YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
wyciek przy wale kardana i kawałki meta yamaha ds 650 2006r
Autor Wiadomość
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-15, 22:39   wyciek przy wale kardana i kawałki meta yamaha ds 650 2006r

Witam. Z miesiąc temu zauważylem pocenie między wałem kardana a pokrywą w którą wchodzi wał przy kole.(sorry za błedy w nazewnictwie jeśli się pojawiły). Odkręciłem te cztery nakrętki na tym deklu,odsunąłem tylne koło i tam na wale kardama w głębi jest jakiś uszczelniacz ale wcześniej jest coś przypominające dużą nakrętkę z 4-ma wycięciami. Domyślam się ze z pod tego uszczelniacza wyciekał olej z komory wału kardana?Bardzo proszę o podpowiedz czy tą dziwną nakrętkę mam odręcić jeśli tak to czy jakimś specjalnym kluczem?.
Drugie bardzo ważne pytanie!!!!!!!
Zeby to powyżej spuściłem olej z wału a tu olej koloru srebrnego gęsty i z nim wypłynęły kawałki metali ! !!!!!. Co jest grane? Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.Dodam żę motorek chodził do konca b.dobrze.
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-10-15, 22:45   

No to dobrze że się zająłeś tym wyciekiem a nie jeździłeś do końca by byś staną gdzieś w polu. Zima idzie będziesz miał co robić. W tym roku to chyba już nie pojeździsz. :beczy:
_________________
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-15, 22:58   

to nie jest zbyt pocieszające a może coś więcej no i podpowiedz jak się za to zabrać i co to może być (do dwóch tematów)
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-10-15, 23:12   

Wieczorem polecam lekturę: tego tematu
A za dnia rozebrać przekładnię przeprowadzić oględziny.

ps. to dużo chyba nie pojeździłeś, najpierw sprzęło coś nie tak a teraz kardan.
Ile nakręciłeś km. i od kogo kupiłeś to moto?
_________________
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-10-16, 08:34   

karollm, tę nakrętkę odkręcasz specjalnym kluczem - ja robiłem taki klucz z rury o takiej średnicy jak nakrętka. Pamietaj, że tam jest LEWY gwint. Uszczelniacz kupisz w serwisie.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-16, 09:17   

Kupiłem motorek na wiosnę atal tech "lala" chciałem żeby było jeszcze lepiej i wymieniłem olej filtry mimo że właściciel zapewniał ze jest ok. W warsztacie "mechanik" powiedział żę sprzęgło sięnie ślizga ale dziwnie wysoko bierze. Wiec tam tez zajzałem ale tarczki lala. Wszystko złożyłem i po jakims czasie zauważyłem problem z tzw: sklejaniem tarcz no i teraz wał (lipa po całości). Dodam że od 6-ciu lat bawiłem się quadami teraz postanowiłem zmienić- TO SE ZMIENIŁEM haha.
Sorry za uzalanie się. :beczy: Czyli tę dużą nakrętkę odkręcam w prawą stronę?
i tam już dostanę się do tego uszczelniacza i całego środka?. Podpowiedzcie czy dostanie się od drugiej strony jest łatwiejsze? Z góry dzięki za pomoc.
_________________
Gdy zakładam kask... Zaczynam patrzeć inaczej na świat ...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-16, 10:57   

Skupiliście się koledzy na wyrobionym simeringu, a o kawałkach metalu i srebrzystym oleju ani słowa. Simmering to pryszcz. Miał prawo się wyrobić, ale co się pokaże w środku - oto jest pytanie ?
karollm, uzupełnij w profilu motocykl, bo trudno coś będzie doradzić jak się temat zacznie rozwijać.

