YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa hamulcowa
Autor Wiadomość
Tytus 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 745
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-06-24, 22:35   Pompa hamulcowa

Witam!

 Cała historia rozpoczęła sie od pulsacyjnej pracy hamulca przedniego w mojej Blacky. Poczytalem i dowiedziałem sie ze to może być pokrzywiona tarcza, puchnace przewody lub stary płyn hamulcowy. No początek poszedł płyn hamulcowy. Odkrecilem odpowietrzacz i zbiornik płynu. Żona na motor i dusić klamkę. Jak ubywalo płynu w zbiorniku to dolewalem. Po pełnej tansfuzji jakby było lepiej ale bardzo szybko problem powrócił. Jezdzilem tak jakis czas. Dziś po skonczonych jazdach wziąłem sie za zacisk  który szybko zdemontowalem. 

I teraz zaczyna sie właściwy temat

Okazało sie ze po nadciśnieciu klamki pracuje tylko większy tloczek a mały jest zapieczony i nie rusza sie. (tak przy okazji czy to normalne ze tloczek wychodzi a po puszczeniu klamki sam sie cofa???). Po zablokowaniu większego tloczka maly w końcu ruszył i wyszedł ;) . Oba pięknie wyczyscilem i złożyłem. I tu zaczyna sie problem. Spuscilem cały płyn z układu poskrecalem  przewody zalalem płyn do zbiorniczka a tu niespodzianka pompa hamulcowa przestała pompowac. Klamka  miękka i nic nie twardnieje. Po odkreceniu przewodu przy klatce stwierdzam zero przepływu płynu przez pompę. Jak przytykalem palcem otwór do którego przychodzi przewód to pompa pompowala powietrze i zapytała powietrze po puszczeniu klamki. Zbiornik pełen płynu oczywiście a nic nie pompuje. W akcie desperacji wypelnilem układ od strony odpowietrznika strzykawką. Tloczki ruszyły zakrecilem przewód przy pompiei nagle zaczęło działać  :shock: Nabilem pare razy popuszczalem odpowietrzacz coś tam polecialo. Jazda próbna hamulec działa super jak w supermoto  :hahaha: Tylko teraz sie martwię czy zachowanie mojej pompy jest normalne? Czy można zapowietrzyc pompę. Czy jak pompa nie jest zalana w całości czyli od strony przewodu tez płynem to tak sie zachowuje? Martwię sie czy z pompą wszystko w porządku czy to jakies oznaki awarii. 

Mechaniorów proszę o opinie i rady

Ps
Zastawilem na noc wcisnieta klamke zablokowaną pasem zaciskowym żeby sprawdzić czy nigdzie nie cieknie zobaczymy jutro.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-06-24, 22:49   

Tytus napisał/a:
(tak przy okazji czy to normalne ze tloczek wychodzi a po puszczeniu klamki sam sie cofa???)


Jakby się nie cofał to jaki byłby wtedy efekt ? Oczywiście że normalne.
Tytus napisał/a:
zalalem płyn do zbiorniczka a tu niespodzianka pompa hamulcowa przestała pompowac.


nie przestała, tylko jeszcze nie "załapała płynu. To też jest normalne. Kilka- kilkanaście szybkich i krótkich ruchów klamką i powinna zassać płyn. Dobrze jest przytkać całą powierzchnię zbiornika płynu dłonią.

Tytus napisał/a:
Czy można zapowietrzyc pompę.
oczywiście, że mozna.
Tytus napisał/a:
Martwię sie czy z pompą wszystko w porządku czy to jakies oznaki awarii.
o nic się nie martw. Przeprowadź jednakowoż cała operację wymiany płynu jeszcze raz. Na 99% zostało powietrze w układzie. Zaproś małżonkę i przepompuj z dwa zbiorniczki.
Jak rozebrałem zbiorniczek do chromowania, rozebrałem tłoczek, wizjer i potem ponownie napedłniłem układ płynem był taki sam objaw. Pompa nie chciała załapać płynu. Jak załapała, to wszystko już było OK. Skoro podałes płyn od strony zacisku, to jest prawdopodobieństwo, że masz odrobinę powietrza w układzie czego efektem jest
Tytus napisał/a:
Nabilem pare razy popuszczalem odpowietrzacz coś tam polecialo


bo powinno polecieć normalnie pełną strugą.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Tytus 



Model: MS1300
Rocznik: 2007
Wiek: 51
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 745
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-06-24, 23:04   

Dzięki

Zgłębiam temat i:

Oczywiście masz rację. Tłoczek musi się cofać :wmur:

Z tym zaciągnięciem płynu to myślę że jednak jest też tak że musi być cała zalana bo jak robi podciśnienie i zaciąga powietrze z pustego króćca to to samo powietrze potem wypycha zamiast płynu błędne koło i tak się właśnie zapowietrza.

