Włacznik Lightbar i podświetlenia kierunków |
Autor |
Wiadomość |
metro

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 405 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 2014-03-03, 17:11
|
|
|
Teraz kombinuje gdzie go schować co by w oczy nie raził |
|
|
|
 |
Karolus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 25 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2014-03-03, 17:41
|
|
|
metro napisał/a: | Teraz kombinuje gdzie go schować co by w oczy nie raził |
To jednak ja wolę swoje...
Pozdrawiam |
_________________ Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...
 |
|
|
|
 |
petermajster

Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 706 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2014-03-03, 17:46
|
|
|
Nie no ładnie ci to wyszło. |
_________________  |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-03-03, 17:55
|
|
|
ładnie, ładnie, ciekawe ile razy pierdykniesz w przycisk rozrusznika przy włączaniu odbiorników |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-03-03, 18:38
|
|
|
Witek
ja swoj upchnalem pod pojemnikiem na zapasowe swiece jaki mam na kierownicy i wylacznik nie rzuca sie w oczy
http://www.fotosik.pl/pok...33c49ba484.html
no, ale metro ze swoim rzeczywiscie przebija wszystkich... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
Karolus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 25 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2014-03-03, 18:43
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | Witek
ja swoj upchnalem pod pojemnikiem na zapasowe swiece jaki mam na kierownicy i wylacznik nie rzuca sie w oczy
http://www.fotosik.pl/pok...33c49ba484.html
no, ale metro ze swoim rzeczywiscie przebija wszystkich... |
To na zdjęciu rzuciło mi się w oczy to taka miseczka na pączki? Ta co przykrywa ten włącznik? |
_________________ Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...
 |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-03-03, 18:50
|
|
|
Rozszyfrowales bezblednie . |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
Ostatnio zmieniony przez F.I.P. Berek 2014-03-03, 19:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-03-03, 19:03
|
|
|
Karolus - moje gratulacje za wykonanie bardzo fajnych przełączników.
Jeżeli chodzi o wodoodporność przełączników to zainteresuj się żelem silikonowym "H", a jeżeli nie H - to ogólnie żelem silikonowym.
Należało by zaaplikować troszkę żelu do każdego z przełączników - tak aby posmarować nim ścianki dookoła włącznika. (ciekawe czy one są rozbieralne).
Takie żele stosuje się bardzo szeroko w elektrotechnice do uszczelnień p. wilgoci i smarowania części plastikowych. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
Karolus

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 25 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2014-03-03, 19:22
|
|
|
soft napisał/a: | Karolus - moje gratulacje za wykonanie bardzo fajnych przełączników.
Jeżeli chodzi o wodoodporność przełączników to zainteresuj się żelem silikonowym "H", a jeżeli nie H - to ogólnie żelem silikonowym.
Należało by zaaplikować troszkę żelu do każdego z przełączników - tak aby posmarować nim ścianki dookoła włącznika. (ciekawe czy one są rozbieralne).
Takie żele stosuje się bardzo szeroko w elektrotechnice do uszczelnień p. wilgoci i smarowania części plastikowych. |
Bardzo ciekawe rozwiązanie - na pewno skorzystam... |
_________________ Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli będą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, będą mieć gotową odpowiedź...
 |
|
|
|
 |
Jaro5

