stuka silnik i to mocno po wymianie łańcuchów rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
mleko8

Rocznik: 2002
Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2014-02-09, 20:19 stuka silnik i to mocno po wymianie łańcuchów rozrządu
|
|
|
Witam,
problem jak w temacie. Geneza wygląda tak, wymieniłem (sam) sprzęgiełko rozrusznika i oddałem motocykl do mechanika aby sprawdził czy jest dobrze poskładane. Chciałem mieć pewność czy dobrze będzie wszystko i tu się zaczęło. Mechanik powiedział że dużo pracy a przede wszystkim łańcuchy rozrządu są do wymiany, na to ja OK wymieniajcie i ustawiajcie. Tak mi kutfa wymienili i ustawili że mi teraz stuka coś w silniku. Oddałem im na reklamację ale nic nie zrobili tylko powiedzieli że mój moto jest stary i (z 2002 roku) i nie znam jego pełnej historii więc to nie ich wina.
Ogólnie nie chcę się denerwować powiem że już nigdy z ich usług nie skorzystam i nie radzę innym - mowa o MOTOŚWIDNICY !! - amatorzy.
Ale nie o tym. Stukot dochodzi tak jakby z przedniego cylindra ale nie do końca ponieważ tak naprawdę hałas rozchodzi się po całym silniku.
ASO Yamahy mówi (tam też byłem z moto) że prawdopodobnie kasator luzu zepsuli (taka zębatka podwójna). Odgłos nie jest taki jak zaworowy a raczej taki jakby ktoś uderzał klucz o klucz więc głośny, jest regularny i jego częstotliwość wzrasta wprost proporcjonalnie do obrotów silnika.
Moje pytanie, to czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić albo do kogo jechać bo mi pomysłów brak. Nikt nie wie co to (nawet ASO) ?
POMOCY!!!
[ Dodano: 2014-02-09, 20:23 ]
A może to łańcuchy rozrządu??? Bo obadałem i napinacze nie były odkręcane ale pytałem o to i nawet ASO mówiło że przy wymianie łańcucha nie trzeba ich ściągać - Wy pisaliście że aby napiąć ponownie napinacz trzeba je odkręcić... kto mówi prawdę??? |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
|
|
|
 |
Etek


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49 Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 509 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-10, 09:45
|
|
|
Cześć.
Według Nas to na 99% przestawiony rozrząd.
Trzeba sprawdzić ustawienie (są znaczniki). Napinacza jako takiego odkręcać nie trzeba, tylko śrubę na górze aby go cofnąć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kiszka


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 46 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2014-02-10, 10:30
|
|
|
Etek ma racje-dupki przestawili rozrząd.
Dobrze by było aby teraz w ASO zaglądali zrobili i udowodnili.Co jest na rzeczy i że wina leży po ich stronie.ASO podpisze się pod tym i niech zwracają kase Amatorzy |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2014-02-10, 10:57
|
|
|
kiszka napisał/a: | zwracają kase Amatorzy | ONI będą się tłumaczyć, że ONI założyli dobrze, tylko mleko8, później grzebał.
Ale można by ICH postraszyć że umieścimy ICH na czarnej liście niepolecanych warsztatów. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-10, 11:23
|
|
|
Proponuję pokręcić ręcznie korbą. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
mleko8

Rocznik: 2002
Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2014-02-10, 18:12
|
|
|
ASO sprawdziło i rozrząd jest dobrze ustawiony (no chyba że się nie znają).
Sami nie wiedzą co tak stuka w silniku. Dodatkowo powiem że moto ma normalną moc i nawet zrobiłem z takim stukotem około 200 km. Ale wiadomo że to stukanie jest nie normalne i może być przyczyną jakiejś większej awarii.
Macie jakieś pomysły co tu zrobić? |
|
|
|
 |
Boober

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 26 Paź 2013 Posty: 1229 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2014-02-10, 18:30
|
|
|
ja bym rozłożył i poskładał porządnie od początku... takie stukanie jest destrukcyjne, na pewno na coś wpłynie, coś wytrze, pęknie coś... |
_________________ Była -> Yamaha Drag Star 1100 (2014-2016)
Jest -> Aprilia ETV1000 Caponord (2016- ) |
|
|
|
 |
benan

Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 164 Skąd: DSW
|
Wysłany: 2014-02-10, 19:31
|
|
|
Dlaczego pojechałeś do takich partaczy ? -ja o nich dawno słyszałem złe opinie - na miejscu masz w Wałbrzychu na ul. Andersa - niestety zapomniałem numeru -dwóch kolesi , jeden ma na imię Adrian -naprawdę polecam ich usługi bo korzystałem -tel.do Adriana 601 506 929
sorry zdublowałem posta ale cos mi nie poszło |
_________________ Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star Silverado - jest XV 1900 Stratoliner |
Ostatnio zmieniony przez benan 2014-02-10, 19:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-02-10, 19:32
|
|
|
Ja pierniczę, gonicie króliczka który już dawno został dogoniony, zastrzelony, tylko sekcji zwłok mu nikt nie zrobił.
Przytoczę cytaty: mleko8 napisał/a: | Stukot dochodzi tak jakby z przedniego cylindra ale nie do końca ponieważ tak naprawdę hałas rozchodzi się po całym silniku |
mleko8 napisał/a: | Odgłos nie jest taki jak zaworowy a raczej taki jakby ktoś uderzał klucz o klucz więc głośny |
Przecież to typowe objawy stukania w XVS, z których na tym forum już pisaliśmy doktoraty, a w streszczeniu: te typy tak mają i już.
ps. ... i właśnie - pojawiają się zazwyczaj same lub po ingerencji w rozrząd i tak już pozostanie. Mają to nawet nowe! motocykle z salonu. Mój dostał "stukacza" po przejechaniu 1000 km i pierwszej wymianie oleju. ...... ale o tym było już ze 100X |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
benan

Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 164 Skąd: DSW
|
Wysłany: 2014-02-10, 19:37
|
|
|
Dlaczego pojechałeś do takich partaczy ? -ja o nich dawno słyszałem złe opinie - na miejscu masz w Wałbrzychu na ul. Andersa - niestety zapomniałem numeru -dwóch kolesi , jeden ma na imię Adrian -naprawdę polecam ich usługi bo korzystałem -tel.do Adriana 601 506 929
Kiedyś MOTO ŚWIDNICA mojemu kolesiowi założyli odwrotnie oponę w yamaha R 1-wiadomo czym mogło się to skończyć , inny natomiast pojechał do nich na wymianę świec , bo mu się śruby wyrobiły i nie mógł odkręcić , skasowali za usługę , której nie wykonali bo śruby były tak jak przed oddaniem do nich , więc nic nie wymienili |
_________________ Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star Silverado - jest XV 1900 Stratoliner |
|
|
|
 |
mleko8

Rocznik: 2002
Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2014-02-10, 20:03
|
|
|
Teraz ja też jestem mądry.
Co do stukania to to nie jest cykanie lecz napierdzielka. W ASO mi powiedzieli "jeździć, nie ma kolizji ale sie wystuka coś na 100%". I co, mam czkać? |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-02-10, 20:15
|
|
|
mleko8 napisał/a: | I co, mam czkać? | no coś ty ? Prowadź motocykl tam gdzie ci napisał benan, albo do Głogowa do Johnegopl. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-02-10, 21:16
|
|
|
A może to jednak nie z zaworów, tylko ze sprzęgiełka? może tu szukać?
Ono też jest przy przednim cylindrze, może coś źle złożyłeś wymieniając sprzęgiełko? |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
mleko8

Rocznik: 2002
Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 26 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2014-03-20, 21:06
|
|
|
OK ponownie byłem w ASO YAMAHA i usłyszałem "jeździć nic nie będzie, to zębatka napinająca (zdawcza z łańcuszka rozrządu)"
Co tu robić... śmigam jak się rozleci będę płakał i myślał |
|
|
|
 |
HELLOWEEN


Model: SYMPATYK
Wiek: 59 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 1557 Skąd: Nomad
|
Wysłany: 2014-03-20, 23:15
|
|
|
Moja babcia Vircia pukała jak dzięcioł. Sprawdziłem i wymieniłem wszystko sam(rozrząd,regulacja zaworów) i pukała dalej. Znalazłem wreszcie tego "pukacza". Winny był wałek rozrządu,a raczej luz łożyskowania wałka. Po wytulejowaniu przestało pukać. Sprawdź to. Nie obejdzie się bez rozbierania rozrządu,ale może warto? |
_________________ Bądź zawsze sobą! Pojebanych też lubią...
Oprócz marzeń warto też mieć wódkę i fajki...
Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham się napić...
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-21, 06:39
|
|
|
IMHO stukanie z silnika, które pojawiło się po wizycie w serwisie to nie jest normalne zjawisko. Opinia serwisu autoryzowanego jest dopełnieniem obrazu naszej chorej rzeczywistości. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
toni175

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 42 Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 33 Skąd: starachowice
|
Wysłany: 2014-03-21, 21:40
|
|
|
mleko zorientuj się kto w okolicy ma stetoskop i osłuchaj dokładnie silnik, ewentualnie pokombinuj z drutem i palcem w uchu.
Ja bym jeszcze sprawdził, czy wałki rozrządu mają jakiś luz obwodowy. Na marginesie powiedzieć komuś aby jeździł jak mu stuka, to ułatwianie sobie roboty - jak coś się urwie to będzie wiadomo co wymieniać. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-21, 22:07
|
|
|
toni175 napisał/a: | stetoskop i osłuchaj |
Zwykła rurka PCV wystarczy. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
janekhes

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 73 Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 12 Skąd: Nowa Sol
|
Wysłany: 2014-03-23, 12:53
|
|
|
Witam
Przepraszam ze podpinam się pod temat ale mam podobny problem.
Obecnego draga mocno przebudowałem (osobiście) dostał nietypowe kufry inne konstrukcje i kształy uchylnego oparcia pasażera, duży kufer tylny to wszystko prastikowe i malowane na kolor draga.
Jest to piękna maszyna , ale spędza mi sen z oczu praca silnika tej maszyny , jest mocny, pali na dotyk ale problem powszechnie omawiany, przeklęte stuki w silniku podczas przyspieszania . Nie dociera do mnie informacja że ten typ tak ma. Znam się co nieco na mechanice i wiem że nie może być stuków podczas pracy silnika .
Sprawdziłem luzy zaworowe, naciągi łańcuszka,ustawienie rozrządu, synchronizację gaźników itd.
Mieszkam w Lubuskim , może jest ktoś z pobliża abym mógł porównać pracę innego silnika może wyciągnę jakieś wnioski.
Lub proszę o kontakt do dobrego mechanika w okolicy. |
_________________ Janek |
|
|
|
 |
|