Wymienię jeszcze raz cały płyn. Pełna transfuzja.

Uspokoiłeś mnie trochę ;)
 
 
Kokos 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 48
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 22
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-12-28, 14:45   

odswierze troche temat,u mnie jest podobnie tylko po prawie godzinnym pompowaniu na z miane z podawaniem plynu od strony zacisku nadal jest lipa,pompa nie chce zalapac,ma ktos moze jakis pomysl?
_________________
NIEWAŻNY JEST CEL PODRÓŻY - CELEM JEST SAMA PODRÓŻ ...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-28, 15:31   

Kokos napisał/a:
po prawie godzinnym pompowaniu na z miane z podawaniem plynu od strony zacisku nadal jest lipa,pompa nie chce zalapac,ma ktos moze jakis pomysl?
zalej płyn do zbiornika, a nie podawaj od strony zacisku. Poczekaj trochę, sam zacznie spływać przez odpowietrznik. Potem klasyczne pompowanie z odpowietrzaniem. Wskazana druga osoba do pomocy.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kris sps20xx 


Rocznik: 2007
Wiek: 55
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 130
Skąd: bielsko - biała
Wysłany: 2012-12-28, 15:36   

a czy jak zdejme dekiel zbiorniczka w celu wypolerowania go na błysk,to chyba nie bede musiał odpowietrzac? :shock:
poza tym mam troche ponad stan płynu to odciagne strzykawka.. :idea:
_________________
suzuki intruder vzr 1800-moje ;)
drag star 650 classic -żony :)
https://picasaweb.google.com/111944335513409273641/MotoWakacjeLipiec20126400KmW16Dni14Krajow
https://picasaweb.google.com/111944335513409273641/MotoCHORWACJAMAJ20115DNI3300Km
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-28, 15:46   

oczywiście, że nie. Tylko kierownice ustaw w odpowiedniej pozycji i zblokuj, żeby się nie wylał .
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
kris sps20xx 


Rocznik: 2007
Wiek: 55
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 130
Skąd: bielsko - biała
Wysłany: 2012-12-28, 15:48   

witek1965 napisał/a:
oczywiście, że nie. Tylko kierownice ustaw w odpowiedniej pozycji i zblokuj, żeby się nie wylał .


:brawo: dzięki
_________________
suzuki intruder vzr 1800-moje ;)
drag star 650 classic -żony :)
https://picasaweb.google.com/111944335513409273641/MotoWakacjeLipiec20126400KmW16Dni14Krajow
https://picasaweb.google.com/111944335513409273641/MotoCHORWACJAMAJ20115DNI3300Km
 
 
Kokos 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 48
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 22
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-12-28, 16:11   

dzieki,ale w takim razie mam jeszcze jedno pytanie-jezeli odkrece przewod hamulcowy od pompy to kiedy zaczne pompowac, z otworu w ktorym byl przewod powinien wylatywac plyn pod jakims cisnieniem? bo jesli tak (co powinno byc w/g mnie oczywiste) to u mnie nic nie leci :nie_wiem:
_________________
NIEWAŻNY JEST CEL PODRÓŻY - CELEM JEST SAMA PODRÓŻ ...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-28, 16:44   

Kokos, przyciśnij klamke do połowy i poczekaj, jak zacznie lecieć, a zacznie zacznij pompować. Z początku bardzo szybkie pompnięcia jedno za drugim, potem juz "normalnie". Jeżeli nie leci, to trzeba wyjąc tłoczek i sprawdzić uszczelnienia. Może się skończyły ? :nie_wiem: na odległość to se ne da. Może masz zapchany otworek w zbiorniczku :nie_wiem: . Wylej płyn, rozbierz, przedmuchaj sprężonym powietrzem, wyczyść i spróbuj od nowa. Jak otwory drożne, to musi popłynąć płyn - cudów nie ma
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-28, 16:57   

dobrze jest też nalać płynu do przewodu hamulcowego przed skręceniem go do pompki
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Kokos 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 48
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 22
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-12-28, 21:50   

dzieki jeszcze raz ,zaraz sie biore za rozbiorke,obstawiam jednak wstepnie uszczelnienia,mozna gdzies cos takiego kupic osobno bo na alle nie znalazlem do draga?
_________________
NIEWAŻNY JEST CEL PODRÓŻY - CELEM JEST SAMA PODRÓŻ ...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-12-28, 22:21   

serwis na pewno, Larsson obecnie nie ma.

