YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
XVS 125 zębatki
Autor Wiadomość
misiek735 


Rocznik: 2000
Wiek: 30
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Kłodawa / Poznań
Wysłany: 2012-04-30, 19:12   XVS 125 zębatki

Witam

Pragnę w swojej Gwiazdce (w celu zwiększenia V-max) wymienić zębatkę / tki.

Jednak nasuwa mi się kilka pytań odnośnie tej operacji:
Czy jest konieczność od razu kupna całego zestawu napędowego? Motocykl ma 13,5 tys. przebiegu, łańcuch oraz tylna zębatka nie wyglądają na zniszczone. Niestety nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał zestaw napędowy...

Interesowała by mnie zmiana wielkości tylnej zębatki: obecnie mam 59 zębów, motocykl na 5 biegu pracując na optymalnych obrotach osiąga prędkość 60 km/h... Zarzynanie silnika zaczyna się już przy 80 km/h...

Nie chcę zapierdzielać 120 km/h na wolnych obrotach (nie należę do osób młodych i gniewnych :evil: ). Chciałbym osiągnąć 80 km/h jeszcze z małym zapasem obrotów ;D

Na allegro jest kilka aukcji, do wyboru rozmiary: 59, 47, 46, 41, 40, 39. Którą wybrać, abym nie musiał się odpychać nogami przy ruszaniu?

Jeśli była by potrzeba wymiany całego zestawu, łańcuch wiadomo - się dobierze. A jeśli chodzi o zębatki? Jakie połączenie rozmiarów było by najlepsze do osiągnięcia mojego celu?

Pozdrawiam
 
 
heretyk43 


Model: BĘDZIE
Wiek: 55
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 44
Skąd: z przeszłości
Wysłany: 2012-04-30, 20:02   

Zmiany przełożeń to delikatna sprawa.Zwłaszcza że moto do mocarnych nie należy(125 ccm).Dziwi mnie że jest taki wielki przeskok od 59 od razu 47. 12 zębów to bardzo dużo...czy aby na pewno są to zębatki do dragusia? :nie_wiem:
 
 
Pancza 


Model: BĘDZIE
Wiek: 27
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 50
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2012-04-30, 20:32   Re: XVS 125 zębatki

misiek735 napisał/a:
Zarzynanie silnika zaczyna się już przy 80 km/h..


Nie prawda to jest właśnie optymalna prędkość dla tego silniczka.

misiek735 napisał/a:
Chciałbym osiągnąć 80 km/h jeszcze z małym zapasem obrotów



Przecież przy tej prędkości jest duży zapas obrotów nie wiem czemu kolega chce zmienić zębatki, to jest mijanie się z celem by motocykl typu chopper/cruizer był bardzo słaby przy ruszaniu natomiast V-max miał duży (a z resztą nawet tymi zębatkami wiele nie zdiałas) a gdy będziesz jechał z dziewczyną to nawet nie ruszysz bo motocykl nie ma mocy. Nie widzę sensu nad pomysłem kolegi. :) No ale jeżeli koniecznie chcesz.

Cytat:
Czy jest konieczność od razu kupna całego zestawu napędowego? Motocykl ma 13,5 tys

Nie ważne łańcuch się naciąga, jeżeli był źle eksploatowany i źle smarowany to układ napędowy powinno się wymieniać co 7tys. ale jeżeli było wszystko ok to 15tys. dla takiego motocykla to pestka oczywiście biorąc pod uwagę to, że motocykl nie był katowany (typu przyspieszenie na "pałę" dorzynanie na V-max, czy chociażby palenie gumy non stop)

Więc sądzę, że łańcucha nie musisz wymienić no ale sprawdź jeszcze jaki ma luz i czy tylna zębatka nie ma już spiłowanych zębów (wtedy będziesz wiedział czy jest potrzeba wymiany układu)

Pozdrawiam Michał :)
 
 
misiek735 


Rocznik: 2000
Wiek: 30
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Kłodawa / Poznań
Wysłany: 2012-05-01, 00:15   

