YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
xvs 125 gaśnie
Autor Wiadomość
fincher 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2012-06-15, 20:36   xvs 125 gaśnie

Witam
dzisiaj piątek więc nadszedł czas aby wyjechać gwiazdką na przejażdżkę.
Wszystko ładnie pali na dotyk i ogólnie jak należy.
Po przejechaniu około 2km motocykl przestał reagować na gaz i tracił prędkość - jak by paliwa nie dostawał. Przy odkręceniu manetki do końca nagle jakby ożywał i tak kilka razy.
Aż w końcu zgasł, i ani na pych ani starter nie odpali. A przedni cylinder nagrzał się dość poważnie (przypaliłem skórzaną rękawicę na wydechu) po 5 minutach odpalił normalnie i znów przejechałem około 3km i sytuacja się powtarza. Czym to może być spowodowane?

Ostatnio wymieniłem filtr(oleju) i olej na mobil10w40 i wlałem około 1.4l - w okienku kontrolnym trochę więcej jak połowa. Po wymianie zrobiłem sobie wycieczkę z kolegą około 150km i wszystko było dobrze.

Czy to już najwyższy czas na:
Regulację i czyszczenie gaźnika?
Regulację zaworów?
Wymianę filtra powietrza?
Wymianę świec?

Nie wiem kiedy te czynności były robione ostatni raz.



PS Czy moja gwiazdka jak kobieta się obraziła na mnie, bo nie jeździłem nią cały tydzień i jest to rodzaj "focha" ? :poddajesie:
_________________
XVS125 - rozdział zamknięty.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-06-15, 21:25   

Na pierwszy rzut zrób najtańsze czynności serwisowe:
1) Wymiana świec - to nie zaszkodzi koszt ok 30 zł za 2 sztuki
2) Wymiana filtra powietrza - nie jest drogi nie znam ceny do 125-tki.

Sprawdź drożność układu paliwowego czyli czy leje się paliwo z kranika - to nic nie kosztuje a pomóc może.
Sprawdź czy odpowietrzenie zbiornika jest o.k. - czyli czy pali przy zdjętym korku paliwa :-)
Jak wykonasz te czynności - a motocykl dalej będzie "walił focha" to będziemy dalej myśleć.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
fincher 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2012-06-15, 21:41   

Soft jutro sprawdzę to o czym mówisz tylko z filtrem powietrza może być gorzej bo nie wiem czy na miejscu będzie dostępny. Świece jak odnajde oznaczenia w angielskiej instrukcji to też postaram się kupić.


A to grzanie się jednego cylindra też może być z tym związane ?
_________________
XVS125 - rozdział zamknięty.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-06-15, 21:45   

Cylinder może grzać się z 2 powodów:
1) zbyt uboga mieszanka - za dużo powietrza za mało paliwa
2) zaciera tłok.

Jeżeli to pierwsze - to bułka z masłem
jeżeli drugie ......... cholera może być ciężko......
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
fincher 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2012-06-15, 21:52   

soft nie strasz mnie tak, kurde no wcześniej jeździłem normalnie i nie było tego dopiero dzisiaj się tak stało.
Pierwszy raz mi drag tak zgasł a dzisiaj aż tak ciepło nie było a i przejechać ledwo 2km zdążyłem i mi zgasł.
Czyżby 29k to już czas wymiany tłoka??


Jutro sprawdzę jeszcze kolor świecy i mam nadzieję że to jednak nie tłok...:(
_________________
XVS125 - rozdział zamknięty.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-06-15, 22:02   

Oczywiście że tłok nie zwiększa swojej średnicy z upływem kilometrów. Fizyka mówi, że jest wręcz odwrotnie :-)
Jeżeli nikt przed tobą w okresie paru..set kilometrów nie zmieniał tłoka to nie martw się - chyba że nie wiesz o tym.
Jeżeli tłoki i cylindry są oryginalne to problem tkwi w świecach lub za małym dopływie paliwa. Tak jak pisałem sprawdź paliwko i świece - to powinno wyjaśnić sytuację.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
fincher 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2012-06-15, 22:07   

Motorkiem ponoć jeździł w Niemczech pan koło 50 a w Polsce miał 1 właścicielkę - zakonnicę też koło 50 :)
Ja jestem 3 właścicielem gwiazdki także wydaje mi się że na 99% silnik nawet nie był rozbierany.

Dzisiaj chyba nie zasnę już spokojnie bo ciągle mi to będzie chodzić po głowie...
_________________
XVS125 - rozdział zamknięty.
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-06-15, 22:11   

fincher, śpij spokojnie ..... aby tylko takie problemy ludzie mieli z motocyklami,
Ja myślę że te 30 złotych będzie dobrze zainwestowaną forsą :-)
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
fincher 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2012-06-15, 22:14   

:) też mam taką nadzieję, albo nawet nie będę musiał wydawać kasy bo takie same swiece miałem w poprzednim motorku i mam kilka zapasów :)
No to narazię dzięki za informacje, jutro zobaczę co uda mi się ustalić.

[ Dodano: 2012-06-16, 18:35 ]
Wymieniłem swiece ale jest jeden problem.
Z jednego komina leci ciepła a z drugiego zimne powietrze - czemu ??
Zimne z dolnego - idącego do przedniego gara.

Po zmianie świec nie miałem okazji jeszcze się przejechać bo mnie to zjawisko zaniepokoiło
_________________
XVS125 - rozdział zamknięty.
 
