Problem z rozbujaniem moto powyzej 70km/h |
Autor |
Wiadomość |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-05-19, 09:08 Problem z rozbujaniem moto powyzej 70km/h
|
|
|
Panowie może ktoś z was będzie miał jakiś pomysł (mnie się już wyczerpały) mianowicie mam problem z moim dragusiem związany z brakiem możliwości rozbujania go powyżej 70km/h. Jak chce przyspieszyć to jest odczuwalne chwilowe dławienie motorka i nie chce iść tzn nie mogę go rozbujać do większych prędkości. Wcześniej miałem problem z jazda nawet prędkościami 50km/h dławiło go zupełnie. Moto był u mechanika który sprawdził gaźniki (przeczyścił go)zrobił synchro. Ja już nie mam pomysłów co to może być nachodzą mnie różne rozwiązania może pompa, moduł (czy jest możliwość sprawdzenia modułu?). Po odpaleniu motorka wszystko jest ok na biegu jałowym ok ma obroty ładnie je trzyma problem pojawia się podczas jazdy. Dodam ze paliwo w zbiorniku mam. Jak macie jakieś swoje uwagi proszę się nimi podzielić. Nie wiem czy wziasc się za to samemu czy zaprowadzać do mechanika. |
|
|
|
 |
Jacek

Model: SYMPATYK
Wiek: 61 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 310 Skąd: Zielonka k/W-wy
|
Wysłany: 2012-05-19, 09:26
|
|
|
Cześć.
Powodów może być bardzo wiele, ale z tego co piszesz myślę, że powodem jest brak dostatecznej ilości paliwa. Sprawdź w pierwszej kolejności, czy nie masz zatkanego odpowietrzenia w korku wlewu paliwa lub kranika. |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-05-19, 11:03
|
|
|
ROZUMIEM KOLEGO ZE JEŚLI CHODZI O SPRAWDZENIE ODPOWIETRZNIKA NA KORKU WLEWU MASZ NA MYŚLI ZUPEŁNE GO WYJECIE Z BAKU I SPRAWDZENIE JAK BEZ KURKA IDZIE MASZYNKA. JEŻELI CHODZI O KUREK SPUSTOWY TO TRZEBA BĘDZIE GO ZDEMONTOWAĆ MOŻLIWE ZE TAM SIEDZĄ JAKIEŚ PAPROCHY. W TAKIM RAZIE BĘDĘ MUSIAŁ TO ZROBIĆ W WOLNYM CZASIE DZIĘKI ZA SUGESTIE |
|
|
|
 |
Jacek

