YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nolan 43 AIR opinie
Autor Wiadomość
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-15, 19:54   

ale po cienie należy się jej spodziewać. Co ciekawe, cena nie daje również gwarancji bezpieczeństwa. Wg testów Sharp, wiele kasków z rozsądnej cenie posiada *****, a te drogie **** lub nawet ***
I tak na przykład wśód kasków szczękowych Caberg TRIP (RHYNO) za ciutke ponzad 400 zł , ma ***** a Shoei Multitech (ok 1600 zł) i Shuberth C3 ( ponad 2 tyś) tylko *** . Fakt ostatnie dwa, to Mercedesy wśród kasków, ciche, lekkie, wypełnione ekstra materiałami wykończeniowymi.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Rici 



Model: MS1300
Rocznik: 2011
Wiek: 79
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 784
Skąd: Niemcy - Jankes
Wysłany: 2012-03-15, 20:55   

Nolan ....chyba bede musial z pokora przyznac racje tym wszystkim, ktorzy mieli odmienne zdanie z moim na temat tego kasku.
Dzisiaj po raz pierwszy zrobilem w nim ponad 250km (tak ,tak u mnie wiosna ,
plus14°C ;D ) i musze stwierdzic ze jednak w czasie jazdy sa jakies "trzeszczenia" pod skorupa, na dluzszy okres jest to denerwujace, szczegolnie jak zwraca sie na to uwage. Zdecydowalem sie ten kask zareklamowac (Louis), po rozmowie telefonicznej, wysylam go jutro do "zbadania". Zapowiedzieli ze moze to troche potrwac. O rezultacie mojej reklamacji napisze jak bede juz wiedzial cos wiecej.
Trzeba miec odwage do przyznania sie, Witek ... masz nie raz racje hahahaha :hahahahaa:
_________________
Byla DS 650 Classic jest Midnight Star XVS1300
Jezdze dla duszy i ciala... nie dla kilometrow...
 
 
Młody 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 30
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 487
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-03-15, 21:47   

oj tam czepiacie się i tyle. Ja mam Nolana śmigam w nim już 2 sezon. Tematu trzeszczenia nie rozumiem bo nawet nie wiem co wy jako trzeszczenie definiujecie. Na dłuższe trasy to i tak muzyka pod kaskiem jest wiec trzeszczenia nie słychać (chyba ze tego wydawanego przez gitarę ;p ) W kasku lata mi się wygodnie blenda mi nie opada wszystko działa jedyny jego minus to parująca szybka ale przy temperaturach od -4 do 7stopni ;p ale generalnie kask polecam
_________________
drag star 125 -> kawasaki VN 900 custom
WIELKOPOLANIE
 
 
JOKER 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1304
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-15, 22:04   

Ja kupiłem 2 sztuki niecały rok temu i zastanawiam się nad reklamacją, tylko czy ktoś już przez to przechodził i czy coś się zmieniło ? Najchętniej bym je oddał, i chyba dołożył do shubertha, a tak mam dylemat bo nie wiem czy pakować się w bluetoothy do tych kasków, bo to znowu po 750zł od sztuki, czy sprzedać jako używki, czy co z tym fantem zrobić :nie_wiem:
_________________
To nie śmierć za rogiem, to czas Twoim wrogiem

 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-15, 23:37   

Wiecie co? Całe te dywagacje to o kant dupy rozbić.

Nikt nawet nie zwrócił uwagi, że rozważania o świszczeniu i trzeszczeniu kasku, pomijając bardzo subiektywne oceny świszczenia i trzasku kasku podczas jazdy, zależą od kliku okoliczności.
Najważniejsza z nich to oczywiście prędkość z jaką się jeździ, kolejna to obecność lub nie szybki. Od niej zależy cała aerodynamika i przepływ powietrza. Inaczej powietrze opływa kask gdy szybki nie ma, inaczej gdy jest.
Jeszcze jedna okoliczność to wysokość szybki i kąt pochylenia.

Zbyt dużo tych okoliczności, których nikt nie odkrył.

Nie twierdzę, że Nolan to cud techniki, jak inni twardogłowi chcieliby sądzić, lecz twierdzę, że to przyzwoity kask, w dobrej relacji cena do jakości.

PS Twardogłowi ponownie nie zrozumieją ani słowa, ale to ich problem.
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 39
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2012-03-15, 23:54   

EDDIE napisał/a:
Wiecie co? Całe te dywagacje to o kant dupy rozbić.

