| Zapach paliwa | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | gery73   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 29 Lis 2011
 Posty: 232
 Skąd: Kielcówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-06-22, 14:58   Zapach paliwa |   
 |  
               | 
 |  
               | Powiedzcie mi Panowie i Panie - z jakich to powodów moja maszyna śmierdzi paliwem, a na dodatek dzisiaj podczas jazdy na światłach zaczęła schodzić z obrotów i tak jak by chciała zgasnąć ?. Po przejechaniu paru kilometrów wszystko wróciło do normy, ale w garażu czuć zapach benzyny, która to nigdzie nie wycieka. Co może być - podwieszone pływaki w gaźniku ? albo co ... 
 
 gery73
 |  
				| _________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | benan   
  
 Model: MS1900
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 27 Sie 2011
 Posty: 164
 Skąd: DSW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-06-22, 18:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po mojemu to króćce gaznika spękane lub dziurawe -choć moto nie stary- zacznij od  sprawdzenia tych gumek |  
				| _________________ Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star  Silverado - jest XV 1900 Stratoliner
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gery73   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 29 Lis 2011
 Posty: 232
 Skąd: Kielcówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-06-22, 19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pierwsze co zrobiłem to tez o tym pomyślałem ale krócce są jak nowe . 
 gery73
 |  
				| _________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Endrju   
  
  
 Model: XV 1700 Warrior
 Rocznik: 2008
 Wiek: 66
 Dołączył: 08 Wrz 2011
 Posty: 665
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-06-22, 20:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | może być korek wlewu paliwa nieszczelny. Przy wyższych temperatur ( tak jak to się dzieje w tej chwili) , może nie uszczelniać tak dobrze jak przy niższych temperaturach. Jest po prostu duże parowanie |  
				| _________________ O MATKO CZEMU PIJE TAK RZADKO
 
 Endrju
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remol71   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 54
 Dołączył: 18 Maj 2010
 Posty: 1888
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-06-22, 20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | IMHO telepatycznie tego problemu się nie rozwiąże. Co najwyżej powstanie 5 stron gdybania z którego i tak nic nie wyniknie. |  
				| _________________ Suzuki V-Strom 1050 XT
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Apple Mike   
  
  
 Model: WS1600
 Rocznik: 2002
 Wiek: 48
 Dołączył: 14 Gru 2009
 Posty: 300
 Skąd: Bobrowniki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-06-25, 09:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | może przelewa z gaźników - wyregulowane? |  
				| _________________ Byle do piątku...
 
 Były:
 Gwiazda 650
 Dzikus 1600
   Goldas 1800
   
 Jest:
 Tygrysek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pirania_LM   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 1742
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-06-26, 21:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Endrju napisał/a: |  	  | może być korek wlewu paliwa nieszczelny. Przy wyższych temperatur ( tak jak to się dzieje w tej chwili) , może nie uszczelniać tak dobrze jak przy niższych temperaturach. Jest po prostu duże parowanie | 
 
 nic się nie dzieje, temperatura tak działa, nie przejmuj się, wszystko jest OK
 |  
				| _________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wiedzmin   
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 25 Cze 2013
 Posty: 66
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-06-26, 22:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź filtr powietrza czy nie jest mokry od benzyny, ale zawsze raczej od moto wyczuć idzie benzynę. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GG   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2008
 Wiek: 50
 Dołączył: 11 Kwi 2012
 Posty: 153
 Skąd: Dragoni Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-06-27, 15:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam dwa dragi, obydwa czuć paliwem w parne , upalne dni. W pewnych temperaturach to normalne że  na postoju czujesz "zapach". Początkowo byłem pełen obaw bo zapaszek pojawił się kilka dni po obsłudze gaźników. Ale dopatrzyłem się że pod zbiornikiem nie ma zapachu, obwąchałem wszystko co się dało  . Tylko powyżej korka wali paliwem. I dobrze , wyobraź sobie ze masz hermetycznie  szczelny zbiornik, to co się będzie działo z oparami, rozwaliło by interes. Staraj się nie palić w czasie jazdy i tyle.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gery73   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 29 Lis 2011
 Posty: 232
 Skąd: Kielcówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-06-28, 08:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zapach paliwa w gorące dni to u mnie też norma ale jak moto zaczyna gasnąć i do tego czuje paliwko to zaczynam układać w głowie różne dziwne obrazy   
 Do rzeczy - Przyczyną schodzenia motocykla z obrotów był obluzowany air boks na gaźniku - do tej pory nie miałem czasu, ale wczoraj zrobiłem regulacje zaworów i przy okazji rozbebeszania mym oczom ukazał się przerażający widok płuc jadwigi która to na szczęście przez chwile oddychała nieoczyszczonym powietrzem.
  Swoją drogą gardziele gaźnikowe to mogły by być trochę wyższe lepiej to wszystko by się trzymało. A dlaczego air boks się wysunął - otóż swego czasu z braku tego samego czasu oddałem moto do regulacji mechanikowi - i co i ku...wa tak ćwok założył linki od gazu, że za każdym ruchem kierownicy linka ciągnęła gaźnik delikatnie w lewo i prawo - jak wiadomo air boks ma delikatnie mówiąc nie za dużo miejsca no i efekt był taki że jak motocyklem jechało się prosto to wszystko było ok a jak skręcało np na krzyżówce to air box rozszczelniał się  działy się jaja. 
 Wnoski na przyszłość : Nie oddawać motocykla do mechanika.
 Plusy z tym związane : Po 5 godzinach gry wstępnej połączonej z pieszczeniem zaworów czyszczeniem gaźniora, synchronizacją gaźników itd - jadwiga doszła - aż mi się nie chciało z tego motocykla zsiadać i wróciłem do chałupy o 12 w nocy.
 
 Pozdrawiam gery73
 |  
				| _________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sq9idm   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 28 Lip 2014
 Posty: 5
 Skąd: Sląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-09-03, 11:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie tez było czuć zapach benzynki w garazu po jezdzie. Zadnego wycieku nic...
 
 fakt króćce już w sumie by się nadawały powoli do wymiany ale to po sezonie.
 Natomiast dziś chciałem prześledzić instalację zasilania paliwem i zrzuciłem bak i co widzę...
 z jednego gażnika zsunięty airbox tak że dolegał ale opaska już nie trzymała.
 Co dziwne żadnych dziwnych objawów w pracy silnika nie było.
 
 Teraz zobaczymy czy jeszcze coś będzie dawać benzynką.
 Kolejny krok to właśnie króćce.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gery73   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 29 Lis 2011
 Posty: 232
 Skąd: Kielcówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-09-03, 12:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy składaniu wszystkiego do kupy zwróć uwagę na linki gazu - jak juz założysz airbox to rusz kierownicą w lewo i prawo i zobacz czy ci "nie ciągnie" airboxa - jeżeli tak będzie to pokombinuj z linkami gazu po chwili zauważysz o co chodzi. 
 
 
 gery
 |  
				| _________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sq9idm   
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1997
 Dołączył: 28 Lip 2014
 Posty: 5
 Skąd: Sląsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-09-04, 12:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Spoko Gery linki ładnie "chodzą" przy szybie przy skretach i nie ciągną gaźników.
 Widocznie poprzedni macher nie przyłożył się gdy zakładał airboxa.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |