YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
stuka silnik i to mocno po wymianie łańcuchów rozrządu
Autor Wiadomość
mleko8 


Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 26
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-02-09, 20:19   stuka silnik i to mocno po wymianie łańcuchów rozrządu

Witam,

problem jak w temacie. Geneza wygląda tak, wymieniłem (sam) sprzęgiełko rozrusznika i oddałem motocykl do mechanika aby sprawdził czy jest dobrze poskładane. Chciałem mieć pewność czy dobrze będzie wszystko i tu się zaczęło. Mechanik powiedział że dużo pracy a przede wszystkim łańcuchy rozrządu są do wymiany, na to ja OK wymieniajcie i ustawiajcie. Tak mi kutfa wymienili i ustawili że mi teraz stuka coś w silniku. Oddałem im na reklamację ale nic nie zrobili tylko powiedzieli że mój moto jest stary i (z 2002 roku) i nie znam jego pełnej historii więc to nie ich wina.
Ogólnie nie chcę się denerwować powiem że już nigdy z ich usług nie skorzystam i nie radzę innym - mowa o MOTOŚWIDNICY ! !! - amatorzy.
Ale nie o tym. Stukot dochodzi tak jakby z przedniego cylindra ale nie do końca ponieważ tak naprawdę hałas rozchodzi się po całym silniku.
ASO Yamahy mówi (tam też byłem z moto) że prawdopodobnie kasator luzu zepsuli (taka zębatka podwójna). Odgłos nie jest taki jak zaworowy a raczej taki jakby ktoś uderzał klucz o klucz więc głośny, jest regularny i jego częstotliwość wzrasta wprost proporcjonalnie do obrotów silnika.

Moje pytanie, to czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić albo do kogo jechać bo mi pomysłów brak. Nikt nie wie co to (nawet ASO) ?? ?

POMOCY!!!

[ Dodano: 2014-02-09, 20:23 ]
A może to łańcuchy rozrządu??? Bo obadałem i napinacze nie były odkręcane ale pytałem o to i nawet ASO mówiło że przy wymianie łańcucha nie trzeba ich ściągać - Wy pisaliście że aby napiąć ponownie napinacz trzeba je odkręcić... kto mówi prawdę???
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2014-02-09, 20:43   

napisz na pw do o etek może on ci podpowie
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Etek 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 509
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-10, 09:45   

Cześć.
Według Nas to na 99% przestawiony rozrząd.
Trzeba sprawdzić ustawienie (są znaczniki). Napinacza jako takiego odkręcać nie trzeba, tylko śrubę na górze aby go cofnąć.
_________________

 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 46
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2014-02-10, 10:30   

Etek ma racje-dupki przestawili rozrząd.
Dobrze by było aby teraz w ASO zaglądali zrobili i udowodnili.Co jest na rzeczy i że wina leży po ich stronie.ASO podpisze się pod tym i niech zwracają kase Amatorzy :evil:
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2014-02-10, 10:57   

kiszka napisał/a:
zwracają kase Amatorzy
ONI będą się tłumaczyć, że ONI założyli dobrze, tylko mleko8, później grzebał.
Ale można by ICH postraszyć że umieścimy ICH na czarnej liście niepolecanych warsztatów.
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-10, 11:23   

Proponuję pokręcić ręcznie korbą.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
mleko8 


Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 26
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-02-10, 18:12   

ASO sprawdziło i rozrząd jest dobrze ustawiony (no chyba że się nie znają).
Sami nie wiedzą co tak stuka w silniku. Dodatkowo powiem że moto ma normalną moc i nawet zrobiłem z takim stukotem około 200 km. Ale wiadomo że to stukanie jest nie normalne i może być przyczyną jakiejś większej awarii.
Macie jakieś pomysły co tu zrobić?
 
 
Boober 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 1229
Skąd: Żory
Wysłany: 2014-02-10, 18:30   

ja bym rozłożył i poskładał porządnie od początku... takie stukanie jest destrukcyjne, na pewno na coś wpłynie, coś wytrze, pęknie coś...
_________________
Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- )
 
 
benan 


Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 164
Skąd: DSW
Wysłany: 2014-02-10, 19:31   

Dlaczego pojechałeś do takich partaczy ? -ja o nich dawno słyszałem złe opinie - na miejscu masz w Wałbrzychu na ul. Andersa - niestety zapomniałem numeru -dwóch kolesi , jeden ma na imię Adrian -naprawdę polecam ich usługi bo korzystałem -tel.do Adriana 601 506 929
sorry zdublowałem posta ale cos mi nie poszło
_________________
Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star Silverado - jest XV 1900 Stratoliner
Ostatnio zmieniony przez benan 2014-02-10, 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-02-10, 19:32   

Ja pierniczę, gonicie króliczka który już dawno został dogoniony, zastrzelony, tylko sekcji zwłok mu nikt nie zrobił.
Przytoczę cytaty:
mleko8 napisał/a:
Stukot dochodzi tak jakby z przedniego cylindra ale nie do końca ponieważ tak naprawdę hałas rozchodzi się po całym silniku

mleko8 napisał/a:
Odgłos nie jest taki jak zaworowy a raczej taki jakby ktoś uderzał klucz o klucz więc głośny


