śruby mocujące kolektory od rur wydechowych |
Autor |
Wiadomość |
krukerstool

Rocznik: 2001
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 3 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2009-08-21, 23:22 śruby mocujące kolektory od rur wydechowych
|
|
|
witam mam mega problem z moim dragiem 125. narętki przytrzymujące kolektory od rur wydechowych przy silniku zjadla rdza i kiedy odeszly to 2/4 byly tak zgniłe ze sie połamały. pytanie jest jak te śruby wymienić na nowe czy da rade przez rozebranie silnika? czy one są częścią obudowy silnika?
sruby.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 13882 raz(y) 17.22 KB |
|
|
|
|
 |
grzechu


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-08-22, 01:11
|
|
|
czy po zdjęciu kolanka wystaje jeszcze jakaś częśc śrubki jak tak to spróbuj marsem (takie zaciskowe szczypce ) a najlepiej przyspawać do nich jakieś nakrętki i próbować wykręcić jak nie to rozwiercanie ci zostaje |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-08-22, 06:53
|
|
|
grzechu napisał/a: | czy po zdjęciu kolanka wystaje jeszcze jakaś częśc śrubki jak tak to spróbuj marsem (takie zaciskowe szczypce ) a najlepiej przyspawać do nich jakieś nakrętki i próbować wykręcić jak nie to rozwiercanie ci zostaje |
Lepiej przyspawaj nakrętki tak jak radzi Grzechu i szybko odkręcaj póki gorące, mozesz ewentualnie podgrzać to miejsce w którym siedzi szpilka w kolanku i wtedy odkręcać. Ten problem dotyczył słynnego Malucha. Zawsze to samo. Najlepszym wyjściem jest(jak jest taka mozliwość) przewiercić na wylor i zamiast szpilek zastosować śruby przelotowe( w kaszlaku się dało) Otwór np 8,2 mm, a śruba M8. jest minimalny luzik i jest mozliwośc wybicia jak skorodują |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
krukerstool

Rocznik: 2001
Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 3 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2009-08-28, 00:46
|
|
|
dziekuje za pomoc niestety nie mam jeszcze dostepu do spawarki ale zaraz po urlopie sprobuje rozgrzac to palnikiem acetylenowym i szczypcami zaciskowymi przekręcić. o wynikach dam znac niebawem
jeszcze raz dzieki za rady i wyjasnienie najwazniejszego ze to nie sruba osadzona łbem w srodku a szpilka |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-08-28, 01:53
|
|
|
jak będziesz zakładał nowe śruby popsikaj je smarem miedzianym a aerozolu lub stałym Smar się nie wypali, śrubę wykręcisz zawsze. Dziś się dowiedziałem od kumpla, starego szoferaka.
smar miedziany
smar w aerozolu
To oczywiście tylko przykłady. Smar kupisz gdziekolwiek, niekoniecznie na alledrogo |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2009-08-29, 11:02
|
|
|
Ja raczej molibdenowy (wysokotemperaturowy) bym radził.
Sprawdzone. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2009-08-29, 11:38
|
|
|
Smar molibdenowy ma wytrzymałość temperaturową tylko 120 st. Miedziany 1100 st.
Spójrz tutaj
w opis i specyfikacje techniczną
Smar molibdenowy używa się miedzy innymi do smarowania sprężyny w wiatrówkach, ale w tym temacie to mistrzem nad mistrze na tym forum jest Senio. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
burczas


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 51 Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 72 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2010-06-26, 19:17
|
|
|
HEj ,... mam mały problem. otórz wykręcając przedni wydech przy cylindrze (to jest chyba kolektor) odkręcałem nakrętkę ze szpilki , z jednej odkręciła się idealnie, a druga nakrętka ukręciła spilke i wystaje z cylindra tylko gładka część spilki . Za nic nie umiałem tego odkręcić , Ma ktoś jakś pomyśł jak to odkręcić , nadmienie ze ta szpilka jest bardzo miękka i wszystkie próby odkręcenia zawiodły. Założyłem wydech spowrotem ale jest troszke głośny z przodu, czy takie przemuchy mogą zaszkodzić silnikowi |
|
|
|
 |
monkton


Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 575 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: 2010-06-26, 20:20
|
|
|
Krukerstool pogadaj z Simsonem, moze jakos jeszcze znajdzie czas przed "Rozpierducha" |
|
|
|
 |
raf.ftr.