Serdecznie dziekuje za odpowiedzi. Z tego co udalo mi sie wyczytac, to oryginalnie zakladano 59 oraz 47 zebow na tyl, na przod podobno tylko 13, jednak nie dam sobie reki uciac... przyznam szczerze, ze chetnie sprobowal bym zmiany na 47 zabkow:-) 11-12 maja jest motobajzel w lodzi, pewnie uda mi sie powiekszyc wiedze co do napedu w dragu oraz kupic po jakiejs fajnej cenie markowe czesci:-)
 
 
kampro 


Rocznik: 2000
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 1
Skąd: Olesno
Wysłany: 2012-05-01, 10:58   zestaw ( ząbatki i łańcuch)

witam,
zauważyłem ten temat i chce zaproponowac oryginalny zestaw który kupiłem na zachodzie w serwisie Yamahy. Jest mi już nie potrzebny a motorek zmieniam na inny.
Cały komplet jest nowy, oryginalny a wszystkie potrzebne infroamcje znajdziecie na mojej aukcji:
http://allegro.pl/zestaw-...2293320308.html

w razie pytan prosze pisać: kampro@wp.pl

powodzenia

[ Komentarz dodany przez: Zoltan: 2012-05-01, 21:19 ]
Zapraszam do przywitalni, punkt 1 regulaminu forum
 
 
Młody 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 30
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 487
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-01, 11:03   

A ja cały czas nie wiem po co tyle zachodu ze zmianom zestawu napędowego. jeździłem 125 i największą prędkość jaką nią osiągnąłem było 120km/h co uważam za dość sporo jak na tak mały silnik. Przelotowa to ok 80km/h a scigacza i tak z draga nie zrobisz
_________________
drag star 125 -> kawasaki VN 900 custom
WIELKOPOLANIE
 
 
misiek735 


Rocznik: 2000
Wiek: 30
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Kłodawa / Poznań
Wysłany: 2012-05-01, 15:24   

Kolego Młody, jeśli chciałbym szybko jeździć nie kupił bym choppera / cruisera, uwzględniłem w pierwszym poście że nie należę do osób młodych i gniewnych... dzisiaj postanowiłem przetestować swój motocykl, osiągnąłem niecałe 95 km/h na piątym biegu. Czy pamiętasz może ile ząbków miałeś na tylnej zębatce w Swojej byłej miłości ? ;D

Właśnie tym sprzętem chciałbym osiągnąć 80 km/h bez kupy w majtkach (wycie silnika itp.). Dlatego założyłem ten temat. Jeśli posiadałeś 47 zębów nie ma już o czym dyskutować, wystarczy że założę 47 na tył i wszyscy będą zadowoleni :)

Kolego kampro, uprzejmie proszę o informacje dotyczące rozmiarów zębatek, na aukcji nie mogę znaleźć takowej informacji.

Pozdrawiam
 
 
Pancza 


Model: BĘDZIE
Wiek: 27
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 50
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2012-05-01, 17:07   

Bez urazy ale to więcej zachodu jak to wszystko warte. Ja również mam xvs 125 i tak samo jak Młody idzie mi 115/120 km/h a zębatkę mam 57 zębów. Może masz coś, ze sprzęgłem, że tak "wolno " ci jedzie (wolno w porównaniu do naszych ale oczywiście tym motocyklem leci się 80 a nie 120 [ja tylko sprawdziłem prędkość maksymalną dodam, że z gps] )

Więc pozdrawiam
 
 
misiek735 


Rocznik: 2000
Wiek: 30
Dołączył: 21 Mar 2011
Posty: 15
Skąd: Kłodawa / Poznań
Wysłany: 2012-05-01, 18:03   

No proszę, masz 57 zębów? kurcze, to już nie wiem... Tyle rozmiarów zębatek yamaha na pewno nie wyprodukowała do tego modelu. No cóż, zobaczę co czas pokaże. Dzisiaj zaglądałem pod sukienkę i Tylna zębatka nie jest w jakimś ekstra super nowym stanie, pewnie niedługo będę musiał zmienić. Najprawdopodobniej skuszę się o kupno całego zestawu, jednak najprawdopodobniej z tylną 47 :)

Pozdrawiam, i dziękuję wszystkim za pomoc
 
 
Pancza 


Model: BĘDZIE
Wiek: 27
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 50
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2012-05-02, 11:22   

Cytat:
skuszę się o kupno całego zestawu, jednak najprawdopodobniej z tylną 47


I to może być dobry pomysł a napewno wymiana układu ci się przyda tym bardziej jeżeli nie wiesz kiedy to ostatnio ktoś wymieniał ten, że układ.

Więc powodzenia kolego i pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group