KONSERWACJA ZACISKU HAMULCOWEGO |
Autor |
Wiadomość |
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-04-28, 14:57
|
|
|
vaaks, nic nie piszesz (albo ja jestem ślepy) o gumowych uszczelkach tłoczków i jakichś osłonkach przeciwkurzowych. Na fotkach też nie widzę. Coś się z nimi robi, czyści, wymienia? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-28, 15:18
|
|
|
Arcon, uszczelki tłoczków są wewnątrz zacisku. Trzeba uważać wkładając ponownie tłoczek, żeby wszedł prostu, bo inaczej może ściąć uszczelnienie. ( mnie się tak zdarzyło w zacisku puszki). Generalnie nie robi się z nimi nic. Można delikatnie posmarować wazeliną techniczną, lub silikonem w płynie do konserwacji wszelkiego rodzaju gum. Wymienia się jak są nieszczelne ( uwaga drogie) |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-24, 13:55
|
|
|
Mała korekta. Sworzni zacisków nie należy smarować smarem miedziowym. Z doświadczenia wiem, że to bąd i zaciski staną. Proponuję ATE Plastilube. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2012-09-04, 11:27
|
|
|
tloczkow lepiej calkowicie nie wyciagac, bo one w srodku i tak sa czyste i lepiej wyczyscic ta wystajaca czesc, ktora ulegla zabrudzeniu, nie bedzie wtedy problemow z nieszczelnoscia i odpowietrzaniem |
|
|
|
|
duoma
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 47 Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 901 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 2012-09-04, 11:34
|
|
|
Tłoczki łatwo się wyciąga i łatwo wkłada, uszczelka tłoczka jeżeli nie jest uszkodzona i nie widać wycieków to jest sprawna. Ja smaruję tłoczek smarem do tłoczków (rozpuszcza się w płynie hamulcowym) Dobry opis. |
|
|
|
|
dziekan_alzair
Rocznik: 2004
Wiek: 42 Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 423 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
|
Wysłany: 2012-09-04, 15:32
|
|
|
Sworznie można też posmarować smarem grafitowym z domieszką ATE z mogo doświadczenia i testów mieszanka nie do zatarcia....
VAKSIU napisałeś że potrzeba też od jednego do dwóch piwek ale nie widzę ich wśród narzędzi a napoje chłodzące w trakcie pracy są dość potrzebne |
_________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni.... |
|
|
|
|
gery73
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2012-09-06, 12:52
|
|
|
To jak to to tak wszystko w powietrzu robicie - nie odkręcacie przewodu hamulcowego i zacisk na stół ? - czy coś źle zrozumiałem. I płyn po wyjęciu cylinderków nie wylatuje ?
I kluczyk 8 do odpowietrznika jeszcze się przyda.
Ja robie tak że cały zacisk zdejmuje i spuszczam płyn hamulcowy - zacisk na stół tłoczki wyjmuje czyszcze, smaruje składam jak kolega nowe klocki, nowy płyn odpowietrzenie i rura.
A tłoczków wewnątrz nie ma sęsu smarować DOT4 ma takie właściwości smarujące że nie zastąpi tego żaden smar, a ponadto każdy smar rzekomo stosowany do tłoczków rozpuści sie w DOT4 - więc po co jak nie trzeba. Smarujemy prowadnice i powierzchnie klocka przylegające do cylinderków.
pozdrawiam gery73 |
_________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2016-12-06, 22:38
|
|
|
BenWito napisał/a: | a przy okazji chyba to nie jest normalne gdy przednie koło podniesionego moto wprawiam w ruch to słychać jak klocki trą po tarczy która zresztą posiada dziwne porysowania i koło jest wyhamowywane. | być może nie odbijają tłoczki i klocki lekko, bo lekko ale dociskając do tarczy. Rysy mogą być spowodowany czymś co dostało się między klocek a tarczę czy kiepskiej jakość klockiem, jak również zużyciem klocka. Trzeba zdjąć zacisk i sprawdzić. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez ciecio 2016-12-08, 08:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Clinton
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 345 Skąd: Dragoni-Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-07, 08:55
|
|
|
BenWito napisał/a: | ... chyba to nie jest normalne gdy przednie koło podniesionego moto wprawiam w ruch to słychać jak klocki trą po tarczy która zręsztą posiada dziwne porysowania i koło jest wyhamowywane... |
Hamulec tarczowy ma to do siebie, że zawsze klocki delikatnie trą o tarczę hamulcową. Jast to słyszalne. Natomiast w żaden sposób tarcie nie może powodować oporów. Jeżeli pokręcisz kołem i ono się kręci, kręci, kręci... a tylko słychać tarcie to jest wszystko ok. Jeżeli natomiast pokręcisz kołem a ono się zaraz zatrzyma to masz do regeneracji zacisk. |
_________________ Pozdrawiam Clinton |
|
|
|
|
|