Głębokość bieżnika w oponie a prawo (policja) za granicą. |
Autor |
Wiadomość |
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-06-29, 17:38 Głębokość bieżnika w oponie a prawo (policja) za granicą.
|
|
|
Koledzy - mam przed sobą wyjazd motocyklem ok. 5 tyś km do Szwecji przez Danię i Niemcy. Obciążenie 2 osoby.
Moja opona tylna jeszcze ma prawidłowy wymiar bieżnika - ale jak mogę przewidzieć niedługo bieżnik może zrównać się z nadlewką do sprawdzania głębokości bieżnika.
Teraz jeszcze brakuje mu ok 1 - 2 mm.
Czy wiecie jak traktowane jest zrównanie bieżnika z nadlewką przez policję niemiecką, duńską czy szwedzką ? , mandat czy zabranie dowodu?
Zastanawiam się czy zakładać nową oponę? czy ta da jeszcze radę? |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
tqmeh
Model: MS1300
Rocznik: 2018
Dołączył: 12 Cze 2013 Posty: 1259 Skąd: Liberec
|
Wysłany: 2014-06-29, 17:54
|
|
|
Nie jedziesz na dłużej, wiec jeśli jest jak mówisz nie ma co się przejmować. W czasie ewentualnej kontroli wszystko zależy na kogo trafisz, potrafią się czepić byle pierdoły albo życzyć szerokiej drogi |
_________________ Pozdrawiam Tomek
http://aprs.fi/?call=SQ6OEN-10 Link do skopiowania trasa na żywo |
|
|
|
|
duoma
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2014-06-29, 19:53
|
|
|
Ja powiem tak, czeka Cię wymiana, czy to przed wyjazdem czy zaraz po. Ja na Twoim miejscu wymieniłbym przed wyjazdem, a to dlatego że:
1. Zrobisz parę kilometrów z obciążeniem.
2. Prawo
3. Bezpieczeństwo
Ostateczną decyzję podejmiesz sam, ale jeśli już masz wątpliwości to zbieraj się do wymiany opony. |
|
|
|
|
pyra
Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5355 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2014-06-29, 20:34
|
|
|
duoma napisał/a: | 1. Zrobisz parę kilometrów z obciążeniem.
2. Prawo
3. Bezpieczeństwo |
Kolejność odwrotna
Nie byłem na północy, ale tam ponoć pogoda bywa deszczowa, w jedną stronę opony starczy , a powrót ?
przed Łomżingiem też miałem dylemat, wybrałem bezpieczeństwo( nie tylko prowadzenie w deszczu ale też odporność na "skaleczenia" opony). Inna sprawa to mandaty, te mogą mieć wartość kilku opon |
Ostatnio zmieniony przez pyra 2014-06-29, 20:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-06-29, 20:34
|
|
|
duoma napisał/a: | Ja powiem tak, czeka Cię wymiana, czy to przed wyjazdem czy zaraz po |
soft napisał/a: | mam przed sobą wyjazd motocyklem ok. 5 tyś km | średnio opona wytrzymuje 12-15 tyś km, więc nie tak zaraz przed, zwłaszcza że obecnie brakuje do minimalnej wartości ok 1-2 mm. Tak więc Soft wyrzucić ma całkowicie sprawna oponę ? to zwykła rozrzutność. Graniczne nadlewki to jeszcze nie jest koniec opony, to informacja, że trzeba je wymienić. One jeszcze posiadają dozwolony przepisami bieżnik umożliwiający bezpieczną jazdę do jej wymiany. To nie jest tak, że bieżnik zedrze się do ogranicznika i koniec, po oponie. To jest sygnał, że już czas.
Co ma do tego prawo też dopiero jak bieżnik zedrze do wartości minimalnej, wtedy można obawiać się o konsekwencje. A zrównanie z ogranicznikami, jeszcze ich nie dyskwalifikuje.
Bezpieczeństwo - zakładam, że Soft nie ma założonych opon firmy krzak, oraz, że nie mają 10-ciu lat, czy więcej. Tak więc posiada w pełni sprawne opony.
soft napisał/a: | Zastanawiam się czy zakładać nową oponę? czy ta da jeszcze radę? |
To Ty powinieneś wiedzieć najlepiej, na podstawie takich danych jak : ile już na nich przejechałeś ? Jak długo na nich jeździsz. Ile wytrzymały twoje ostatnie opony. Żywotność opon w dużej mierze zależy od techniki jazdy. Jednemu wystarczy na 15-18 tysięcy, inny zedrze po 8-miu tysiącach.
