YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Włacznik Lightbar i podświetlenia kierunków
Autor Wiadomość
metro 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 405
Skąd: Halinów
Wysłany: 2014-03-03, 17:11   

Teraz kombinuje gdzie go schować co by w oczy nie raził :)
 
 
Karolus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 25
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2014-03-03, 17:41   

metro napisał/a:
Teraz kombinuje gdzie go schować co by w oczy nie raził :)


To jednak ja wolę swoje...




Pozdrawiam
_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-03-03, 17:46   

Nie no ładnie ci to wyszło. :brawo:
_________________
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-03, 17:55   

ładnie, ładnie, ciekawe ile razy pierdykniesz w przycisk rozrusznika przy włączaniu odbiorników ;p
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-03-03, 18:38   

Witek
ja swoj upchnalem pod pojemnikiem na zapasowe swiece jaki mam na kierownicy i wylacznik nie rzuca sie w oczy
http://www.fotosik.pl/pok...33c49ba484.html
no, ale metro ze swoim rzeczywiscie przebija wszystkich...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
Karolus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 25
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2014-03-03, 18:43   

F.I.P. Berek napisał/a:
Witek
ja swoj upchnalem pod pojemnikiem na zapasowe swiece jaki mam na kierownicy i wylacznik nie rzuca sie w oczy
http://www.fotosik.pl/pok...33c49ba484.html
no, ale metro ze swoim rzeczywiscie przebija wszystkich...


To na zdjęciu rzuciło mi się w oczy to taka miseczka na pączki? :D Ta co przykrywa ten włącznik? :D
_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-03-03, 18:50   

Rozszyfrowales bezblednie .
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
Ostatnio zmieniony przez F.I.P. Berek 2014-03-03, 19:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-03-03, 19:03   

Karolus - moje gratulacje za wykonanie bardzo fajnych przełączników.

Jeżeli chodzi o wodoodporność przełączników to zainteresuj się żelem silikonowym "H", a jeżeli nie H - to ogólnie żelem silikonowym.
Należało by zaaplikować troszkę żelu do każdego z przełączników - tak aby posmarować nim ścianki dookoła włącznika. (ciekawe czy one są rozbieralne).

Takie żele stosuje się bardzo szeroko w elektrotechnice do uszczelnień p. wilgoci i smarowania części plastikowych.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Karolus 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 25
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2014-03-03, 19:22   

soft napisał/a:
Karolus - moje gratulacje za wykonanie bardzo fajnych przełączników.

Jeżeli chodzi o wodoodporność przełączników to zainteresuj się żelem silikonowym "H", a jeżeli nie H - to ogólnie żelem silikonowym.
Należało by zaaplikować troszkę żelu do każdego z przełączników - tak aby posmarować nim ścianki dookoła włącznika. (ciekawe czy one są rozbieralne).

Takie żele stosuje się bardzo szeroko w elektrotechnice do uszczelnień p. wilgoci i smarowania części plastikowych.


Bardzo ciekawe rozwiązanie - na pewno skorzystam...
_________________
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...
 
 
Jaro5 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 48
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 192
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2014-03-03, 20:08   

Czepiacie się wodoszczelności, a czy zastanawialiście się na ile wodoszczelne są oryginalne przełączniki,i czy są wodoszczelne ? ? ?
A patent wyłączników w oryginalnej obudowie spoko :) :brawo:
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-03-03, 20:15   

Nie wodoszczelność a wilgocioszczelność.
Oczywiście - wszystkie wyłączniki motocyklowe są tak zaprojektowane aby nie rdzewiały wewnątrz, nie pokrywały się nalotem na stykach i w warunkach zwiększonej wilgotności nie zapalił się łuk między stykami.