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 48 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 192 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: 2014-03-03, 20:08
|
|
|
Czepiacie się wodoszczelności, a czy zastanawialiście się na ile wodoszczelne są oryginalne przełączniki,i czy są wodoszczelne ? ? ?
A patent wyłączników w oryginalnej obudowie spoko |
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-03-03, 20:15
|
|
|
Nie wodoszczelność a wilgocioszczelność.
Oczywiście - wszystkie wyłączniki motocyklowe są tak zaprojektowane aby nie rdzewiały wewnątrz, nie pokrywały się nalotem na stykach i w warunkach zwiększonej wilgotności nie zapalił się łuk między stykami.
Za to płacimy inżynierom, i tym różnią się maszyny japońskie od chińskich, których żywotność jest "symboliczna", a w których to nie zwraca się uwagi na takie szczegóły. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-03, 20:18
|
|
|
soft napisał/a: | Za to płacimy inżynierom, i tym różnią się maszyny japońskie od chińskich | może od chińskich się różnią, ale czy od polskich ? to na pewno kilkunastokrotnie wyższą ceną. No i same przełączniki nie do kupienia. Całość, z obudową, kablami itd. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2014-03-03, 20:25
|
|
|
wymień choć jeden polski motocykl ..... bo ja piszę o motocyklach.
Jeżeli chodzi o wyłączniki to jest oczywiste że zupełnie inne parametry mają wyłączniki stosowane na zewnątrz, inne wewnętrzne dla warunków o zwiększonej wilgotności (np. urządzenia w łazienkach) a wyłączniki stosowane wewnątrz.
To jest bardzo skomplikowane, ale właśnie polskie produkty spełniają bardzo wyśrubowane normy urządzeń elektrotechnicznych.
[ Dodano: 2014-03-03, 20:30 ]
Oczywiście nie przesadzajmy bo włączniki lightbarów to nie coś co może wybuchnąć, ale jak dostanie się kropla wody deszczowej między styki wyłączonego wyłącznika to może spowodować zapalenie małego łuku - co zniszczy styki wyłącznika .... i na tym koniec zniszczeń.
(chyba że wyłącznik będzie włączał przekaźnik - wtedy łuk nie zapali się - za małe obciążenie) |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
Jaro5

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 48 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 192 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: 2014-03-03, 20:36
|
|
|
Panowie ,w motocyklach mamy 12v ,więc bez znaczenia większego jest wodoszczelność.
Najważniejsze jest zabezpieczenie styków przed korozją czy śniedzią .
wystarczy do tego zwykła wazelina techniczna, dla przykładu w enduro miałem założony odkryty tani wyłącznik ,,chiński,, do światła obciążony 55w i przez dwa lata z nim nic się nie działo a lekko nie miał ,przeprawy przez rzeczki bagna itp., dodam że kosztował około 3zł. |
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2014-03-03, 20:41
|
|
|
soft, miałem okazje mieć rozebrane to dzieło japońskiej inżynierii. Bardzo proste i nieskomplikowane. Najważniejsza jest jakość materiałów, a zwłaszcza styków. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Jaro5

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2006
Wiek: 48 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 192 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: 2014-03-03, 21:01
|
|
|
soft, Sokół ,Junak i choć by WSK
Bardzo Polskie |
_________________ "Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie." |
|
|
|
 |
metro

Model: SYMPATYK
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 405 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 2014-03-03, 21:18
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | Witek
ja swoj upchnalem pod pojemnikiem na zapasowe swiece jaki mam na kierownicy i wylacznik nie rzuca sie w oczy
http://www.fotosik.pl/pok...33c49ba484.html
no, ale metro ze swoim rzeczywiscie przebija wszystkich... |
Tak bez urazy ale mam w domu podobną maselniczkę |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2014-03-03, 21:31
|
|
|
Ale ja ne widze powodu do bycia urazonym. Kupilem pare latek temu to chromowane pudeleczko o konkretnym przeznaczeniu, czyli na zapasowe swiece... Nie uzywam maselniczki, ani miseczki na paczki wiec nie mam takich skojarzen . Zreszta to nie ten dzial . |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
OldDiver


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3127 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2014-03-04, 09:03
|
|
|
Tak przy okazji trochę OT. Szukam takiej ... (polecę stosowanym Tu nazewnictwem) ... maselniczki ale mocowanej do kierownicy ale mniejszych rozmiarów. Wielkości ... (no to czego by to porównać) ... o do pudełka na pierścionek zaręczynowy |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
 |
petermajster

Model: RS1700
Rocznik: 2011
Wiek: 51 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 706 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2014-03-04, 10:01
|
|
|
W tej dyskusji poruszyliście dosyć istotny temat.
Te przełączniki maja małe styki i MUSZĄ STEROWAĆ PRZEKAŹNIKIEM ( przy większym obciążeniu ). Niech nikomu nie przychodzi do głowy podłączyć lightbary bezpośrednio pod te przełączniki co Karolus zastosował. |
_________________  |
|
|
|
 |
|