Przecież to typowe objawy stukania w XVS, z których na tym forum już pisaliśmy doktoraty, a w streszczeniu: te typy tak mają i już.

ps. ... i właśnie - pojawiają się zazwyczaj same lub po ingerencji w rozrząd i tak już pozostanie. Mają to nawet nowe! motocykle z salonu. Mój dostał "stukacza" po przejechaniu 1000 km i pierwszej wymianie oleju. ...... ale o tym było już ze 100X
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
benan 


Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 164
Skąd: DSW
Wysłany: 2014-02-10, 19:37   

Dlaczego pojechałeś do takich partaczy ? -ja o nich dawno słyszałem złe opinie - na miejscu masz w Wałbrzychu na ul. Andersa - niestety zapomniałem numeru -dwóch kolesi , jeden ma na imię Adrian -naprawdę polecam ich usługi bo korzystałem -tel.do Adriana 601 506 929
Kiedyś MOTO ŚWIDNICA mojemu kolesiowi założyli odwrotnie oponę w yamaha R 1-wiadomo czym mogło się to skończyć :x , inny natomiast pojechał do nich na wymianę świec , bo mu się śruby wyrobiły i nie mógł odkręcić , skasowali za usługę , której nie wykonali bo śruby były tak jak przed oddaniem do nich , więc nic nie wymienili
_________________
Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star Silverado - jest XV 1900 Stratoliner
 
 
mleko8 


Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 26
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-02-10, 20:03   

Teraz ja też jestem mądry.
Co do stukania to to nie jest cykanie lecz napierdzielka. W ASO mi powiedzieli "jeździć, nie ma kolizji ale sie wystuka coś na 100%". I co, mam czkać?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-02-10, 20:15   

mleko8 napisał/a:
I co, mam czkać?
no coś ty ? Prowadź motocykl tam gdzie ci napisał benan, albo do Głogowa do Johnegopl.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-02-10, 21:16   

A może to jednak nie z zaworów, tylko ze sprzęgiełka? może tu szukać?
Ono też jest przy przednim cylindrze, może coś źle złożyłeś wymieniając sprzęgiełko?
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
mleko8 


Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 26
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-03-20, 21:06   

OK ponownie byłem w ASO YAMAHA i usłyszałem "jeździć nic nie będzie, to zębatka napinająca (zdawcza z łańcuszka rozrządu)"
Co tu robić... śmigam :) jak się rozleci będę płakał i myślał :(
 
 
HELLOWEEN 



Model: SYMPATYK
Wiek: 59
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 1557
Skąd: Nomad
Wysłany: 2014-03-20, 23:15   

Moja babcia Vircia pukała jak dzięcioł. Sprawdziłem i wymieniłem wszystko sam(rozrząd,regulacja zaworów) i pukała dalej. Znalazłem wreszcie tego "pukacza". Winny był wałek rozrządu,a raczej luz łożyskowania wałka. Po wytulejowaniu przestało pukać. Sprawdź to. Nie obejdzie się bez rozbierania rozrządu,ale może warto?
_________________
Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...

Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...

Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-21, 06:39   

IMHO stukanie z silnika, które pojawiło się po wizycie w serwisie to nie jest normalne zjawisko. Opinia serwisu autoryzowanego jest dopełnieniem obrazu naszej chorej rzeczywistości.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
toni175 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 42
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 33
Skąd: starachowice
Wysłany: 2014-03-21, 21:40   

mleko zorientuj się kto w okolicy ma stetoskop i osłuchaj dokładnie silnik, ewentualnie pokombinuj z drutem i palcem w uchu.
Ja bym jeszcze sprawdził, czy wałki rozrządu mają jakiś luz obwodowy. Na marginesie powiedzieć komuś aby jeździł jak mu stuka, to ułatwianie sobie roboty - jak coś się urwie to będzie wiadomo co wymieniać.
 
 
remol71 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1883
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-21, 22:07   

toni175 napisał/a:
stetoskop i osłuchaj


Zwykła rurka PCV wystarczy.
_________________
Suzuki V-Strom 1050 XT
 
 
janekhes 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 73
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 12
Skąd: Nowa Sol
Wysłany: 2014-03-23, 12:53   

Witam
Przepraszam ze podpinam się pod temat ale mam podobny problem.
Obecnego draga mocno przebudowałem (osobiście) dostał nietypowe kufry inne konstrukcje i kształy uchylnego oparcia pasażera, duży kufer tylny to wszystko prastikowe i malowane na kolor draga.
Jest to piękna maszyna , ale spędza mi sen z oczu praca silnika tej maszyny , jest mocny, pali na dotyk ale problem powszechnie omawiany, przeklęte stuki w silniku podczas przyspieszania . Nie dociera do mnie informacja że ten typ tak ma. Znam się co nieco na mechanice i wiem że nie może być stuków podczas pracy silnika .
Sprawdziłem luzy zaworowe, naciągi łańcuszka,ustawienie rozrządu, synchronizację gaźników itd.
Mieszkam w Lubuskim , może jest ktoś z pobliża abym mógł porównać pracę innego silnika może wyciągnę jakieś wnioski.
Lub proszę o kontakt do dobrego mechanika w okolicy.
_________________
Janek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group