Nikt nawet nie zwrócił uwagi, że rozważania o świszczeniu i trzeszczeniu kasku, pomijając bardzo subiektywne oceny świszczenia i trzasku kasku podczas jazdy, zależą od kliku okoliczności.
Najważniejsza z nich to oczywiście prędkość z jaką się jeździ, kolejna to obecność lub nie szybki. Od niej zależy cała aerodynamika i przepływ powietrza. Inaczej powietrze opływa kask gdy szybki nie ma, inaczej gdy jest.
Jeszcze jedna okoliczność to wysokość szybki i kąt pochylenia.

Zbyt dużo tych okoliczności, których nikt nie odkrył.

Nie twierdzę, że Nolan to cud techniki, jak inni twardogłowi chcieliby sądzić, lecz twierdzę, że to przyzwoity kask, w dobrej relacji cena do jakości.

PS Twardogłowi ponownie nie zrozumieją ani słowa, ale to ich problem.


Eddi raczej tu chodzi czy robisz badania na torach, w aerodynamicznym tunelu i czy tylko sprawdzasz kask pod względem bezpieczeństwa .... badania na torach i w tunelach jest dużo droższe i nie opłaca się na kaski o niskim koszcie cenowym
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-16, 07:16   

EDDIE napisał/a:
lecz twierdzę, że to przyzwoity kask, w dobrej relacji cena do jakości.


Moje subiektywne odczucie : kask UVEX JET 100 - cena 200 zł głośny, paruje szyba bez pinlocka.
Kask Nolan N43 air, cena 750-800 zł. Nie widzę różnicy. Plus dla Nolana -kształt, blenda.

Warunki jazdy : jeden sezon w Uvexie, jeden sezon w Nolanie. Przebig ok 8 tyś km, prędkości rózne, a le raczej do 120km/h maks. Wystarczająco dobrze przetestowałem ?

Jedna przejażdżka w Shoei J-Wing - euforia. O co chodzi z tym świstem, szumem itd ? Coś takiego w tym kasku nie występuje. Kask również z szybą.
EDDIE napisał/a:
Jeszcze jedna okoliczność to wysokość szybki i kąt pochylenia.
.

A jednak można. Shoei się to jakoś udało. Cały pic polega na tym, żeby szybka nie odstawała od reszty kasku, tylko zlewała się z nią, oraz o uszczelnieniu powierzchni styku szyby z kaskiem. Dotyczy to wszystkich kasków, integrali i szczękowców również.
Z Vaaksem uszczelniliśmy połączenie w Uvexach i jak ręka odjął. W oryginale Uvex nie wpadł na ten pomysł. Nolan , a i owszem, tyle, że chyba nie do końca dopracował coś z nią. Może nie ten kształt, albo grubość :nie_wiem:
Poza tym mankamentem w zasadzie nie mam zastrzeżeń. pasek może powinien być dłuższy no i nie dopasowana szczęka, jak się okazuje, nie tylko ja mam z tym problem, bo inni również nie są w stanie założyć kasku z wpiętą szczęką, mimo iż kask bez niej leży znakomicie.

Z drugiej strony Twoja walka o dobre imię Nolana jest godna podziwu. Sprzedajesz te kaski, czy je produkujesz ? Bo gdybyś produkował, to byłoby to zrozumiałe. Jako sprzedawca, Twoja opinia jest o kant dupy do rozbicia. Sprzedajesz towar, który wyprodukował ktoś zupełnie inny. Jako użytkownika Twoja opinia jest jedną z wielu. Tylko, że jako użytkownik jesteś jednym z niewielu z zadowolonych. Ot co.
Sprzedajesz również opony, bardzo dużo i bardzo różnorodnych. Ilu klientów żali ci się, że te, czy tamte to są takie, czy owakie ? Klient kupuje i spada, zwłaszcza ten z allegro. Ocenia Cię jako sprzedawcę, a nie producenta. Żalenie się sprzedawcy, że produkt który sprzedał nie spełnia oczekiwań klienta mija się z celem. Nie on go wyprodukował. Natomiast na forach tematycznych ludziska opisują swoje subiektywne wrażenia z eksploatacji.
Choćbyś nie wiem jak zachwalał te kaski mnie nie przekonasz, ani Moondka, ani Jokera, ani Riciego. Nam one nie odpowiadają. mamy te same odczucia, przeszkadza nam to czy tamto i koniec. Tobie osobiście nie przeszkadza i ekstra, super, miodzio. W końcu masz prawo być zadowolony, tak jak ja, czy kto inny niezadowolony.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2012-03-16, 11:50   

moondek, ale ja nie robię sobie jaj, po prostu nie rozumiem co ma prędkość do tego? No z jaką prędkością jeździ się motocyklem, tym bardziej cruiserem? Chyba "Witkowe" 120 maks nie jest jakimś wielkim wyczynem i kask za taką kasę powinien to z powodzeniem "wytrzymać".
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4020
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2012-03-16, 11:54   

shipp napisał/a:
moondek, ale ja nie robię sobie jaj, po prostu nie rozumiem co ma prędkość do tego?

