YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: 1janbo
2010-07-30, 19:56
Wrzucanie biegu bez sprzęgła

Czy wrzucanie biegu bez sprzęgła jest szkodliwe dla motocykla ?
TAK
59%
 59%  [ 82 ]
NIE
17%
 17%  [ 24 ]
Nie wiem
22%
 22%  [ 31 ]
Głosowań: 137
Wszystkich Głosów: 137

Autor Wiadomość
Zoltan 



Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 186
Skąd: JANKES-PILCHOWICE
Wysłany: 2010-05-15, 21:05   

W górę czyli z 1 na 2, z 2 na 3 itd wychodzi mi to bez pudła. Biegi wchodzą jak w masło bez najmniejszych stuków i zgrzytów. W dól też się da, ale póki co jeszcze używam sprzęgła. Robiąc przegazówkę przy redukcji zazwyczaj dodaję zbyt dużo gazu i bieg się nie redukuje :beczy: . Ale praktyka czyni mistrza.

Tutaj kilka informacji o zmianie biegów w motocyklu.
_________________
Może i mały dziadek ale za to
 
 
pleban 



Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 66
Skąd: Wybrzeże Gdańskie
Wysłany: 2010-05-15, 21:14   

Bardzo dobry artykuł, dedykuję go zwolennikom zmiany biegów bez wysprzęglania. Chyba, że nie zależy im na swoich maszynkach.
_________________
Droga ku wolności!
 
 
wojo 



Rocznik: 2003
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 77
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-05-17, 20:54   

Powiem szczerze ze te pierwsze po wielu latach ponad 600km na mojej Gwiazdce zrobiłem jakos bez jakis dziwnych zdarzen. Zauwazylem tylko ze, chyba ma problem wlasnie z biegami. To wychodzi mi najsłabiej. Albo ze zgrzyetm, albo z kiwaniem głowy, albo za bardzo ciagne na sprzegle, kurde nie spodziewalem sie ze to moze mi przyniesc tyle nie potrzebnych emocji. Musze wiele trenowac wiem ale, słabo to widze bo nade wszystko na maksa dbam o moja maszyne i nie chce zrobic jej krzywdy.
_________________
Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać.
 
 
Dawid0407 



Rocznik: 2003
Wiek: 43
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 75
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-05-18, 13:03   

łatwiej przychodzi mi redukcja biegu bez sprzęgła, niż odwrotnie. W każdym razie uważam ten zabieg za szkodliwy dla motoru, więc stosuję sporadycznie. Po nabraniu wprawy zmieniam biegi po naprawdę delikatnym wciśnięciu sprzęgła. A za najważniejsze uważam to żeby nie zgrzytało i nie szarpało.
_________________
http://img260.imageshack..../dsc00787ec.jpg
 
 
leonmm 



Model: SYMPATYK
Wiek: 50
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 118
Skąd: Wawa/Pawłowice
Wysłany: 2010-05-19, 18:24   

dzisiaj pierwszy raz spróbowałem zmieniać biegi bez sprzęgła, ogólnie fajnie tylko trzeba go mocniej nakręcić i wraz ze zdecydowanym odcięciem gazu wrzucić bieg wyższy ( jeżeli miałem za niski obroty bieg nie wchodził ) , redukcji na razie nie próbuje :)
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2010-05-20, 15:03   

umiejętność wrzucnia biegów bez sprzęgła okazuję się wysoce przydatna :)
jadę sobie z fajniutkim plecaczkiem, rączka z tyłu na kolanku..biegi bez sprzęgła wchodzą gładko, plecaczek zadowolony ;D
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
spider 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 756
Skąd: PL
Wysłany: 2010-10-10, 18:22   

Koledzy a powiedzcie mi czy przy zmianie biegow powinien towarzyszyc jakis dzwiek czy odbywa sie to "po cichu" u mnie gdy zmieniam biegi na wyzszy towarzyszy temu specyficzny odglos.Zastanawiam sie czy to normalne czy cos robie zle,czy moze skrzynie sie konczy
_________________
YAMAHA ROAD STAR SILVERADO XV 1700 S LA COCAINA
http://yamaha-dragstar.pl...t=13214&start=0
 
 
arekw711 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 2173
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2010-10-10, 18:58   

W naszym modelu to taki chyba urok i tak musi pozostac , taki trzask to norma , wszystko jest OK
 
 
spider 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 756
Skąd: PL
Wysłany: 2010-10-10, 19:03   

arekw711 napisał/a:
W naszym modelu to taki chyba urok i tak musi pozostac , taki trzask to norma , wszystko jest OK