Za to płacimy inżynierom, i tym różnią się maszyny japońskie od chińskich, których żywotność jest "symboliczna", a w których to nie zwraca się uwagi na takie szczegóły.
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-03, 20:18   

soft napisał/a:
Za to płacimy inżynierom, i tym różnią się maszyny japońskie od chińskich
może od chińskich się różnią, ale czy od polskich ? to :nie_wiem: na pewno kilkunastokrotnie wyższą ceną. No i same przełączniki nie do kupienia. Całość, z obudową, kablami itd.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
soft 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2014-03-03, 20:25   

wymień choć jeden polski motocykl ..... bo ja piszę o motocyklach.
Jeżeli chodzi o wyłączniki to jest oczywiste że zupełnie inne parametry mają wyłączniki stosowane na zewnątrz, inne wewnętrzne dla warunków o zwiększonej wilgotności (np. urządzenia w łazienkach) a wyłączniki stosowane wewnątrz.

To jest bardzo skomplikowane, ale właśnie polskie produkty spełniają bardzo wyśrubowane normy urządzeń elektrotechnicznych.

[ Dodano: 2014-03-03, 20:30 ]
Oczywiście nie przesadzajmy bo włączniki lightbarów to nie coś co może wybuchnąć, ale jak dostanie się kropla wody deszczowej między styki wyłączonego wyłącznika to może spowodować zapalenie małego łuku - co zniszczy styki wyłącznika .... i na tym koniec zniszczeń.
(chyba że wyłącznik będzie włączał przekaźnik - wtedy łuk nie zapali się - za małe obciążenie)
_________________
XV1900 Stratoliner Midnight
 
 
Jaro5 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 48
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 192
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2014-03-03, 20:36   

Panowie ,w motocyklach mamy 12v ,więc bez znaczenia większego jest wodoszczelność.
Najważniejsze jest zabezpieczenie styków przed korozją czy śniedzią .
wystarczy do tego zwykła wazelina techniczna, dla przykładu w enduro miałem założony odkryty tani wyłącznik ,,chiński,, do światła obciążony 55w i przez dwa lata z nim nic się nie działo a lekko nie miał ,przeprawy przez rzeczki bagna itp., dodam że kosztował około 3zł.
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2014-03-03, 20:41   

soft, miałem okazje mieć rozebrane to dzieło japońskiej inżynierii. Bardzo proste i nieskomplikowane. Najważniejsza jest jakość materiałów, a zwłaszcza styków.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Jaro5 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 48
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 192
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2014-03-03, 21:01   

soft, Sokół ,Junak i choć by WSK
Bardzo Polskie
_________________
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
 
metro 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 405
Skąd: Halinów
Wysłany: 2014-03-03, 21:18   

F.I.P. Berek napisał/a:
Witek
ja swoj upchnalem pod pojemnikiem na zapasowe swiece jaki mam na kierownicy i wylacznik nie rzuca sie w oczy
http://www.fotosik.pl/pok...33c49ba484.html
no, ale metro ze swoim rzeczywiscie przebija wszystkich...


Tak bez urazy ale mam w domu podobną maselniczkę :)
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-03-03, 21:31   

Ale ja ne widze powodu do bycia urazonym. Kupilem pare latek temu to chromowane pudeleczko o konkretnym przeznaczeniu, czyli na zapasowe swiece... Nie uzywam maselniczki, ani miseczki na paczki wiec nie mam takich skojarzen ;D . Zreszta to nie ten dzial ;D .
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
OldDiver 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 3127
Skąd: Wrocław/Kiełczów
Wysłany: 2014-03-04, 09:03   

Tak przy okazji trochę OT. Szukam takiej ... (polecę stosowanym Tu nazewnictwem) ... maselniczki ale mocowanej do kierownicy ale mniejszych rozmiarów. Wielkości ... (no to czego by to porównać) ... o do pudełka na pierścionek zaręczynowy ;D
_________________
Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć !
I … nie jest to nabijanie licznika.

Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing

Kupię trajkę !
 
 
petermajster 


Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 706
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-03-04, 10:01   

W tej dyskusji poruszyliście dosyć istotny temat.
Te przełączniki maja małe styki i MUSZĄ STEROWAĆ PRZEKAŹNIKIEM ( przy większym obciążeniu ). Niech nikomu nie przychodzi do głowy podłączyć lightbary bezpośrednio pod te przełączniki co Karolus zastosował.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group