 
Pancza 


Model: BĘDZIE
Wiek: 28
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 50
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2012-06-16, 18:42   

I jak pomogła coś zmiana świec? Gdzieś na tym forum czytałem o takim przypadku, że motorek robił tak samo jak twój i okazało się, że trzeba było ustawić gaźniki. Osobiście to sądzę, że to sprawa świec to samo miałem tylko, że ja jechałem wtedy w trasie i bylem 120km od domu (przejażdżka nad zalew soliński) i poszedłem to typka (typowy warsztat samochodowy) i doradził mi świece zmienić, było ciężko dostać bo to była niedziela;/ lecz udało się dostać do sklepu z częściami, wykręciłem stare świece i dałem na wzór (nie miałem numeracji katalogowej) i dopasowali mi. Po zmianie świec nie ten motocykl zmienił się z przymulonego osła w dynamiczną jaszczurkę :) Moim zdaniem to są świece na 100% zmień i będzie git. Puki co życzę szerokości i przyczepności. Pozdrawiam Michał

[ Dodano: 2012-06-16, 18:44 ]
o, to ciekawe co piszesz na twoim miejscu najpierw dodałbym gazu, żeby złapał normalne obroty rozgrzał się a potem przejechałbym się jakieś 2-4km dla sprawdzenia.
 
 
fincher 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2012-06-16, 22:52   

Wie ktoś czym może to być spowodowane że z jednego komina dmucha ciepłym a z dolnego zimnym powietrzem?

Po zmianie świec moto odpalił i wkręca się bardzo ładnie - jutro zobaczę czy wykluczyło to problem gaśnięcia w trakcie jazdy
_________________
XVS125 - rozdział zamknięty.
 
 
Pancza 


Model: BĘDZIE
Wiek: 28
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 50
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2012-06-17, 21:39   

fincher napisał/a:
Wie ktoś czym może to być spowodowane że z jednego komina dmucha ciepłym a z dolnego zimnym powietrzem?
Jeżeli z jednego dmucha zimnym to znaczy, że nie spala mieszanki. Czy zauważyłeś różnicę w warkotu silnika?
 
 
arek997 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 119
Skąd: Rawicz
Wysłany: 2012-06-17, 21:54   

Tak jak napisał Pancza najpierw rozgrzej moto, przejedź troczę kilometrów i dopiero zobacz czy faktycznie jest różnica w temperaturze spalin.
Jeśli faktycznie będzie wyczuwalna różnica w temperaturze spalin to obstawiał bym, że trzeba wyregulować gaźniki bo taka różnica może być spowodowana różnym składem mieszanki paliwowo-powietrznej na każdym z cylindrów. Jeśli będzie za bogata bądź normalna to spaliny będą chłodniejsze niż tam gdzie mieszanka będzie uboga czyli gar będzie dostawał za mało paliwa w stosunku do liści powietrza.
Tą różnicę można też zaobserwować po świecach zapłonowych.
Świeca czarna (ciemniejsza niż ta druga) = mieszanka za bogata (normalna).
Świeca jasna, wypalona (biała) = mieszanka uboga.
_________________
JA DZIUNIA V STAR 1100 Classic
 
 
fincher 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2012-06-18, 14:28   

Moto po rozgrzaniu zachowuje się tak samo. Tzn z wydechu spaliny zimne a kolektor gorący jak diabli.

Przed wymianą świec też było tak samo i wykręcone świece - obie były koloru kawy z mlekiem, czyli tak jak powinno być.

Arek jeżeli mieszkasz w tym Rawiczu o którym myślę to masz do mnie tylko 15km.
Nie znalazł byś wolnej chwili aby podskoczyć i razem byśmy coś wymyślili?
mój nr tel 662250332

[ Dodano: 2012-06-19, 19:35 ]
Podstawiłem gwiazdkę do mechanika i z tego co sie dowiedziałem w środę, czwartek moto będzie śmigać jak malina.

Na dobry humor troche muzyki i panienek :)
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
_________________
XVS125 - rozdział zamknięty.
 
 
arek997 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 119
Skąd: Rawicz
Wysłany: 2012-06-19, 20:22   

Nic nie szkodzi na przeszkodzie aby się kiedyś spotkać.
Napisz jaką diagnozę postawił mechanik czyli co gwieździe było.

PS: Gdzie naprawiasz? Na Woli Mikorskiej?
_________________
JA DZIUNIA V STAR 1100 Classic
 
 
fincher 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2012-06-20, 09:49   

Tak, stoi na Woli Mikorskiej.
W pierwszej chwili diagnoza brzmiała - Gaźnik i Zawory.
Ale szczegółów dowiem się dzisiaj ew jutro.
_________________
XVS125 - rozdział zamknięty.
 
 
arek997 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 119
Skąd: Rawicz
Wysłany: 2012-06-20, 22:17   

fincher napisał/a:
Tak, stoi na Woli Mikorskiej.


Dobry wybór koleś zna się na rzeczy.
_________________
JA DZIUNIA V STAR 1100 Classic
 
 
fincher 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2012-06-21, 14:56   

Moto dzisiaj wróciło do mnie.

Wykonane czynności:
Regulacja zaworów
Czyszczenie całego układu paliwowego (gaźnik, przewody, pompka, kranik, bak)
Naprawa króćca.
Regulacja sprzęgła
Kontrola elektryki.
_________________
XVS125 - rozdział zamknięty.
 
 
Pancza 


Model: BĘDZIE
Wiek: 28
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 50
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2012-06-21, 17:49   

fincher napisał/a:
Wykonane czynności:
Regulacja zaworów
Czyszczenie całego układu paliwowego (gaźnik, przewody, pompka, kranik, bak)
Naprawa króćca.
Regulacja sprzęgła
Kontrola elektryki.


Ile mechanik za to wziął kasy ?

ps. co było zepsute w króćcu ?
 
 
fincher 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2012-06-21, 17:51   

2 stówki.

na moje oko nie dużo.
_________________
XVS125 - rozdział zamknięty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group