częstotliwośc wymiany opon. |
Autor |
Wiadomość |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-11-01, 22:07
|
|
|
dla mnie tez 15 tys jest nieosiagalne, w miescie nie kulam wcale , drogi sa swietne i predkosc przewaznie 100-130 km/h |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-11-01, 22:30
|
|
|
fazzi napisał/a: | zamawialem detkowa ale powiedzialno mi ze ich juz praktynie nie ma i ze zakladaja detki do dezdetkowych, kupowalem w najwiekszej sieci oponiarkiej w Hiszpanii i czekalem na nia 2 dni wiec gdyby byly detkowo to dla nich bez roznicy jaka by sciagneli
dla mnie wazne jest aby nie wygladala jak jej poprzedniczka po 10 tys km
Obrazek |
Piękna. Wygląda mi to na palenie gumy ale dragiem?
Bridgeston Exedra na tyle wytrzymuje u mnie około 20 tys. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
Maniu_85


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 40 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2011-11-01, 23:47
|
|
|
Dzieki wielkie będe w garażu sprawdze. A tak apropo gdzie kupujecie swoje opony na allegro czy może w pobliskich wulkanizacjach? Czeka mnie wydatek pewnie koło 600zł jak sie dobrze orientuje :-) Opona oponą tylko gdzie tu wyszukać dobry warsztat który mi ją zamontuje. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-11-02, 00:20
|
|
|
ja kupuję w netcar.pl Są inne sklepy, internetowe, czy fizyczne. Każdy warsztat motocyklowy powinien mieć sprzęt do wymiany opon, jak również warsztat wulkanizacyjny, ale tam raczej musisz koło im dostarczyć. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Maniu_85


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 40 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2011-11-02, 00:38
|
|
|
Bardziej będe szukał takiego warsztatu gdzie wymienią mi jak podjade moto. Bo nawet nie mam podnośnika żeby samemu zdjąc felge. |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-11-02, 08:58
|
|
|
Merlin napisał/a: | Piękna. Wygląda mi to na palenie gumy ale dragiem? |
toz to czyszta herezja posadzac mnie o takie rzeczy, kazda opona w koncu tak wyglada tylko nikt swiadomie nie dopuszcza do takiego stanu, ja akurat bylem w trasie i rano na srodku byl jeszcze bieznik ale uznalem ze pora wracac, gdy bylem 340 km od domu ze zdziwieniem zauwazylem w czasie tankowania ze wlasnie tak wyglada moj bieznik i bylo zero szans na wymiane przez kolejne 4 dni, wiec na takiej oponie wrocilem do domu |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-11-02, 10:33
|
|
|
Jeżdżę na Dunlopach, myślę, że normalnie - czasem szybciej czasem wolniej, czasem poćwiczę winkle, nie blokuję tylnego koła (w ogóle traktuję tylny jako pomocniczy i "postojowy"), rygorystycznie dbam o ciśnienia w ogumieniu.
Pierwszą wymianę tyłu zrobiłem przed ubiegłym sezonem po około 25 k. kilometrów. Ubiegły sezon to ponad 12 k. km w tym też chyba przekroczę 10 (jeszcze śmigam), ale oponę zimą zmienię bo już dojechałem do znaczników.
Czyli ja zmieniam tył co około 25 tysięcy kilometrów, a przód zmieniłem po 35 k. km i jest jeszcze bardzo dobry |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2011-11-02, 11:12
|
|
|
Demolka napisał/a: | rygorystycznie dbam o ciśnienia w ogumieniu |
dla mnie jest to problem poniewaz cisnienie z plecaczkiem i bez znacznie sie rozni a nie chce mi sie co drugi dzien zmieniac wiec mam zawsze to dla 2 osob |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-11-02, 11:19
|
|
|
Ja też generalnie jeżdżę z plecaczkiem, a często z bagażami i też mam napompowane na pełne obciążenie (2,25 przód, 2,5 tył) i tego rygorystycznie pilnuję. To miałem na myśli pisząc poprzedniego posta. Na myśli miałem też tych co nieraz pól sezonu szukali przyczyn "pływania" i nie trzymania kierunku przez moto, aż po dobrej radzie i uzupęłnienia ciśnienia z np. 0,6 na właściwe motor sam się naprawiał
Co do różnic to ciśnienia nie tak bardzo są różne na jazdę solo - jest to 2,0 przód, 2,25 tył. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-11-02, 16:01
|
|
|
fazzi napisał/a: | Merlin napisał/a: | Piękna. Wygląda mi to na palenie gumy ale dragiem? |
toz to czyszta herezja posadzac mnie o takie rzeczy, kazda opona w koncu tak wyglada tylko nikt swiadomie nie dopuszcza do takiego stanu, ja akurat bylem w trasie i rano na srodku byl jeszcze bieznik ale uznalem ze pora wracac, gdy bylem 340 km od domu ze zdziwieniem zauwazylem w czasie tankowania ze wlasnie tak wyglada moj bieznik i bylo zero szans na wymiane przez kolejne 4 dni, wiec na takiej oponie wrocilem do domu |
żarcik niewinny |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
arekw711