Ten trzask nawet mi sie podoba tylko nie wiedzialem czy tak ma byc czy cos mam nie tak.Ale dzieki za info teraz jestem spokojniejszy :>
 
 
koks79 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 832
Skąd: GŁ-Grupa Łódzka
Wysłany: 2010-10-10, 22:51   

dawid0407 - czemu ten sposób na zmiane biegów jest szkodliwe bo nie rozumiem?!
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ
;)
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-10-12, 15:14   

spider napisał/a:
Koledzy a powiedzcie mi czy przy zmianie biegow powinien towarzyszyc jakis dzwiek czy odbywa sie to "po cichu"

ja zawsze przy zmianie biegow mrucze lol
a powaznie to takie stukniecie to normalka bo nie ma synchronizacji
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 61
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2010-10-12, 19:07   

Nie powinno trzaskać ani w górę , ani w dół
Jeżeli trzaska to brak wprawy w przrkładaniu biegów
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-10-12, 20:15   

mozliwe ze ja nie wiem jak sie zmienia biegi lub pojecie stukniecie lub trzask dla roznych ludzi oznacza co innego.
w kazdym razie chetnie sie dowiem jak nalezy to robic, ja myslalem ze to polega na nacisnieciu pieta dzwigni i wcisnieciu z niewielkim opoznieniem klamki sprzegla. Niestety wyraznie wyczuwam wtedy i slysze stukniecie. Mysle ze to nie jest wada motocykla i zlego uzywania przez poprzedniego wlasciciela poniewaz kupilem go w salonie i byl nowy.
Mozliwe ze przyczyna tego ze to slysze jest to ze nie mam glosnych tlumikow :hahaha:
 
 
koks79 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 832
Skąd: GŁ-Grupa Łódzka
Wysłany: 2010-10-12, 21:36   

ja zmieniam biegi bez sprzęgła dość często, poza zmianą z jedynki i na jedynkę nie ma żadnych stuknięć ani problemów. Dlatego zmieniam tylko wyższe biegi. Robie to zwyczajnie naciskając na dźwignie i odpuszczając gaz tak samo "w górę" jak i "w dół". Biegi wpadają idealnie. Klamki sprzęgła nie dotykam wcale. Nie wiem czy w vtx-ie jest inaczej niż w DS.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ
;)
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-10-13, 10:46   

Ja tez czesto zmieniam biegi bez sprzegla i wchodza lepiej ale zastanawiajace jest to ze BMW chwali sie ze ich ostatnie modele motocykli posidaja mozliwosc wrzucania biegow w czasie jazdy bez sprzegla, wiec moze nasze skrzynie nie sa do tego przystosowane i ta klamka sprzegla to nie jest tylko dla rownowagi optycznej na kierownicy ;d
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2010-10-13, 10:56   

W każdej instrukcji do naszych motocykli producent wyraźnie informuje że biegi należny zmieniać z użyciem sprzęgła. Oczywiście każdy Polak wie swoje. ;p

Sporym problemem tego społeczeństwa jest to że nie umie czytać... instrukcji :hahaha:
_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2010-10-13, 11:25   

z ta instrukcja to swieta racja, kiedys mialem aparat fot. zenit i czesto nim robil zdjecia kolega, wiec uwazal ze go dobrze zna. Kupil sobie w koncu wlasny i cykal fotki az skonczyla sie klisza i chcial ja przewinac taka korbka i wymienic na mowa klisze ale korbka byla zablokowana, wiec rozkrecil gore i wyskoczyly jakies sprzezynki i inne czesci na podloge. Zebral to wszystko i musial aparat oddac do naprawy a wystarczylo przeczytac w instruckji jak zmieniac klisze i nacisnac tulejke na spuscie migawki aby odblokowac korbke :hahaha:
 
 
Ziółek 



Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1425
Skąd: 4 planeta
Wysłany: 2010-10-13, 16:27   

Żeby nie być gołosłownym, kawałek instrukcji do DS-a (przetłumaczyć można sobie w googlach).

Sprzęgło.JPG
Plik ściągnięto 274 raz(y) 129.74 KB

_________________
"Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie."
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 61
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2010-10-13, 18:10   

fazzi napisał/a:

ja myslalem ze to polega na nacisnieciu pieta dzwigni i wcisnieciu z niewielkim opoznieniem klamki sprzegla. Niestety wyraznie wyczuwam wtedy i slysze stukniecie.

Spróbuj to zrobić równocześnie ;)
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
ishikawa 



Rocznik: 1999
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-12, 22:02   

Hej, przeczytałem dzisiaj coś dziwnego w recenzji Intrudera M800. Coś, co nie bardzo wiem jak mam traktować...

Cytat:
Skrzynia biegów to przykład dobrej roboty Suzuki. Kolejne przełożenia bezproblemowo można zapinać bez użycia sprzęgła. I wtedy jest cicho. Użycie klamki i mocniejsze wbicie biegu generuje głośny trzask.
z mojej strony... WTF?

http://www.scigacz.pl/Suz...kiej,13541.html
_________________
Srebrny w mózgu chip, wolnym czyni mnie,
gdy zespolony z metalem - dostrajam się.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group