Model: SYMPATYK
Wiek: 61 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 310 Skąd: Zielonka k/W-wy
|
Wysłany: 2012-05-19, 20:57
|
|
|
Wystarczy, że ściągniesz wężyk z kranika, podstawisz jakieś naczynko i poobserwujesz jak leci paliwo. Nie leci, wyjmij korek, dalej nie leci kranik. Paliwo leje się strumieniami cały czas, szukamy dalej. |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2012-05-19, 21:13
|
|
|
Ruffi, podobne objawy miałem w DSie jak raz zatankowałem na Tesco, na drugi dzień moto straciło moc, przewaliłem gaźniki, synchro, zawory, świece, cewki i kicha, kumpel wpadł na myśl wymienić paliwo, po przelaniu gaźników nową PB nagle moto odżyło |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-05-20, 13:31
|
|
|
Odpowietrznik sprawdziłem poświęcając swoje usta zaciagnolem z kurka wlewu wszystko wygląda na drożne, kranik również spuszczałem paliwo jakiś czas temu (sprawdzę jeszcze raz). Czy możliwe ze pompa paliwa może niedomagać? i dawać taki efekt. Chciałem was zapytać czy każdy z was po włączeniu zapłonu w maszynie słyszy prace pompy (słychać brrrrrrrrrrrrrr - turkotanie :)przez kilka sekund) bo u mnie się tak właśnie dzieje. Zastanawiam się czy to właśnie nie jest przyczyna pompki będę musiał ja prześwietlić. Jeżeli chodzi o paliwo to tankuje na stacjach typu BP ORLEN I STATOIL nie sadze ze to wina paliwa ale reki sobie urwać nie dam. Kolego JOHNYPL jaka tankujesz ja 95 może lepiej 98. |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2012-05-20, 13:57
|
|
|
Pompka terkocze jak zasysa paliwo, kup może jakiś preparat do czyszczenia gaźników taki co to się go do baku wlewa i może zmień paliwo jak radzi johnypl |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-05-20, 14:12
|
|
|
to co 98 zatankować? zamiast 95 jeździ ktoś z was na 98. To turkotanie to pompa wygląda na zdrowy system zasilania. Myślicie ze może to paliwo takiego fikusa odprawiać, czy ktoś z was jeździ na 98 lub jakaś super hiper |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2012-05-20, 15:50
|
|
|
A może sprzęgło ci się ślizga. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2012-05-20, 20:11
|
|
|
Zmienić w sensie, że wymienić to co masz w baku na świeże z dobrej stacji np. Orlen czy inny jakiś główny krwiopijca, a nie z 95 na 98. Jeśli miałeś z dobrej stacji to spróbuj z innej dobrej. Musisz zacząć od eliminowania najprostszych rzeczy do coraz bardziej skomplikowanych aż do rozwiązania problemu. |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-05-20, 20:23
|
|
|
Nie sadze aby sprzęgło się ślizgało, paliwo tankuje na dobrych stacjach. Pompka działa, wydaje mi się ze możliwe ze za mały poziom paliwa w komorach. Sytuacja utraty mocy dzieje się pod obciążeniem na biegu jałowym wszystko działa jak ta lala obroty pięknie trzyma, po wprowadzeniu go na wysokie obroty nic się nie dzieje złego nie strzela n ie prycha tylko pod obciążeniem. Nic zdecydowałem dać go spowrotem do doktora. Wcześniej doktor przeczyścił gaźniki i się polepszyło moglem tylko jechać do 50km/h. Teraz mogę jechać powyżej 50km/h ale go nie rozbujam powyżej 70km/h. Mnie już pomysły się wyczerpały może sobie doktor od motorów poradzi |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2012-05-20, 21:42
|
|
|
Napisz w jak to się stało. Czy od początku tak masz, czy był u mechanika, czy go kupiłeś takiego, czy kiedykolwiek jeżdził szybciej niż 70 km/h ?
Bo jak takiego kupiłeś od kogoś to może ktoś rozrząd rozbierał i źle usatwił? |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-05-20, 22:01
|
|
|
Kupilem go od znajomego nie rozbierał rozrządu nic przy niej nie dłubał- przynajmniej tak mnie zapewnia. Jak ja kupiłem była wolowata, to postanowiłem za porada kolegów z forum wymienić króćce ssące, wcześniej przejrzałem gaźniki wyczyściłem. Zamocowałem wszystko na moto nowe świece gaźnik po przeczyszczeniu króćce ssące nowe świece nowe olej filtr powietrza oleju nawet filtr paliwa wymieniłem. Moto po takim zabiegu dostało żywotności miał przyspieszenie wszystko było ok poza obrotami (delikatne wahania)ale jak się rozgrzał to i obroty trzymał. Po przejechaniu około 300km zaczol się problem na początku podczas jazdy odczułem delikatne opóźnienie przerywanie podczas jazdy ale delikatne praktycznie nie odczuwalne. Wróciłem z trasy moto trochę ochłonęło uruchomiłem go ponownie i jazda przejechałem 10km po czym moto zdechło w takim sensie ze utracilo wigor nie moglem jechać powyżej 50km (wolowaty - tragedia). Oddałem go do mechanika bo sam już nie miałem zdrowia i cierpliwości. Mechanior przeczyścił gaźnik polepszyło się - trzyma obroty na biegu jałowym po uruchomieniu wchodzi na wysokie obroty bez zająknięcia wszystko na biegu jałowym. Według mojego obrotomierza który założyłem wynika ze przy 5000obr odcina zapłon podczas jazdy maksymalnie rozkręcam moto do 4000obr. Wrzucam jedynkę przyspieszam na dwójkę i depa na gazie odczuwam ze maszynka nie domaga dochodzę do piątki i czuje jak odkręcam manetkę ze maszyna nie ma zrywu brak jej mocy, tym sposobem nie mogę uzyskać prędkości nawet 90km/h. Po wymianie króćców motorek miał zryw było ok co się stało już nie mam pojęcia możliwe ze pompka przyspieszająca albo poziom paliwa w komorach. Ja już straciłem cierpliwość do mojego moto |
|
|
|
 |
Etek