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 55 Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 2173 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2011-11-02, 19:11
|
|
|
Widzisz FAZZI Hiszpania to dziwny kraj , ja zakupiłem już komplet nowych chociaż przód jeszcze OK tył ma około 3 mm i nie mogę go zjeździc , przejechały 10 tys mil .Ale na zużycie niewątpliwie przyczyniły się rumuńskie drogi bo u nas wytrzymały by więcej |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-11-02, 22:23
|
|
|
Draga na 99% będę miał w sobotę. W Hondzie NTV nie ma znaczenia wielkość bieżnika (lata ma bieżniku jak i na slicku),ale...opona 4 lata -> na szrot. Wskaźnik się pokazuje -> na szrot. W moto mamy tylko 2 koła, więc sorki, ale oszczędnośc żadna. Jest coś nie halo ? To opona do kosza. Osobiście latałem na rożnych oponach i do moto chyba najlepsze Pirrelki Demon, natomiast do auta nigdy więcej Pirelek nie założę.
ps. bezpieczeństwo to podstawa ( ZUS słabo płaci rodzinie ) |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
Ziółek


Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2011-11-03, 00:25
|
|
|
fazzi napisał/a: | ...dla mnie wazne jest aby nie wygladala jak jej poprzedniczka po 10 tys km... | Chyba nas nabierasz z tym zdjęciem ? Nie do wiary żeby na Ds-ie tak wyorać oponę przez 10 tyś. Driftowałeś na nim czy co ?
W DS-ie przy spokojnym użytkowaniu opona starcza na grubo > 20 tyś km. W moim sprzęcie niestety chyba z racji jego większej wagi przód poleciał mi już po 15 tys. i wiosną będzie wymiana Tył jest sporo lepszy ale szału nie ma. |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
 |
kris sps20xx

Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 130 Skąd: bielsko - biała
|
|
|
|
 |
illusion


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1705 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2013-01-14, 20:21
|
|
|
kris sps20xx, oczywiście że mozna pod warunkiem że zamontujesz również dętki |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
 |
kris sps20xx

Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 130 Skąd: bielsko - biała
|
|
|
|
 |
illusion


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 1705 Skąd: Poznań/Golęczewo
|
Wysłany: 2013-01-14, 21:22
|
|
|
kris sps20xx, w obydwu dragach które miałem i w poprzednim radku miałem założone opony bezdętkowe + dętki ; w dragach dunlopy w radku metzellery |
_________________ Grzeczni chłopcy idą do nieba, a niegrzeczni idą ... tam gdzie chcą |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-01-14, 21:54
|
|
|
kris sps20xx napisał/a: | częśc opon bezdętkowych mam mozliwośc montażu dętki.. | moim zdanie nie cześć, tylko wszystkie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
kris sps20xx

Rocznik: 2007
Wiek: 56 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 130 Skąd: bielsko - biała
|
|
|
|
 |
Twardy2


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 51 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 58 Skąd: Chęciny
|
Wysłany: 2014-03-27, 19:02
|
|
|
Podepnę się pod temat: mam takie pytanko, moja opona na przodzie ma całkiem wysoki bieżnik, brak pęknięć ale ma prawie 7 lat, czy powinienem ją wymienić? |
_________________ jedyny minus w mojej gwieździe jest w akumulatorze |
|
|
|
 |
|