YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
śruby mocujące kolektory od rur wydechowych
Autor Wiadomość
krukerstool 


Rocznik: 2001
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 3
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-08-21, 23:22   śruby mocujące kolektory od rur wydechowych

witam mam mega problem z moim dragiem 125. narętki przytrzymujące kolektory od rur wydechowych przy silniku zjadla rdza i kiedy odeszly to 2/4 byly tak zgniłe ze sie połamały. pytanie jest jak te śruby wymienić na nowe czy da rade przez rozebranie silnika? czy one są częścią obudowy silnika?

sruby.jpg
Plik ściągnięto 13882 raz(y) 17.22 KB

 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-08-22, 01:11   

czy po zdjęciu kolanka wystaje jeszcze jakaś częśc śrubki jak tak to spróbuj marsem (takie zaciskowe szczypce ) a najlepiej przyspawać do nich jakieś nakrętki i próbować wykręcić jak nie to rozwiercanie ci zostaje
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-08-22, 06:53   

grzechu napisał/a:
czy po zdjęciu kolanka wystaje jeszcze jakaś częśc śrubki jak tak to spróbuj marsem (takie zaciskowe szczypce ) a najlepiej przyspawać do nich jakieś nakrętki i próbować wykręcić jak nie to rozwiercanie ci zostaje


Lepiej przyspawaj nakrętki tak jak radzi Grzechu i szybko odkręcaj póki gorące, mozesz ewentualnie podgrzać to miejsce w którym siedzi szpilka w kolanku i wtedy odkręcać. Ten problem dotyczył słynnego Malucha. Zawsze to samo. Najlepszym wyjściem jest(jak jest taka mozliwość) przewiercić na wylor i zamiast szpilek zastosować śruby przelotowe( w kaszlaku się dało) Otwór np 8,2 mm, a śruba M8. jest minimalny luzik i jest mozliwośc wybicia jak skorodują
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
krukerstool 


Rocznik: 2001
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 3
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2009-08-28, 00:46   

dziekuje za pomoc niestety nie mam jeszcze dostepu do spawarki ale zaraz po urlopie sprobuje rozgrzac to palnikiem acetylenowym i szczypcami zaciskowymi przekręcić. o wynikach dam znac niebawem :)

jeszcze raz dzieki za rady i wyjasnienie najwazniejszego ze to nie sruba osadzona łbem w srodku a szpilka :)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-08-28, 01:53   

jak będziesz zakładał nowe śruby popsikaj je smarem miedzianym a aerozolu lub stałym Smar się nie wypali, śrubę wykręcisz zawsze. Dziś się dowiedziałem od kumpla, starego szoferaka.

smar miedziany

smar w aerozolu
To oczywiście tylko przykłady. Smar kupisz gdziekolwiek, niekoniecznie na alledrogo
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2009-08-29, 11:02   

Ja raczej molibdenowy (wysokotemperaturowy) bym radził.
Sprawdzone.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2009-08-29, 11:38   

Smar molibdenowy ma wytrzymałość temperaturową tylko 120 st. Miedziany 1100 st.
Spójrz tutaj
w opis i specyfikacje techniczną

Smar molibdenowy używa się miedzy innymi do smarowania sprężyny w wiatrówkach, ale w tym temacie to mistrzem nad mistrze na tym forum jest Senio.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
burczas 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 72
Skąd: Knurów
Wysłany: 2010-06-26, 19:17   

HEj ,... mam mały problem. otórz wykręcając przedni wydech przy cylindrze (to jest chyba kolektor) odkręcałem nakrętkę ze szpilki , z jednej odkręciła się idealnie, a druga nakrętka ukręciła spilke i wystaje z cylindra tylko gładka część spilki . Za nic nie umiałem tego odkręcić , Ma ktoś jakś pomyśł jak to odkręcić , nadmienie ze ta szpilka jest bardzo miękka i wszystkie próby odkręcenia zawiodły. Założyłem wydech spowrotem ale jest troszke głośny z przodu, czy takie przemuchy mogą zaszkodzić silnikowi ??
 
 
monkton 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 52
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 575
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2010-06-26, 20:20   

Krukerstool pogadaj z Simsonem, moze jakos jeszcze znajdzie czas przed "Rozpierducha"
 
 
raf.ftr. 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 172
Skąd: Tczew
Wysłany: 2010-06-26, 20:23   

