YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Szukam turystyka
Autor Wiadomość
tydraniu88 


Model: SYMPATYK
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 14
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-12-27, 12:58   Szukam turystyka

Hej. Szukam powoli nowej maszyny po rocznej przerwie od motocykla. Wcześniej jeździłem Drag Starem 1100, niestety wymieniłem go na auto. Teraz znowu chciałbym pośmigać na moto. Niestety w tym budżecie, który mogę przeznaczyć (ok 10tys) nie widzę żadnego podobającego mi się cruisera. Dlatego też zacząłem oglądać turystyki. Wpadła mi w oko Honda Deauville. Posiada wał kardana, co jest dla mnie bardzo ważne, kufry można powiedzieć że w zestawie :P . Polecacie jakieś inne maszyny? Nie tylko do turystyki, ale także aby w miarę pośmigać w miejskich korkach. Praca dom itd.

Druga sprawa, po Drag Starze zostały mi skórzane ciuchy firmy held. Bardzo je sobie cenię, są wygodne, dobrze izolują od ciepła jak i zimna. Kurtka Cosmo II i portki Avolo. Działają jako półkombinezon, spinane są razem. Komplet taki. No i właśnie, te ciuszki były dobierane pod kątem jazdy na cruiserze. Jak to będzie wyglądało na takim właśnie turystyku typu Honda Deauville?

http://i.imgur.com/pJ5F4e2.png?1

btw wiem że zaraz zaczniecie pewnie po mnie jeżdzić że nie to forum itd... Z chęcią wróciłbym do gwiazdki, nawet 650. Niestety mój budżet nie ogarnie takiego wydatku.
_________________
Na pohybel skurwysynom!
 
 
jacek71 



Model: BĘDZIE
Wiek: 52
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 237
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-12-27, 13:29   

Trzeba spróbowac wszystkiego ,to nic złego ,pomyśl tez o TDM 850 ,kolega ma takiego sprzeta i bardzo sobie chwali ,wogóle w tym budzecie co napisałes powinienes cos z pewnościa wybrać.
_________________
Crazy Biker
Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700, XVS 950 , Shadow 600, DL 650 V-Strom ,Custom DS 650, znów XVS 950,XVS 1100 Classic Siverado,XJ600 Diversion, CBF 600,Shadow 600,FZS 600 Fazer,
 
 
tydraniu88 


Model: SYMPATYK
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 14
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-12-27, 13:49   

spróbować swoją drogą. mnie po prostu nie stać, na gwiazdkę musiałbym przeznaczyc minimum 15tys..
_________________
Na pohybel skurwysynom!
 
 
yapkovitz 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 51
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2148
Skąd: Ząbki/Mielec (FP)
Wysłany: 2013-12-27, 15:23   

tydraniu88, mam takie pytanie nie dotyczace tematu, gdzie w Rzedzianowicach lub w Mielcu sa korki? ;p
_________________
Stowarzyszenie Motocyklowe Filii Patriae
 
 
Zyjon 


Model: SYMPATYK
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 122
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2013-12-27, 16:49   

tydraniu88 napisał/a:
Polecacie jakieś inne maszyny?

Byłem w podobnej, co Ty sytuacji. Na Draga nie było mnie stać, a chciałem coś kupić. Miałem chętkę na jakieś V 2, najlepiej z kardanem i znalazłem Suzuki VX 800. Jest to motorek z ramą i silnikiem Intrudera. Mnie udało się kupić bardzo ładną sztukę z 1996 r. za cenę poniżej 6 tys.
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-27, 17:12   

Też przesiadłem się z DragStar'a1100 na motocykl turystyczny.
Po ocenie kilku firm, wybór padł na... Yamahę - FJR1300.
Zalety:
- mocny, dynamiczny, z dobrym momentem obrotowym silnik, o dużej kulturze pracy,
- wał kardana,
- wygodny (w porównaniu z DS-em - bardzo wygodny), wygodna pozycja na motocyklu,
- dwa tryby pracy amortyzatora (przełączenie zajmuje 1 sekundę),
- bardzo dobrze się prowadzi w trasie,
- bardzo zwrotny w mieście (rzekłbym, że lepiej się nim manewruje niż DS-em),
- spalanie podobne do DS-a (nie w trybie sportowym!),
- w zależności od wersji - dużo urządzeń wspomagających (ABS, kontrola trakcji, tempomat, grzane manetki, regulowana szyba... itd),
- minimum regulacji podczas przeglądów (wtryski),
- zdejmowane kufry, zabezpieczone zamkiem na kluczyk motocyklowy (można zabrać cały bagaż na nocleg).
Wady:
- cena,
- ograniczony dostęp do podstawowych miejsc obsługowych (filtr powietrza, akumulator),
- siedzenie wyżej niż w DS-ie o 10cm (osoby niskie mogą z trudem dostawać stopami do podłoża),
- duże spalanie (~8l/100km) w trybie sportowym,
- producent w turystycznym motocyklu nie przewidział montowania nawigacji (już poprawiłem to niedopatrzenie).
 
