FILTR POWIETRZA FIRMY KN |
Autor |
Wiadomość |
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-02-06, 13:35 FILTR POWIETRZA FIRMY KN
|
|
|
Witam kolegów/koleżanki
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad włożeniem filtra KN do swojego DS-a pojemności 650. Ale sam sobie zadaje pytanie czy jest sens i czy to poprawi prace silnika. Oczywiście zwiększenia mocy nie uzyskam, wiadomo ze można to zrobić zmieniając cala puszkę filtra wraz z dyszami w gaźniku (gotowy zestaw = hypercharger). Pozostaje pytanie czy warto wydać około 240 zl na filtr KN czy równie dobrze warto kupować nowy (tańszy filtr) na rozpoczęcie sezonu. Moze ktoś z szanownych kolegów/koleżanek ma taki filtr powietrza w swojej gwieździe i może podzielić się spostrzeżeniami czy poprawił się charakter pracy silnika itp. PODKREŚLAM, że chodzi mi tylko o zastosowanie samego wkładu filtra bez zmiany dysz w gaźniku czyli bez wsadzania hyperchargera.
pozdrawiam |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-06, 13:40
|
|
|
Miałem K&N w samochodzie i lepiej się z nim czułem. Dodam do tego fakt, że kiedyś standardowy filtr papierowy w samochodowej puszce rozpadł się. Z K&N to się nie przytrafi. Też rozważam zakup K&N do XVS 650, bo mi zostały jeszcze kosmetyki oryginalne do czyszczenia i nawilżania. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-02-06, 14:49
|
|
|
Kolego a powiedz mi gdzie takie akcesoria do filtra można nabyć i w jakiej cenie? i co ile trzeba nawilżać ten filtr. Czy nawilża się go co określony przebieg. No i czy to nawilżanie potrzebuje jakiegoś specjalnego sprzęta czy poprostu jest to preparat w sprayu który się zapodaje na filtr. |
|
|
|
|
benan
Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 164 Skąd: DSW
|
Wysłany: 2014-02-06, 15:01
|
|
|
Proszę bardzo zestaw do czyszczenia filtra
http://sklep.intercars.co...w.knfilters.com
Obecnie zmieniłem w swoim Radku na K&N , wydaje mi się że trochę zmniejszył spalanie i lepiej się zbiera przy ruszaniu - sprawdzę w tym sezonie swoje przypuszczenia , bo przejechałem na nim ok.1000 km , a na porównanie założe z powrotem papierowy na jakiś czas -żeby poczuć różnicę |
_________________ Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star Silverado - jest XV 1900 Stratoliner |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-02-06, 15:25
|
|
|
OK dzięki koledzy za wskazanie mi właściwego kierunku, wobec tego kupuje ten filtr i na ten sezonik go zakładam do maszynki. Chodziło mi o potwierdzenie ze nie jest to kolejny chwyt marketingowy. Tutaj koleś demonstruje zaletę KN i jego czyszczenie, może komuś się to przyda pod ciśnieniem nie można ich czyścic.
http://www.youtube.com/watch?v=3g9cynpmNQI
Na filmiku widać piłeczkę ping-ponga jak się unosi pięknie jak dajemy filtr KN a stoi w miejscu jak się da papierowy. Właśnie to mnie zastanawiało czy nie jest to jakiś chwycik marketingowy. Dzięki za wszelkie informacje.
Na koniec filmik z panią która jest zadowolona jak piłeczka idzie do góry
http://www.knfilters.com/...Demo_Polish.htm
Na stronie Larssona znalazłem taka informacje odnośnie tych filtrów
Konieczność czyszczenia filtra K&N po przejechaniu 80 000 km. Do czyszczenia prosimy używać kompletu do konserwacji filrów K&N nr kat. 712 0117.