[ Dodano: 2013-10-16, 11:00 ]
karollm napisał/a:
Czyli tę dużą nakrętkę odkręcam w prawą stronę?
tak w prawą stronę. Do siemmeringu z tej strony, to koła talerzowego z drugiej.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-10-16, 11:03   

witek1965 napisał/a:
Simmering to pryszcz.


wg. mnie masz całkowitą rację.
simmering się rozleciał z powodu kawałków metalu w oleju. więc konieczne jest sprawdzenie uszkodzeń kół zębatych i pozostałych uszczelnień.
_________________
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-16, 12:49   

dzieki Petermajster profil uzupelnilem. jeszcze dzisiaj postaram sie zrobic taki klucz,odkrecic te nakretke i zobacze co mym oczom sie ukarze( juz sie boje ) ale zebym sam nie cierpial postaram sie zalaczyc zdjecia. troche poczytalem w tym temacie a nie ma za wiele jednak w 80% podobny problem to przez ciezka reke na manetce (dodam ze wcale mu nie przeciagalem toz to chopper a nie sicigacz ). mam pytanko czy ktos w tym wale z Was grzebal, czy odkrecenie bocznego talerza na wale bedzie konieczne zeby dobrze srodek obejrzec czy wystarczy w/opisana duza zakretka przy ciceknacym uszczelniaczu ( akurak u mnie)."icze na Wasze podpowiedzi i pomoc ( w "mechanikow " od motorow w moim miescie juz nie wierze,przekonalem sie na quadach aby kase tylko zdoic.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-16, 12:54   

karollm, jeżeli będzie poważna awaria, to pocieszające jest to, że bebechy od Virago 535 idealnie pasuja, więc nie będzie tak mocno bolało po kieszeni.
Zęby talerza będziesz widział od strony siemerringa, po wyjęciu wałka
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-16, 14:45   

Nie dam już rady rozkręcić tego dzisiaj. Jedynie zaczerpnąłem języka od miłośnika motocykli z Radomia, powiedział że dyfry są niepsujące się z regóły a jeżeli już to pada "..." jakoś to nazwał i jeżeli to się nie opłaca naprawiać tylko za nieduże pieniądze można kupić cały używkę a druga sprawa to lepiej dostać się od strony talerza w tedy mam wszystko na wierzchu a z tamtą nakrętką mogę się troche pomęczyć ponoć jest wkręcana na jakiś klej i dobrze jest to rozgrzać przed odkręceniem i to zawsze zdąrze zrobić, a jak okaże się żę bebechy są do kosza co po co się z nią mordować. Dobrze mówił? podpowiedzi proszę. ;d
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-16, 15:10   

karollm, ano źle mówił. Nie wymienisz tego simmeringa z drugiej strony, nie wyjmiesz wałka.Owszem, zobaczysz co jest grane. Jak sie okaże, że bebechy są do kosza, to kupisz przekładnię od Virago i przełożysz. Najtańsze bebechy to z Virago 535 jak już wspomniałem. Rożnica jest taka, że przekładnię od Virago kupisz za 100 zł, a od XVS 650 500 zł.może być mało. Ta nakrętka nie jest na żaden klej. Dobry ten mechanik jest. Zawsze cudzą kasę się łatwo wydaje. Twój wybór, twoja kasa, twoja przekładnia.
Owszem, dyfry same w sobie z reguły się nie psują. Po bardzo długim czasie eksploatacji wycierają się zęby i trzeba wyregulować luz międzyzębny. Służą do tego odpowiednie podkładki. Ale skoro tobie wtraz z olejem wyleciały kawałki metalu, oraz w oleju znajdował się starty metal, to cos poszło. jeszcze mogło pójść łożysko. Bez rozebrania, to wróżenie z fusów. łożysko jest na wałku, tak więc ta nakrętka to konieczność. Zawsze możesz jeszcze tą nakrętkę potraktować udarami. Tępy, bardzo tępy przecinak i młotek. Masz 4 rowki do dyspozycji. Tylko pamiętaj o tym, że gwint jest LEWY, więc odkręcasz w prawo. Taki klucz dorobić to nie znowu taki wielki problem jest. Vaaks dorobił bez problemu i to trudniejszą metoda, bo wypiłował materiał z rury wokół, zostawiając tylko zęby. Ja nadciąłbym rowki i wspawał w nie kawałki porządnej klasy stali, np z końcówki wiertła, lekko oszlifował, żeby ciasno siedziały w gniazdach nakrętki. Wszytko w Twoich rekach. Odkręcaj, rób fotki i chwal się co tam jest
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-10-16, 15:14   