Poniżej masz odpowiedź na swoje pytanie:
EDDIE napisał/a:
PS Twardogłowi ponownie nie zrozumieją ani słowa, ale to ich problem.

lol lol lol
Powiem tylko tyle, ktoś nam tu udowadnia, że amerykę odkrył ;) Już jeden Einstein w historii świata nam wystarczy...
Ja jeżdżę z prędkością ok 100-110 km/h i ten kask jest głośny jak sk...syn. Śmiać mi się tylko chce z tych wszystkich teorii, że prędkość, że kąt natarcia, że szybka itp. Nie wymagajmy cudów od garnka za 700 zł.
I fajnie, że możemy wymienić się opiniami wśród użytkowników i nie słuchać dyrdymałów opowiadanych przez sprzedających :)
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2012-03-16, 12:05   

Nie wiem... Nie posądzam Eddiego o złą wolę, myślę że rozmówcy różnie rozumieją definicję "cichy" kask. Dla jednego będzie cichutki, dla drugiego zbyt głośny, ale jak zauważył Witek, Nolan za 8 stów jest porównywalny do Uvexa za 2 setki /w kategorii głośności/, a więc różnica w cenie może dotyczyć innych walorów, jak waga kasku albo jego kategoria bezpieczeństwa bądź też design, chociaż z tym bywa różnie, jednemu może się podobać a drugiemu niekoniecznie.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
MarMar 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1202
Skąd: Waleniowo
Wysłany: 2012-03-16, 12:28   

Shipp-święta racja.Ilu użytkowników tyle opinii.Podstawą dobrego kasku jest zapewnienie bezpieczeństwa.A szumy,trzaski itp-no cóż,jednemu przeszkadza,dla drugiego to kwintesencja motocyklizmu.Zawsze można też użyć zatyczek do uszu. ;D
_________________
...........................................................
Jest - FJR1300AS
Były: DragStar 650, MS1300
 
 
Azmadan 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 43
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 419
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-03-16, 13:36   

No ja się dziwię :-)
jakoś też już 2 letni AIR... się sprawuje gorzej niż na początku (czuje powietrze spod szyby)

ale dopiero przy 140+ zaczyna się robić nieprzyjemnie głośniej (na przeloty autostradowe stopery do uszu)...

tylko że na moim moto... do 80-90 jeżdżę zazwyczaj z samą blendą... i jest ok :-P
_________________
Jedni wola Harlaya i duże cycki... inni motocykle japońskie i wąskie szpa... eee winkle...
--- Custom Bagger 96cali pojemności... na HD FLHT --- ZDJĘCIA
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-16, 15:12   

MarMar napisał/a:
Podstawą dobrego kasku jest zapewnienie bezpieczeństwa
i tu z Jetami i typu police jest doopa. SHARP nawet ich nie testuje. Integrale i szczękowce.
http://sharp.direct.gov.uk/


Azmadan napisał/a:
tylko że na moim moto... do 80-90 jeżdżę zazwyczaj z samą blendą... i jest ok :-P
powiem więcej, jest o wiele lepiej . Te cholerne świety powoduje szyba, a nie kask. Eddie dobrze napisał, że inaczej jest w kasku całkowicie otwartym. Nie szumi tak, bo nie ma co szumieć. Przeprowadźcie eksperyment. Zaklejcie styk szyby z kaskiem zwykła taśma izolacyjna. dookoła- boki i górę. Przejedźcie się z prędkością maksymalna na jaka pozwolą umiejętności i warunki drogowe. a potem zatrzymajcie się, zerwijcie taśmę i jeszcze raz ten sam odcinek. .
Eddie pisze, że ma dostęp do kilkuset opinii. Chyba typu :
Kask doszedł błyskawicznie,świetny kontakt, mailowy i telefoniczny, miła obsługa polecam allegrowicza. ;D

Standardowe komentarze zadowolonych klientów.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 39
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2012-03-16, 15:14   

Azmadan napisał/a:
No ja się dziwię :-)
jakoś też już 2 letni AIR... się sprawuje gorzej niż na początku (czuje powietrze spod szyby)

ale dopiero przy 140+ zaczyna się robić nieprzyjemnie głośniej (na przeloty autostradowe stopery do uszu)...