Jeśli nic praktycznie nie wystaje, a szpilka ukręcona na równo to są chyba dwa wyjścia, mniejszym wiertłem nawiercić otwór i użyć wykrętaka (chyba tak to się nazywa), działa to na zasadzie gwintownika tyle, że gwintuje w lewą stronę, czyli wkręcając to ustrojstwo w szpilkę automatycznie wykręcasz ją. Tylko przed tą operacją proponuję (przy chłodnym silniku) popsikać jakimś odrdzewiaczem np. WD 40 nawet kilka godzin przed rozpoczęciem.
A w najgorszym wypadku pozostaje rozwiercanie i gwintowanie na nowo otworu.
To moja propozycja, a może ktoś podpowie Ci coś korzystniejszego.
_________________
Boulevard C 109 RT
 
 
burczas 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 72
Skąd: Knurów
Wysłany: 2010-06-26, 20:30   

raf.ftr. napisał/a:
Jeśli nic praktycznie nie wystaje, a szpilka ukręcona na równo

Własnie że wystaje około 1,5 może 2cm, ale niczyn tam konkretnym nie mogę dojść , żeby wykrecić.
 
 
raf.ftr. 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 172
Skąd: Tczew
Wysłany: 2010-06-26, 20:48   

Jeśli tyle wystaje to jest jeszcze ok. Są takie specjalne chwytaki, ściski nie pamiętam jak to się dokładnie nazywa. Zaciska się to podobnie jak kombinerki tyle, że za pomocą sprężyny i w uchwycie jest pokrętło do regulacji siły ścisku.
W razie co to znalazłem temat wykrętaków, ceny:
http://www.nokaut.pl/ofer...5szt-ar-01.html

i tutaj masz filmik nawet żebyś zobaczył o co chodzi
http://www.beta24.pl/narz...j-cieplnie.html

[ Dodano: 2010-06-26, 20:52 ]
tutaj są różne wykrętaki
http://www.beta24.pl/narz...anych-srub.html

[ Dodano: 2010-06-26, 21:11 ]
Albo jeszcze prostszy sposób, jeśli jest gwint na szpilce i dasz radę nakręcić dwie nakrętki to na dwa klucze skręcasz je na mocno i tą wewnętrzną zaczynasz odkręcać (w lewo), ale tak czy inaczej najpierw użyj WD 40 na starą szpilkę.
_________________
Boulevard C 109 RT
 
 
burczas 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 51
Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 72
Skąd: Knurów
Wysłany: 2010-06-26, 21:19   

hho
raf.ftr. napisał/a:
W razie co to znalazłem temat wykrętaków, ceny:
http://www.beta24.pl/narz...anych-srub.html

shock ceny masakyczne , chyba taniej wyjdzie u mechanika roll
 
 
raf.ftr. 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 172
Skąd: Tczew
Wysłany: 2010-06-26, 22:02   

Skontruj dwie nakrętki to będzie bez kosztów, a link podałem żebyś wiedział o co chodzi, może ktoś znajomy ma takie klamoty.
_________________
Boulevard C 109 RT
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2010-06-27, 00:01   

raf.ftr. napisał/a:
Jeśli tyle wystaje to jest jeszcze ok. Są takie specjalne chwytaki, ściski nie pamiętam jak to się dokładnie nazywa. Zaciska się to podobnie jak kombinerki tyle, że za pomocą sprężyny i w uchwycie jest pokrętło do regulacji siły ścisku.
W razie co to znalazłem temat wykrętaków, ceny:
http://www.nokaut.pl/ofer...5szt-ar-01.html

i tutaj masz filmik nawet żebyś zobaczył o co chodzi
http://www.beta24.pl/narz...j-cieplnie.html

[ Dodano: 2010-06-26, 20:52 ]
tutaj są różne wykrętaki
http://www.beta24.pl/narz...anych-srub.html

[ Dodano: 2010-06-26, 21:11 ]
Albo jeszcze prostszy sposób, jeśli jest gwint na szpilce i dasz radę nakręcić dwie nakrętki to na dwa klucze skręcasz je na mocno i tą wewnętrzną zaczynasz odkręcać (w lewo), ale tak czy inaczej najpierw użyj WD 40 na starą szpilkę.


Te chwytaki to szczypce albo kleszcze Morse"a
http://www.allegro.pl/lis..._view=1&order=p
potrafią nieźle zacisnąć.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
raf.ftr. 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 172
Skąd: Tczew
Wysłany: 2010-06-27, 10:25   

Mwrlin dokładnie o to mi chodziło ;d
_________________
Boulevard C 109 RT
 
 
Ghost_Writer 


Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 113
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2013-08-23, 15:54   

witek1965,

Co jeszcze oprócz śrub przelotowych można było by wkręcić (ujebałem szpilkę ;/ ).
 
 
Madburn 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 354
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-08-27, 03:25   

rozwiercić i gwintownik (tak np szpilki z tarczy hamulcowej da się wyjąć)
no chyba ze gwint zwalony - to wtedy spirala naprawcza

te wykrętaki-sraki to g ..warte - skoro np łeb śruby (kutej 10.9 objarało na około - to żadne takie nie pomogą - - jak w puszce wybijałem śrubę z McPhersona po 12 latach od produkcji to pomógł tylko palnik i młotek 5kg :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group