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 172 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2010-06-26, 20:23
|
|
|
Jeśli nic praktycznie nie wystaje, a szpilka ukręcona na równo to są chyba dwa wyjścia, mniejszym wiertłem nawiercić otwór i użyć wykrętaka (chyba tak to się nazywa), działa to na zasadzie gwintownika tyle, że gwintuje w lewą stronę, czyli wkręcając to ustrojstwo w szpilkę automatycznie wykręcasz ją. Tylko przed tą operacją proponuję (przy chłodnym silniku) popsikać jakimś odrdzewiaczem np. WD 40 nawet kilka godzin przed rozpoczęciem.
A w najgorszym wypadku pozostaje rozwiercanie i gwintowanie na nowo otworu.
To moja propozycja, a może ktoś podpowie Ci coś korzystniejszego. |
_________________ Boulevard C 109 RT |
|
|
|
 |
burczas


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 51 Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 72 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2010-06-26, 20:30
|
|
|
raf.ftr. napisał/a: | Jeśli nic praktycznie nie wystaje, a szpilka ukręcona na równo |
Własnie że wystaje około 1,5 może 2cm, ale niczyn tam konkretnym nie mogę dojść , żeby wykrecić. |
|
|
|
 |
raf.ftr.

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 172 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2010-06-26, 20:48
|
|
|
Jeśli tyle wystaje to jest jeszcze ok. Są takie specjalne chwytaki, ściski nie pamiętam jak to się dokładnie nazywa. Zaciska się to podobnie jak kombinerki tyle, że za pomocą sprężyny i w uchwycie jest pokrętło do regulacji siły ścisku.
W razie co to znalazłem temat wykrętaków, ceny:
http://www.nokaut.pl/ofer...5szt-ar-01.html
i tutaj masz filmik nawet żebyś zobaczył o co chodzi
http://www.beta24.pl/narz...j-cieplnie.html
[ Dodano: 2010-06-26, 20:52 ]
tutaj są różne wykrętaki
http://www.beta24.pl/narz...anych-srub.html
[ Dodano: 2010-06-26, 21:11 ]
Albo jeszcze prostszy sposób, jeśli jest gwint na szpilce i dasz radę nakręcić dwie nakrętki to na dwa klucze skręcasz je na mocno i tą wewnętrzną zaczynasz odkręcać (w lewo), ale tak czy inaczej najpierw użyj WD 40 na starą szpilkę. |
_________________ Boulevard C 109 RT |
|
|
|
 |
burczas


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 51 Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 72 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2010-06-26, 21:19
|
|
|
hho
shock ceny masakyczne , chyba taniej wyjdzie u mechanika roll |
|
|
|
 |
raf.ftr.

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 172 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2010-06-26, 22:02
|
|
|
Skontruj dwie nakrętki to będzie bez kosztów, a link podałem żebyś wiedział o co chodzi, może ktoś znajomy ma takie klamoty. |
_________________ Boulevard C 109 RT |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2010-06-27, 00:01
|
|
|
raf.ftr. napisał/a: | Jeśli tyle wystaje to jest jeszcze ok. Są takie specjalne chwytaki, ściski nie pamiętam jak to się dokładnie nazywa. Zaciska się to podobnie jak kombinerki tyle, że za pomocą sprężyny i w uchwycie jest pokrętło do regulacji siły ścisku.
W razie co to znalazłem temat wykrętaków, ceny:
http://www.nokaut.pl/ofer...5szt-ar-01.html
i tutaj masz filmik nawet żebyś zobaczył o co chodzi
http://www.beta24.pl/narz...j-cieplnie.html
[ Dodano: 2010-06-26, 20:52 ]
tutaj są różne wykrętaki
http://www.beta24.pl/narz...anych-srub.html
[ Dodano: 2010-06-26, 21:11 ]
Albo jeszcze prostszy sposób, jeśli jest gwint na szpilce i dasz radę nakręcić dwie nakrętki to na dwa klucze skręcasz je na mocno i tą wewnętrzną zaczynasz odkręcać (w lewo), ale tak czy inaczej najpierw użyj WD 40 na starą szpilkę. |
Te chwytaki to szczypce albo kleszcze Morse"a
http://www.allegro.pl/lis..._view=1&order=p
potrafią nieźle zacisnąć. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
raf.ftr.

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 172 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2010-06-27, 10:25
|
|
|
Mwrlin dokładnie o to mi chodziło |
_________________ Boulevard C 109 RT |
|
|
|
 |
Ghost_Writer

Dołączył: 09 Sie 2012 Posty: 113 Skąd: Przejdź do mapy
|
Wysłany: 2013-08-23, 15:54
|
|
|
witek1965,
Co jeszcze oprócz śrub przelotowych można było by wkręcić (ujebałem szpilkę ). |
|
|
|
 |
Madburn


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-27, 03:25
|
|
|
rozwiercić i gwintownik (tak np szpilki z tarczy hamulcowej da się wyjąć)
no chyba ze gwint zwalony - to wtedy spirala naprawcza
te wykrętaki-sraki to g ..warte - skoro np łeb śruby (kutej 10.9 objarało na około - to żadne takie nie pomogą - - jak w puszce wybijałem śrubę z McPhersona po 12 latach od produkcji to pomógł tylko palnik i młotek 5kg |
|
|
|
 |
|