tylko że na moim moto... do 80-90 jeżdżę zazwyczaj z samą blendą... i jest ok :-P


To ja wam powiem, że są kaski w których jadąc V-starem 150 nie trzeszczy w kasku tylko trzeba się przyzwyczaić, że chce zepchnąć człowieka na motorze(nie posiadam szyby w motorze). Nie chodzi że głowa idzie do tyłu bo kask jest tak opływowy że tylko czuć siłę na klacie i na niczym więcej.
Zawsze się dziwiłem czemu ludzie stopery wkładają, ale już teraz dzięki forum to wiem :brawo:
 
 
voitec 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2000
Wiek: 52
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 298
Skąd: Morscity
Wysłany: 2012-03-17, 13:48   

EDDIE, mam tego Nolana i MOJE subiektywne odczucie jest takie że trzeszczy. A najbardziej mi to przeszkadza nie jak jadę tylko na postoju. W trakcie jazdy to inna sprawa. Mi wtedy szumy nie przeszkadzają.
EDDIE napisał/a:
Osobiście nie oczekuję podczas jazdy motocyklem komfortu porównywalnego z jazdą samochodem.

W pełni się z Tobą w tym przypadku zgadzam.
_________________
Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów - William Shakespeare
 
 
EDDIE 



Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 1109
Skąd: Radom
Wysłany: 2012-03-17, 14:47   

voitec napisał/a:
A najbardziej mi to przeszkadza nie jak jadę tylko na postoju

Dzieje się to podczas otwierania szybki czy blendy?
_________________
Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.

Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.


Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 
 
kostass 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 2111
Skąd: GŁ Grupa Łódzka
Wysłany: 2012-03-18, 09:30   

Tak sobie czytam ten temat i sie zastanawiam o co chodzi . Wielcy znawcy i testerzy kasków sie znaleźli :hahaha: , Jak popatrzeć po forum YDS to własnie Nolanów 43 w wersji classic i N43 air jest statystycznie najwiecej , biorac pod uwagę ilosc kaskow jednego modelu . Ja przejechalem w nim 30kkm i nastepny tez bedzie nolan . Moze i skrzypi , jak zakładam to tylko wtedy . Moze wieje przy szymie , ale tylko powyzej 120 i jak zdejmę szybę . Czy jest głosny ? Nie wiem . Zawsze słucham muzyki a i wydechy skutecznie zagłuszają inne dzwieki . Na pewno praktyczne rozwiazania takie jak wypinana szczeka , 3 kaski w jednym , blenda , zaczepy na pinlocka , wypinana wyściólka są niezaprzeczalnymi zaletami tego kasku. Kazdy jezdzi w tym co mu pasuje i skonczmy ten temat
_________________
Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-03-18, 21:39   

moondek napisał/a:
Rozbierz ten kask, to będziesz teoretyku wiedział, dlaczego trzeszczy.
dokładnie tak. Ja chyba znalazłem przyczynę (źródło) tego wrednego trzeszczenia . Spróbuję wyeliminować "usterkę" i dam znać czy pomogło.

kostass napisał/a:
Na pewno praktyczne rozwiazania takie jak wypinana szczeka
pod warunkiem, że pasuje, bo na przykład mi uwiera mocno w brodę i nie jestem w stanie jej założyć. Kask prawidłowo dopasowany rozmiarowo do obwodu łepetyny. I nie tylko mi, bo wielu osobom również.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
JOKER 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1304
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-18, 21:46   

witek1965 napisał/a:
kostass napisał/a:
Na pewno praktyczne rozwiazania takie jak wypinana szczeka
pod warunkiem, że pasuje, bo na przykład mi uwiera mocno w brodę i nie jestem w stanie jej założyć. Kask prawidłowo dopasowany rozmiarowo do obwodu łepetyny. I nie tylko mi, bo wielu osobom również.



Witek wszystko pasuje, jak nie to :wmur: aż wejdzie
_________________
To nie śmierć za rogiem, to czas Twoim wrogiem

 
 
JOKER 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 53
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1304
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-03-18, 23:03   

Witaszek napisał/a:
Cichy, wygodny, nic nie aruje, a dźwięk jak sobie ktoś zamontuje słuchawki rozchodzi się w nim super



Wygodny, nie paruje, jak sobie ktoś zamontuje słuchawki to faktycznie "cichy"
_________________
To nie śmierć za rogiem, to czas Twoim wrogiem

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group