Chciałbym coś doradzić, ale nie potrafię. Nowa, zawsze będzie teoretycznie pewniejsza, pod warunkiem, że nie posiada wady ukrytej. Zawsze może sprzedać używkę. W takim stanie zawsze znajdzie się chętny . |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-06-29, 22:47
|
|
|
Wasze rady jak zawsze są dobrą wskazówką.
Jadę z córką więc bezpieczeństwo razy dwa. Chyba jednak zmienię oponę kierując się względami które podaliście - dla mnie w takiej kolejności:
1. bezpieczeństwo
2. mandaty
3. nowa wisi w garażu kupiona w zimie po okazyjnej cenie, więc nie będzie aż tak żal kasiory ...
Dzięki bardzo z trafne podpowiedzi.
A to stwierdzenie najbardziej przemawia do wyobraźni:
"Inna sprawa to mandaty, te mogą mieć wartość kilku opon " |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2014-06-29, 23:33
|
|
|
Soft jest taka aplikacja auto świat. Tam są tez warunki jakie musi spełniać pojazd za granica.to jest dobra wskazówka ale co nowe i dobre to sam wiesz |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-06-30, 17:03
|
|
|
winiar napisał/a: | Tam są tez warunki jakie musi spełniać pojazd za granica.to jest dobra wskazówka | głębokość bieżnika jest niezmienna gdzie byś nie był. Pomocne w ocenie samodzielnej są właśnie te "ograniczniki", czy jak tylko kto zechce je nazwać.
soft,
szerokości i przyczepności |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-06-30, 19:32
|
|
|
winiar napisał/a: | Soft jest taka aplikacja auto świat. Tam są tez warunki jakie musi spełniać pojazd za granica.to jest dobra wskazówka ... |
Nie odnoszę się do kwestii głębokości bieżnika, bo tu już wszystko powiedziano, a jedynie do tego co w powyższym cytacie.
Aplikacja aplikacją, zdecydowanie sieje zamęt i może wpędzić w całkowicie zbędne koszty. Jest taki dokument "konwencja wiedeńska", której sygnatariusze zobowiązali się do tego, że nie będą od kierowców, przebywających czasowo na terenie jakiegoś kraju, wymagali więcej niż wymagają przepisy w ich własnym kraju. Dlatego jadąc do Francji nie musimy mieć alkotestu w bagażu, apteczki w Niemczech, czy kamizelek odblaskowych (choć to akurat warto mieć) w ilości wpisanej w dokumencie pojazdu w Szwajcarii i Austrii, zapasowych żarówek w Rosji i tak dalej. Wiele wymogów zagranicznych jest bardzo rozsądnych (kamizelki, żarówka), ale jest też trochę takich, które po powrocie jedynie staną się ozdobą garażu. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
powalla
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 49 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 89 Skąd: Mikolow
|
Wysłany: 2014-06-30, 20:38
|
|
|
wemar napisał/a: | Wiele wymogów zagranicznych jest bardzo rozsądnych (kamizelki, żarówka) |
Kamizelki OK ale żarówki? Są autka gdzie dostęp do żarówek jest na tyle utrudniony że bez rozkręcenia "połowy auta" nie ma możliwości ich wymiany. Posiadanie ich zapasu w aucie niczego nie zmienia ...ot martwy przepis |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-06-30, 21:10
|
|
|
wemar, konwencja konwencja a mandat w Austrii za brak apteczki zapłaciłem. Teraz woże z homologacją europejską, tyle kamizelek ilu pasażerów ( to Czesi, nasi kochani sąsiedzi) dwa trójkąty i komplet żarówek ( Chorwaci). |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2014-06-30, 21:24
|
|
|
Panowie aplikacja o ktorej wspomnialem jest pewna podpowiedzia a nie "obowiazujacym" dokumentem. Dla mnie to jest wskaznik na co zwrocic uwage jak wyjezdzam a troche tego mam za soba i nigdy nie zaplacilem za brak czegos lub za cos kazdy postepuje wedlug swoich zasad tak jak decyduje czy zaklada nowe opony czy dojezdza swoich starych.... |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-06-30, 23:24
|
|
|
powalla napisał/a: | wemar napisał/a: | Wiele wymogów zagranicznych jest bardzo rozsądnych (kamizelki, żarówka) |
Kamizelki OK ale żarówki? Są autka gdzie dostęp do żarówek jest na tyle utrudniony że bez rozkręcenia "połowy auta" nie ma możliwości ich wymiany. Posiadanie ich zapasu w aucie niczego nie zmienia ...ot martwy przepis |
Jakbyś nie zauważył , to forum jest motocyklowe ( Jazda XVSem » Prawo » Głębokość bieżnika w oponie a prawo (policja) za granicą.) i w tym kontekście była moja wypowiedź. Autka to zupełnie inna rzecz i nie w tym dziale miejsce na taką dyskusję.