 
mike79 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 628
Skąd: Trójmiasto - Reda
Wysłany: 2013-12-27, 18:38   

Faktycznie do 10 tys :hahaha: Wystarczy spojżeć na alledrogo i już widac, że ceny FJR są ogromne, to przeciez porządny turystyk.
Jeżeli chodzi o budżet, to miałem podobny, ciut wyższy ale też zastanawiałem sie nad deauvillem bo jest ładny, niezniszczalny V2, wygodny, wał, mało pali ale nie znalazłem godnego uwagi w tych pieniądzach.
Natomiast do miasta znajomi mi polecali transalpa z tym praktycznie samym silnikiem co deauville tylko, że łańcuch. W tym budżecie dostaniesz dobrego Dla mnie stanowiLo problem wysokie siodło i jak na pierwsze moto to duży problem :nie_wiem: poza tym V-Star jest tak śliczna, że nie mogłem sie oprzeć :dumny:
_________________
Cold and lonely without you.....Motorhead
The Best Band Ever-Led Zeppelin
 
 
johnypl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 982
Skąd: Głogów
Wysłany: 2013-12-27, 20:20   

jusza, "- duże spalanie (~8l/100km) w trybie sportowym" :shock: moja Fujarka jak jadę spokojnie i osiągnę okolice 8l/100km to jestem ;D standard to 10l/100km a jak zaczyna się zabawa ;D to 15l/100km pęka bez problemu ;/ ale warto bo banan na całą gębę ;D
_________________
XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika :/
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths
 
 
Wiedźma 


Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 609
Skąd: z Puszczy
Wysłany: 2013-12-27, 20:27   

Po trzech klasykach ze stajni Yamahy wsiadłem na Suzuki DL 650. Turysta z lekkim zacięciem pseudoenduro i jak na razie nie myślę o zmianie. Dużo zalet (poczytaj w opinie necie). Do 10 tys. można znaleźć zacną maszynę. Aaaa... no i oczywicie łańcuch, którego się bałem zamiast bezawaryjnego kardana :hahaha: :hahaha: , a który okazał się mniej wymagający niż można usłyszeć tu i ówdzie (jeżeli masz centralną stopkę konserwacja zajmuje kilkanaście sekund). Mały DL jest większy niż Trampek i trochę mocniejszy (chociaż Transalpy subiektywnie oceniam jako ładniejsze i długo miałem dylemat - ten czy ten). Wsiądź na obydwa, przymierz się, przejedź jeżeli masz warunki i sam ocenisz.
Wnioski: Pewnie to nie jest mój ostatni motocykl ale sercem zawsze pozostanę "Dragstarowcem". ;D
_________________
"Born to ride", szkoda tylko, że dowiedziałem się o tym tak późno.
 
 
oldnita 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 59
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 1810
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2013-12-27, 20:32   

Wiedźma, za 10 to będzie DL po mocnych przejściach . Z pozostałym się zgadzam w 90% , bo mam centralkę , ale wrzuciłem olejarke smartbika za 2 stówki i zapomniałem o łańcuchu po 25 tys. jeszcze OK .
_________________
Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A)
 
 
tydraniu88 


Model: SYMPATYK
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 14
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-12-27, 23:30   

yapkovitz -> w godzinach 15-17 są większe niż w Warszawie :P a po drugie, jeżdżę co tydzień na weekend do Krakowa (studia), i będę tam jeździł przez parę lat niestety więc wieszzz :)

btw dziękuję wam wszystkim za pomoc, na razie szukam, przymierzam się i myślę na co się zdecydować:)
_________________
Na pohybel skurwysynom!
 
 
Bakteria77 



Model: RS1700
Rocznik: 2004
Wiek: 25
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 1551
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-12-27, 23:47   