[ Dodano: 2012-12-28, 22:27 ]
u zapytaj http://www.motorus.pl/ukl...p_2,25,0,0.html
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-02-01, 14:51   

Lekko odgrzeję kotlecika. Po montażu zbiornika płynu hamulcowego z pompą, hamulce of kors się zapowietrzyły. Próbowałem zrobić tak jak podał witek1965, ale nic to nie dawało. Miałem inne zajęcia, więc zamknąłem garaż i poszedłem do domu. Wróciłem następnego dnia i zaczynam pompować klamką i.....hamulce wróciły ( klapka zbiorniczka była zakręcona) ;D więc może warto pozostawić po zalaniu płynu układ na kilka godzin w spokoju, by płyn mógł sam zajść do układu ? nie stwierdziłem powietrza w układzie ( cuda, sam się odpowietrzył ? ) ale jak się ociepli to i tak wezmę się za odpowietrzenia zacisków.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Kokos 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 48
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 22
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-02-01, 18:38   

dzieki za info,jeszcze nie odpowietrzylem bo czekam na zestaw naprawczy,jak sie uda tym sposobem to dam znac,pzdr
_________________
NIEWAŻNY JEST CEL PODRÓŻY - CELEM JEST SAMA PODRÓŻ ...
 
 
gery73 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 232
Skąd: Kielcówek
Wysłany: 2013-02-07, 14:14   

Tak, odpowietrzanie hamulca w DS czasami jest upierdliwe - ja mam taki sposób, płyn naciągam do strzykawki na strzykawkę zakładam kawałek wężyka 6 mm wężyk zakładam na odpowietrznik (oczywiście odkręcony, lekko odkręcony ! ) i powoli wstrzykuje płyn - po chwili widać bąbelki powietrza w zbiorniczku zakręcam odpowietrznik zakładam pokrywkę zbiorniczka kilka ruchów klamką lekkie popuszczenie odpowietrznika i po kłopocie - całość operacji zajmuje 5 min a pierwsze odpowietrzenie metodą tradycyjną zajeło mi 3 godziny.

pozdrawiam gery73
_________________
Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager
 
 
MariuszK 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 60
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 42
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-03-23, 20:38   

Witam, proszę o radę.
Walczę od tygodnia z pompą hamulcową. Wykluczam powietrze w układzie, ponieważ w akcie desperacji rozebrałem pompkę i zalałem ją płynem, po czym ponownie złożyłem. Zbiornik płynu był wcześniej zalany do pełna, podobnie jak przewody. Pompując klamką przez odpowietrzniki leci płyn bez ograniczeń, lecz klamka jest ciągle tylko „lekko” twarda i dochodzi do manetki gazu. Nie ma żadnych wycieków. Podejrzewam, że zużył się tłok i nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia.
Proszę o potwierdzenie, ewentualne radę, co jeszcze spróbować. Zestaw naprawczy znalazłem tylko w serwisie w cenie 200 PLN. Zanim wydam te dwie stówki chcę mieć pewność.
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-03-24, 13:38   

MariuszK, zostaw ją w spokoju na kilka godzin, potem naciskaj spokojnie klamkę przez kilka minut i powinno być OK
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-03-24, 13:40   

MariuszK napisał/a:
Zestaw naprawczy znalazłem tylko w serwisie w cenie 200 PLN.
są dostępne za mniejsze pieniądze.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Roni 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 48
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-24, 14:02   

Jest taki sposób jak pisze Pirania_LM , tylko ze przytrzymujesz (przywiązujesz do manetki) nacisniętą klamkę jakimś np sznurkiem i czekasz kilka godzin. Ścisnięte bąbelki powietrza zmniejszają swoją objętość i kierują się ku górze , do zbiorniczka. Ale to działa (co prawda nie zawsze) w zapowietrzonym układzie, a nie przy nieszczelnej pompie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group