Gdybym bym na twoim miejscu i miał drugą sprawną przekładnie to z samej ciekawości bym to rozebrał. Więc do roboty ;D
_________________
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-16, 15:16   

petermajster, widzę, że masz taką samą ciekawska naturę jak ja ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-16, 17:58   

Nie ukrywam, że z ciekawości rozbiore dyfer a nóż widelec może z dużej chmury mały deszcz (na to liczę). a co do odkręcenia tej śruby tak chce zrobić dorobie z rury "klucz". Najbardziej mnie zastanawia : sprzęt całkiem nowy, w ogóle nie zniszczony(dorzucę zdjęcie)na liczniku 8 600 mil i taki coś. Dodam, że mój drugi post też się chyba rozwiązał, zalałem olej niby MOTUL 5100 10w40 tylko z beczki od "mechanika od hulajnogi" takich mam fachowców. Jutro rozkręcam i dam znać co z tego wyszło + zdjęcia.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-10-16, 18:06   

karollm napisał/a:
sprzęt całkiem nowy, w ogóle nie zniszczony(dorzucę zdjęcie)na liczniku 8 600 mil i taki coś

oj naiwny, naiwny. Wierzysz w to, że 7 letnia maszyna ma taki przebieg? ? No chyba, że babcia nim jeździła w niedzielę do kościoła do najbliższej wsi. Takie cuda się nie zdarzają. ;D
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
lenio 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 458
Skąd: słomniki/KRK
Wysłany: 2013-10-16, 21:10   

vaaks napisał/a:
karollm napisał/a:
sprzęt całkiem nowy, w ogóle nie zniszczony(dorzucę zdjęcie)na liczniku 8 600 mil i taki coś

oj naiwny, naiwny. Wierzysz w to, że 7 letnia maszyna ma taki przebieg? ? No chyba, że babcia nim jeździła w niedzielę do kościoła do najbliższej wsi. Takie cuda się nie zdarzają. ;D

Vaaks nie odbieraj ludzią nadziei , a pewnie była jeszcze nie paląca. ;D
_________________
Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-10-17, 07:44   

karollm, właśnie wczoraj odstawiałem do mechanika swoją gwiazdę i wspomniałem o twoim przypadku. Gdybyś miał jakieś problemy to on może zregenerować ci przekładnie, musiał byś mu ją tylko wysłać. Więc jak by co to podam ci do niego kontakt. Koleś polecany przez innych.
_________________
 
 
karollm 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 34
Skąd: radom
Wysłany: 2013-10-17, 09:51   

prosze, jakie zgrywusy :hahaha: nie dadzą żyć z tą myślą. Dzięki petermajster, najpierw rozbiore i zobaczymy co tam się stało.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-10-17, 11:52   

vaaks napisał/a:

oj naiwny, naiwny. Wierzysz w to, że 7 letnia maszyna ma taki przebieg? ?
a mój ile ma ? ledwo dwa razy tyle. Popatrz na swój, bo niedługo sam do siebie tak napiszesz :hahahahaa:

[ Dodano: 2013-10-17, 11:54 ]
vaaks napisał/a:
Takie cuda się nie zdarzają. ;D

No pewnie. Znam takiego jednego kolesia, co jak sprzedawał Yarisa 10-ciolatka, to miał jeszczew fabryczne opony i przebieg ledwo 100 000 . Kto w takie bajki uwierzy. Ja uwierzyłem.



Ale przyznaje, że takich ludzi jest baaaaaaaaaaardzo mało. Ale nie mniej są ;D

[ Dodano: 2013-10-17, 11:55 ]
karollm napisał/a:
najpierw rozbiore i zobaczymy co tam się stało.
to jeszcze nie rozebrałeś ? ? ? :shock:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group