Co do stanu technicznego, nie wiem, nie sprawdzałem, ale ostatnio też się rozglądałem za małym turystykiem i ta oferta wpadła mi w oko Honda Deauville 650. Co do samego modelu, czytając różnego rodzaju testy, itp. moto polecane, chociaż ponoć nadaje się tylko do "spokojnej" jazdy, cudów nie można od niej wymagać ;D . Złośliwi twierdzą, że jest to trochę większy skuter ;D
 
 
yapkovitz 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 51
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2148
Skąd: Ząbki/Mielec (FP)
Wysłany: 2013-12-28, 08:47   

tydraniu88, mieszkalem w Mielcu kilkadziesiat lat (ale to brzmi ;D ) i wciaz nie wiem gdzie sa te korki wieksze niz w Warszawie, do ktorej kazdego dnia roboczego jezdze pracowac ;p
_________________
Stowarzyszenie Motocyklowe Filii Patriae
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-28, 09:45   

johnypl napisał/a:
jusza, "- duże spalanie (~8l/100km) w trybie sportowym" :shock: moja Fujarka jak jadę spokojnie i osiągnę okolice 8l/100km to jestem ;D standard to 10l/100km a jak zaczyna się zabawa ;D to 15l/100km pęka bez problemu ;/ ale warto bo banan na całą gębę ;D


To średnie spalanie na dystansie kilkudziesięciu kilometrów, odczytane z wyświetlacza - tak je ocenia elektronika.
W trybie turystycznym bez obciążenia, na prostej drodze, piątym biegu, przy prędkości ~80km/h wyświetlacz pokazuje spalanie... 2,5-3,0l/100km. Na podstawie ilości zatankowanej benzyny (używam tylko 98), w jeździe mieszanej, motocykl spala ~6l/100km. Nie jeżdżę i nigdy nie jeździłem agresywnie.
Nie jeżdżę też na trybie sportowym - turystyczny ma wystarczająco dużo mocy. Moment obrotowy pozwala z 5 biegu przy prędkości 40km/h, spokojnie prędkość podnosić, bez potrzeby redukowania.

Gdybyś Tydraniu88 zdecydował się na FJR, omijaj wersję z automatyczną skrzynią biegów!
 
 
tydraniu88 


Model: SYMPATYK
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 14
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-12-28, 12:50   

yapkovitz, ale się czepiasz :P no ale skoro lubisz to proszę bardzo. oczywiście że przesadziłem z tą Warszawą. ale na przykład na tą chwilę wracając o 15 z pracy na samym końcu strefy autem przedzieram się przez miasto aż do mostu przez wisłokę niecałą godzinę. z pracy wychodzę nie punktualnie lecz około 10 po. to też daje sporo na minus. Gwiazdką jeździło się wygodnie i komfortowo między autami.

dziewczyna ostro mnie namawia na goldwinga. strasznie jej się spodobało siedzenie pasażera :D no ale kurde, bądźmy rozsądni, po co mi ciężki turystyk? którym jeździłbym najczęściej raz na miesiąc gdzieś dalej. a na miejscu tym nie pośmiga. tzn pośmiga, ale więcej się napoci niż to wszystko warte.

Jusza, FJR jest raczej poza moim budżetem. coraz bardziej nabieram ochoty albo właśnie na Hondę Deauville albo Yamahę XJ 900 Diversion. ta druga chyba nawet stoi taniej niż honda.
_________________
Na pohybel skurwysynom!
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3291
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-12-28, 13:10   

Albo Hondę Varadero.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2013-12-28, 18:27   

Miałem Deauvilla (3 lata), nie ma żadnych wad (tylko w sumie jedna, mała moc), polecam.
Miałem również FJR (3 lata), ta już nie ma absolutnie żadnej wady.

RSTD 1300 mam juz ........... hmmm, 3ci rok leci ...... ma tylko dwie wady, cieżki jak cholera i nie hamuje :) )) (w sumie to i nie przyspiesza) - wszystko to w porównaniu z FJR :)
 
 
sagittarius 



Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 51
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 3209
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-12-28, 19:11   

Jacek6, to nadszedł czas na kolejną zmianę jak tak wszystko po 3 lata masz :D
_________________
No road is too long when you have good company
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 60
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-28, 19:34   

tydraniu88 napisał/a:

dziewczyna ostro mnie namawia na goldwinga. strasznie jej się spodobało siedzenie pasażera :D no ale kurde, bądźmy rozsądni, po co mi ciężki turystyk? którym jeździłbym najczęściej raz na miesiąc gdzieś dalej. a na miejscu tym nie pośmiga. tzn pośmiga, ale więcej się napoci niż to wszystko warte.


Jeździłem też i GoldWingiem - właściwości trakcyjne podobne do FJR mimo większej masy. Pali podobnie, opony zużywa szybciej - przednią potrafi "wyząbkować". Faktycznie... jeśli poruszanie się w korkach po mieście na FJR nie różni się niczym od poruszania się na DS-ie, to GL-em w korkach jest trudno...
No ale GL jest półtora razy droższy od FJR.
 
 
Jacek6 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 1034
Skąd: OPOLE
Wysłany: 2013-12-29, 09:58   

sagittarius - moja XVZ 1300 RSTD do sprzedania :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group