witek1965 napisał/a: | wemar, konwencja konwencja a mandat w Austrii za brak apteczki zapłaciłem. Teraz woże ... |
Ja wożę tekst konwencji na papierze i na tablecie. Już raz się to przydało i obyło się bez mandatu.
Oczywiście każdy zrobi jak zechce, ja podpowiadam jedynie jedno z rozwiązań, w dodatku całkowicie bazujących na prawie, a nie uznaniu. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
powalla
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1999
Wiek: 49 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 89 Skąd: Mikolow
|
Wysłany: 2014-06-30, 23:34
|
|
|
Wemar czyli jadąc na moto muszę mieć kamizelkę i apteczkę? hmm kurde to muszę chyba reklamówkę z biedronki wozić jakoś przytroczoną do moto lub siedzieć na niej , bo kufrów Ci u mnie sztuk 0 (słownie > zero) Żarówkę jeszcze w kieszeń wezmę ale atestowaną apteczkę raczej ciężko za pazuchę wsadzić
PS: pytanie jak najbardziej serio! |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-07-01, 00:09
|
|
|
Nie wiem czy musisz i gdzie. Ja mam żarówkę i apteczkę, kamizelkę przy dalszych wyjazdach też zabieram. No, ale ja mam sakwy.
Nie wiem czym jeździsz, ale całkiem fajny schowek jest pod kanapą (RS). |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-07-01, 06:59
|
|
|
wemar napisał/a: | Ja wożę tekst konwencji na papierze i na tablecie. | i to jest dobry pomysł. Jeszcze jakbym tak posiadał znajomość języka i mógł się dogadac, to byłoby super, ale ze wstydem przyznaję, że nie znam żadnego poza kiepskim rosyjskim, a na wschód sie nie wybieram. W byłych domoludach już nikt nie chce gadać w tym języku.
A tak ma poważnie, mam kamizelkę, mam żarówki, bezpieczniki jakieś klucze,zestaw naprawczy do opon, ale apteczki de facto nie mam. Musze sobie w takim razie sprawić i wsadzić do sakwy. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2014-07-01, 09:05
|
|
|
witek1965 napisał/a: | A tak ma poważnie, mam kamizelkę, mam żarówki, bezpieczniki jakieś klucze,zestaw naprawczy do opon, ale apteczki de facto nie mam. Musze sobie w takim razie sprawić i wsadzić do sakwy. |
Zdecydowanie polecam. Gleba w podróży może się przytrafić i dobrze by było móc się choć trochę zaopatrzyć medycznie, by dotrzeć do bardziej fachowej pomocy. Przyda się też, by pomóc innym. Apteczka nie zajmuje dużo miejsca, a w miękkiej saszetce da się bardzo łatwo upakować. |
_________________ Jeżdżę, ... bo lubię. |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-07-01, 23:00
|
|
|
Wrzućcie linka do tej konwencji (po angielsku lub niemiecku) by było super.
Wydrukuję i wsadzę w dokumenty. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
wemar
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Sty 2013 Posty: 1133 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2014-07-02, 09:10
|
|
|
To może ktoś kumaty w j. angielskim zrobi pod istotnymi punktami tłumaczenie na nasz zrozumiały język? |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
|