PZDR |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-06, 18:24
|
|
|
Ech, wydatki i wydatki Dobrze, że mam przynajmniej te szampony i oleje |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2014-02-06, 18:28
|
|
|
Ruffi, czyszczenie filtra duuużo częściej, oczywiście zależy od warunków,w moim przypadku razem z wymianą oleju - po 2 intensywnych sezonach K&N się zwrócił |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-02-06, 19:48
|
|
|
Pomoże dużo pod warunkiem że odblokujesz też trochę wydech jeśli jest seryjny będzie restrykcyjny czyli może być tak że zadławisz moto bo dostanie więcej powietrza ale wydech nie nadąży opróżnić spalin więc zależy jakie masz wydechy. Za jednym strzałem robi się więc najlepiej wydech, filtr k&n i iglica ewentualnie filtr i iglica akcesoryjna. Filtr ja myłem raz na sezon jak nie jeździsz po zakurzonym terenie ale teraz kupiłem drycharger więc rzadziej będę mył i nasączał. Generalnie jak już nie widać tych drucików to uznajemy że jest zasyfiony. ;-) |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-02-07, 19:43
|
|
|
Wydechy oryginały wiercone chyba 5 otworów na 1 cygaro średnicy fi 8 lub 10 takiego już kupiłem. Brzmienie ma ładne takie rasowe jak HD (przynajmniej w moim odczuciu). Pustych jakoś nie trawie tzn jak dla mnie za głośne. Nie wiem jak mogą niektórzy jeździć na pustych w trasie np 2 godziny ciągiem chyba, że w uszy wkładają jakieś tłumiki. Filtr już zakupiłem i czekam na przesyłkę. |
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-02-08, 12:12
|
|
|
No to obawiam się że bez innej iglicy się nie obejdzie bo będzie Ci kichał i miał mało paliwa ewentualnie budżetowo możesz odkręcić gaźnik od góry i dać podkładkę 0,5 mm lub nawet dwie pod klips iglicy, powinno pomóc. No i oczywiście od nowa wyregulować mieszankę wolnych obrotów. Zmieniając filtr zmieniasz proporcje mieszanki, musisz dodać troszkę paliwa. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-08, 12:22
|
|
|
WITT33 napisał/a: | Zmieniając filtr zmieniasz proporcje mieszanki |
Bzdury piszesz. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-08, 14:49
|
|
|
Ręce opadają. Gaźnik, w którym skład mieszanki zależy od filtra. Litości. Nawet nie będę podejmował dyskusji. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
powalla
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 49 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 89 Skąd: Mikolow
|
Wysłany: 2014-02-08, 18:00
|
|
|
Pewnie WIT33 sam opisze co i jak ale ja tu widzę ewidentny skrót myślowy , czyli jak dasz więcej powietrza (K&N to umożliwia) i aby to wykorzystać musisz dodać paliwa by uzyskać poprawę osiągów ...no chyba że zamontować K&Na tylko po to aby był , to nie trzeba nic kręcić
PS: wczoraj przeczytałem ten temat i dziś korzystając ze słońca umyłem i wysuszyłem swój filtr K&N , a w poniedziałek napuszczę olejkiem |
|
|
|
|
WITT33
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-02-08, 21:51
|
|
|
Ja tu nie mam co pisać bo nie mam do kogo, jak ktoś nie rozumie że jak więcej zje to za przeproszeniem więcej wys.. no to o czym będziemy gadać. Są google, są fora, tam wszystko pisze. |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-08, 23:48
|
|
|
|
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Motodrag
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 5 Skąd: Czechowice
|
Wysłany: 2014-02-09, 16:44
|
|
|
Może się zdarzyć tak, że po zamontowaniu K&N pojawi się dziura w gazie. Wiem to z własnego doświadczenia i dopiero regulacja gaźnika poprawiła sytuację. |
|
|
|
|
Ruffi
Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 48 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-02-10, 16:32
|
|
|
Tak może być taka sytuacja,że włożony filtr zaburzy procedurę pracy w odniesieniu do gaźników. Oczywiście tak nie musi być ale może się zdarzyć i wtedy ingerencja w gaźnik wskazana,zmiana dysz (dynojet). Rozmawiałem z pracownikiem jednego z serwisów u mnie w mieście. Potwierdził w rozmowie, że może się tak zdarzyć iż wkładając filtr KN wszystko będzie ok a może również być tak, że trzeba będzie zmieniać dysze (efekt dziury tak jak pisał kolega- MOTODRAG). Oczywiście gaźnik ze zmienionymi dyszami plus nowy filtr KN synchronizujemy.
Czy mogą się wypowiedzieć koledzy z forum którzy zakładali filtr KN czy musieli dokonywać jakiś zmian w gaźniku i czy takowe robili (dotyczy XVS650).
Kolejne pytanie dotyczy samego filtra KN mianowicie nie posiada on występu ozn jako 1 na rys -poniżej, tak jak HFA 4607 - czy tak powinno być?.
Czy sam docisk filtra KN przez obudowę puszki wystarcza na jego prawidłowe wyłożenie się w gnieździe? i nie zasysanie lewego powietrza. Na rysunku strzałką koloru czerwonego przedstawiłem powierzchnie filtra dociskana i powierzchnie obudowy która dociska.
