami jest jak z wódką...
Fun zaczyna się od litra ... |
|
|
|
|
Walgav
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 13 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2016-03-07, 22:22
|
|
|
Sory za OT ale chciałbym się dowiedzieć jaki typ oleju można zalać do XVS1300 z przebiegiem niecałe 38 tyś.? W instrukcji obsługi jest podane tylko, że ma być SAE20W40 ale czy ma to byc mineralny? Gdzieś wyczytałem, że do MS powinien być mineralny bo inaczej sprzęgło się bedzie ślizgało (no chyba,że coś pokręciłem) |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-03-07, 22:30
|
|
|
i trzymaj się instrukcji |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Walgav
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 13 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2016-03-08, 10:39
|
|
|
To wiem, ale czy olej o oznaczeniu 20W40 to jest olej mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny bo nie znam się na tym za bardzo 😄 |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-08, 12:32
|
|
|
20W40 to klasa lepkości oleju i nie zawiera informacji o składzie chemicznym. Czy olej jest mineralny, czy syntetyczny, można wyczytać w ulotce producenta. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Walgav
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 13 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2016-03-08, 13:06
|
|
|
Ok więc znowu pojawia się pytanie: jaki olej 20W40 wlać do silnika XVS1300 z 2009r o przebiegu 38tyś km? Mineralny, półsyntetyczny czy pełny syntetyk? Od razu powiem, że nie mam pojęcia czym jest zalany obecnie. |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2016-03-08, 14:21
|
|
|
Ja do wszystkiego od zawsze (nigdy nie miałem motocykla o przebiegu pow 50-60tyś) leje syntetyka i jeszcze żaden motocykl nie grymasił. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-03-08, 15:33
|
|
|
a instrukcja na to: mineralny |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2016-03-08, 16:27
|
|
|
Instrukcja też nie grymasiła |
|
|
|
|
Walgav
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 13 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2016-03-08, 16:30
|
|
|
pyra napisał/a: | a instrukcja na to: mineralny |
Pyra bardzo Cię proszę napisz mi na której stronie instrukcji pisze, że ma to być olej mineralny bo ja przeczytałem całą i nic nie znalazłem Jeśli to tam jest to ide jutro do okulisty :) |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-03-08, 19:03
|
|
|
Ano sprawdziłem, faktycznie nie jest tam nigdzie napisane olej mineralny ale też nie jest napisane syntetyczny.... gdyż nie ma olejów syntetycznych SEA20W40, a przynajmniej nie było w 2011, Moja pomyłka wynikła z tego że w 2011 roku wykonałem 2 telefony do różnych ASO Yamaha i tam potwierdzono ,że lejemy mineralny.Podobnie jak nie założymy świec irydowych do MSa( brak wzmianki w instrukcji) ...... gdyż nie ma takiego odpowiednika Nie powiem na jednej wymianie zaryzykowałem syntetyk - jednak szybko wróciłem na mineralny, przeszkadzała mi głośna praca klawiatury. |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2016-03-08, 19:46
|
|
|
A to nie jest tak, że w miejsce 20W40 można wlać choćby i -100W1000 (tak mocno teoretycznie) i pośrednie byle nie pierwsza cyfra większa niż 20cia i 2ga nie mniejsza niż 40ci ? |
|
|
|
|
Walgav
Model: MS1300
Rocznik: 2009
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 13 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2016-03-08, 19:52
|
|
|
Dzięki Pyra, sprawdzałem też dzisiaj inne fora motocyklowe i też piszą, że do dużych V-ek Yamahy powinno się lać wyłącznie olej mineralny. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-03-08, 20:17
|
|
|
Jacek6, każdy leje na własną odpowiedzialność.... co chce. |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-08, 20:19
|
|
|
Walgav napisał/a: | piszą, że do dużych V-ek Yamahy powinno się lać wyłącznie olej mineralny |
I tą mądrością ludową proponuję zakończyć temat |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Jacek6
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Wiek: 57 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 1034 Skąd: OPOLE
|
Wysłany: 2016-03-08, 20:23
|
|
|
pyra napisał/a: | Jacek6, każdy leje na własną odpowiedzialność.... co chce. |
No na bank tak jest. Ale może ktoś zna odpowiedz na moje pytanie, czy szerszy zakres niż wskazany przez producenta jest gorszy... Producent może podaje tylko absolutne minimum... |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5367 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2016-03-08, 20:26
|
|
|
Przeczytaj pozostałe tematy olejowe na forum, a znajdziesz odpowiedź. |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
nunio
Model: RS1600
Rocznik: 1999
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 185 Skąd: Galicja
|
Wysłany: 2016-03-08, 20:42
|
|
|
Walgav napisał/a: | {...}na której stronie instrukcji pisze, że ma to być olej mineralny bo ja przeczytałem całą i nic nie znalazłem Jeśli to tam jest to ide jutro do okulisty |
... a nie ma tam /w tej serwisówce/ gdzieś przypadkiem trzech słów w języku Shakespeare'a "non friction modified" ?
W serwisówce do xv1600 jest to na stronie 21-szej |
_________________ cenzura//Kozak_Barabasz |
|
|
|
|
|