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 49 Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 509 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-20, 23:38
|
|
|
Podjedź do mnie na Warszawską 183 - zobaczymy co tam się dzieje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jacek

Model: SYMPATYK
Wiek: 61 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 310 Skąd: Zielonka k/W-wy
|
Wysłany: 2012-05-21, 19:07
|
|
|
Piotrek. Z Radomia przy prędkości max. 50 km/h, trochę mu zejdzie
[ Dodano: 2012-05-21, 19:08 ]
Ruffi, Daj mi swój numer telefony, pogadamy może znajdziemy rozwiązanie. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-05-21, 20:00
|
|
|
Jacek napisał/a: | Z Radomia przy prędkości max. 50 km/h, trochę mu zejdzie |
Etek napisał/a: | Podjedź do mnie na Warszawską 183 - zobaczymy co tam się dzieje. |
Etek miał na myśli serwis, który mieści się w Radomiu. W końcu jest tam szefem
MOTO RADOM
Warszawska 183
26-600 Radom
tel. +48 48 360 94 94
Email: biuro@motoradom.pl
www.motoradom.pl |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-05-29, 12:20
|
|
|
Dzieki Jacek za zainteresowanie moto stoi u mechanika i czeka na przegląd. Tak jak pisałem wcześniej wszystkie pomysły mi wygasły a może to problem jest z elektryka może moduł, nie wiem sam. Dziwne jest to ze wszystko zaczyna się pierdzielić po 70km/h nie dostaje maszyna wigoru sprzęgło odpada jest ok (sprawdzane przez mechanika). Jeśli to nie elektryka to gaźnik tyle ze był czyszczony przez mechanika może nie ma odpowiedniej ilości paliwa po wypaleniu nie dostaje i dlatego się tak dzieje. Jeśli mechanik mi zdradzi przyczynę to na pewno ja wam napisze. A co do serwisu to jest ostateczność ceny zaporowe jeśli za oring wołają 30zl który można kupić za 5zl to i serwisowanie pewnie drogie. |
|
|
|
 |
MARSINUS


Model: RS1600
Rocznik: 2006
Wiek: 2024 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 1363 Skąd: Rob
|
Wysłany: 2012-05-31, 08:31
|
|
|
I co Ruffi jakieś efekty pracy mechanika już są ? |
_________________ "Mądry głupiemu ustępuje
Ale co, gdy głupi się z tego nie raduje..."
Jak ja lubię KNŻ |
|
|
|
 |
robroy

Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 15 Skąd: witków
|
Wysłany: 2012-06-01, 12:49
|
|
|
Mam podobny problem. Mianowicie na biegu jałowym jest wszystko ok. problem zaczyna się podczas jazdy. Rozpędza się z dużymi oporami, na niższych obrotach popierduje sobie trzeba go mocno przytrzymać na gazie i dopiero po chwili zaczyna przyspieszać. Co to może być ? Była robiona regulacja luzów zaworowych,synchronizacja gaźników,nowy filtr paliwa,powietrza, nowe świece i fajki. Przestawiałem iglicę na większą lub mniejszą dawkę paliwa, bez zmian.poradźcie coś bo normalnie moto doprowadza mnie do szału . |
_________________ W ŻYCIU PIĘKNE SĄ TYLKO CHWILE, TA CHWILA TO JAZDA MOTOCYKLEM. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-01, 13:15
|
|
|
robroy,
Sprawdzałeś w jakim stanie są membrany? W gaźnikach o stałym podciśnieniu to kluczowy element. Może być mała dziurka, iglica w dyszy będzie wtedy źle pracować i koniec jazdy. Cena nowych membran niestety jest koszmarna. |
|
|
|
 |
|