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1860 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-07-30, 13:44
|
|
|
Ruffi napisał/a: | Czy mogą się wypowiedzieć koledzy z forum którzy zakładali filtr KN czy musieli dokonywać jakiś zmian w gaźniku i czy takowe robili (dotyczy XVS650) |
Założyłem K&N do 650, zrobiłem kilkaset km i niczego nie muszę regulować. Gaźnik pracuje tak, jak pracował. Motocykl jeździ, tak jak jeździł. Hmm, przepraszam, jest lepiej, bo filtr papierowy był bardzo zatkany
Tyle w kategorii mitów |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
Wojciech Ginal
Model: MS 950
Wiek: 55 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 20 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-08-01, 10:38
|
|
|
Yyyyy....a z czego kolega wnosi, że gaźnik pracuje tak jak poprzednio ?
Jak wymieniłeś na dedykowanego KN-a to nic nie musisz dłubać, jak zapodałeś filtr o większej wydajności, to pojeździj jakieś 30000 km potem pofiluj na siwce zapłonowe (kolor na elektrodach daje obraz, czy skład mieszanki się zmienił na zbyt ubogą lub zbyt bogatą, czy też pozostał taki sam jak na optymalnych nastawach gaźnika i montażu oryginalnych/dedykowanych podzespołów układu ssąco-dolotowego oraz wydechowego).
Generalnie dla sprzętów wyposażonych w gaźniki (zwłaszcza sterowane podciśnieniowi):
1) jakiekolwiek ingerencje w układ dolotu powietrza (włączając rodzaj/wydajność filtra powietrza) lub układu wydechowego wiąże się z koniecznością ponownej regulacji/synchronizacji gaźników;
2) zastosowanie filtrów typu KN z metalową siatką filtrującą powoduje nieznaczne obniżenie średniej temperatury powietrza dolotowego do silnika (zwłaszcza w czasie dłuższej jazdy ze stałą prędkością) - z równań termodynamiki gazów: pv=mRT wynika, że temperatura będzie miała wpływ na ostateczną gęstość a co za tym idzie ilość tlenu dostarczanego do komory spalania Z TĄ SAMĄ ILOŚCIĄ PODAWANEGO PALIWA (bo przecież nie ruszaliśmy ustawień gaźnika...). Powoduje to drastyczną zmianę stosunku nadmiaru powietrza podawanego do komory spalania na zbyt wysoką ( w oparciu o stechiometryczny nadmiar powietrza wyliczony dla określonego rodzaju paliwa - jest on zawsze stały dla każdego gatunku paliwa i policzalny z założenia aby spalanie odbyło się w sposób zupełny oraz całkowity : RE po więcej szczegółów odsyłam do literatury z zakresu termodynamiki procesów spalania oraz chemii paliw). Spowoduje to, zaistnienie niekorzystnych dla pracy silnika warunków (tzw. zjawisko "zbyt bogatej mieszanki), efektem końcowym takich długotrwałych zakłóceń może być upalanie gniazd zaworowych lub zaworów...
Powyższe zjawisko nie ma miejsca w zaawansowanych układach wtryskowych silników z zapłonem iskrowym (tzw. wtryskowe systemy adaptacyjne pracujące w oparciu o ramowy plan map zapłonu specyficzny dla określonego modelu silnika oraz adaptującego chwilowe zmiany zewnętrznych warunków pracy (jak temp. otoczenia, ciśnienie barometryczne powietrza, czasem wilgotność względna, itp.) do sygnału uzyskanego nadmiaru powietrza odczytanego przez sondę lambda podłączona na układzie wydechowym silnika... w takim rozwiązaniu system zawsze zapewni optymalne i stechiometryczne (bliskie ideału) spalanie silnika niezależnie od tego jakie panują warunki zewnętrzne lub na ile zmodyfikujemy układ dolotowy powietrza lub wydech silnika (modyfikacje generalnie powodujące zmiany oporów przepływu powietrza dolotowego oraz oraz spalin). Takie moduły wtrysku/zapłonu dedykowane do konkretnego modelu motocykla to idealne i bezpieczne rozwiązanie dla "użyszkodników" pragnących "podłubać przy sprzęcie dla podrasowania dźwięku wydechu oraz/lub zasysanego powietrza lub wycisnąć "parę kucy" więcej z pieca (UWAGA: nic za darmo - zawsze kosztem zwiększonego apetytu na paliwo oraz/lub nieco szybszego zużywania się podzespołów silnika ze względu na wyższe uzyskiwane moce oraz parametry robocze (zawsze należy w takiej sytuacji brać pod uwagę jakie skutki ponoszą wiodące systemy silnika po takich modyfikacjach: zwłaszcza system chłodzenia i system smarny ).
Proszę koleżeństwa, jak dłubać przy sprzęcie to z głową albo "pod opieką specjalisty", bo można sobie kosztowne "KUKU" zafundować.
Pozdrawiam,
LWG |
_________________ Wojciech G |
|
|
|
|
|